PDA

View Full Version : Lugging an amp to a show is not fun.



Brad
27 december 2017, 04:47
Deze gast snap ik helemaal. Een Micro terror op een externe cab die er staat of via een DI naar de PA.


https://www.youtube.com/watch?v=wPxvCaCL-j4

macwilliams
27 december 2017, 07:00
Klink altijd kut en dit hoort niet in off topic behale als het om jouw nieuw hervonden blijdschap gaat dat er eindelijk iets is wat jij wel snapt.
Wat nog een hele prestatie is omdat jij je hersenen en lichaam bepaalde voeding ontzegd die aantoonbaar goed zijn al is het alleen al omdat jij niet weet dat je wat in off topic plaatst wat daar niet had moeten zijn. Bovendien is snappen in jouw geval een ruim begrip die om het terug te rekenen in zijn echte waarde door 12,9 gedeelt moet worden.


Vreet eens wat bacon.

macwilliams
27 december 2017, 07:02
Klink altijd kut en dit hoort niet in off topic behale als het om jouw nieuw hervonden blijdschap gaat dat er eindelijk iets is wat jij wel snapt.
Wat nog een hele prestatie is omdat jij je hersenen en lichaam bepaalde voeding ontzegd die aantoonbaar goed zijn al is het alleen al omdat jij niet weet dat je wat in off topic plaatst wat daar niet had moeten zijn. Bovendien is snappen in jouw geval een ruim begrip die om het terug te rekenen in zijn echte waarde door 12,9 gedeelt moet worden.


Vreet eens wat bacon.

Oh, en je slaapstoornis is ook wel een indicatie trouwens.

D3nnis
27 december 2017, 07:24
Het punt is "een externe cab die er staat". En als die er niet staat?

Maar op zich als de PA ok is kun je best lomp klinken met kleine amps; ik heb ooit met een metalbandje (ik zat nog op school) een dagje opnemen in een studio in zweden gewonnen. Hadden ze een behoorlijk kleine laney weet ik nog.
En vét dat dat uiteindelijk geworden is!

arjanb01
27 december 2017, 07:35
Eerlijk, ik vind het ronduit een kut sound. Nu ben ik nooit fan ervan om een amp via een DI-out naar de PA te linken. Dit klinkt dunnetjes.
Dan maar een zwaardere amp tillen, 1000x beter geluid.

Tabula Rasa
27 december 2017, 07:45
Het punt is "een externe cab die er staat". En als die er niet staat?


Dan neem je gewoon je 412 zelf mee. Je top past gelukkig in je manpurse.

BTW: vind het filmpje behoorlijk kut klinken voor zover je het kan opmaken bij YouTube.



gepost met Tapatrut.

macwilliams
27 december 2017, 07:53
Dan neem je gewoon je 412 zelf mee. Je top past gelukkig in je manpurse.

BTW: vind het filmpje behoorlijk kut klinken voor zover je het kan opmaken bij YouTube.
gepost met Tapatrut.
Dat heeft geen enkele zin, heb zo'n amp hier gehad en destijds over al m'n 4.12 cabs getest. Dan heeft de hughes en Ketnner attax 200 een miljoen keer beter geluid.
Zelfs YouTube kun je hier niet de schuld van geven.


Gepost met bacon

D3nnis
27 december 2017, 08:46
Vroeger veel over zo'n attax gespeeld, vond ik geen verkeerde amps eigenlijk.

Tabula Rasa
27 december 2017, 08:55
Heb zelf erg lang de attax 50 combo gehad. Vond hem clean prima, maar zodra ie niet clean was klonk ie erg kut.

gepost met Tapatrut.

macwilliams
27 december 2017, 08:58
Heb er eentje gehad, zo'n stereo dus de 200w uitvoering en daarom in vergelijk durf ik te beweren dat een attax 200 echt een veel beter geluid in zich heeft dan zo'n slecht opgevoerde broodtrommel.
Alleen de huidige tendens, alles moet kleiner en lichter omdat de mens zelf teveel ruimte inneemt in z'n twingo en te slap is om alles zwaarder dan een lucifersdoosje nog te tillen, vreet dan ook eens normaal en doe aan sport, dat zorgt ervoor dat de kwaliteit ook te wensen over laat. Meer dan huiskamervolume moet je niet willen.
Zelfs je vermaarde, nooit goed begrepen waarom, JCM 900 van marshall is dit ding qua geluid makkelijk de baas.


Gepost met bacon.

macwilliams
27 december 2017, 09:00
Heb zelf erg lang de attax 50 combo gehad. Vond hem clean prima, maar zodra ie niet clean was klonk ie erg kut.

gepost met Tapatrut.

Ik heb laatst een HK silver edition gekregen, zat een kleine storing in, die klinkt alleen clean goed, dat is waar.
Maar hij lijkt ook helemaal in niks op de attax200


Gepost met bacon.

D3nnis
27 december 2017, 09:02
Ja? Ik herinner me eigenlijk dat ie vervormd ook helemaal niet zó beroerd was, maar het is lang geleden.

macwilliams
27 december 2017, 09:04
Welke bedoel je Dennis?

Een combo of de attax 200?

Gepost met bacon.

D3nnis
27 december 2017, 09:10
Het was een combo, 2x12 als ik me niet vergis. Ik moet een jaar of 16-17-18 geweest zijn, dus zeg 20 jaar geleden. Was een combo met van dat tapijt aan de buitenkant maar ik weet het exacte type niet meer. Het is me nog niet gelukt om hem via google te vinden.

Edit:
Gevonden! Deze was het:
http://cmfmusic.com/Img_produits/246_1.jpg

macwilliams
27 december 2017, 09:20
Hahaha, dat zul je net zien dat je een SE hebt gehad, al denk ik dat aansluiten op een goeie 4.12 een hoop had kunnen schelen.
Ik had een head uit de eerste serie met zo'n zilver/aluminium kleurige faceplate. Die had ik ook nog eens op twee cabs aangesloten die een stukje uit elkaar stonden. Naast hele gekke ruimtelijke geluiden kon je met die 200w en dus 2x 4.12 menig broekspijp laten wapperen.


Gepost met bacon.

Tabula Rasa
27 december 2017, 09:21
Die van mij had gewoon tolex en een zilverkleurige faceplate. Zag er heel anders uit dan deze.

gepost met Tapatrut.

Tabula Rasa
27 december 2017, 09:41
Zie nu dat Mac het 1 minuut voor mij ook al had over die zilveren. Er zijn dus kennelijk twee series. Wist ik niet. Die zilveren vond ik echt kut! Heb een 50 watter gehad en een grotere combo geprobeerd (volgens mij was dat een 80 watter).

gepost met Tapatrut.

macwilliams
27 december 2017, 09:48
Ik ben ook nooit zo'n fan geweest van combo's, heb gewoon liever een losse head met een cab, smaken verschillen.
Zelf zou ik zonder twijfelen die stereo head die ik had, silver plate dus, zo weer terug nemen.
Niet omdat m'n ENGL het allemaal niet kan maar een torrenbak voldoet meer dan prima in een huiskamer.
Daarom ben ik ook wel blij met de combo, die sluit ik gewoon op m'n 4.12 aan en gaan.


Gepost met bacon.

barno
27 december 2017, 10:50
Als ze een cab hebben zullen ze ook wel een hele amp kunnen regelen. Ik speel liever op een degelijke amp, desnoods met een pedaaltje dan op zo'n prutsampje met een cab (die bovendien ook kan sucken)

Fabrieksinstellingen
27 december 2017, 11:31
Die micro terror zorgt wel voor duizelingwekkend slecht camera werk en vreselijke montage.
Nu vond ik het wel een leuk klinkend dingetje en goedkoop. Alleen toch meer een hebbeding vanwege het uiterlijk.
En dat hybride gebeuren vraag ik mij eigenlijk altijd af of dat nou de heilige graal zou zijn.

guitarkid2
27 december 2017, 12:53
brad ik vind ut weer erg knap van je

covefe

Remork1970
27 december 2017, 13:10
Hahaha, dat zul je net zien dat je een SE hebt gehad, al denk ik dat aansluiten op een goeie 4.12 een hoop had kunnen schelen.
Ik had een head uit de eerste serie met zo'n zilver/aluminium kleurige faceplate. Die had ik ook nog eens op twee cabs aangesloten die een stukje uit elkaar stonden. Naast hele gekke ruimtelijke geluiden kon je met die 200w en dus 2x 4.12 menig broekspijp laten wapperen.


Gepost met bacon.

[/Bijdehandjesmodus aan]:oDe Attax met de donkerblauwe flockbekleding is de eerste serie, de silverface is de tweede serie en heeft een verbeterd lead channel. De serie met het verchroomde frontpaneel is de derde Attax-reeks. Weet ik verder niet zoveel van. [/Bijdehandjesmodus uit]

Remork sluiten.

Tabula Rasa
27 december 2017, 13:27
[/Bijdehandjesmodus aan]:oDe Attax met de donkerblauwe flockbekleding is de eerste serie, de silverface is de tweede serie en heeft een verbeterd lead channel. De serie met het verchroomde frontpaneel is de derde Attax-reeks. Weet ik verder niet zoveel van. [/Bijdehandjesmodus uit]

Remork sluiten.Waren er dan 3 verschillende series van die Attax? Nooit geweten. Wat is er versleuteld aan het gain kanaal? Ik denk dat ik de laatste serie had en die was nog steeds ruk.

Leuk topic, zo over die verschillende Attax modellen. Misschien kan een van de mods de titel ff aanpassen. Slaat nu nergens op en is ook nog eens erg onduidelijk.

Misschien iets als "Het grote H&K Attax topic deel 12.9" ofzoiets.

gepost met Tapatrut.

guitarkid2
27 december 2017, 13:34
by brad 3.1...........

D3nnis
27 december 2017, 13:54
Waren er dan 3 verschillende series van die Attax? Nooit geweten. Wat is er versleuteld aan het gain kanaal? Ik denk dat ik de laatste serie had en die was nog steeds ruk.

Ligt er misschien aan wat je zoekt.
Als ik zo lees wat jij gebruikt/bouwt etc, dan ben je meer van de vintage "losse" sounds.
Die Attax herinner ik me als strak modern. Zoals bijna alle H&K's naar mijn mening.
Voor mijn metal escapades kon ik daar prima mee uit de voeten.

macwilliams
27 december 2017, 14:00
De Attax met de donkerblauwe flockbekleding is de eerste serie, de silverface is de tweede serie en heeft een verbeterd lead channel. De serie met het verchroomde frontpaneel is de derde Attax-reeks.

Remork sluiten.
En hebben die ook alle drie series een stereo reverb 200W head gehad? Dan zou het kunnen dat, nou ja ik kan het me niet meer herinneren of ik een chroom of alu had. Ik weet alleen dat ik die neverthenooitniet zou verruilen voor zo'n Tiny Treurbak.


Waren er dan 3 verschillende series van die Attax? Nooit geweten. Wat is er versleuteld aan het gain kanaal? Ik denk dat ik de laatste serie had en die was nog steeds ruk.

Leuk topic, zo over die verschillende Attax modellen. Misschien kan een van de mods de titel ff aanpassen. Slaat nu nergens op en is ook nog eens erg onduidelijk.

Misschien iets als "Het grote H&K Attax topic deel 12.9" ofzoiets.

gepost met Tapatrut.

Moettie nog wel ff verherplaatst worden naar moderne ampjes. :seriousf:


Gepost met bacon.

Tabula Rasa
27 december 2017, 14:02
Ligt er misschien aan wat je zoekt.
Als ik zo lees wat jij gebruikt/bouwt etc, dan ben je meer van de vintage "losse" sounds.
Die Attax herinner ik me als strak modern. Zoals bijna alle H&K's naar mijn mening.
Voor mijn metal escapades kon ik daar prima mee uit de voeten.Tsja, gain kanaal niet maximaal, maar een beetje en een pedaaltje gebruiken werkte bij dat transistor wel redelijk voor strakke zooi als ik het me een beetje herinner. Maar vond het echt totaal niet mijn ding.

gepost met Tapatrut.

Tabula Rasa
27 december 2017, 14:02
En hebben die ook alle drie series een stereo reverb 200W head gehad? Dan zou het kunnen dat, nou ja ik kan het me niet meer herinneren of ik een chroom of alu had. Ik weet alleen dat ik die neverthenooitniet zou verruilen voor zo'n Tiny Treurbak.



Moettie nog wel ff verherplaatst worden naar moderne ampjes. :seriousf:


Gepost met bacon.Ohja, dat ook nog.

gepost met Tapatrut.

D3nnis
27 december 2017, 14:10
Tsja, gain kanaal niet maximaal, maar een beetje en een pedaaltje gebruiken werkte bij dat transistor wel redelijk voor strakke zooi als ik het me een beetje herinner. Maar vond het echt totaal niet mijn ding.

Dat kan ik me wel voorstellen ja, het is toch modern, strak, en vooral heel glad en netjes.

Brad
27 december 2017, 14:11
Het punt is "een externe cab die er staat". En als die er niet staat?

Maar op zich als de PA ok is kun je best lomp klinken met kleine amps; ik heb ooit met een metalbandje (ik zat nog op school) een dagje opnemen in een studio in zweden gewonnen. Hadden ze een behoorlijk kleine laney weet ik nog.
En vét dat dat uiteindelijk geworden is!

Als die er niet staat via een DI naar de PA. En ik zit zet te denken. Op mijn mini Hotone Diamond mojo topje zit een line out die ook zeer geschikt is om direct op de PA aan te sluiten. En die past in de binnenzak van een ruime jas!

http://i1055.photobucket.com/albums/s520/bradd477/IMG_0532_zpsugvtti2h.jpg?t=1512606934

D3nnis
27 december 2017, 14:17
Ik weet niet, ik kan al zowat niet met IR's overweg, en met een soort "fixed eq speakersim" zoals je vaak ziet word ik meestal ook niet blij. Clean soms nog te doen, maar met distortion...brrr....nee, ik sleep toch nog maar gewoon met 1 (of liever nog 2) 4x12's.

Brad
27 december 2017, 14:21
Ik vind een cab ook beter klinken, maar vergis je niet in de sound van die Hotone. Aangesloten op mij stereo klinkt het uitstekend, ook als ik een scheurgeluid op mijn ME-5 intrap.
Je mist wel wat dynamiek maar dtr zou ik er wel voor over hebben. Liever een beetje minder dynamiek dan een 4x12 inch kast een smal trappetje ophijsen.

D3nnis
27 december 2017, 14:27
Moet je ook laten doen :D

Maar sowieso, trappen zijn licht klote met 4x12's.
Met een brede trap gaat het nog, om de kast heen grijpen en zo omhoog, maar "dwars" moet je al met zijn tweeën zijn. Niet altijd praktisch.

guitarkid2
27 december 2017, 14:32
maar uuh bradddioe moet ik uit dit onderwerp opmaken dat je "weer" aan den gig gaat
en zo ja
wanneer en waar ??


tab zit nu al om een backstage pass te zeuren

Brad
27 december 2017, 14:38
Nee ik moet mij fans teleurstellen. Ze zullen moeten wachten tot ik mijn eerste solo EP op het web ga zetten. Dan kunnen ze me thuis tot in den treuren beluisteren. DE EP promoten via optredens gaat niet gebeuren. Geen trek meer in. Je weet wel, weer mensen zoeken, repeteren, zit het repertoire er eindelijk een beetje in, wil de vriendin van de drummer niet alleen zijn op zondagmiddag, de bassist en de zanger gaan op de vuist en ga zo maar door.

Maar ik vind het wel leuk om te peinzen over welke (lichte) apparatuur ik zou gebruiken wanneer ik wel weer zou gaan optreden.

Mijn eerste solo EP zal overigens gratis te downloaden zijn.

Tabula Rasa
27 december 2017, 14:46
tab zit nu al om een backstage pass te zeuren

Nou eh nee, dank je. Zet liever een dvd van de Jostiband op. Die lui komen tenminste nog sympathiek over.(ongeveer 12.9x zo sympathiek)


gepost met Tapatrut.

Brad
27 december 2017, 14:52
tab zit nu al om een backstage pass te zeuren

Die komt nooit door de beveiliging. Misschien als ie een rokje aantrekt maar dat zal ook niet helpen vrees ik.

The Lo Lands
27 december 2017, 14:53
Nee ik moet mij fans teleurstellen. Ze zullen moeten wachten tot ik mijn eerste solo EP op het web ga zetten. Dan kunnen ze me thuis tot in den treuren beluisteren. DE EP promoten via optredens gaat niet gebeuren. Geen trek meer in. Je weet wel, weer mensen zoeken, repeteren, zit het repertoire er eindelijk een beetje in, wil de vriendin van de drummer niet alleen zijn op zondagmiddag, de bassist en de zanger gaan op de vuist en ga zo maar door.

Maar ik vind het wel leuk om te peinzen over welke (lichte) apparatuur ik zou gebruiken wanneer ik wel weer zou gaan optreden.

