PDA

View Full Version : Solo Hotel California



benwave
11 december 2017, 11:47
Afgelopen weken dit nummer weer vaak voorbij horen komen op de radio.
Dus maar eens een poging eraan gewaagt om de solo te spelen.
Ook lang geleden dat ik iets opgenomen had, ik wist nauwelijks nog hoe alles werkte


https://youtu.be/RiGBkV9FbYo

Brad
11 december 2017, 12:07
Klinkt goed. Heb je de solo uit een boek of heb je het op gehoor uitgezocht?

benwave
11 december 2017, 12:12
Klinkt goed. Heb je de solo uit een boek of heb je het op gehoor uitgezocht?

Voornamelijk op geheugen, en van youtube

arjanb01
11 december 2017, 13:00
Heb het ook beluisterd.
Op zich een dappere poging, maar check even je timing. Want er zijn passages bij waar je met je timing niet uitkomt en net voor of net na de tel uitkomt.
Ook even kijken naar je bendings, want hier en daar slaan de noten dood en klinken ze niet helemaal zuiver als je ze wilt pakken en aanslaan.
Gewoon een paar takes doen dan moet dat goedkomen.

Ernest01
11 december 2017, 13:59
Goed gedaan !
Ben het eens met Arjan, maar vind het niet storend.

NLF
11 december 2017, 14:41
Ik heb m een keer helemaal moeten uitzoeken maar kan nu alleen de eerste 6 of 7 tonen nog

benwave
11 december 2017, 14:50
Nieuw poging voor Arjan dan deze is wel iets beter dacht ik.
En hij is vrij lang dus elke keer gaat er wel iets fout tijdens zo videotje


https://youtu.be/RiGBkV9FbYo

En het is maar voor lol hè, tis niet dat ik er mee de kuip in moet

rozh
11 december 2017, 15:00
ik had nooit les gehad maar vorig jaar had ik 5 lesjes genomen van een half uur, toen heb ik deze ook geleerd. Wel leuk opzich.

Fusion
11 december 2017, 15:23
Ben je bent een fantastisch gitarist, een aardige kerel, maar er zijn een aantal dingen die ik gewoon niet trek omdat ik al moe word als ik er aan denk haha, Stairway to Heaven bijv, maar ook zeker deze solo, sorry. Jou kennende zal t een goede versie zijn! :)

arjanb01
11 december 2017, 15:30
Wederom een leuke poging.
Als je maar plezier hebt in datgene wat je doet, toch?
En daarbij: voor veel publiek als de Kuip spelen is makkelijker dan voor 50 man die alles kunnen horen wat je doet!

benwave
11 december 2017, 15:43
Ben je bent een fantastisch gitarist, een aardige kerel, maar er zijn een aantal dingen die ik gewoon niet trek omdat ik al moe word als ik er aan denk haha, Stairway to Heaven bijv, maar ook zeker deze solo, sorry. Jou kennende zal t een goede versie zijn! :)

Heeej Starway to Heaven je breng me op een idee :) ......nee hoor ik begrijp precies wat je bedoeld,

JVGM-music
13 december 2017, 22:34
Nu ja...als ik naar dat filmpje kijk weet ik toch dat dat me in geen drieduizend jaar gaat lukken ...en toch zie ik nog enige wat neerbuigende kritieken als "Leuke poging".
Tja....natuurlijk zijn er mensen die het met de handen op rug kunnen spelen( Mijn gitaarleraar die wel eens heeft getracht mij deze solo ook bij te brengen was er ook zo één) maar ik ben dan wel een beetje een ongelovige Thomas en denk: laat dat dan eerst maar eens zien.

Misschien een ideetje om er een apart topic voor te openen: Doe de solo uit Hotel C. ? Ik ben wel benieuwd wie het absoluut foutloos kunnen.

Trouwens die solo....Ik zag ooit een coverbandje Hotel C. spelen en die deden de solo gewoon niet...dat is pas erg. Heel erg!

Erik de Perik
13 december 2017, 23:12
Aangezien iedereen de solo's mee kan zingen weten we allemaal dat het geen noot voor noot is. Maar je snapt heel duidelijk wel de bedoeling ervan. Timing vind ik prima en je sound helemaal! Ik heb verder geen bespiegelingen over jouw persoonlijkheid maar de maagdelijke "like" score op YT viel me dan wel weer op. (you know I did)

grayfink
13 december 2017, 23:28
En nu twee likes op yt :)

Erik de Perik
13 december 2017, 23:29
En nu twee likes op yt :)

............:ok:

arjanb01
14 december 2017, 12:42
Zo moet het:

https://youtu.be/qdZ28FGV97s

Toch?👍

Han S
14 december 2017, 13:10
Klopt. Maar dat wordt gedaan door twee gitaristen, toch?

Midwolda
14 december 2017, 13:17
"Moeten" in de muziek... neuh. :)

Mooi wark Benwave, ik doe het je niet na.

Maar dat komt omdat ik nog op Kortjakje aan het oefenen ben.

Han S
14 december 2017, 13:19
Ik kom niet verder dan boer er ligt een kip in 't water.
Knap gedaan Ben.

jutter
14 december 2017, 13:21
Klinkt lekker Benwave! Ik doe je het ook niet na.



En ik ben nog steeds 'Vader Jacob' aan het oefenen....:(

jutter
14 december 2017, 13:22
Ik kom niet verder dan boer er ligt een kip in 't water.
Knap gedaan Ben.

Heb je daar ook een tablatuur van?

Pepe
14 december 2017, 13:31
Zo moet het:

https://youtu.be/qdZ28FGV97s

Toch?

Niks moet natuurlijk maar hij komt pretty close, paar foute nootjes en Felder heeft een wat andere phrasing..
Die solo is voor mij trouwens vooral de sound, de les paul en tele door een tweed deluxe en nog een phase 90 op de tele. Ja, je bent guitan nut of niet.

Dit is het isolated origineel.


https://www.youtube.com/watch?time_continue=257&v=MMq8FOzC8h0

benwave
14 december 2017, 14:18
Tis nog een heel topic geworden, dat had ik niet gedacht.
Kijk je kan ook blijven oefenen totdat je een ons weegt en het perfect na kan spelen.
Hoef voor mij nou ook weer niet persè
Mijn probleem is meer mijn leeftijd, als ik nu wat leer ben ik het over drie weken toch weer vergeten dus waarom zou ik :)
Iedereen bedankt voor het luisteren en de thumbs up

Fusion
14 december 2017, 14:22
Hele stiekem toch net even gelusjterdm. Je 2e versie. Geen noot voor noot idd, wat slordigheidjes, maar overal wel de juiste vibe te pakken, good busy!

Brad
14 december 2017, 21:05
Heeej Starway to Heaven je breng me op een idee :) ......nee hoor ik begrijp precies wat je bedoeld,

De solo van Stairway is mooi maar wel lastig. Lastiger dan je zou denken als je er naar luistert. Maar het is de moeite waard om het uit te zoeken.

gitaarmike
24 december 2017, 09:19
je video is geblokt / verwijderd :P

benwave
24 december 2017, 10:30
Tja iets met copyright of zo ik snap het ook niet

gitaarmike
24 december 2017, 11:11
Kuteagles, ik probeer ook weleens wat op te zoeken van de eagles om in mijn live muziek playlist op youtube te gooien maar dat is ook bijna niet te vinden.