PDA

View Full Version : D.I. out en Cooledit



Maiden Michiel
1 augustus 2003, 13:12
Ik wilde net eens proberen in Cooledit op te nemen via de DI out van mijn Marshall.
Het gaat, maar het signaal is heel zacht, hoe kan ik dit opkrikken? Ik heb de windows mixer al maximaal staan

Lize
1 augustus 2003, 15:38
Hmm, da's raar. Ik neem althans aan dat die uitgang een line-signaal geeft, en dat zou in principe sterk genoeg moeten zijn om direct in de computer te moeten prikken. Heeft je geluidskaart ook een microfoon-ingang? Zou ik die even proberen (in eerste instantie dan wel zachtjes zetten in de Windows-mixer)
Wat overigens ook nog kan is dat je geluidskaart een eigen mixer heeft, Soundblasters hebben dat bijvorbeeld, en wat duurdere geluidskaarten sowieso. Misschien dat je daarin nog iets verder open kunt zetten?

In CoolEdit heb je overigens de optie 'Normalize' waarmee het signaal op een mooie manier versterkt wordt achteraf, maar als het signaal echt heel zacht is, zal dat waarschijnlijk toch een hoop ruis en rotzooi opleveren. CE's noisereduction werkt trouwens ook goed, als je een beetje handigheid hebt gekregen in het afstellen, maar als je veel ruis weg wilt halen, tast je toch ook echt het signaal wel aan.

basswasp
1 augustus 2003, 19:05
Misschien een loze opmerking, maar de geluidsmixer van Windows heeft meerdere instellingen: voor afspelen, opnemen en spraak. Zet hem op "recording" (via options --> properties) en kijk daar of je line in maximaal staat.

Maiden Michiel
2 augustus 2003, 09:48
Zo dom was ook nog weer niet :)

Maiden Michiel
4 augustus 2003, 13:37
Microfooningang werkt wel, maar hetr vernaait mijn geluid

Harry
4 augustus 2003, 14:27
Microfooningang werkt wel, maar hetr vernaait mijn geluid

ik heb dat ook, signaal komt erg zacht binnen. Misschien ligt het aan de kwaliteit van de microfoon. Als ik m'n SM58 aan wil sluiten moet ik zo'n verloopplug hebben.

basswasp
4 augustus 2003, 16:07
Zo dom was ook nog weer niet :)
Sorry :oops:

Lize
4 augustus 2003, 16:51
Microfooningang werkt wel, maar hetr vernaait mijn geluid

Heb je het ingangsvolume in je Windows-mixer wel laag staan? If so, dan overstuurt het signaal al op je geluidskaart, en dan doe je er niks aan..

Maiden Michiel
4 augustus 2003, 20:01
Ik denk wel dat dat het is, zit een bagger achtige geluidskaart in