PDA

View Full Version : Wat vinden jullie nou eigenlijk van de Marshall Bluesbreaker II?



vulvasonic
9 december 2017, 04:46
Toen ik nog actief was bij De Zingende Fresia's en mijn beide AC30's in de revisie moesten, ben ik de Marshall JCM2000 top van de band gaan gebruiken icm een Koch Pedaltone. Klonk geweldig voor wat ik deed. Maarrrrr.... ik was altijd bang dat mijn Koch het zou begeven. Je zou denken dat ik in dat geval genoeg zou hebben aan de mogelijkheden van de JCM2000, ware het niet dat de footswitch van dat ding footshie was. Nergens te vinden!
Nog niet meteen nood aan de man, want de band had nog een reserveversterker, een JCM900 Dual Reverb combo. Ik had zelf ooit een JCM900 Dual Reverb top gehad en dat was een zeldzaam slecht klinkende versterker. Vreemd genoeg klonk dat combootje lang niet zo verkeerd, maar ja, wel wat beperkt in zijn mogelijkheden. En dus sommeerde ik onze surrogaat penningmeester om een overdrive of boostertje erbij te kopen. De krent ging voor de goedkoopste oplossing en kwam met de BB2 op de proppen.
Ik heb het ding gelukkig nooit hoeven gebruiken. De Koch bleef heel en de combi met de JCM2000 werkte, zoals gezegd, uitstekend.

Wat een langdradig en volslagen nutteloos intro, zeg! Enfin, ik kom tot mijn puntje. :D

Ik stapte uit de band en ik kreeg het één en ander mee, waaronder de BB2.
Lange tijd deed ik niks (ik kreeg wat trauma's te verwerken en in mijn hersentjes bleek geen ruimte meer voor muziek) en toen ik het gitaarspelen na enkele jaren weer oppakte waren mijn AC30's gejat, mijn SHO (Vulvasonic Zone - mijn lievelingspedaal) was ineens kapot en zelfs mijn Koch Pedaltone had ernstige kuren.
Enfin, ik kreeg van onze eigen Fred Dons een versterker die ik nog steeds erg lekker vind (ik hou van je, Fred :lovelove: ) ÉN ik had natuurlijk de BB2!!! Belangrijk, want op dat moment had ik geen enkele andere overdrive of booster. En de BB2 is beide.

Geloof me, ik heb ALLES geprobeerd, maar er kwam alleen maar een kutgeluid uit! Ik HAAT dat pedaal.
Inmiddels heb ik 5 of 6 overdrives, distortions en boosters, dus ik ben aardig voorzien (al mis ik mijn Vulvasonic Zone en de Pedaltone nog steeds), maar het blijft me verbazen, want ik lees geregeld enthousiaste verhalen over de BB2.
WAT MIS IK HIER, LIEVE FORUMGENOTEN..., WAT MANKEER IK, WAT DOE IK VERKEERD?!?! :dontgeti:

Bij voorbaat dank voor uw tijd en aandacht. Verlos me aub van deze nijpende kwestie. Want een kwestie is het. Nijpend.

no 1 hops
9 december 2017, 08:43
inhoudelijk heb je er denk ik niks aan, maar naar mijn idee doe je niks verkeerd en mankeer je niks.
je hebt gewoon een eigen mening en dat is dat die BB2 niet bij je past.
het enige wat je nog zou kunnen doen is proberen een andere BB2 naast die van jou te testen om te controleren dat die van jou niet een defect heeft.

Dirk_Hendrik
9 december 2017, 08:58
Ik heb hier een BB1. En m'n mening is niet anders dan de jouwe hoor Mario. Ik begrijp dan ook volkomen nul komma niet aarom Analogman uitgerekend een BB pakte om z'n "king of tone" kloonpedaal op te baseren.

miyaru
9 december 2017, 10:19
Ik heb wel een gespeeld met zo'n pedaal en vond het ook niets, helemaal niet naast mijn Okko Diablo Gain+ :mmmm:

NLF
9 december 2017, 11:56
Eigen ervaring is het allerbelangrijkste. Ik lees tegenwoordig wel dat de originele "The Guv'nor" een fantastisch pedaal zou zijn. Is in feite geloof ik gewoon een Rat met (uitgebreide) tonestack (Rat is geloof ik weer kopie van MXR distortion met een toneknop of zoiets, enfin). Die originele Guv'nor pedalen zijn niet zo heel goed gebouwd, na verloop van tijd gaat er van alles kapot (input en output, schakelaars etc.). Maar de klank vond ik ook niet veel soeps. Toen ik voor het eerst in een super lead plugde en een akkoord aansloeg snapte ik binnen 1 seconde wat het pedaal allemaal niet kon.

