PDA

View Full Version : Waar vind je een doos in het Gentse om een 2x12 combo te versturen?



Stratkerel
14 december 2017, 16:33
Hi

Het is meer bepaald om een Johnson Millennium JM150 te versturen. Ben al wat winkels afgegaan, op de meeste plaatsen zijn de dozen versneden (interieurwinkels, electronicazaken, meubelwinkels,...)

Bij de Keymusic hier in Gent kunnen ze de dozen in de winter ook niet intact bewaren ...

Iemand ideeën?

Dank!
Kevin

Tabula Rasa
14 december 2017, 16:42
Van versneden grote dozen kan je prima zelf een doos bouwen (als het tenminste grote stukken zijn). Je zal toch vaak de dimensies moeten aanpassen. Kan je net zo goed met een berg tape zelf een doos fabriceren.

gepost met Tapatrut.

Stratkerel
14 december 2017, 16:46
Van versneden grote dozen kan je prima zelf een doos bouwen



En met een gerust hart een amp van 30kg in zulk een doos steken?

Rhythm Machine
14 december 2017, 19:47
Een 2x12 combo van 30 kg versturen kan je nooit met een gerust hart. Ik zou er in ieder geval niet aan beginnen...

Dirk_Hendrik
14 december 2017, 19:49
Ja.
Maar ga vooral zelf na hoe je zelf denkt dat de verpakking die je verzint het apparaat gaat helpen heel te blijven. Da's dus de doos maar ook het beschermend materiaal in die doos.
4mm karton gaat het niet doen. Een fors in bubblewrap ingepakt apparaat wat daarna in een doos is gestoken maakt al meer kans. Hetzelfde, maar dan in een dubbele doos (waarvoor nogal eens de idiote term "omdoos" wordt gebruikt) al weer een stuk meer.

Maar goed, niet iedereen heeft dit inzicht. Vandaar dat ik 19"" apparaten heb ontvangen verpakt in schoenendozen en effectpedalen in een melba toast doosje...

Tabula Rasa
14 december 2017, 20:29
En met een gerust hart een amp van 30kg in zulk een doos steken?Ik geef alleen maar antwoord over de doos. Zou ik zelf zo verzenden? Nope, minimaal tussen MDF en dan in een doos. Maar te vraagt alleen om de doos.

gepost met Tapatrut.

cluseau
14 december 2017, 22:35
Heb wel eens een apparaat mogen ontvangen in een vuiniszak. Nieuwe potmeters los erbij. Is nog goed gekomen ook maar je vraagt je wel eens af waar de bovenkamer mee gevuld is

Plant
14 december 2017, 23:24
Heb wel eens een apparaat mogen ontvangen in een vuiniszak. Nieuwe potmeters los erbij. Is nog goed gekomen ook maar je vraagt je wel eens af waar de bovenkamer mee gevuld is

Je staat er soms versteld van.
Ik heb daar een theorie bij. Als je iets heel slecht verpakt, dan is een transporteur er juist (om die reden) heel voorzichtig mee en komt het heel aan. Doe je je je best met flightcase en al en ziet het er onverwoestbaar uit dan lijkt de transporteur dat te willen verifiëren.

no 1 hops
15 december 2017, 06:49
iedergeval een plaat hardboard voor de speakers, en volledige wrap met bubbelplastic.
maar vroeger had je ook nog zoiets als een bode, een transporteur die het bij je thuis ophaalt en op het adres aflevert.
ik zou het ieder geval niet wagen mits er een hoog bedrag voor verzending is afgesproken en betaald. de verzekering van pakketpost stelt in de regel niets voor.

Napoje
15 december 2017, 08:04
3 of 4 bananendozen, bodem eruit en met ductape aan elkaar plakken. Op die manier al meerdere gitaren verzonden. Moet ook werken voor versterkers en cabinets. Bubbelfoam ertussen is idd een aanrader.

Stratkerel
15 december 2017, 09:20
Ik ben alleen nog meer in de war.

