PDA

View Full Version : Ben opzoek naar een systeem om koptelefoon rechtstreeks in de gitaar te pluggen!



Hombra
29 december 2017, 11:39
Hoi
Vraagje, ben opzoek naar een goed systeem om gitaar te spelen met koptelefoon!
Ik kan hem hier beneden ook inpluggen in mengpaneel en dan draadloze koptelefoon gebruiken.
Maar wil een systeem wat ik makkelijk mee kan nemen en waar ik ook mee boven kan gaan zitten zonder dat andere last hebben.
Ik heb een aantal mogelijkheden gevonden.
Ik heb deze mogelijkheden gevonden:

https://www.bax-shop.nl/hoofdtelefoon-oefenversterker/vox-amplug-2-ac30-hoofdtelefoon-gitaarversterker

En de Nux GP-1 plug hoofdtelefoon versterker

Iemand nog andere adviezen of ervaring met de hierboven genoemde?

Daarbij wat is een goede koptelefoon om of via mengpaneel te gebruiken of via dit nieuwe systeempje.
Ik heb steeds een draadloze gebruikt omdat dit makkelijk is voor mij omdat ik in een rolstoel zit. Maar van de meeste gitariste hoor ik geen draadloze gebruiken? Ook graag zoveel mogelijk advies hierin!

Groetjes en ik wens iedereen een ongelooflijk goed muziekaal 2018! :punk::cooler:

Midwolda
29 december 2017, 11:55
Zo'n Amplug AC30 heb ik ook. Klinkt op zich niet slecht voor wat het is, neem wel altijd reserve-batterijen mee.
Ik vond het na een tijdje wel saai worden want het kan alleen clean of drive, verder niets.
Heb toen een Zoom G1on gekocht en dat was echt veel beter en veel leuker.

Duhsjaak
29 december 2017, 12:03
En weer wat geleerd, thanks.
Vriendelijke groet, Gus

Hombra
29 december 2017, 15:03
Oke Midwolda,
Dus de Zoom G1on is beter maar ook alleen met koptelefoon tegebruiken en ken je de irig ook? Te gebruiken met iPhone iPad maar volgens mij ook een koptelefoon aansluiting.

macwilliams
29 december 2017, 15:56
Irig heb ik ook, werkt heel leuk en je kan verschillende setups maken. Zo zijn we wel meer voor de ipad.
Heb het alleen al lang niet meer gebruikt, he, toch maar weer eens opzoeken.

Midwolda
29 december 2017, 17:36
Oke Midwolda,
Dus de Zoom G1on is beter maar ook alleen met koptelefoon tegebruiken en ken je de irig ook? Te gebruiken met iPhone iPad maar volgens mij ook een koptelefoon aansluiting.

Ik weet he.le.maal.niets van appeltjes.
Die G1on is ook te gebruiken met een normale versterker, het is een multi-effect met wat extraatjes:
22 ampsims, 53 effects, 68 ritmes, 30 sec. looper, usb aansluiting, koptelefoonaansluiting...
en erg eenvoudig te bedienen, ook wel lekker.

Hombra
29 december 2017, 19:07
Maar kun je de irig ook alleen aansluiten op je gitaar en dan spelen via koptelefoon?

10us
29 december 2017, 20:01
Mooer heeft net een headphone amp aangekondigd. Dat zou een optie zijn als je met een pedalboard speelt. De mooer Radar heeft een headphone out of een mini versterker als een vox mv-50.

Dutch66
30 december 2017, 10:53
Maar kun je de irig ook alleen aansluiten op je gitaar en dan spelen via koptelefoon?

Nop, dat gaat niet werken.

Hombra
30 december 2017, 11:47
Maar wel als ik hem ook aansluit op iPhone/iPad of iMac dan kan ik het geluid zacht zetten en via koptelefoon spelen?

Dutch66
31 december 2017, 11:39
Yep, dat is het hele idee achter de I-Rig (e.d.), in combinatie met een IPhone/Ipad en uiteraard
de benodigde app kun je zo een (virtuele) gitaar rig samenstellen ...

Of het iets voor je is kan ik natuurlijk niet bepalen, ik zat zelf steeds 'in de knop' met de
verschillende draden, maar goed dat zegt misschien meer over mij dan over de I-Rig ... ;)

Kijk anders even op de site van IK multimedia (klikkerdeklik (http://www.ikmultimedia.com/products/irig2/))

Hombra
31 december 2017, 13:28
Maar als ik kijk bij de irig 2 daar zit standaard geen lightning kabel/aansluiting bij.
Wat is het beste irig 2 of de irig pro. Wat is het grote verschil?

Dutch66
1 januari 2018, 11:51
De Irig 2 is eigenlijk niet veel meer dan een (duur) verloopkabeltje om de gecombineerde headphone/mic input
van je Iphone/Ipad om te zetten naar de benodigde 1/4 inch jack voor je gitaar en een headphone out.
Vandaar dat er ook geen lightning kabeltje bij zit ..., wel een (light) versie van Amplitube.

De Irig HD 2 en de Irig Pro, hebben beide een eigen audio I/O interface ingebouwd, en werken (dus) met een
lightning kabeltje, waarbij de Pro ook nog eens als MIDI interface kan functioneren.
Door gebruik te maken van een 'eigen' audio interface, welke specifiek voor dit doel ontwikkeld is, krijg je een
(veel) betere geluidskwaliteit, althans dat is de gedachte er achter ...

Gezien het verschil in prijs zou ik voor de HD 2 gaan, MIDI heb je in dit geval niet nodig, en de HD2 komt met
een volledige versie van Amplitube.

Midwolda
3 januari 2018, 21:53
Gitaar + iPhone = The Fusion Guitar. (https://www.guitarworld.com/gear/review-fusion-guitar)

https://media.betazeta.com/fayerwayer/2015/09/FusionGuitar-660x595.jpg

Hombra
6 januari 2018, 14:54
Ik heb de irig 2 uitgeprobeerd en de irig HD 2
Irig 2 was helemaal slecht dit omdat ik een iPhone 7 heb en de 2 eigenlijk maar tot de iPhone 6 gaat.
Irig HD 2 vind ik ook slecht wel wat beter dan de gewone 2 maar nog steeds kwalitatief slecht geluid en je moet er alles extra bij kopen pedalen of een bepaalde gitaarversterker.

Ga nu spelen via mengtafel en iMac en GT-100 en draadloze koptelefoon.
Nog iemand advies voor een goede koptelefoon mag ook met draad.
Ik hoorde dat de Marshall major 11 van € 56,00 erg goed klinkt lekker bass erop
De marshall major 11 draadloos weet ik niet hoe die is. € 94,00
De marshall Monitor hoorde ik dat hij een stuk minder s heeft € 103,00
De Marshall Monitor draadloos weet ik niet hoe die is € 162,00

Iemand enig advies?
Het mooiste zou een draadloze zijn omdat ik in een Wheely zit. Maar als het kwalitatief een stuk slechter is ga ik toch voor een met draad.
Het moet een goede zijn mooi diep geluid,

Nog iedereen de beste wensen voor 2018!

Erik de Perik
6 januari 2018, 15:08
Ik ben wel tevreden over deze:

https://www.thomann.de/nl/superlux_hd681.htm