PDA

View Full Version : Welke Eindversterker bij mijn Triaxis?



Obsidian
1 augustus 2003, 13:43
Ik had hem beter in deze rubriek kunnen plaatsten dus bij deze:

Geplaatst: Vr Aug 01, 2003 11:45 am Onderwerp: Welke Eindversterker bij mijn Triaxis?

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb net een Mesa/Boogie Triaxis en een TC-Electronic G-Major gekocht. Nu rest alleen nog een eindversterker. Heeft iemand daar nog tips voor? Ik speel zware technische metal en ga voor zware distortions, mooi dik sologeluid en heldere clean

Rectifier
1 augustus 2003, 13:55
De Mesa 2:90

Want de 2:90 heeft 3 modes (voicings) die je met de Triaxis kan schakelen via midi.
De 2:90 is er gewoon voor gemaakt.

kokeleko
1 augustus 2003, 17:15
Triaxis en een 2:90 ja , maar die G-major nee, is dat niet een beetje zonde, het schijnt toch zo'n toonvreter te zijn?
Zou je niet beter een G-Force o.i.d. overwegen?

LordRiffenstein
1 augustus 2003, 18:10
maar die G-major nee, is dat niet een beetje zonde, het schijnt toch zo'n toonvreter te zijn?

Ja dat vinden al die mensen die er happy mee zijn ook. Er is naturlijk altijd die ene Hollander.... :roll:

kokeleko
1 augustus 2003, 18:48
Mis, ik ben geen Hollander, ik bin Grunninger :-D

Rectifier
1 augustus 2003, 19:20
Maar eh... Zeeuws Vlaanderen is bijna Belgie...... :D :D :D

:roll: :roll: :roll:

Obsidian
1 augustus 2003, 20:43
Op zich gebruikt de G-major en de G-Force de zelfde tech en dus klinken gelijke effecten het zelfde. Alleen heeft de G-Force meer opties.
En is 2 x zo duur.

kokeleko
1 augustus 2003, 20:53
Ga je dan de G-Majoor(G-M) in de fx-loop van de Triaxis hangen, of hang je de G-M tussen Triaxis en je uiteindelijke poweramp.

Als je em in de parallele loop van je Triaxis wilt inzetten moet je de G-M dry kunnen muten, en daar zit em de kneep, anders wordt het out off phase ja.

Hang je em er tussen, dan bepaalt de G-M je uiteindelijke geluids kwaliteit , en er zijn mensen hier op het forum die daar niet helemaal tevreden over zijn, maar er zijn ook mensen (die wonen wat zuidelijker :D ) die er uitermate en dik tevreden over zijn.

Wat ik zei over een G-Force is wat ik zou overwegen, het is jouw feestje.

maestro_nl
1 augustus 2003, 22:51
Rocktron Velocity Valve (by Bruce Egnater)
Kan 6L6, 5881 en EL34 in.
En is met 2x80 tot x120 watt voldoende om de eindtrap strak te houden. (geen gelul over eindtrap oversturing, dat wil je bij metal niet)

dml
2 augustus 2003, 19:57
En ik heb mijn Gmajor verkocht aan OBSIDIAN.
Hoop dat je er blij mee wordt.
Ik ben lekker weer overgestapt op pedaaltjes: Boss CE20 en DD20. Klaar.

Sjaak, je ziet dat geen één keer de 50/50 wordt genoemd. Je kunt dan nog beter de Classic 50/50 van Peavey kopen dan die van Mesa. Echt, met een 2:90 ben je de man, paar leuke speakers erbij en gaan met die banaan. Of VHT 2/50/2. Of Maestro's Velocity Valve maar daar is nauwelijks aan te komen.

Obsidian
2 augustus 2003, 23:20
Met de G-Major komt het wel goed :)
Ik krijg hier goede tips. Wat zeg jij over de Rocktron velocity?

dml
2 augustus 2003, 23:48
Velocity Valve is een goed ding, blaast als een tiet. Maestro heeft namelijk ook een Triaxis + Gmajor + Velocity Valve en is er behoorlijk over te spreken. Hmm, ik zag op beyer-music.de dat ze de combi Triaxis+2:90 aanbieden voor dik 4100 euro...........
Maar nogmaals, van die Velocity Valve zijn er in NL niet zoveel in omloop.

Rectifier
3 augustus 2003, 02:34
Hij's de enige die ik uberhaupt ooit in NL gezien heb.

(niet dat ik em echt gezien heb :lol: )

Obsidian
3 augustus 2003, 16:26
Nou maestro_nl als je hem gaat verkopen moet je het maar zeggen.
Misschien kunnen we wat regelen.

wimmeltje
3 augustus 2003, 19:30
2:90, dat is de eindtrap voor je triaxis, en als je die niet wilt kijk eens naar vht de kleine boogies 20/20 50/50. Ik zou persoonlijk niet zo snel voor die rocktron dingen gaan.

maestro_nl
3 augustus 2003, 21:56
De Rocktron Velocity Valve is BUIZEN en heeft niks met de transistor Velocity te maken.
Je moet m vergelijken met de Mesa 2|90 en VHT 2|90|2
De Rocktron VV heeft nieuw 4300 gulden gekost!