Uiteraard is het de bedoeling dat ik de amp op gewoon op een fatsoenlijke manier wil versturen die werkbaar is. Dat er ook beschermend materiaal voor nodig is lijkt nu ook wel evident. En dat is gemakkelijk te vinden. Een geschikte box (beter?) wat minder...

Ik maak me vooral zorgen om de boden van een doos/verpakking/wat het ook moet worden. Als de zijden geplakt worden is gaat die 30kg daar toch gewoon door zakken?

Zou me sterk lijken moest dit de eerste 2x12" die in een geschikte doos/box/verpakking van A naar B geraakt.

Midwolda
15 december 2017, 10:03
Gewoon net zoveel ductape er om heen tot je denkt nu is het goed. ;)

Napoje
15 december 2017, 12:38
Timmer er dan een kistje omheen. Zoveel werk is dat niet

Stratkerel
15 december 2017, 14:10
Gewoon net zoveel ductape er om heen tot je denkt nu is het goed. ;)

Hoor ik al iets meer in :)


Timmer. Zoveel werk is dat niet
Je wil niet weten hoe onpraktisch ik ben :p

Ik ga dan maar eens aan het experimenteren slagen

guitarkid2
15 december 2017, 14:11
piepschuimen hoeken + bubblewrap is een goed begin

jan7
15 december 2017, 16:52
Ik maak me vooral zorgen om de boden van een doos/verpakking/wat het ook moet worden. Als de zijden geplakt worden is gaat die 30kg daar toch gewoon door zakken?
In die termen mag je niet redeneren want dan gaat het zeker fout.

Vergelijk het de manier waarop een droogtrommel, wasmachine, koelkast verzonden en verpakt wordt: daar zit gewoonlijk weinig doos omheen. De 'doos' dient in dit geval enkel om al het beschermings- en verstevigingsmateriaal op zijn plaats te houden en dusdanig heb je genoeg aan wat stroken dik karton en heel veel ductape.
Ik bewaar altijd het piepschuim dat rond bovenvernoemde goederen zit voor exact dit doel.

Mijn werkwijze:
-loszittende delen vast tapen of verwijderen en apart erbij verpakken.
-oud proper laken of handdoek eromheen en dan in een grote plastic zak voor het geval die doos een dag in de regen staat omdat de bezorger er niets beter op vond om het gewoon naast of achter de woning te plaatsen.
-bubbelwrap noppenfolie eromheen
-hardboard/geperst karton zoals achterkanten van kasten op maat snijden en eromheen
-centimeters dik piepschuim op hoeken en randen (restanten van koelkast, wasmachine etc. verpakkingen)
-kartonnen doosdelen eromheen om alles op zijn plaats te houden en vervolgens heel veel ductape.

Door je 'doos' zelf 'op maat' te maken kan het object ook nooit door de bodem vallen want je hebt altijd het object zelf vast, welliswaar met een aantal lagen bescherming tussen je hand en het object.

Er kruipt ontieglijk veel tijd in als je het goed wil doen en op zeker wil spelen. Ik denk dat bij de meeste verzenddiensten geldt dat zo verpakt moet zijn om een val (lees worp) vanop 1m te overleven.

Bij de lokale bouwmarkt of supermarkt kan je vragen of ze 'afval' (dik piepschuim/dik karton) hebben wat je dan gratis meekrijgt. Meestal staat er een grote container met dat soort spul van al de leveringen die zij ontvangen en moeten uitpakken.
Ook op het recyclage park kan je dit gratis vinden.

MarkS
15 december 2017, 17:29
Precies wat Jan7 zegt, de (papier)container van een bouwmarkt.
Heeft me meerdere malen gered.

Dirk_Hendrik
15 december 2017, 22:01
Ook op het recyclage park kan je dit gratis vinden.

Dit is echt een heel erg goede tip. Thanks!!

JohanH1980
16 december 2017, 08:12
Als je echt super lui bent en het mag wat kosten, dan een site als bijvoorbeeld https://www.doosopmaat.nl

Even het gewicht doorgeven vantevoren aan een medewerker, die kan je wel adviseren vermoed ik. Twee dozen laten maken; eentje voor om de amp, en eentje die iets groter is, zodat je in de tussenliggende ruimte het vulmateriaal kan plaatsen.

