PDA

View Full Version : Epiphone valve junior overleden



Shaggy
6 januari 2018, 18:16
Hi all,

Bedankt je de moeite neemt om te kijken of je me kan helpen. Zojuist heeft mijn epiphone valve junior de geest gegeven zo lijkt. Ik hoop met deze draadje een eind de goede richting op geholpen te worden.

Het betreft een head versie die ik op een 8 ohm kabinet aansluit. Lampje brand maar geen geluid, echt 0 geluid geen brom niks.

Kabels doen het, kabinet doet het. Buizen vervangen.

Wat is het meest logische vervolg stap / controle?

Ik ben semi elektronisch aangelegd en kan wel iets en beetje solderen maar daar houdt het op. Elco's ontladen etc gaat mij te ver bijvoorbeeld.

Pepe
6 januari 2018, 18:25
Je kan je elco's niet chekken? Zou zomaar....

cluseau
6 januari 2018, 22:37
Wat dacht je van voedingsspanning checken. Gaat dat niet lukken dan zeker hulp zoeken en verder van afblijven.

Gearjunkie
7 januari 2018, 19:33
Zou wellicht een zekering kunnen zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pepe
7 januari 2018, 19:48
Maar zijn lichtje brandt?

tmms
7 januari 2018, 19:49
Idd, ding heeft alleen een primaire zekering.

Shaggy
9 januari 2018, 12:51
Hij is opgelost.

Bij nadere controle blijkt er bij de power trafo een plastic buis met daarin toch echt een tweede zekering te zitten. Dit buisje was losgebroken maar nauwelijks zichtbaar.

Ik heb de connectie hersteld (zekering is nog goed) en de amp leeft weer.

Overigens is er ook bij de ac in een zekering. Deze heeft er kennelijk in ieder geval minimaal 2.

Het kan zijn dat dit een reparatie /mod is geweest van thomann (indien 2 zekeringen niet de standaard is voor de epiphone valve junior head). De amp is namelijk een keer retour gegaan voor reparatie.

Gearjunkie
9 januari 2018, 16:29
Fijn dat het gefixt is!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk