PDA

View Full Version : ze klinkt niet meer goed nadat er nieuwe snaren opstaan



closure
1 augustus 2003, 16:50
hoe zou dit komen
en hoe ken ik het verhelpen


het is zo een zwaar kutgelijd :(

Wilson
1 augustus 2003, 16:52
geen nieuwe snaren erop zetten??

Wilson
1 augustus 2003, 16:53
maar net nieuwe snaren klinken id wat anders, feller en sprankelender, ik vind dit persoonlijk altijd wel mooi, maar jij dus blijkbaar niet

closure
1 augustus 2003, 16:53
wilson:
ze staan er nu op en het klinkt nu al slecht
wat kan ik doen

closure
1 augustus 2003, 16:55
maar
vroeger hebik altijd snaren apart er opgezet maar ik merkte geen vershil
en nu een heel setje en het klinkt serieus kut

Wilson
1 augustus 2003, 17:05
gaat vanzelf over, nieuwe snaren klinken altijd anders, morgen is het al minder, en over een paar dagen klinken ze weer zoals altijd

hoofd
1 augustus 2003, 17:10
Klinkt kut in de zin van "wat een kuttoon" of klinkt kut in de zin van "kut, ding is vals"?

Kasper
1 augustus 2003, 17:21
Als ik net een nieuwe snaar opgelegd hebt vind ik ze ook niet zo mooi klinken. Ik vind ze dan precies 'metaliger' klinken of zoiets.
Even beetje inspelen en het 'probleem' lijkt weg te zijn bij mij.
(ben onlangs paar gitaartjes geweest gaan testen in de winkel en daar merkte ik ook datzelfde geluid)

Heeft iemand hier eigenlijk een verklaring voor? Gewoon uit pure interesse.

Wilson
1 augustus 2003, 17:28
dat metalige klinkt juist cool! ik weet niet precies hoe het komt, maar het heeft ermee te maken dat de snaar nog nieuw is en dus nog niet uitgerekt om het zo maar te zeggen

Negative K3 fan
1 augustus 2003, 17:30
aanslag op de snaren> vuil, roest etc.

Wilson
1 augustus 2003, 17:32
ja ook dat, maar oude snaren die niet vies zijn, dus niet bespeeld maar wel tijd op de gitaar gezeten, klinken nog steeds niet zoals nieuwe snaren

Negative K3 fan
1 augustus 2003, 17:35
is ook roest, nickel dat reageert met zuurstof.

Static-M
1 augustus 2003, 18:45
Misschien niet zozeer roest alswel oxidatie. Oxidatie is niet per sé roodbruin. NegK3 heeft wel gelijk, maar roest is een ander woord dat net de lading niet dekt zeg maar.... Laat ook maar. :-?

el loco
1 augustus 2003, 19:15
roesten = oxideren = langzaam reageren met zuurstof. Maakt niet uit hoe je het zegt, komt toch allemaal op hetzelfde neer.

ben???
1 augustus 2003, 23:45
het heet alleen roest bij ijzer

Matje
2 augustus 2003, 12:48
Het zal me aan m'n reet roesten.

dat zou dan dus niet kunnen?

sash
2 augustus 2003, 12:52
Kan er wel uitzien als roest, als je je reet niet goed afveegt :D

MADdie86
3 augustus 2003, 19:27
Dat je snaar na verloop van tid qua toon veranderd heeft te maken dat hij als ze er net opzitten slapper hangen, ze hebben meer toon omdat ze nog hun rek niet hebben gevonden.
Na verloopp van tijd verliezen ze een deel van hun rek waardoor je ze ruim 3 tot 6 mm extra op je stem mechaniek wind, en zo hangen ze strakker.

Los hangend krijgt een beetje een harmonische klap van de 12e en 24e fret ook al heb je geen 24e fret de afstand wat je 24e moest zin heeft hij wel.

Dit is een beetje hoe ik het uitleg is wel niet volledig maar ik weet niet of iedereen het ook meteen zal snappen.

En dan de persoon die dit topic begon. Mischien is dit de uitleg die je nodig had en mischien ben je zonder het te weten over geschakeld van een dunne soort snaar naar dikkere of vice versa. Als je dit doet moet je je brug anders afstellen. Dit kan ook dus de oorzaak hebben dat nieuwe snaren niet lekker klinken