PDA

View Full Version : SHS configuratie



JVGM-music
6 januari 2018, 21:07
Wil een paar elementjes monteren in een strat kopie....single in de nek en brug en een humbucker in het midden. Maar kan geen behoorlijk bedrading schema vinden. 1 volume en 1 tone pot. Iemand een idee waar ik een schema kan vinden? SD en Dimarzio doen er niet aan lijkt het..

Tabula Rasa
6 januari 2018, 22:21
Gewoon een normaal schema pakken en de middelste singlecoil vervangen door een humbucker.

Tapabitch!

JVGM-music
6 januari 2018, 22:22
Maar zijn de tussenstanden dan niet ongelofelijk uit fase?

Tabula Rasa
6 januari 2018, 22:35
Maar zijn de tussenstanden dan niet ongelofelijk uit fase?Hoe zijn die tussenstanden anders dan bij een h-s-h opstelling?

Tapabitch!

JVGM-music
6 januari 2018, 22:39
Ik heb een Stratocaster kopie waarin ik bij de brug een Telecaster element heb gefriemeld en verder twee humbuckers maar de de middenstand tussen Tele element en humbucker is heel dun en iel....uit fase lijkt me?

Tabula Rasa
6 januari 2018, 22:47
Kan uit fase zijn. Bij je ontwerp moet je daar inderdaad rekening mee houden. Wat gebeurt er wanneer je die twee humbuckers omruilt?

Tapabitch!

JVGM-music
6 januari 2018, 22:49
Ik heb dat nooit geprobeerd..te lui denk ik...maar wil met deze andere gitaar liever niet weer een fout maken bij het aansluiten

Tabula Rasa
6 januari 2018, 23:01
Het mooiste met shs is een normale stratset, dus hals en brug qua fase identiek. Humbucker ertussen en laten splitten in stand 2 en 4.

Tapabitch!

JVGM-music
6 januari 2018, 23:05
Juist! En hoe doe ik dat?

Tabula Rasa
6 januari 2018, 23:12
Juist! En hoe doe ik dat?Ik ga hem niet helemaal uittekenen, maar je moet het element splitten op de andere kant van de schakelaar, (Common naar massa, knooppunt tussen beide spoelen aan 1 en 3 (brug en neck)) waar bij een strat de tonepots aan hangen. Aan die kant maak je een massa verbinding waarbij je de humbucker split in brug en neck stand, dus daardoor ook automatisch bv stand 2 en 4.
Volumepot hang je gewoon na de schakelaar en de tonepot daar weer los aan. Heb je wel alleen master volume en master tone.

Tapabitch!

Wel even alles onder voorbehoud, want ik doe het ff uit m'n hoofd en heb al een paar bakkies op.

JVGM-music
6 januari 2018, 23:23
En heeft u daar ook een schemaatje van? Nou?

Tabula Rasa
6 januari 2018, 23:38
Kijk ff bij Seymour Duncan, bij support en dan hsh met 1 vol en 1 tone. Zodra je het ziet, is het een makkie.

Daar staat sowieso een schema tussen met gesplitte tussenstanden.


Tapabitch!

JVGM-music
7 januari 2018, 12:32
Dank, ik zal eens gaan kijken!

Tabula Rasa
7 januari 2018, 12:40
Als je er echt niet uit komt, zeg dat dan ff hier. Als ik tijd heb kan ik wel ff pen en papier pakken.

Tapabitch!

JVGM-music
7 januari 2018, 22:57
Ben toch bang dat het op tekenen uitdraait want SD geeft weinig houvast....en wat ik er van op het net kan vinden suggereert dat er een toggle switch(?) gemonteerd moet worden?

Tabula Rasa
7 januari 2018, 23:07
Ik teken morgen wel ff wat uit

Tapabitch!

Tabula Rasa
9 januari 2018, 09:08
Volgens mij moet je dit hebben:https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180109/1d15cd777e512eb27fb9596bd0e7e8c6.jpg

Tapabitch!

JVGM-music
9 januari 2018, 16:22
Ok...een mooi draadbruggetje dus. Dank...ik ga er zaterdag mee aan de slag.

Tabula Rasa
9 januari 2018, 18:01
Ok...een mooi draadbruggetje dus. Dank...ik ga er zaterdag mee aan de slag.In principe zitten je 4 aders dicht bij elkaar en kan je alles zo solderen met 1 mini bruggetje op de switch tussen brug en neck. De grote lus op de tekening is alleen maar om alles netjes op het plaatje te krijgen.

Edit: die lus, dat zijn die twee aders die al aan elkaar gesoldeerd zijn op je humbucker.

Tapabitch!