Advies van iemand die de betreffende producten niet DIRECT naast elkaar heeft gehoord zegt me nix...

dml
4 augustus 2003, 02:11
Dan heeft Wimmeltje de combi Triaxis + Velocity Valve zeker nooit gehoord. Overigens haal je de kwaliteit van de Triaxis wel naar beneden als je 'm aansluit op een 20/20, of nog erger de 50/50.
Om maar even te vergelijken met auto's: een A-klasse is nog geen E-klasse, ook al is het een Merkedesj. Of cymbals: een A-custom is nog geen K-custom, ook al is het Zildjian.
De Velocity Valve zit gewoon in de zelfde league als de 2:90 en VHT.......

Obsidian
4 augustus 2003, 03:23
Ik vind het toch vaag dat de 50/50 zo erger zou zijn dan de 20/20.

Daarnaast, als die Rocktron nieuw 4300 Euro heeft gekost...
Is die 50/50 in zijn prijsklasse ook een slecht id? Want er zijn grenzen tot budgetten ;)

dml
5 augustus 2003, 15:45
Ik adviseer je dan om de Mesa eindtrappen naast elkaar te vergelijken, dus 20/20, 50/50 en 2:90 (2:100 mag ook). Ik weet niet welke speakercabs je in gedachten hebt maar ik zou minimaal gaan voor 2 stuks 2x12" (of een stereo 4x12"). Vindt maar eens een winkel die de hele Mesa-lijn demonstratieklaar heeft staan, in NL.........

Btw, het geld is bijgeschreven. Thanx Obsidian!!

Obsidian
5 augustus 2003, 22:51
Ik zal nog eens goed rondkijken.
Idd zijn er geen Mesa winkels te vinden in de buurt van Amsterdam geloof ik.
iig is 20/20 niet genoeg watt en is de 2:95 echt te groot.

Ik heb al een Marshall 1960A 4x12 in de oefenruimte staan dus daar hoef ik niet meer naar te kijken.

Nocki
5 augustus 2003, 22:53
2:90 is het inderdaad. ik zou niet voor de 50/50 gaan. mischien om toch te beginnen de 20/20 maar zeker doorsparen voor de 2:90/ de peavay 50/50 schint ook goed te zijn beter dan de mesa 50/50 maar de mesa 50/50 blijft toch niet veel soeps volgens velen.

toch nog even zeuren over de g-major.

de gmajor en de g-force zijn niet hetzelfde. lees mar na op het net. Mesa boogie bouwt #($^&@ fxloops die niet overweg kunnen met de gmajor. waardoor je je mooie diepe gelud waar je het over hebt zeker door zult aan tasten. ok. ik mag dan wel bijna belg zijn maar het vershil was duidelijk en tc heeft toegegeven dat er vershil zit in de gmajor en gforce.

tenminste ze hebben mn gmajor terug genomen na 1,5 jaar dus zullen ze het er wel mee eens zijn. zo lang je spul goed klinkt is het geen problee. maar bij de mesa boogie amps die ik heb geprobeerd (dus niet de triaxis. daar kan ik niet over praten) klonk het slecht. daarin tegen klonken de g-force en de mpx g2 van lexicon buitegewoon goed over de boogie's.
het probleem zit m in de imput en output impedanties.

succes met het vinden van jouw eindtrap. tzal wel goed kopmen. je hebt een mooi rackje...

Nocki

Nocki
5 augustus 2003, 22:56
nog heel even over de 50/50 en 20/20. de 20/20 is wat warmer en minder direkt. dus voor metal niet echt lekker. als krijg je er zeker wel een leuk geluid mee. maar het is geen 2:95 of 2:90. ik heb gekozen voor de 20/20 omdat ik dacht dat ie ook wel lekker zacht kon maar hij blaast een marshall 100 watt eruit. dus kwa wattage hoef je je geen zorgen te maken. de 50/50 klinkt gewoon niet zoals zou moeten...
de andere mesa eindtrappen kunnen geschakeld worden naar andere modes en dat is heel handig als je een rack hebt en vershillende geluiden wilt zoals een mooie clean en een strakke od.


Nocki

Rectifier
5 augustus 2003, 23:42
Ik zag dat Rockpalace nog een 2:90 heeft

Een 20/20 heeft EL84
Een 50/50 en 2:90 hebben 6L6

Dat maakt ook een wezenlijk verschil
En de 2:90 is Simul Class

Obsidian
6 augustus 2003, 13:34
nvt

Rectifier
6 augustus 2003, 14:05
Wat nvt???

Wou je beweren dat EL84 en 6L6 hetzelfde klinkt???

