PDA

View Full Version : Ibanez rg3020 of jackson soloist sl2



DeeWee
1 augustus 2003, 11:06
Ik heb mijn keuze bijna kunnen maken. Het word een ibanez rg3020qm (2000 euro) of een jackson soloist (sl1 of sl2). Heeft iemand advies over prijs/kwaliteit verhoudingen?

De snaren moeten in ieder geval goed in toon blijven als ik op dat ding ga raggen...

Ook was ik even de site van Standby in utrecht kwijt. Kan iemand die even doorgeven?

Maiden Michiel
1 augustus 2003, 11:48
Wat die soloist gaat kosten weet je nog niet?

DeeWee
1 augustus 2003, 12:06
Jackson is bij musik produktiv:

sl1: 2179
sl2: 2350

Ibanez RuleZ
1 augustus 2003, 12:43
het zijn eigenlijk 2 verschillende gitaren. klinkt banaal, maar is wel waar. de ibanez is een mahony gitaar met een flame maple top. hiernaast is de hals opgeschroeft. de Jackson is een gitaar uit alder met een maple neck through constructie. dit levert het volgende verschil op: de ibanez zal warmer klinken en een aggressievere attack hebben dan de jackson. de jackson heeft meer sustain door de constructie (wat mensen er ook van zeggen dat het in principe niet echt merkbaar hoeft te zijn, mijn ervaring met een high end ibanez versus een neck through soloist is dat de sustain van die soloist langer is). hiernaast zal de gitaar wat minder aggressief klinken.

je moet die dingen gewoon naast elkaar hebben, want het zijn echt verschillende gitaren. er wordt wel vaker gevraagd naar een vergelijk tussen die ibanez en de jackson, maar ik vind ze telkens meer onzinnig worden, omdat het gewoon gitaren met zeer verschilllende karakterastieken zijn.

harrald

DeeWee
1 augustus 2003, 13:04
Ik heb even met kees dee en standby gebeld. Ze hebben de jackson soloist niet op voorraad.... ik moet er toch eerst op spelen voordat ik aktie onderneem.....

Matsvansanten
1 augustus 2003, 13:22
ik was gister bij dijkman in amsterdam en daar hebben ze een SL1 en een SL2 hangen......misschien moet je daar maar eens een kijkje nemen :roll:

urezna
1 augustus 2003, 13:50
ik zou voor de warmte gaan, ook al is het hoogzomer... ;-)
ik ben zelf in elk geval zeer te spreken over de warme klank van mahonie, waarmee je toch nog steeds erg fel kunt spelen. het is een volheid in klank zonder wollig of rommelig te worden. ook als je bijv strakke jaren 80 metal zou willen spelen.
Voor de rest, tja, spelen en voelen..... wat past het beste bij je wqua gevoel, bespeelbaarheid?

Ic3gl0vE
1 augustus 2003, 14:06
Jackson is bij musik produktiv:

sl1: 2179
sl2: 2350

SL1 komt toch uit VS en SL2 uit japan? Waarom is de SL1 dan goedkoper...

lupoloco
1 augustus 2003, 14:07
sl3 komt uit japan
sl1 en sl2 zijn amerikanen

Ic3gl0vE
1 augustus 2003, 14:08
my bad.

Ok bedankt!

Anders Destium
1 augustus 2003, 17:00
het zijn eigenlijk 2 verschillende gitaren. klinkt banaal, maar is wel waar. de ibanez is een mahony gitaar met een flame maple top. hiernaast is de hals opgeschroeft.

de Jackson is een gitaar uit alder met een maple neck through constructie. dit levert het volgende verschil op: de ibanez zal warmer klinken en een aggressievere attack hebben dan de jackson. de jackson heeft meer sustain door de constructie (wat mensen er ook van zeggen dat het in principe niet echt merkbaar hoeft te zijn, mijn ervaring met een high end ibanez versus een neck through soloist is dat de sustain van die soloist langer is). hiernaast zal de gitaar wat minder aggressief klinken.

je moet die dingen gewoon naast elkaar hebben, want het zijn echt verschillende gitaren. er wordt wel vaker gevraagd naar een vergelijk tussen die ibanez en de jackson, maar ik vind ze telkens meer onzinnig worden, omdat het gewoon gitaren met zeer verschilllende karakterastieken zijn.

harrald

De Ibanez is ook Neckthru, er zijn dus niet heel erg veel verschillen wat nek-ophanging betreft... Er zit wel verschil in de standaard pups en hoe ze spelen, door de andere body zal idd de Ibanez warmer klinken. Een dergelijke soloist is lekker fel...

DeeWee
1 augustus 2003, 17:12
Ben net ff bij dijkman geweest vanuit den haag.... stukkie rijden maar goed. Soloists bespeeld en de ibanez....

DE SL2 WORDT VAN MIJ!!!!!!!!! :)

bedankt voor de info

Matsvansanten
1 augustus 2003, 17:25
jah ik had hem gister ook al gezien, ga je hem ook in die kleur kopen????(die daar hing was toch soort van tijger strepen??) :lol:

DeeWee
1 augustus 2003, 21:26
Neej niet in die tijgerkleuren. Ik neem een transparant black.... Tijgerkleuren is wel leuk om een keer te zien maar ik denk dat ik na een jaar op die kleur uitgescheten ben...

Swan
1 augustus 2003, 22:53
goeie keus :)
hoeveel kost ie bij dijkman in trans zwart?

Ibanez RuleZ
1 augustus 2003, 23:23
De Ibanez is ook Neckthru, er zijn dus niet heel erg veel verschillen wat nek-ophanging betreft... Er zit wel verschil in de standaard pups en hoe ze spelen, door de andere body zal idd de Ibanez warmer klinken. Een dergelijke soloist is lekker fel...

dan heb je het over de rgt3020, dat is iets anders dan de rg3020. tenminste voor zover ik weet. ik had het over de rg3020, die de topicstarter noemde.

harrald

DeeWee
2 augustus 2003, 10:49
Bij dijkman kostte ie iets van 2800 pleuro?

Maiden Michiel
2 augustus 2003, 11:15
Inderdaad, die neckthru Ibbies zijn veel duurder dan een soloist volgens mij

Swan
2 augustus 2003, 11:29
en Soloist is veel mooier en beter :)

Ibanez RuleZ
2 augustus 2003, 17:46
dat is smaak, in die prijsklasse kan je niet zeggen beter, want die dingen in die categorie zijn allemaal gewoon goed. maar inderdaad, in die categorie zou mijn voorkeur ook naar een jackson uitgaan.

harrald

Anders Destium
2 augustus 2003, 18:04
>DeeWee Uitstekende keuze, Soloists zijn super vet (ik zou er ooit graag een kopen), alleen zou ik hem zelf waarschijnlijk in een Eerie Dess Swirl kopen :)

> I.R. Ik heb een RG-T-3020 bij Dirk Witte zien hangen voor 2000 euro, daarom ging ik er van uit dat DeeWee die bedoelde :) Als je een bolt-on RG3020 voor 2000 ziet hangen weet je zeker dat je genaaid wordt (dat is ie niet waard). Er is geloof ik ook geen RG3020 die bolt-on is, wel een RG3120 die erg mooi is maar zo'n 1500 euro kost.

Ibanez RuleZ
2 augustus 2003, 18:27
t zou kunnen dat ik die dan heb verwisselt :-? , anyway, als het beiden neck through gitaren zijn, dan gaat mijn verhaal idd alleen op ten aanzien van het hout.

harrald