Mijn eerste solo EP zal overigens gratis te downloaden zijn.
Ik kijk er enorm naar uit en wat ontzettend tof van je dat we de EP uiteindelijk gratis mogen downloaden! Ik hoop dat er een grote rol is weggelegd voor de Boss Metalzone want dat is toch wel één van s'wereld beste drive pedalen, naast de Klon dan, maar die is erg prijzig hoorde ik laatst van iemand die ik ken via een familielid die vorig jaar op vakantie was in Nederland bij zijn schoonouders van zijn broer en daar de buurman over hoorde spreken bij de Supermarkt bij mij om de hoek, maar pin me daar niet op vast. Wahwawoeie, spannend hoor :-)

Tabula Rasa
27 december 2017, 15:00
Die komt nooit door de beveiliging. Misschien als ie een rokje aantrekt maar dat zal ook niet helpen vrees ik.Je wilt hier niemand van het forum bij jouw concert hebben. Dat kan ook niet, want dan valt je hele act door de mand. Daarom ben jij waarschijnlijk ook een van de weinige hier die helemaal niemand in persoon zal kennen. Ook zal dat in de toekomst niet lukken, want dan moet je ineens in werkelijkheid je act gaan spelen en al je leugens onmiddellijk, zonder opzoektijd, kunnen reproduceren.

Kut hé, om niemand te zijn.

gepost met Tapatrut.

Brad
27 december 2017, 15:02
Klink altijd kut en dit hoort niet in off topic behale als het om jouw nieuw hervonden blijdschap gaat dat er eindelijk iets is wat jij wel snapt.
Wat nog een hele prestatie is omdat jij je hersenen en lichaam bepaalde voeding ontzegd die aantoonbaar goed zijn al is het alleen al omdat jij niet weet dat je wat in off topic plaatst wat daar niet had moeten zijn. Bovendien is snappen in jouw geval een ruim begrip die om het terug te rekenen in zijn echte waarde door 12,9 gedeelt moet worden.


Vreet eens wat bacon.

Ja sorry, ik kan mij niet meten met iemand met een vakdiploma in de techniek op HBO niveau. Aangezien ik alleen een vakdiploma heb op MBO niveau in de financiele administratie zullen we geen concurrenten worden op een datingsite voor hogeropgeleiden.

Wel is het is het zo dat wanneer je op een bureaustoel je werk doet je automatisch een zekere status geniet. En of je nou MBO of HBO hebt, mensen op kantoor worden door het gros van de mensen beschouwd als intelligent.

Zeer onrechtvaardig maar zo werkt het in de maatschappij.

pimmetje
27 december 2017, 15:03
Je wilt hier niemand van het forum bij jouw concert hebben. Dat kan ook niet, want dan valt je hele act door de mand. Daarom ben jij waarschijnlijk ook een van de weinige hier die helemaal niemand in persoon zal kennen. Ook zal dat in de toekomst niet lukken, want dan moet je ineens in werkelijkheid je act gaan spelen en al je leugens onmiddellijk, zonder opzoektijd, kunnen reproduceren.

Kut hé, om niemand te zijn.

gepost met Tapatrut.
Ik val ook bij ieder optreden opnieuw door de mand.
Gelukkig lijken de bandjes het nog steeds niet erg te vinden. Ik gok een kwestie van collectief gebrek aan ambitie :ok:.

Meer on topic: afhankelijk van de muziek kan ik me best vinden in een kutding door de PA en klaar.
Een tijdje een POD op die manier gebruikt bij een band die echt alleen maar hard en lelijk pompte. Werkte OK.
4x12 doe ik sowieso niet aan. 2x12 vind ik al te veel. Een compact (buizen)combo'tje doet het wmb altijd prettig. Da's dan schuin achterover (standback!!!!) je monitor. Mic ervoor als het geen klein kroegje is...
En als de kroeg een afgetrapt kloteversterkertje heeft staan - maakt niet uit hóe vergoord en kuttig - dan laat ik ook de combo lekker thuis. Gitaar met alle zes snaren al aan de muur van de tent... eigen gitaar mag ook thuis blijven.
Slepen is gewoon kut :D.

Tabula Rasa
27 december 2017, 15:04
Ik val ook bij ieder optreden opnieuw door de mand.
Gelukkig lijken de bandjes het nog steeds niet erg te vinden. Ik gok een kwestie van collectief gebrek aan ambitie :ok:.Als persoon Pim, niet als gitarist. Als persoon ben je volgens mij net zoals je hier over komt.

gepost met Tapatrut.