Obsidian
6 augustus 2003, 14:27
Who there skipper :)

Ik had een bericht geplaatst die niet meer van toepassing was omdat ik het al gevonden had.

ch@rlie
6 augustus 2003, 17:10
tenzij ze een heel zwaar geluid gebruikt is een mesa 20/20 bijna nooit te zacht hoor.

of laat ik het anders zeggen: als die te zacht is dan kun je er zeker van zijn dat je flinke gehoorschade gaat oplopen.

het klinkt wel anders.. maar zeker niet zacht!

Rectifier
6 augustus 2003, 17:59
Who there skipper :)

Ik had een bericht geplaatst die niet meer van toepassing was omdat ik het al gevonden had.

Okay :P
Mot je wel ff vermelden....

BTW. wat heb je gevonden?

Obsidian
7 augustus 2003, 00:21
de Boogie 2:90 bij Rockpalace maar ik vind 1400 Euro te prijzig geloof ik.

Rectifier
7 augustus 2003, 13:35
dan bied je 1300 eur
klaar :lol:

ch@rlie
7 augustus 2003, 15:14
als je een beetje geduld hebt kun je voor minder dan 1000 euro een tweedehands 2:90 kopen.

maar die dingen zijn niet te tillen, en gaan veel harder dan je ooit nodig zult hebben..

Obsidian
7 augustus 2003, 15:56
Wat stel jij dan voor voor een versterker?
Ik heb al een 50 Wat buizen versterker van Koch. En die maakt eigelijk niet genoeg volume. Ik moet dan alles helemaal open zetten en dan overstuurd de boel heel erg snel...

Ik heb trouwens net bij rockpalace 1200 geboden en dat vonden ze goed.
Weet iemand of dit een goede deal is? En wat de kans is dat ik er een veel goedkoper op een van de veilingsites ga vinden. Ik zie er namelijk weinig te koop. Ook als ik naar de oude advertenties kijk.

groeten,

Sjaak

Rectifier
7 augustus 2003, 17:18
Je zou een "gevraagd" advertentie kunnen plaatsen.

kokeleko
7 augustus 2003, 18:05
Ja zoiets : Te Koop gevraagd, nagelnieuwe tweedehands , topversterker, mag niks aan mankeren, liefst met nieuwe buizen, en kom em maar brengen , je krijgt geen koffie kost al genoeg. :-D

dml
7 augustus 2003, 23:43
Lijkt me een goeie deal, die 2:90 bij Rockpalace. Alleen wel eerst goed testen voordat je 'm aanschaft, ik vertrouw die Rockpalace-lui niet.

kokeleko
7 augustus 2003, 23:45
Hagenezen he' :-D

Rectifier
8 augustus 2003, 00:15
Hagenezen kunnen kezen :roll:

kokeleko
8 augustus 2003, 00:17
En wij niet? :razz: :razz:

Phyrexian
8 augustus 2003, 10:41
In België is er een kerel die zijn volledige Triaxis setup verkoopt (inclusief 2:90 en een rack)...

Obsidian
8 augustus 2003, 13:09
Ik ben nu aan het praten met iemand die zijn 2:90 verkoopt voor 1050.
dus dat is wel een weer een stukkie goedkoper.

maestro_nl
8 augustus 2003, 22:58
'stukkie goedkoper' is maar relatief.
Je moet het eventueel vervangen van alle buizen als marge houden.
Nou, dat is dus een aardig bedrag!

Obsidian
8 augustus 2003, 22:59
Zeker maar dat geldt det zo goed voor een tweedehands winkel.

Obsidian
9 augustus 2003, 13:52
Dank u wel mensen. Ik heb na goed nadenken (Not) de Mesa/Boogie 2:90 gekocht :D

maestro_nl
17 augustus 2003, 17:00
Al gekocht? Da's dan jammer voor je...
Heb mijn Velocity Valve direct vergeleken met de 2|90.
Met o.a. de TriAxis als preamp. Clean en overstuurd.
Nou, geef mij maar de VV! :-D
Zelfs met de modern en deep aan op de 2|90 komt ie niet mee.
De VV het meer laag, meer focus in mid (EL34, okay...)
Anyway, voor mij(!) en de mede-gitarist/luisteraar was het wel duidelijk...

Obsidian
18 augustus 2003, 01:47
Well then yours is bigger then mine.

Dat is zeker jammer. Maar ik kreeg niet veel tekenen dat je de VV enigzins binnenkort ging verkopen dus besloot ik deze deal aan te gaan. En hoeveel zou je gevraagd hebben ervoor als je hem had verkocht? misschien dat de 2:90 tenminste een voordeligere optie is geweest :razz:

Ik ben nu net terug van mijn vakantie dus heb ik nog niet goed werken met de aanwinsten. Eerst nog een goed controlboard vinden (Iemand nog tips ? Ik zelf dacht aan de behringer FCB1010 maar misschien weten jullie nog iets dat ik niet weet (waarschijnlijk zelfs :wink: ))

maestro_nl
18 augustus 2003, 13:00
Doe m niet weg. Is ie echt veel te goed en exclusief voor.
Denk dat een 2|90 goedkoper is :-D
2|90 is ook niet slecht hoor, maar wel ff de deep en modern functies r bij aan zetten :wink: