PDA

View Full Version : handtekening backplate beschermen



YannickH
13 december 2017, 21:53
hopelijk staat dit in het juiste forumstuk...

ik heb een gitaar gekocht van de zanger van 1 van mijn favoriete bands.
hij heeft deze gesigneerd achterop de backplate met een zilveren stift.
is er iets dat ik er over kan spuiten of plakken dat de handtekening niet beschadigd en dat ze voor altijd mooi blijft?

alvast bedankt

Mr.Fingers
14 december 2017, 09:37
Lak gaat altijd slijten... Ik zou er transparante plastiekfolie over spannen (van die zelfklevende folie).

Erik de Perik
14 december 2017, 10:06
Backplate eraf halen.

fred dons
14 december 2017, 11:45
inderdaad backplate vervangen, ik zou geen transparente Folie gebruiken omdat die sneller verouderd dan lak en als het de zelfklevende variant is dan neemt hij bij het uiteindelijke verwijderen ook je handtekening weer mee

mocht je willen lakken en je hebt nog nooit met lak gewerkt dan zou ik motip nemen (Acryl), de eerste 3 lagen echt nevelen (minimaal 40 cm afstand) dan 24 uur laten uitharden. daarna 2 lagen spuiten op zo'n 30 cm zodat je een glanslaagje krijgt. zou je eerst met een dikke laklaag beginnen dan loop je de kans dat het oplosmiddel van je lak de inkt oplost en die gaat drijven in de lak

Tabula Rasa
14 december 2017, 11:48
Het randje wat dieper infrezen en een tweede transparante plaat maken van 2mm lexaan ofzo en deze er los overheen monteren?

gepost met Tapatrut.

Plant
14 december 2017, 18:25
Ik zou ook de backplate voor tijdens gebruik vervangen door een andere. Zelfs al ga je de originele behandelen, het schuurt toch langs bv. een riemgesp en dan gaat het er alsnog af.

barno
14 december 2017, 18:29
ik zou gewoon lakken, tiental lagen blanke acryl, of paar dikke lagen 2K, dat gaat er echt niet zomaar af hoor, het is de relic hype die dat doet denken ... ja, als met een riemgesp erop gaat krassen maar anders zit je safe voor 50 jaar

haakman123
15 december 2017, 11:00
Wat Barno zegt,

Goed veel lagen lak er op, die laklaag houd het langer vol dan de eigenaar ;)