Brad
27 december 2017, 15:07
Ik kijk er enorm naar uit en wat ontzettend tof van je dat we de EP uiteindelijk gratis mogen downloaden! Ik hoop dat er een grote rol is weggelegd voor de Boss Metalzone want dat is toch wel één van s'wereld beste drive pedalen, naast de Klon dan, maar die is erg prijzig hoorde ik laatst van iemand die ik ken via een familielid die vorig jaar op vakantie was in Nederland bij zijn schoonouders van zijn broer en daar de buurman over hoorde spreken bij de Supermarkt bij mij om de hoek, maar pin me daar niet op vast. Wahwawoeie, spannend hoor :-)

Maak je geen zorgen kerel, zonder metal zone geen EP, en ik sluit hem ook nog aan op mijn Micro Terror. Wat wil je nog meer.

D3nnis
27 december 2017, 15:10
Ja sorry, ik kan mij niet meten met iemand met een vakdiploma in de techniek op HBO niveau. Aangezien ik alleen een vakdiploma heb op MBO niveau in de financiele administratie zullen we geen concurrenten worden op een datingsite voor hogeropgeleiden.


Wat ik me afvraag, stel dat je universitair bent opgeleid, maar je zoekt gewoon een dom wijf omdat je geen zin hebt in allerlei intelligent edoch saai geleuter....dan werkt zo'n hogeropgeleiden site niet...hoe moet dat dan? Gewoon de kapster swaffelen?


Ik val ook bij ieder optreden opnieuw door de mand.
Gelukkig lijken de bandjes het nog steeds niet erg te vinden. Ik gok een kwestie van collectief gebrek aan ambitie :ok:.

Hahaha, gaaf he, ik heb dat ook altijd; ik speel gewoon keihard fout, sommigen denken dan zelfs dat het zo hoort :D

Brad
27 december 2017, 15:15
Nee Dennis, die kun je toch meenemen wanneer je met je vrienden gaat koffielurken. Of als je wordt uitgenodigd om samen met je vriendin kaakjes te gaan eten. Als WO figuur een meisje met ''slechts'' HBO meenemen is al discutabel.

Ik denk dat ze dan liever de portemonnee trekken.

Edit: ik bedoel natuurlijk die kun je niet meenemen als je met je vrienden gaat koffielurken.

Tabula Rasa
27 december 2017, 15:15
Keihard fout spelen. Als iemand er naar vraagt zeg je: da's moduleren.

Zegt iemand dan dat dat onzin is, dan noem je het vol overtuiging transponeren, dan gewoon weglopen en niet meer omkijken. Komt allemaal goed.

gepost met Tapatrut.

D3nnis
27 december 2017, 15:23
Nee Dennis, die kun je toch meenemen wanneer je met je vrienden gaat koffielurken. Of als je wordt uitgenodigd om samen met je vriendin kaakjes te gaan eten. Als WO figuur een meisje met ''slechts'' HBO meenemen is al discutabel.


Blijft toch lastig, dat opleidingsniveau bepaald door een papiertje. Ik heb WO collega's waarbij je je afvraagt hoe die in vredesnaam aan dat papiertje gekomen zijn, en MBO collega's die echt heel erg pienter zijn.


Keihard fout spelen. Als iemand er naar vraagt zeg je: da's moduleren.


Moduleren is transpireren!
Het beste is om een grote fout dan wel minimaal 2x te doen, dan denkt iedereen dat het zo hoort.
Dat gevoel heb ik ook vaak bij john scofield. Die móet wel minimaal alcoholist zijn, anders kan het gewoon niet.
Anderen noemen het briljant.

The Lo Lands
27 december 2017, 16:03
Maak je geen zorgen kerel, zonder metal zone geen EP, en ik sluit hem ook nog aan op mijn Micro Terror. Wat wil je nog meer.

Nog meer? Komende zomer uiteraard Brad live op de diverse Braderieën door het land! Ik heb er enorme zin in, das toch genieten :-)


https://www.youtube.com/watch?v=SrCBnTHQMTw

macwilliams
27 december 2017, 17:06
Ja sorry, ik kan mij niet meten met iemand met een vakdiploma in de techniek op HBO niveau. Aangezien ik alleen een vakdiploma heb op MBO niveau in de financiele administratie zullen we geen concurrenten worden op een datingsite voor hogeropgeleiden.

