PDA

View Full Version : Line 6 producten onder W10 werken niet



Eric van Esch
22 oktober 2017, 22:38
Een tijdje terug heb ik mijn computer geupdate naar Windows 10 vanwege diverse redenen. Na aanvankelijk een goed resultaat zijn we nu een paar updates verder en nu heb ik een probleem met met Line 6 POD X3. Na enige tijd valt het geluid weg en loopt vast. Pas na herstarten kan je weer even, maar dan begint het gezeur van begin af aan weer. Dit schijnt een bekend probleem te zijn ( http://line6.com/support/topic/15039-no-sound-after-upgrading-to-windows-10/ ) en je moet je dus wel even bedenken of je over wilt naar Windows 10!!!

Maar dan ook een vraag, heeft iemand hier al een goede oplossing gevonden? Ik kan het niet vinden en kennen jullie het probleem ook?

Midwolda
22 oktober 2017, 22:51
Hier al eens naar gekeken? http://asio4all.com/

ASIO4ALL 2.14 - English
Changes since version 2.13
Workaround for a bug in Windows 10 Creators Update: USB audio capture would not work any more (red exclamation mark, distorted sound, ...)

Eric van Esch
22 oktober 2017, 22:57
Nee nog niet, gaat het eens proberen, bedankt. Zal de uitkomst nog wel even laten weten.

Midwolda
22 oktober 2017, 23:06
Heb zelf een Line 6 Toneport UX1. Niet zo lang geleden nog een "nieuwe" laptop met Windows 7 Pro geïnstalleerd. Alle hardware met de eigen drivers geïnstalleerd. Alle recording software en VST's geïnstalleerd. Dat werkte redelijk, hier en daar wat latency issues en wat moeite met het herkennen van apparaten als er niet in de goede volgorde werd opgestart en zo. Die 2.14 van hierboven over alles heen gegooid en nu werkt het uitstekend. Echt, de WD40 van USB recording, ik hartje ASIO4ALL. :)

Voor alle duidelijkheid: niets vantevoren de-installeren of verwijderen. Gewoon zoals het nu is, de ASIO4ALL.EXE draaien, rebooten, en in je DAW de hardware aanpassen naar ASIO4ALL. That's it.
Als dat niet werkt, dan pas verder graven.

Eric van Esch
22 oktober 2017, 23:32
Geinstalleerd en voor zover het nu lijkt is het inderdaad de oplossing. Ik juig nog maar even niet te vroeg, eerst nog maar even aanzien of alles nu na behoren werkt. Maar voor nu lijkt het goed te gaan.

Midwolda
22 oktober 2017, 23:38
We duimen. ;)

Eric van Esch
22 oktober 2017, 23:40
:ok: ik ook ;)

Rinze
23 oktober 2017, 04:58
Ik had geen problemen met mijn X3 onder w10. Nu was ik al voor de Makers update al overgestapt op een Focusrite dus de combi X3 - Makers update heb ik dan weer geen ervaring mee.

ASIO4All is best ok, al heb je dan geen re-amp mogelijkheden die je met de Line 6 driver wel hebt. Wel even kijken naar de resolutie en buffergrootte om zo je latency zo laag mogelijk te houden.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Eric van Esch
23 oktober 2017, 21:50
Alles lijkt nu goed te werken. Vooralsnog geen problemen meer met geluid, zowel via mediaplayer computer als streaming. Asio lijkt dus de oplossing, waarom kan Line 6 dat niet?

Erik de Perik
23 oktober 2017, 21:59
Ik vind het nog steeds bijzonder dat de grootste software leverancier ter wereld betalende klanten opscheept met incomplete en niet functionerende software. Ik snap overigens dat er een enorme fanbase van IT'ers achter hangt. ;)

Midwolda
23 oktober 2017, 22:15
Zolang er een oplossing is is er geen probleem toch? :D

Top dat het werkt, Eric, enjoy!

Eric van Esch
23 oktober 2017, 22:26
Yep, als er maar een oplossing is. Soms blijft het frustrerend als je na updates ineens van alles moet gaan doen om de boel weer draaiende te krijgen. Maar het lukt meestal wel, al dan niet met hulp van het internet! Bedankt voor je hulp

Terminus
25 oktober 2017, 21:37
Het duurde twee maanden na de release van Windows 10, maar sinds Windows 10 ondersteund wordt heb ik geen problemen gehad met mijn POD Studio GX. Nou ja, niet meer problemen dan op XP, 7, 8 en 8.1.

Ik weet niet hoe anders de X3's zijn. Die kun je toch ook als geluidskaart gebruiken?

Eric van Esch
26 oktober 2017, 11:43
Ja klopt, ik gebruik mijn X3 ook als geluidskaart en daar liep het niet lekker.