Waar ligt B trouwens? Hier in het Nederlandse bij PostNL bijvoorbeeld gaat het gewicht tot aan 30 kilo, althans als ik de site moet geloven.

In Nederland (NL): 24-uursservice
Voor pakketten tot 10 kg geldt een maximum formaat van 100 x 50 x 50 cm.
Voor grotere pakketten (tot max. 176 x 78 x 58 cm) geldt het tarief van categorie 10 - 30 kg.
De rood gearceerde tarieven zijn inclusief btw (overige tarieven zijn vrijgesteld van btw).

https://www.postnl.nl/tarieven/tarieven-pakketten/

Dus waar B ook zijn mag, altijd handig om van tevoren even het gewicht en afmetingen te checken bij je pakkettenboer.

https://onlineverzendservice.be/ bijvoorbeeld. Of je kiest voor een koerier die rechtstreeks rijdt. Duurder, maar meer kans dat je amp heelhuids aankomt. Ik zou sowieso een extra verzekering afsluiten.

Stratkerel
19 december 2017, 09:37
In die termen mag je niet redeneren want dan gaat het zeker fout.

Vergelijk het de manier waarop een droogtrommel, wasmachine, koelkast verzonden en verpakt wordt: daar zit gewoonlijk weinig doos omheen. De 'doos' dient in dit geval enkel om al het beschermings- en verstevigingsmateriaal op zijn plaats te houden en dusdanig heb je genoeg aan wat stroken dik karton en heel veel ductape.
Ik bewaar altijd het piepschuim dat rond bovenvernoemde goederen zit voor exact dit doel.

Mijn werkwijze:
-loszittende delen vast tapen of verwijderen en apart erbij verpakken.
-oud proper laken of handdoek eromheen en dan in een grote plastic zak voor het geval die doos een dag in de regen staat omdat de bezorger er niets beter op vond om het gewoon naast of achter de woning te plaatsen.
-bubbelwrap noppenfolie eromheen
-hardboard/geperst karton zoals achterkanten van kasten op maat snijden en eromheen
-centimeters dik piepschuim op hoeken en randen (restanten van koelkast, wasmachine etc. verpakkingen)
-kartonnen doosdelen eromheen om alles op zijn plaats te houden en vervolgens heel veel ductape.

Door je 'doos' zelf 'op maat' te maken kan het object ook nooit door de bodem vallen want je hebt altijd het object zelf vast, welliswaar met een aantal lagen bescherming tussen je hand en het object.

Er kruipt ontieglijk veel tijd in als je het goed wil doen en op zeker wil spelen. Ik denk dat bij de meeste verzenddiensten geldt dat zo verpakt moet zijn om een val (lees worp) vanop 1m te overleven.

Bij de lokale bouwmarkt of supermarkt kan je vragen of ze 'afval' (dik piepschuim/dik karton) hebben wat je dan gratis meekrijgt. Meestal staat er een grote container met dat soort spul van al de leveringen die zij ontvangen en moeten uitpakken.
Ook op het recyclage park kan je dit gratis vinden.

Inderdaad wat ik zowat zocht.

Dikke merci!

Stratkerel
19 december 2017, 09:39
Dus waar B ook zijn mag,

Europa.

Ik was aan het redeneren dat ik de amp via Reverb zou aanbieden en via GLS sturen. Voor zo ver ik kon zien was de kost 21 euro tot 30 kg binnen europa....

dml
19 december 2017, 23:50
Ik snap niet dat sommigen iets tegen verzenden hebben. De "omdoos" is al genoemd, zo doen de grote dozenschuivers dat ook al jaar en dag. Als je er iets op tegen heb, moet je maar zo bedenken dat die in het buitenland gebouwde versterker niet door vier draagkabouters dat hele eind hier naartoe is gebracht. En geloof me, dat ging toen ook met het nodige geweld.

Stratkerel
25 december 2017, 13:25
Ik snap niet dat sommigen iets tegen verzenden hebben.

Ik begon ook al een raar en eenzaam gevoel te krijgen in mijn ambitites om een versterker te sturen haha.