PDA

View Full Version : Joyo vintage overdrive defect



komopi
4 januari 2018, 11:47
Goededag,

Ik heb een Joyo vintage overdrive ( TS9 clone ) aangeschaft en deze is nu stuk. Althans, indien ik de switch indruk doet het pedaal niets meer. Hij deed het prima tot vorige week. Ik heb inmiddels een aantal voedingen geprobeerd en een nieuwe batterij. Maar geen brandend lampje en al helemaal geen geluid. Is dit nog te repareren of is het goedkoper een nieuw pedaaltje uit china te halen?

vrgr

Tabula Rasa
4 januari 2018, 11:50
Schakelaar verrot? Los contactjes? Kan alles zijn. Heb je een metertje?

Tapabitch!

komopi
4 januari 2018, 12:00
nope...geen metertje..maar kan ik regelen..wat ga ik meten ? En nee, de flauwe grappen kunnen wegblijven

Tabula Rasa
4 januari 2018, 12:07
nope...geen metertje..maar kan ik regelen..wat ga ik meten ? En nee, de flauwe grappen kunnen wegblijvenOm te beginnen waar ie 9v wisselspanning binnenkomt in je pedaal.

Is ie truebypass? Als ie uit staat hoor je gewoon je normale signaal? Doe je hem aan, dan hoor je niets en gaat ook het lampje niet branden?

Tapabitch!

komopi
4 januari 2018, 12:09
precies...en ja..truebypass.

Tabula Rasa
4 januari 2018, 12:10
Als je hier op het forum zoekt op "Carl Martin Heavy Drive" kom je een topic van mij tegen waar dat pedaal niet werkte en waar ik dus ook moest gaan zoeken. Staan zeker een paar bruikbare tips in van experts die mij ook geholpen hebben.

Tapabitch!

Tabula Rasa
4 januari 2018, 12:11
precies...en ja..truebypass.Dan loopt het signaal in ieder geval via input, door schakelaar naar output. Ik gok dat de ts geen prik krijgt ergens (als leek) en zou eerst eens de 9v route volgen.

Tapabitch!

komopi
4 januari 2018, 12:12
ok..ik ga eens zoeken

dml
4 januari 2018, 12:35
Geen garantie meer op het pedaal?

jan7
4 januari 2018, 13:56
Hoogstwaarschijnlijk is er een onderbreking tussen de schakelaar en het PCB.
Er lopen 6 kabeltjes van het printje (SW-1) dat achterop de schakelaar zit naar het 'moeder' board (JF-01):
https://medias.audiofanzine.com/images/normal/harley-benton-vintage-overdrive-440843.jpg
http://www.guitariste.com/share/users/forums/2015/11/359377-482695-8c832d6f07-5d84.jpg

De kabeltjes/draadjes zijn flinterdun en breken uiteindelijk af van hun soldeercontactpunt, puur door de schok/klik van de schakelaar.
In latere versies is er met een lijmpistool wat 'hot glue' over gedaan om dit (proberen) te verhelpen:
https://lh3.googleusercontent.com/-etrar3gWoMU/VaUl8uhqZVI/AAAAAAAAEsg/psQyYD2_yQg/s512-Ic42/Joyo%252520JF-01.jpg

99% van de Joyo/Harley Benton pedalen die stuk gaan is simpelweg een breuk/onbreking bij deze kabeltjes/soldeerpunten en dus heel eenvoudig op te sporen en te herstellen.

Tabula Rasa
4 januari 2018, 18:23
Lijkt me een mooie plek om eens te beginnen met zoeken inderdaad.

Tapabitch!

komopi
4 januari 2018, 20:04
ik ben blij met jullie....ga er morgen mee aan de slag. Neem dat een boss pedaal eigenlijk gewoon beter is en sterker?

Tabula Rasa
4 januari 2018, 20:09
Gewoon 6 draadjes fatsoenlijk solderen en je bent klaar. Kan je zelf redelijk simpel aanpassen.

Tapabitch!

komopi
4 januari 2018, 20:11
komt goed..maar is joyo nou echt bagger spul tov boss?

Tabula Rasa
4 januari 2018, 21:05
komt goed..maar is joyo nou echt bagger spul tov boss?Laat je oren dat bepalen, niet onze mening. Bouwkwaliteit bepaal je met je ogen (en nu je een zwak punt weet op ondervang je dat.)
Of het verder bagger is of niet? Bepaal dat zelf met je oren. Tubescreamers schema's kan iedereen namaken .

Tapabitch!

Little Jay
4 januari 2018, 22:18
Ik heb ook een Joyo Vintage drive en vind het een heel fijn effectje.... ben benieuwd of 'ie heel blijft dan. Overigens vind ik de Joyo misschien wel lekkerder klinken dan m'n TS7..... de Joyo klinkt heel subtiel wat strakker en punchier.

Plant
5 januari 2018, 18:38
komt goed..maar is joyo nou echt bagger spul tov boss?

Ik denk dat het qua klank wel losloopt, qua constructie ga ik afgaande op de geposte foto's hier niet graag mee een podium op.

dml
6 januari 2018, 09:11
Ik denk dat het qua klank wel losloopt, qua constructie ga ik afgaande op de geposte foto's hier niet graag mee een podium op.

Zoveel pedalen worden uitgevoerd met dit soort flatcables. Dit pedaal is helemaal wars van SMD techniek dus lekker zelf experimenteren met weerstandjes en condensators nodigt dan best wel een beetje uit.