mountainman
9 december 2017, 15:33
Met de Bluesbreaker zelf heb ik geen ervaring maar ik heb wel een CMATmods Butah die daarop zou zijn gebaseerd. Dat is een low gain overdrive die het beste werkt als boost met een licht randje dirt. De gain blijft zelfs in de hoogste stand vrij laag, maar voorbij 12 uur zitten wat mij betreft al geen bruikbare hotspots meer.
Misschien wil je wel te veel gain uit zo'n "transparante" overdrive halen. Vaak laat de gain knop dat wel toe maar klinkt het dan inderdaad gewoon kut.

vulvasonic
10 december 2017, 00:16
Ik hoef niet per sé meer gain uit dat ding, maar ik vind 'm gewoon niet lekker klinken. Ik vind 'm ook alles behalve transparant. En de boost functie (het ding heeft een aparte boost functie, waar ik ook niet echt het nut van in zie) werkt ook niet lekker. Te weinig extra db's wellicht? Ik weet het niet. Op de één of andere manier vind ik het ding altijd een dozig geluid geven. Kan iemand wat met zo'n omschrijving? Dozig. Het sprankelt niet. Het hoog komt er nooit lekker uit. De mids zijn te bedrukt...
En een ander dingetje...., mijn ogen zijn er sterk op achteruit gegaan en ik kan dus echt niet lezen welke functie de knoppen hebben en op welke stand ie staat, omdat ze van die dome-achtige plastic knoppies hebben gebruikt, waar geen duidelijk zichtbaar streepje o.i.d. op zichtbaar is. Ik moet het ding oppakken en naar mijn gezicht tillen (lastig als je een serie pedaaltjes aangesloten hebt), óf je moet zelf op grond gaan liggen om te kunnen zien wat je doet (lastig met een gitaar in je klauwen). Ik haat dat ding echt!

Ik had gehoopt en ook verwacht dat er wel wat BB2 fans zouden zijn die mij hadden kunnen vertellen op welke manier het ding het best tot zijn recht komt. Maar tot nu toe krijg ik alleen maar bijval. Ook wel prettig een keertje. :D

NLF
10 december 2017, 01:03
Op de één of andere manier vind ik het ding altijd een dozig geluid geven. Kan iemand wat met zo'n omschrijving? Dozig. Het sprankelt niet. Het hoog komt er nooit lekker uit. De mids zijn te bedrukt...

Tsja, op zich hebben alle pedalen dat wel een beetje natuurlijk, de een heeft er alleen meer last van dan de andere. Maar goed, ik ben ook niet zo van de pedalen (uitzondering fuzz pedalen dan, maar da's een heel ander verhaal).

vulvasonic
10 december 2017, 07:33
Tsja, op zich hebben alle pedalen dat wel een beetje natuurlijk, de een heeft er alleen meer last van dan de andere. Maar goed, ik ben ook niet zo van de pedalen (uitzondering fuzz pedalen dan, maar da's een heel ander verhaal).
O, maar daar ben ik het toch niet helemaal met je eens. Er zijn genoeg effectpedalen die iets toevoegen aan het geluid, zonder daarbij het karakter van de versterker aan te tasten. En daarvoor hoef je niet eens per sé diep in de buidel te tasten, al zijn het vaak de duurdere pedalen die hierin makkelijker een voldoende scoren. Ik heb recentelijk een goedkope chorus gekocht en dat ding is gewoon ronduit kut. En dat had ik niet verwacht, want het was toch een soort CE2 kloon, en de originele CE2 (ik heb 'm gehad, maar helaas verkocht - spijt van) klinkt heel transparant en komt niet aan het karakter van je versterker.
Er zijn echter ook effectpedalen die de boel niet zozeer kleuren, maar die wél een belachelijke volume drop veroorzaken. De oudere EHX zooi had daar nogal wat last van. En laat ik nou toevallig 3 ouwe Electro Harmonix bakken op een rij hebben staan, die ik alledrie tegelijk aanzet door ze in een aparte loop te zetten. En dáár merk je echt dat dat spul je eigen sound aantast. Nu is dat in dit specifieke geval nog niet eens zo erg, omdat het juist de bedoeling is om met 1 druk op de knop een compleet gestoord en uniek geluid uit de speakers te laten knallen. Maar die volume drop is dan tóch een behoorlijke domper op de feestvreugde. En ik had nu juist gehoopt om met de boost functie van de BB2 dit probleem op te lossen. Maar nee. Je kunt net zo goed een tweepersoons dekbed over je versterker flikkeren. De BB2 zorgt per definitie voor een schijtgeluid.

Misschien heeft no 1 hops gelijk en heb ik een verrot exemplaar. Maar meestal hebben verrotte pedalen de neiging om te kraken, of happen uit het geluid te halen, of heel zacht en flinterdun te klinken, of om te gaan brommen als een idioot. Dus ik heb niet echt het idee dat het ding kapot zou zijn.
Ik vind het jammer, want ik had er allerlei lollige dingen mee kunnen doen. Maar ja, moet het kreng wel een beetje klinken. :)

no 1 hops
10 december 2017, 10:20
als ik je verhaal zo lees zoek je dus eigenlijk een buffer, of zie ik dat verkeerd?
op Guitar FX Layouts staan er een aantal die qua printjes niet echt groot zijn.
een optie om zoiets voor of tussen je setup te zetten, of misschien zelfs in te bouwen?
http://tagboardeffects.blogspot.nl/2014/08/buffers.html
of deze
http://tagboardeffects.blogspot.nl/2012/02/cornish-buffer.html

NLF
10 december 2017, 11:28
O, maar daar ben ik het toch niet helemaal met je eens. Er zijn genoeg effectpedalen die iets toevoegen aan het geluid, zonder daarbij het karakter van de versterker aan te tasten. En daarvoor hoef je niet eens per sé diep in de buidel te tasten, al zijn het vaak de duurdere pedalen die hierin makkelijker een voldoende scoren. Ik heb recentelijk een goedkope chorus gekocht en dat ding is gewoon ronduit kut.

Mijn opmerking had betrekking op overdrive en distortion pedalen, dus pedalen die bedoeld zijn om de vervorming uit het pedaal te halen. Die gebruik ik niet en die klinken allemaal een beetje dozig, maar je hebt er goede bij (de Klon bijvoorbeeld, die vond ik goed klinken, maar nog altijd minder dan de sound van een amp) en er zijn er ook die gewoon een buizen preamp zijn (Lex Bos superdrive bijvoorbeeld, vond ik ook goed).

Wat betreft chorus / tremolo / wah / delay etc.: die tasten het karakter van je versterker niet aan. Het kan wel zo zijn dat ze je signaal opvreten of je signaal kleuren en het beter klinkt als je ze er tussen uit laat, maar dat is iets anders

schizo910
10 december 2017, 11:31
Hier nog meer bijval, grote broer. Ik kan ook niets met zo'n ding.

Sonny
25 december 2017, 22:44
En ik wilde er binnenkort eentje gaan kopen voor die 52 euro 🤔

vulvasonic
25 december 2017, 23:40
Doe maar niet. Zelfs voor dat geld kun je echt wel wat beters krijgen.

Sjtevel
26 december 2017, 00:24
TC mojomojo?

vulvasonic
26 december 2017, 00:47
De TC MojoMojo ken ik niet, maar ik heb zelf bijvoorbeeld een Jet City Amplification Afterburner (€49,-) en een Harley Benton American TrueTone (€30,-) en die zijn mijns inziens beide oneindig veel beter. Anders, maar vooral ook beter. De HB American TrueTone is spotgoedkoop, maar daar kun je alle kanten mee op en de Afterburner is echt een verrekt lekkere ruige scheur, die óók nog eens een extra boost functie heeft.

telerocker
26 december 2017, 02:12
De TC MojoMojo ken ik niet, maar ik heb zelf bijvoorbeeld een Jet City Amplification Afterburner (€49,-) en een Harley Benton American TrueTone (€30,-) en die zijn mijns inziens beide oneindig veel beter. Anders, maar vooral ook beter. De HB American TrueTone is spotgoedkoop, maar daar kun je alle kanten mee op en de Afterburner is echt een verrekt lekkere ruige scheur, die óók nog eens een extra boost functie heeft.

Voor het geld ook niet verkeerd:


https://www.youtube.com/watch?v=3R6CgQCnQBc

Rhythm Machine
26 december 2017, 09:07
Vergeet de rol van de versterker niet. Ik heb een overdrive die het geweldig doet met mijn Marshall Jubilee, maar helemaal nergens naar lijkt over mijn Fender tweed en Koch Classictone.

basbass
16 augustus 2018, 01:55
je kunt gemakkelijk 2 heel verschillende geluiden uit hetzelfde model buizenversterker krijgen. Geluidskleur ligt aan speaker-leeftijd (voice coil), uitgangstrafo, en vooral aan de condensators in het signaalpad. Daarin zit meer verschil dan bv 2 Stratocasters uit hetzelfde jaar.

Shaggy
22 augustus 2018, 10:26
Die marshall pedalen klinken klein en bedrukt weinig dynamiek en ruimtelijk . Daar hebben ze allemaal 'last' van. Op een klein versterker/speaker klinken ze super en vind ik de compressie wel lekker vettig voor zover mogelijk op ene kleine combo. Dikke pedalen als de reeza of de rat klinken dan juist fuzzig.

Emma reeza klinkt bijvoorbeeld heel groot en vet.

Xotic pedalen als bb preamp en rc voegen extra's toe.

Het is net hoe de sound past in je rig.

telerocker
22 augustus 2018, 12:09
Die marshall pedalen klinken klein en bedrukt weinig dynamiek en ruimtelijk . Daar hebben ze allemaal 'last' van. Op een klein versterker/speaker klinken ze super en vind ik de compressie wel lekker vettig voor zover mogelijk op ene kleine combo. Dikke pedalen als de reeza of de rat klinken dan juist fuzzig.

Emma reeza klinkt bijvoorbeeld heel groot en vet.

Xotic pedalen als bb preamp en rc voegen extra's toe.

Het is net hoe de sound past in je rig.

Precies. Het is daarom lastig om advies te geven, want het ene pedaal werkt niet lekker met je amp en het andere wel. Als je wilt stacken is het helemaal een kwestie van veel experimenteren. Keepers vooralsnog zijn mijn Reeza, Suhr Riot en Suhr Eclipse. Ze klinken behoorlijk amplike, maar dit soort pedalen > clean channel klinken niet zoals je drivechannel van je amp. De toon 'onder je vingers' - of hoe zeg ik dat - de dynamiek, de (bas)respons, het blijft toch twee werelden.

Wat betreft Marshall-pedalen: ik heb een poos met de Guvnor 1 gespeeld (nee, ging nooit stuk). Voor leads vond ik dat toen best een goed pedaal. Totdat ik een Reeza kocht. Die deed alles net wat beter: natuurlijkere toon en meer dynamiek.

the sure thing
26 augustus 2018, 00:22
De Guv’nor is een van de MINST veelzijdige overdrivepedalen die ik ooit heb gehad. De BB2 geen ervaringen mee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

telerocker
26 augustus 2018, 00:52
De Guv’nor is een van de MINST veelzijdige overdrivepedalen die ik ooit heb gehad. De BB2 geen ervaringen mee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mee eens. Voor leads een goed pedaal, voor ritme niet echt, vond ik.

tnijland
27 augustus 2018, 18:15
Het kan meevallen. Gary Moore heeft er zijn sound toch maar mooi mee gemaakt:

Marshall Guv’nor (Mk 1): Perhaps the most important pedal in Gary’s arsenal. First used in late 80s/early 90s, most notably from that period on Still Got The Blues album.

Ik heb het zelf een keertje gekopieerd met een Marshall Bluesbreaker 1962 reissue (met 2 x Greenbacks) combo, een Gibson Les Paul Standard en de Guv'nor mk1. Samen klinkt het toch echt lekker hoor.

the sure thing
27 augustus 2018, 20:34
Waarbij Marshall versterkers qua overdrive pedalen toch de makkelijkste “slikkers” zijn. Sluit de Guvnor op bijv een Fender versterker aan, dan wordt het inregelen al een stuk lastiger.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Shaggy
27 augustus 2018, 22:33
Waarbij Marshall versterkers qua overdrive pedalen toch de makkelijkste “slikkers” zijn. Sluit de Guvnor op bijv een Fender versterker aan, dan wordt het inregelen al een stuk lastiger.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Een marshall gaat misschien ook sneller over zn nek dan een fender, vooral een fender met 6L6 eindttrap die tot volume 'bekeuring wegens geluidsoverlast' clean blijft.

Als je wilt rocken clipt een amp met el34 vaak lekkerder, mss dat surething daar op doelt.

Ps.. op een 5watt El84 amp kicked ie behoorlijk ass.

telerocker
27 augustus 2018, 23:58
Het kan meevallen. Gary Moore heeft er zijn sound toch maar mooi mee gemaakt:

Marshall Guv’nor (Mk 1): Perhaps the most important pedal in Gary’s arsenal. First used in late 80s/early 90s, most notably from that period on Still Got The Blues album.

Ik heb het zelf een keertje gekopieerd met een Marshall Bluesbreaker 1962 reissue (met 2 x Greenbacks) combo, een Gibson Les Paul Standard en de Guv'nor mk1. Samen klinkt het toch echt lekker hoor.

Dan heb je het over zijn leadtoon toch? Ik heb er ook jarenlang leads mee gespeeld. In die tijd gewoon was de Guv'nor Mk1 één van de beste, betaalbare drives die je kon krijgen. Smeltte ook mooi samen met je buizenbak. Voor rhythm vond ik het iets te gecompressed.

tnijland
28 augustus 2018, 20:57
Dan heb je het over zijn leadtoon toch? Ik heb er ook jarenlang leads mee gespeeld. In die tijd gewoon was de Guv'nor Mk1 één van de beste, betaalbare drives die je kon krijgen. Smeltte ook mooi samen met je buizenbak. Voor rhythm vond ik het iets te gecompressed.

Yep, inderdaad het ding kent geen subtiliteit ;-)

Fobo
6 november 2018, 18:39
De BB2 via een Mooer compressor over 6L6 met boost geeft voor mij een heerlijk vet en steil (geen stijl) geluid.
Prima combi!

jan7
6 november 2018, 21:32
steil (geen stijl) geluid.!
WTF?ç! Nooit van gehoord. Leg eens uit.

Dirk_Hendrik
7 november 2018, 09:24
Me too!!
"over een 6L6" is wel heel kort door de bocht. Dat suggereert dat en 6L6 in alle configuraties hetzelfde klinkt.

Pepe
7 november 2018, 14:42
Ken het woord steil ivm amps wel maar in relatie met clean, hard & strak:

"De buizen van je twin reverb opnieuw ingesteld"
"Ja, super koud voor een lekker strak en steil geluid!"
"Oh... laat me raden.. je zit in een 80's revival band...":chicken:

Fobo
7 november 2018, 16:47
Klopt Pepe, hard en strak, ik denk richting Jeff Beck.
En ja sorry, 6L6 is voor mij Mesa.

Kim Wilson
8 november 2018, 09:09
6L6 is voor mij Fender, en dat is toch een ander beestje. :)

Fobo
8 november 2018, 13:48
6L6 is voor mij Fender, en dat is toch een ander beestje. :)

Klopt, ik vind de Mesa wat 'gezeglijker' (en betrouwbaarder).

Kim Wilson
8 november 2018, 13:57
Betrouwbaarheid kan ik niks over zeggen (behalve dat de Vibrolux van '77 die ik 8 jaar heb gehad me nooit in de steek heeft gelaten), maar wat is 'gezeglijk'?

Fobo
8 november 2018, 14:05
Betrouwbaarheid kan ik niks over zeggen (behalve dat de Vibrolux van '77 die ik 8 jaar heb gehad me nooit in de steek heeft gelaten), maar wat is 'gezeglijk'?

Mijn (eenmalige) ervaring met een Fender was dat de knoppen vooral een aan-/uitstand leken te hebben; ik vond hem slecht regelbaar.
En het gebrek aan betrouwbaarheid - eerlijk gezegd - alleen van horen zeggen, weliswaar uit betrouwbare bron.

Pepe
8 november 2018, 14:07
Klopt, ik vind de Mesa wat 'gezeglijker' (en betrouwbaarder).

Nee, kan je niet zeggen.
De oude tweeds, black en silverfaces zijn als de kadett of kever, dingen slijten natuurlijk door gebruik maar makkelijk te vervangen door de ptp en kleine turrets en hop... dan ga je weer 10 jaar.
Er is een reden waarom reparateurs een vreugdedansje maken als je met een oude Fender binnenkomt.
Mesa is een ander verhaal, zijn steeds complexer geworden met onderdelen van god-weet-waar-vandaan. Als je ook maar iets vervangt vervalt elke garantie onmiddellijk. En er zijn een hoop issues met Mesa's, dat is allang niet meer de Mark 1 uit die boerenschuur.

Fobo
8 november 2018, 14:16
Nee, kan je niet zeggen.

Dat maak ik zelf wel uit :)
Dat is mijn ervaring. Verder het gegeven dat ik zélf nooit aan versterkers knutsel wegen geen verstand van.
Ik heb ruim tien jaar op een Mesa Boogie Express 5:50 gespeeld - niet eens de hoofdprijs dus - en by far mijn favo combo; alleen een foot switch reparatie.

Pepe
8 november 2018, 14:18
wegen geen verstand van.


Ok..........

D3nnis
8 november 2018, 14:24
Ik moet zeggen dat mijn Mesa dual rectifier roadster me ook al jarenlang probleemloos helpt aan een gehoorbeschadiging.

