PDA

View Full Version : HNAD: BLackstar Fly 3 Blue



dagrim1
9 december 2017, 13:07
Beetje een impuls aankoop, maar wat een leuk dingetje eigenlijk. Niet helemaal de massive impressive amps die je hier misschien zou verwachten, maar vond m zo leuk dat ik er toch even een topic voor wilde maken ;)

Vooral gekomen omdat een paar dagen niet thuis was en het fijn had gevonden een klein maar toch fijn versterkertje mee te hebben. Nu heb ik thuis een Yamaha THR10c, heerlijk ding, maar die neem ik dan toch niet zo even mee... Niet dat die nou zo groot is, maar de fly 3 past er zo'n 3 a 4x in.

Dus ben ik nu de blije bezitter van een Blackstar Fly 3 Blue, wat niet meer is dan de fly 3 maar dan met bluetooth. Een heel compact versterkertje waar wat mij betreft nog verrassend fijn geluid uit komt. Genoeg mee te spelen om verschillende geluiden eruit te krijgen, draait op adapter (ok, die moet je los kopen... dat is wat jammer) of 6 AA batterijen.

Ik zie me deze nog wel heel snel even in een tasje erbij proppen, ook met het idee dat ik hem als losse speaker kan gebruiken voor bijv mijn telefoon.

Had er zelf liever reverb op gehad ipv delay, maar ook met de delay kun je wel een fijn ruimtelijk effect krijgen. Benieuwd hoe lang hij draait op batterijen, ben aan het kijken voor een powerbank evt (hoewel oplaadbare batterijen ook best ok zijn eigenlijk) maar met 6.5V/1.5A voor de adapter is het een beetje een raar geval.

https://tweakers.net/ext/f/1oWLtFqPDuaarMkbV2FK3Nvx/full.jpg

arjanb01
9 december 2017, 13:29
Cool ding! Het kan nog kleiner dus😉
Ikzelf heb al een jaartje of 4 een thr5.
Kwam er vorige week achter dat die ook aan te sluiten is op een akoestisch gitaar! Beetje reverb en wereld geluid 👍

Erik de Perik
9 december 2017, 13:50
Leuk hoor! Nu nog een klein gitaartje. ;)

dagrim1
9 december 2017, 20:49
Die THR blijft inderdaad een wereld versterkertje... nog geen seconde spijt van gehad.

En die kleine gitaar... mwah :P De ukelele was ook al bijna een impuls aankoop, en de reis gitaar... Beiden weerstaan, ik moet eerst wat andere impulsaankopen gaan verkopen denk ik voor ik zelf weer wat ga aanschaffen ;)

Brad
9 december 2017, 21:22
Hoelang gaan die zes batterijen mee? Ik heb er erg goede dingen over gehoord. Met een travel gitaartje is het wel leuk om in de lente(niet de zomer veel te warm) dat spul mee te nemen en ergens buiten te gaan spelen.

Edit: O ik zie nu dat je nog niet hebt uitgeprobeerd hoe lang die batterijen meegaan in die Fly. Als je erachter bent laat het weten, ik ben wel benieuwd.

dagrim1
10 december 2017, 10:36
Geen idee idd nog, tot nu toe iig 2 dagen ;) Weet niet hoe intensief ik hem ga gebruiken omdat ik hem dus vooral voor 'erbij en op pad' heb gekocht, maar dit lees ik op een ander forum:


I got it on the 8th of December, played it every day. Fell asleep with it on the other day and left it on for 1.5 hours. Twenty one days with some days very heavy use. I averaged about two hours a day on it. And that's with the batteries they sent in it.

Gaat dan wel over de niet-bluetooth versie dus deze zal iets korter mee gaan... Stond ook vermeld dat het volume gewoon goed bleef (dus neit dat hij zachter ging hoe verder de batterijen leeg liepen). Alleen ging de delay helemaal aan het einde blijkbaar een beetje vreemde effecten geven :)

JohanH1980
10 december 2017, 16:03
Ik vind hem leuk!

Lijkt me echt een héél geinig dingetje. Krijgt veel lovende reviews op het net. Heb hem daarom zelf ook bijna gehad, de basic versie zonder blauwe tanden. Ik meen iets van zes tientjes destijds. Daar kun je haast geen buil aan vallen.

ar250artist
10 december 2017, 16:08
Ik heb hem ook sinds van de zomer. De normale versie dan. Hij klinkt behoorlijk volwassen en ruimtelijk en ik vind hem dan ook ideaal om in de woonkamer te gebruiken. Alleen gitaar mee en inprikken. Zeer prettig. Ik vind hem in ieder geval beduidend beter klinken dan de vox mini 3 die ik ook eens had. Die had wel meer opties maar was ook weer een stuk groter. Voor zes tientjes gewoon doen.

dagrim1
10 december 2017, 23:37
Deze bluetooth variant was 90 euro, dan nog 17 voor de adapter (voor zover nodig). Iets meer dan 6 tientjes dus, maar dan nog.

Ik verbaas me echt over het geluid wat uit dit kleine geval komt, klinkt verrassend vol (en hard!). Hier inderdaad ook voor gekozen na alle lovende reviews te hebben gelezen en gezien...

Had al een Boss Micro BR-80 en losse speaker, maar dat vind ik uiteindelijk toch teveel gedoe om even op te gaan spelen. Bediening van de boss is net te omslachtig voor me, alles aansluiten, etc. Dit is gewoon plug en play en dikke prima qua geluid. (De speaker die ik bij de boss had was danwel te simpel en de goede die ik had had een of andere lag erin...)

Anyway, kan hem echt volmondig aanraden...

Heb ook even geprobeerd mijn Line 6 Pod HD500x erop aan te sluiten, meer als gein, maar dan merk je wel dat dat niet helemaal top is. Acceptabel maar niet al te super, ah well... misschien wat meer spelen nog. (Een van mijn impulsaankopen waren 2 JBL LSR305's waarbij ik nu ook een beetje een excuus zoek om ze weer te verkopen... maar dat is hier nog niet helemaal het geval mee).

MoonlandMenace
11 december 2017, 13:04
Sinds kort ook zo'n Blackstar Fly3 aangeschaft, de versie met de extra speaker inbegrepen. Zeker door de 2 speakers een erg ruimtelijk geluid uit zo'n klein kastje. Delay had ik ook liever vervangen gezien door een reverb, en een ingebouwde tuner was ook wel makkelijk geweest, maar een mens kan niet alles hebben natuurlijk ;)

dagrim1
11 december 2017, 16:03
Die extra speaker heb ik ook overwogen, maar nog niet van gekomen (kost ook weer niks, 2 tientjes, dus ben bang dat ie er toch gaat komen ;) ).

Kwam er vandaag achter dat een 5V powerbank ook lijkt te werken icm de fly3. De adapter is 6.5V/1.5A en mijn powerbank 5V/<=2.1A en al brandt het ledje op de amp wat zwak... ik hoor geen geluidsverschil zo snel tussen aansluiten op de officiele adapter en mijn powerbank.

Misschien bij hogere volumes (nu staat alles halverwege) oid dat je er iets van gaat merken, even wat verder testen... Zou well chill zijn als dit ook gewoon werkt. Kan ik die gebruiken ipv 6xAA batterijen :)

Brad
11 december 2017, 19:58
Die ervaringen van die gitarist in die quote die je hebt geplaatst als het gaat om de levensduur van de batterijen, dat klinkt veelbelovend. Ik heb zo een Marshall mini versterkertje gehad voor onderweg en de batterij hield het maar 2 uur vol. En de sound was ook niet al te best.

Brum
11 december 2017, 20:54
Gooi je er toch gewoon een metalzone voor.

dagrim1
12 december 2017, 15:30
Die ervaringen van die gitarist in die quote die je hebt geplaatst als het gaat om de levensduur van de batterijen, dat klinkt veelbelovend. Ik heb zo een Marshall mini versterkertje gehad voor onderweg en de batterij hield het maar 2 uur vol. En de sound was ook niet al te best.

Las nog zo'n opmerking van een andere gast, batterijen die 'eindeloos meegaan'...

Na wat meer testen met een 5V powerbank, werkt toch niet zo soepel. Had er nog 1 liggen die het niet goed deed, amp viel dan steeds na 10 seconden uit. Denk net niet genoeg stroom... Ook het geluid vervormde net teveel met die powerbank. De andere powerbank doet t best aardig (wel iets vervorming qua geluid zo blijkt toch... maar is eigenlijk voor mijn laptop en THR10c :P )

Oftewel, volgende semi-impuls aankoop was een powerbank die 6.5v kan leveren :/

dagrim1
15 december 2017, 23:15
Even een aanvulling:

Nog steeds prima tevreden, vooral het cleanere geluid bevalt me heel goed... Met distortion wordt het wel iets minder, maar alsnog prima te doen en helemaal gezien het formaat.

(Kleine) minpuntjes:

- Volume bluetooth, moet via afspeel device (telefoon, laptop). Weet niet of dat standaard is btw, mijn andere bluetooth speaker (Logitech UE Mini Boom) heeft ook volume knoppen op de speaker zelf en vind dat wel erg prtettig.

- Kwaliteit geluid, vind de UE Mini Boom fijner qua geluid met afspelen van muziek iig. Is ook nog een stuk kleiner, dus zal mijn eerste keuze zijn qua bluetooth speaker nog steeds (tenzij gitaar mee gaat, dan is de fly 3 ook prima)

- Geen tuner, njah... minimaal maar toch jammer ;)