PDA

View Full Version : I think I wrote a vintage Kiss song :) (vocals needed)



Stratman70
12 oktober 2017, 14:34
Ja... een nummer gemaakt in de stijl van Kiss in de jaren 70. Maar nu zou er nog zang bij moeten komen en de struktuur (coupletten refreinen etc.) nog bepaald moeten worden.
Is er iemand die interesse heeft en in de stijl van Kiss kan en wil zingen? Ik wil het zo authentiek mogelijk maken.
We zouden dan samen het nummer af kunnen maken.

Ben of ken jij een zanger die dit wil aangaan, dan hoor ik het graag!
Reacties, tips en feedback zijn sowieso welkom.

Gear: Tokai Les Paul met Slash humbuckers, Roland cube en computer.

Link: https://soundcloud.com/stratman70/kiss-song-under-construction

Ernest01
12 oktober 2017, 14:55
Mooi gebalanceerd nummer en een prima sound. Prima gespeeld.
Ook de mix is erg goed. Alle instrumenten zitten er duidelijk 'herkenbaar' in.
Ben geen Kiss-fan, tenminste.... niet van de band. Hoop dat je een zanger vindt. Is het nummer wel waard.

maxdb
12 oktober 2017, 21:51
Leuk om te horen! Ik kan je niet helpen met de zang helaas.
Ik heb wel wat dingen die me opvielen: de gitaren klinken wat dunnig, en de gehele mix klinkt wat 'ver weg'. Wel tof gespeeld.
Just my ears.
Succes ermee!

Fusion
12 oktober 2017, 21:59
Zitten leuke riffjes in. Gaaf!

pasqual
12 oktober 2017, 22:38
Ja!! Typische Kiss riffs;)
Van mij mag de basgitaar iets duidelijker in de mix.
Long time no see (hear) by the way!

Brad
12 oktober 2017, 22:55
Lekker scheurgeluid. Mooi helder.

Duhsjaak
13 oktober 2017, 07:28
Jaaaaaaaaaa !!!!!!
Superleuk hoe je dat instant herkenbaar Kiss achtig hebt gekregen.
Die gasten zullen zich afvragen hoe het komt dat zij dat niet hebben geschreven.

Met Ernest heb ik een stuk of drie/vier liedjes op die manier samen gemaakt (Hebben Ernest en ik) en dat was ook heel apart qua uitkomst.

Het zal duidelijk zijn dat ik niet de zangert ben die nodig is voor dit lied, maar een heel erg leuk initiatief vinnik het zeker.
Heel fijn Statje, petje af!!!
Vriednelijke groet, Gus

Stratman70
13 oktober 2017, 16:14
Dank jullie wel voor het luisteren! Ik ga inderdaad nog even kijken of de gitaren er wat vetter uit kunnen komen en de mix iets 'dichterbij' halen.
Ik hoop nog een zanger te kunnen vinden, zodat ik er mee verder kan.
Nogmaals dank voor het luisteren en jullie reacties. Top!

Duhsjaak
28 oktober 2017, 11:45
Hé S.,
Heb je al een zangert?
Is het een wild idee om het door een vrouw in te laten zingen?

In dat geval wil ik wel eens kijken of dat contact tot stand te brengen is.
De dame in kwestie is NL maar doet ook in Ierland en de Ierse pub in NL goede zaken.

Laat evt met een PM maar even horen wat je ervan vindt. Of dat het al in da pocket is.
Vriendelijke groet, Gus

Stratman70
29 oktober 2017, 10:49
You have a PM. :)

zoldergitarist
29 oktober 2017, 11:37
Klinkt lekker! en Gus, toch niet die dame van vorig jaar? heb nooit meer wat van haar gehoord!

Duhsjaak
29 oktober 2017, 11:54
Klinkt lekker! en Gus, toch niet die dame van vorig jaar? heb nooit meer wat van haar gehoord!

Anders dan de bouquet reeks kan ik helaas geen garantie op een goede afloop geven. Dat klinkt als een cynische afzeiker, maar dat is lichtvoetiger bedoeld dan het er misschien uitziet.
Dit is een andere dame, al was het alleen maar om te laten zien dat we ons niet snel uit het veld laten slaan. Wel mega getalenteerd en met voldoende humor.
En omdat S. geen zolder heeft.
Vriendelijke groet, Gus

zoldergitarist
29 oktober 2017, 13:18
Anders dan de bouquet reeks kan ik helaas geen garantie op een goede afloop geven. Dat klinkt als een cynische afzeiker, maar dat is lichtvoetiger bedoeld dan het er misschien uitziet.
Dit is een andere dame, al was het alleen maar om te laten zien dat we ons niet snel uit het veld laten slaan. Wel mega getalenteerd en met voldoende humor.
En omdat S. geen zolder heeft.
Vriendelijke groet, Gus

Nee hoor geen cynische afzeiker, was alleen bang dat het dezelfde dame betrof.
Groet Barrie