Kan ik van mn hughes & kettner triamp niet zeggen. En over de Diezel van een vriend evenmin.

Verder hoef je er niet veel verstand van te hebben om te constateren of een versterker je wel of niet in de steek laat.

Dat reparateurs blij worden van een fender omdat je daar overal zo lekker bij kunt is wel een feit, maar dat komt pas aan bod nadat ie kapot is.

Pepe
8 november 2018, 14:31
Dat reparateurs blij worden van een fender omdat je daar overal zo lekker bij kunt is wel een feit, maar dat komt pas aan bod nadat ie kapot is.

Ik breng ze om de 5 jaar weg voor een beurtje doormeten en afstellen, juist om problemen voor te zijn.
Mijn oude Fenders geven geen problemen, nieuwe Fender wel.
Mijn boogie studio was ook probleemloos, de blue Angel niet.
Dat bedoel ik met, dat kan je niet zo zeggen, je gaat nooit af op 1 ervaring om een uitspraak te doen voor talloze modellen van een halve eeuw.
Sommige mensen wel begrijp ik maar die zijn waarschijnlijk heel wijs.

Kim Wilson
8 november 2018, 14:41
Wat een zelfingenomenheid allemaal weer. '6L6 is Mesa, want Fender heb ik één keer geprobeerd en die was niet bruikbaar voor mij. En ik heb gehoord dat ze stuk gaan'. Sjongejonge... :stop:

D3nnis
8 november 2018, 14:52
Dat bedoel ik met, dat kan je niet zo zeggen, je gaat nooit af op 1 ervaring om een uitspraak te doen voor talloze modellen van een halve eeuw.

Mee eens hoor.
Maar goed, als je zelf een onbetrouwbare versterker hebt heb je er niet zo veel aan als dat model volgens de reparateur en heel internet wel als betrouwbaar wordt bestempeld :D
Ik kan me bepaalde reacties dan wel voorstellen.

Kim Wilson
8 november 2018, 15:05
Een versterker kun je ook naar de reparateur brengen om te laten onderhouden of modificeren, zoals Pepe al aangaf. Maar los van de tegenargumenten op al die onzin, wat is nou dan 'gezeglijk'? Wat maakt een Mesa 'gezeglijker' dan een Fender? Want dat was het punt. Een BB2 deed het volgens onze wijze man goed op 6L6, of eigenlijk Mesa blijkt nu, want die is gezeglijker. Maar wat is dat?

D3nnis
8 november 2018, 15:29
Een versterker kun je ook naar de reparateur brengen om te laten onderhouden of modificeren, zoals Pepe al aangaf.

Om m betrouwbaar te maken bedoel je?

vulvasonic
8 november 2018, 15:31
...want die is gezeglijker. Maar wat is dat?

als woordenboektrefwoord:
gezeglijk:bn. (-er, -st), gehoorzaam.
als trefwoord met bijbehorende synoniemen:
gezeglijk (bn):gedwee (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gedwee), gehoorzaam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gehoorzaam), gemakkelijk (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gemakkelijk), handelbaar (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=handelbaar), inschikkelijk (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=inschikkelijk), meegaand (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=meegaand), onderworpen (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=onderworpen), volgzaam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=volgzaam)als synoniem van een ander trefwoord:
gedwee (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gedwee) (bn) :deemoedig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=deemoedig), dociel (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=dociel), gehoorzaam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gehoorzaam), gewillig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gewillig), gezeglijk, handelbaar (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=handelbaar), inschikkelijk (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=inschikkelijk), koest (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=koest), mak (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=mak), meegaand (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=meegaand), murw (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=murw), nederig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=nederig), onderdanig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=onderdanig), onderworpen (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=onderworpen), ootmoedig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=ootmoedig), slaafs (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=slaafs), tam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=tam), volgzaam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=volgzaam), willig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=willig)onderworpen (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=onderworpen) (bn) :berustend (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=berustend), deemoedig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=deemoedig), dociel (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=dociel), gedwee (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gedwee), gehoorzaam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gehoorzaam), gewillig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gewillig), gezeglijk, lijdzaam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=lijdzaam), meegaand (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=meegaand), onderdanig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=onderdanig), ondergeschikt (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=ondergeschikt), ootmoedig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=ootmoedig), serviel (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=serviel), slaafs (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=slaafs), volgzaam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=volgzaam), willig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=willig)volgzaam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=volgzaam) (bn) :braaf (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=braaf), dociel (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=dociel), gedwee (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gedwee), gehoorzaam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gehoorzaam), gewillig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gewillig), gezeglijk, handelbaar (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=handelbaar), inschikkelijk (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=inschikkelijk), mak (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=mak), meegaand (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=meegaand), schaapachtig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=schaapachtig), verduldig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=verduldig), willig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=willig)meegaand (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=meegaand) (bn) :buigzaam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=buigzaam), dociel (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=dociel), gedwee (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gedwee), gezeglijk, handelbaar (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=handelbaar), indulgent (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=indulgent), inschikkelijk (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=inschikkelijk), plooibaar (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=plooibaar), soepel (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=soepel), toegeeflijk (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=toegeeflijk), toegevend (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=toegevend), volgzaam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=volgzaam)gemakkelijk (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gemakkelijk) (bn) :coulant (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=coulant), gauw tevreden (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gauw+tevreden), gewillig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gewillig), geredelijk (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=geredelijk), gezeglijk, inschikkelijk (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=inschikkelijk), luchtig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=luchtig), meegaand (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=meegaand), soepel (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=soepel), volgzaam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=volgzaam)handelbaar (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=handelbaar) (bn) :coulant (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=coulant), gedwee (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gedwee), gewillig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gewillig), gezeglijk, handzaam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=handzaam), inschikkelijk (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=inschikkelijk), mak (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=mak), meegaand (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=meegaand), onderworpen (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=onderworpen), tam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=tam), volgzaam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=volgzaam)gewillig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gewillig) (bn) :buigzaam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=buigzaam), dociel (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=dociel), gedwee (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gedwee), gehoorzaam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gehoorzaam), gezeglijk, meegaand (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=meegaand), onderworpen (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=onderworpen), verduldig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=verduldig), volgzaam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=volgzaam)gehoorzaam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gehoorzaam) (bn) :braaf (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=braaf), gedwee (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gedwee), gewillig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gewillig), gezeglijk, onderdanig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=onderdanig), onderworpen (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=onderworpen), volgzaam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=volgzaam), zoet (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=zoet)

gehoorzaam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gehoorzaam):gezeglijk, onderdanig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=onderdanig), dienstwillig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=dienstwillig), dienstvaardig (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=dienstvaardig), gedwee (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gedwee), volgzaam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=volgzaam), inschikkelijk (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=inschikkelijk)gezeglijk:gehoorz aam (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gehoorzaam)
in de lijst met antoniemen (woorden met een tegengestelde betekenis):
gezeglijk ≠ongezeglijk (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=ongezeglijk), recalcitrant (https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=recalcitrant)

Kim Wilson
8 november 2018, 15:34
Nee, gewoon geluidstechnische mods, of qua bruikbaarheid. Ik heb er al eens een mastervolume in laten bouwen. Kan ook zijn dat je een beetje meer gain zoekt. Chris Winsemius, hier wel bekend bij de oude garde, deed voornamelijk service en modificaties in het circuit. Die ouwe bakken zijn echt wel betrouwbaar. Niet elke Fender is een Rocpro of Hotrod Deluxe.

D3nnis
8 november 2018, 15:42
Tuurlijk, maar elke versterker kun je laten modden uiteraard.

Ik zou ook nog wel ooit een oude fender willen.
Ik ben geen kenner, maar heb 1x over een twin gespeeld (weet niet wat voor een), was gaaf, zelfs de drive vond ik gaaf.
En de tonemaster vond ik mooi om te zien, maar was toen niet te betalen voor mij, daarom ook nooit geprobeerd destijds :)

Fobo
8 november 2018, 15:42
Wat een zelfingenomenheid allemaal weer. '6L6 is Mesa, want Fender heb ik één keer geprobeerd en die was niet bruikbaar voor mij. En ik heb gehoord dat ze stuk gaan'. Sjongejonge... :stop:

Vertel even wat zelfingenomenheid hiermee heeft te maken. Overigens is niet alles met feiten te onderbouwen; ervaringen zijn doorgaans subjectief van aard.
Goeie inbreng overigens Kim...

Overigens ging het topic over meningen inzake de Marshall Bluesbreaker II; daar heb ik positief op geantwoord. Dit is weliswaar ook weer subjectief, maar ja....

Kim Wilson
8 november 2018, 15:48
Het mooie van die oude Fenders is dus dat ze zo makkelijk zijn. En die techneuten weten dat dus niet alleen omdat ze hebben moeten repareren.

