PDA

View Full Version : Welke Eindversterker bij mijn Triaxis?



Obsidian
1 augustus 2003, 11:45
Ik heb net een Mesa/Boogie Triaxis en een TC-Electronic G-Major gekocht. Nu rest alleen nog een eindversterker. Heeft iemand daar nog tips voor? Ik speel zware technische metal en ga voor zware distortions, mooi dik sologeluid en heldere clean ;)

LordRiffenstein
1 augustus 2003, 11:48
Je kan dit best posten in het RACK-forum!!!

Mesa 2:90, VHT of Engl lijken me the usual suspects!

ch@rlie
1 augustus 2003, 12:08
ik zou absoluut voor een mesa 2:90 gaan, die is helemaal gemaakt voor bij de triaxis.

je kunt dan ook de deep/half power/classic modes gebruiken ism de triaxis.


of je kan een echte versterker kopen ;)

LordRiffenstein
1 augustus 2003, 12:10
of je kan een echte versterker kopen ;)

Je bedoelt een Diezel VH4 :-D

Obsidian
1 augustus 2003, 12:34
Ok, verkoopt iemand toevallig nog een 2:90 :wink:

Obsidian
1 augustus 2003, 12:35
En een Mesa Boogie 50/50 is dat een goed id?
Die zijn tenminste nog wel eens 2e hands te vinden. De 2:90 is moeilijk te vinden en nieuw is ie iets te prijzig.

Ibanez RuleZ
1 augustus 2003, 12:55
die heeft minder opties, geen class A te schakelen, geen verschillende modes, maar voor de rest doet ie het prima. Ik heb dr zelf een achter mijn mesa quad hangen en ben best tevreden. simpel ding, maar klinkt als een klok! beter dan de verschillende andere poweramps die ik er achter heb gehad (paar marshalls, een peavey).

Harrald

maestro_nl
1 augustus 2003, 22:02
50/50 zou ik echt niet doen.
In de 3 50/50s die ik heb getest zat in allen een 'rammel'.
Koop een occ. 2|90 of gelijkwaardig. (VHT, Rocktron VV)

LordSpeedyShit
2 augustus 2003, 16:08
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=12049
deze biedt een 2:95 aan, mss is dat ook goed?

maestro_nl
2 augustus 2003, 16:24
Dat is de voorloper van de 2|90.
Is een JOEKEL van een versterker.
3 of 4he. Waarschijnlijk loodzwaar...
Trouwens, misschien dat m'n Rocktron Velocity Valve te koop komt!
(heb ook een TA trouwens)

Obsidian
2 augustus 2003, 22:18
Hij moet zowiezo niet meer dan 2 rack elementen groot zijn want dat vind ik het teveel gesjouw met optreden en zo.

Wat is die Rocktron precies? Als die is aan te raden (misschien wel door iemand anders dan de verkoper ;)
dan moet je maar roepen als die beschikbaar is.

thanks

josh.vandenberg
2 augustus 2003, 23:26
Mijn broer heeft een 50 50 ,nou die klinkt echt super.Wel echt mesa,je weet wel,je moet er van houden .Clean heel goed,solo goed ,maar slag niet super open.Een goede keus,voornamelijk ook door het gewicht,dat is namelijk net zo zwaar als een hifi versterker.Ik heb een 9200,die weegt 36,5 kilo.

Rectifier
3 augustus 2003, 01:37
Ik heb niets te maken met de verkoper :lol: maar de Rocktron is ontworpen door Bruce Egnater (Egnater amps) en rocktron zal em wel waarschijnlijk alleen geproduceerd hebben.
Egnater maakt top spul en daar valt deze poweramp ook onder.
Ik denk dat ie niet onder doet voor een 2:90 hoewel je met de TriAxis de voicings kan schakelen met relay-switches.