Wel is het is het zo dat wanneer je op een bureaustoel je werk doet je automatisch een zekere status geniet. En of je nou MBO of HBO hebt, mensen op kantoor worden door het gros van de mensen beschouwd als intelligent.

Zeer onrechtvaardig maar zo werkt het in de maatschappij.

Inderdaad, met mij kun je je nooit meten, zonder enige twijfel. Door het gebrek aan beweging en de juiste voeding zul je altijd de mindere blijven en al flauwvallen bij de gedachte. Wel mooi dat je door het kopen van een bureaustoel die sukkels om je heen het gevoel kunt geven intelligent te zijn, dat is dan ook echt jouw niveau. Als zou je die met je fameuze 12,9 factor vermenigvuldigen steek je nog triest af in je minirokje.

Gepost met bacon.

jutter
27 december 2017, 17:18
Eindelijk Brad gevonden!
https://www.youtube.com/watch?v=OKFDHbP7R50

Brad
27 december 2017, 17:19
Toch moet je om een vakdiploma te halen of een opleiding af te ronden op MBO niveau richting financiele administratie over een aardige intelligentie beschikken. Ik ken genoeg mensen met een HBO diploma (sociale wetenschappen of zo) die bij wijze van omscholing dat gingen proberen en er geen zak van snapten en gillend wegrenden.

Gepost met biologische tofu.

Tabula Rasa
27 december 2017, 17:26
Misschien dat het helpt wanneer je focking autistisch bent als je met cijfers gaat werken?

gepost met Tapatrut.

D3nnis
27 december 2017, 17:27
Snap ik wel. Ik kan me voorstellen dat je voor een administratieve functie gewoon gestructureerd moet kunnen werken, en dat kan lang niet iedereen. Als je bijvoorbeeld de "plant" bent uit de Belbin teamrollen, dan gaat 'm dat niet worden als iets administratiefs.

En verder zijn er natuurlijk nog hbo studies waarvan he je afvraagt waarom het hbo studies zijn, of eigenlijk waarom het überhaupt studies zijn.

Brad
27 december 2017, 17:29
Misschien dat het helpt wanneer je focking autistisch bent als je met cijfers gaat werken?

gepost met Tapatrut.



Nee hoor, gewoon een aardige hap analytisch vermogen is voldoende.

@Dennis

Hobby studie of niet, je hebt wel HBO niveau en dus mag je aanschuiven in de Wifi tent bij de koffielurkers.

D3nnis
27 december 2017, 17:31
Misschien dat het helpt wanneer je focking autistisch bent als je met cijfers gaat werken?


Grappig dat je dat zo zegt, ik denk ook dat het klopt. Als ik naar mijn werk kijk, dan zie ik relatief best een hoge concentratie autistische trekjes, en analfabetisme (of dyslexie, whatever) ook. Als ik mijzelf vergelijk met 90% van mijn collega's die hetzelfde werk doen, ben ik bijna een Harry Mulisch. Moeilijk voor te stellen, maar toch!

Tabula Rasa
27 december 2017, 17:38
Niet moeilijk voor te stellen hoor.

gepost met Tapatrut.

macwilliams
27 december 2017, 18:04
Misschien dat het helpt wanneer je focking autistisch bent als je met cijfers gaat werken?

gepost met Tapatrut.

Dat en 12,9...


Gepost met bacon.

macwilliams
27 december 2017, 18:07
Nee hoor, gewoon een aardige hap analytisch vermogen is voldoende.

@Dennis

Hobby studie of niet, je hebt wel HBO niveau en dus mag je aanschuiven in de Wifi tent bij de koffielurkers.

Jammer dat je dat nu net allemaal ontbreekt he, een amp topic in off topic, kijk'm eens glimmen op z'n bureaustoel.


Gepost met bacon.

Pter
27 december 2017, 18:08
Ik snap dat gedoe over hoger genoten onderwijs niet zo, wat maakt het nou uit of je op de eerste, tweede of derde verdieping les hebt gehad.

Brad
27 december 2017, 18:12
Jammer dat je dat nu net allemaal ontbreekt he, een amp topic in off topic, kijk'm eens glimmen op z'n bureaustoel.


Gepost met bacon.