Kim Wilson
8 november 2018, 15:50
Vertel even wat zelfingenomenheid hiermee heeft te maken. Overigens is niet alles met feiten te onderbouwen; ervaringen zijn doorgaans subjectief van aard.
Goeie inbreng overigens Kim...

Overigens ging het topic over meningen inzake de Marshall Bluesbreaker II; daar heb ik positief op geantwoord. Dit is weliswaar ook weer subjectief, maar ja....
Eens, maar ik weet nog steeds niet wat gezeglijk is. Wat bedoel je daarmee? Directer? Vergeeflijker? Ik weet het niet.

vulvasonic
8 november 2018, 15:51
Niet elke Fender is een Rocpro of Hotrod Deluxe.
Even off topic, maar die Roc Pro was geen gekke versterker. Ik heb er toen een gehad. De 1000 versie. Perfecte bak om mee te giggen. En werkelijk IEDEREEN in Nijmegen en omstreken had er eentje. Woog ook geen drol. Schreeven (Nijmegen) heeft er toen flink op verdiend. :)

Kim Wilson
8 november 2018, 15:55
Toen ik mijn eerste versterker kocht móest ik een Fender amp hebben. Bij Sound House in Hoogeveen had ik toen de keus uit de Performer (u ook wel bekend) en de Roc Pro. Die laatste vond ik echt een droog schel kloteding. Maar goed, ik vind de Peavey Bandit ook een onbruikbaar ding, terwijl er mensen heel blij mee zijn. Ieder zijn meug. Er schijnen zelfs mensen blij te zijn met een MT-2! :o

Fobo
8 november 2018, 15:59
Eens, maar ik weet nog steeds niet wat gezeglijk is. Wat bedoel je daarmee? Directer? Vergeeflijker? Ik weet het niet.

Ik bedoel daarmee dat ik op de Mesa veel sneller 'mijn' geluid kreeg ingesteld dan op de bewuste Fender, maar ook sneller dan op Marshall en alle andere shit die ik ooit heb gebruikt. De Mesa heeft - vind ik - een flexibeler regelmogelijkheid. Does that make sense?

Kim Wilson
8 november 2018, 16:03
Ik bedoel daarmee dat ik op de Mesa veel sneller 'mijn' geluid kreeg ingesteld dan op de bewuste Fender, maar ook sneller dan op Marshall en alle andere shit die ik ooit heb gebruikt. De Mesa heeft - vind ik - een flexibeler regelmogelijkheid. Does that make sense?
Ja, dat kan best. Ik kon altijd wel mijn geluid goed vinden op die Fender. Al heb ik nu met mijn Vox meer het idee dat ik 'mijn' geluid heb gevonden. Maar goed, dat is dus gewoon een smaakkwestie, geen geluidseigenschap of zo.

Welke Fender heb je getest? De Hotrod bijvoorbeeld is wat mij betreft best een kutding en zeker niet representatief voor wat Fender heeft gemaakt.

vulvasonic
8 november 2018, 16:20
Toen ik mijn eerste versterker kocht móest ik een Fender amp hebben. Bij Sound House in Hoogeveen had ik toen de keus uit de Performer (u ook wel bekend) en de Roc Pro. Die laatste vond ik echt een droog schel kloteding. Maar goed, ik vind de Peavey Bandit ook een onbruikbaar ding, terwijl er mensen heel blij mee zijn. Ieder zijn meug. Er schijnen zelfs mensen blij te zijn met een MT-2! :o
Ah, ik bedoel ook de Performer 1000. Ik heb altijd gedacht dat de Roc Pro vrijwel identiek was. Het was zeker niet ieders kopje thee. Je kon er geen milde overdrive uit krijgen, maar als dat niet was waar je naar op zoek was, had je er een prima ding aan.

De Peavey Bandit is ook gewoon kut. En de MT2...., je weet hoe ik daar over denk. :D

Enfin, we hadden het over de BB2, geloof ik. :D

telerocker
8 november 2018, 16:38
Als het gaat om de vraag of een amp pedalen slikt of niet, denk ik dat de versterkeropbouw, voicing en soort speaker een grotere rol spelen dan het type eindbuis. Mijn Diezel Schmidt El34 accepteert zo'n beetje elk OD-pedaal. Mijn Orange RV I 4 x 6V6's is een stuk kieskeuriger.

Fobo
8 november 2018, 16:41
Welke Fender heb je getest? De Hotrod bijvoorbeeld is wat mij betreft best een kutding en zeker niet representatief voor wat Fender heeft gemaakt.

Ik weet het werkelijk niet meer. Het is al zo lang geleden; 1981/82, daaromtrent. Het is toen een Vox AC30 geworden.