PDA

View Full Version : Reverb ‘vanzelf’ aan



Onkelpazuzu
3 december 2017, 08:53
Ik heb een tweedehands Boss Digital Reverb. Hij doet het prima, maar heeft iets geks: als ik de stroom naar de voeding van mijn pedalboard inschakel, gaat het pedaal meteen aan, ook als ik hem toch echt uit had staan toen ik de voeding uitzette. Echt problematisch is het niet, meestal wil ik dat namelijk ook, maar ik vraag me af waar het door kan komen. Iemand een idee?

Dirk_Hendrik
3 december 2017, 09:46
Wss omdat het apparaat niet opslaat of hij in bypass stond of niet toen je hem uitzette.

Sander-H
3 december 2017, 12:55
Das normaal. Veel Boss (en sommige andere) pedalen gaat meteen aan als de stroom eraf is geweest.
Ik laat daarom lekker de stroom erop staan anders sta je elke keer te tapdansen.

Alles met een echte klik-aan-klik-uit footswitch blijft aan of uit na stroomuitval maar pedalen met tap switches kunnen default weer aan gaan.

telerocker
3 december 2017, 15:54
Das normaal. Veel Boss (en sommige andere) pedalen gaat meteen aan als de stroom eraf is geweest.
Ik laat daarom lekker de stroom erop staan anders sta je elke keer te tapdansen.

Alles met een echte klik-aan-klik-uit footswitch blijft aan of uit na stroomuitval maar pedalen met tap switches kunnen default weer aan gaan.

Yep, mijn ouwe CE-3 gaat ook altijd aan zodra de stroom erop gaat. Volstrekt normaal.

Onkelpazuzu
3 december 2017, 17:00
Ok, bedankt! Goed om te weten.:-)

Kim Wilson
4 december 2017, 10:22
Ja, mijn BD-2 doet dat ook. Niets aan de hand.