Wat bedoel je met ontbreekt? Dat ik momenteel niet kan aanschuiven bij die koffielurkers? Of die aardige hap analytisch vermogen?

Dat analytisch vermogen daar ontbreekt het niet aan anders had ik dat diploma nooit gehaald. En met die koffielurkers heb ik helemaal niets, maar dan ook echt helemaal niets.

Tabula Rasa
27 december 2017, 18:14
De vraag alleen al.....

gepost met Tapatrut.

Brad
27 december 2017, 18:16
Ik snap dat gedoe over hoger genoten onderwijs niet zo, wat maakt het nou uit of je op de eerste, tweede of derde verdieping les hebt gehad.

Mij heeft het nooit een bal kunnen schelen. Een opleiding volg je om de kans op een baan of een succesvol eigen bedrijf te vergroten, niets meer. niets minder.
Maar zeker bij jongere generaties bepaalt tegenwoordig je opleidingsniveau met wie je wel en niet omgaat. Ik vind dat een zieke ontwikkeling.

Nou is dat nog niet eens zo erg. Maar door die mentaliteit ontstaat er een soort van klassenmaatschappij waarbij de ''hogere'' klasse materiele en niet materiele privileges geniet. Terug naar de middeleeuwen met landheren en lijfeigenen.

macwilliams
27 december 2017, 18:19
Ik snap dat gedoe over hoger genoten onderwijs niet zo, wat maakt het nou uit of je op de eerste, tweede of derde verdieping les hebt gehad.

Ik zat altijd op zolder, totdat ik een wind liet, toen moest ik ineens op dak..


Gepost met bacon.

guitarkid2
27 december 2017, 18:38
Ik snap dat gedoe over hoger genoten onderwijs niet zo, wat maakt het nou uit of je op de eerste, tweede of derde verdieping les hebt gehad.

hoger,lager ik heb nooit echt van onderwijs genoten
maar dat was geheel wederzijds, dus op die manier heb ik wel weer genoten
of zo

Erik de Perik
27 december 2017, 18:54
Ik haat onderwijs.











(sorry Mac)

D3nnis
27 december 2017, 19:08
Mij heeft het nooit een bal kunnen schelen. Een opleiding volg je om de kans op een baan of een succesvol eigen bedrijf te vergroten, niets meer. niets minder.

Uiteindelijk krijg je je, ongeacht het vakgebied dat je dan "voor de leuk" nog kiest, een bepaald werk- en denkniveau/wijze "aangeleerd".
Dat dat ook op andere manieren kan klopt, maar valt toch niet mee als je niet de tijd krijgt/hebt om het te leren.

Ik vind het dan ook een lastige stelling die je hier plaatst; ik hoop dat mijn kinderen later werk gaan doen dat ze leuk vinden. Als dat stratenmaker is, dan vind ik dat prima. Is het raketgeleerde, dan is dat ook prima.
Als ze raketgeleerde willen worden, maar ze komen niet verder qua niveau dan dat je nodig hebt voor putjesschepper, tja, dan is dat zo. Pech hebben.
Maar als ze eigenlijk raketgeleerden willen worden, maar ze verdommen het om er iets voor te doen, daar zou ik toch wel erg veel moeite mee hebben.

john5
27 december 2017, 19:37
Mij heeft het nooit een bal kunnen schelen. Een opleiding volg je om de kans op een baan of een succesvol eigen bedrijf te vergroten, niets meer. niets minder.
Maar zeker bij jongere generaties bepaalt tegenwoordig je opleidingsniveau met wie je wel en niet omgaat. Ik vind dat een zieke ontwikkeling.

Nou is dat nog niet eens zo erg. Maar door die mentaliteit ontstaat er een soort van klassenmaatschappij waarbij de ''hogere'' klasse materiele en niet materiele privileges geniet. Terug naar de middeleeuwen met landheren en lijfeigenen.

Jij noemt het een ontwikkeling maar klassen zijn er altijd geweest en zal nooit verdwijnen.

macwilliams
27 december 2017, 19:43
Ik haat onderwijs.











(sorry Mac)
No problmz E. :seriousf:

Jij noemt het een ontwikkeling maar klassen zijn er altijd geweest en zal nooit verdwijnen.
Maak 'm nou niet onnodig bang he.
Na het lezen van die post vond ik het ook niet meer iets toevoegen om er verder op door te gaan, met z'n bureaustoel en geïmpliceerde intelligentie.