PDA

View Full Version : HNGD Dean Hardtail USA CS '03



Rogueny
6 oktober 2017, 17:12
Ik besloot om toch maar een kijkje te gaan nemen bij de verkoper van de Dean Hardtail die te koop stond op marktplaats. Deze gitaar bevatte voor mij een soort van jeugdsentiment. Een aantal jaren terug, toen ik net was begonnen met spelen kreeg ik een Koreaanse versie van deze gitaar in handen (de Dean Hardtail Select). Ik was er compleet verliefd op.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/10801582_10202727923869516_3277783588345674818_n.j pg?oh=8d163a0b7325c04dba620b833c425c7a&oe=5A44C3D9
Op een gegeven moment kreeg ik geen geluid meer uit het brugelement op het moment dat ik de switch naar beneden zette. Ik had hem destijds naar Reichenbach in Zwolle gebracht met het verzoek om hem te repareren. Na hem drie weken kwijt te zijn geweest kreeg ik te horen dat ze geen idee hadden wat het mankement was. Het was zoals die vent zei, een 'spookverhaal'. Ik als jonge onwetende beginner geloofde deze 'expert' op zijn woord en besloot de gitaar derhalve te verkopen. Pas veel later, na de verkoop, besefte ik dat dit een mankement was dat écht wel gefixt kon worden. Balen dus... Sindsdien ben ik ook geen groot fan meer van Reichenbach zoals jullie wellicht kunnen begrijpen.

Sindsdien had ik me immer voorgenomen om zodra ik deze gitaar op marktplaats voorbij zal komen in een mooie kleur, dat ik hem zou kopen. Wel een paar gezien. Echter allen in een lelijke kleur. Totdat ik deze schoonheid vorige week tegenkwam:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22195513_10209623626977784_1509901255530104640_n.j pg?oh=c4c46e8d67b52a575e422a833fcb127b&oe=5A40817B
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22221917_10209623626937783_2219867331847839711_n.j pg?oh=530fb0377a95199c6968f2704d68b72c&oe=5A40279C

De prijs van een USA versie lag echter wel een stuk hoger. Dus had ik eerst maar eens een topic geopend op dit forum om een idee te krijgen van de waarde van deze gitaar. Daarnaast had ik het internet afgeplozen. Uiteindelijk heb ik een deal gesloten voor 1000 euro met de verkoper. Ik vermoed hiermee een redelijk goede deal te hebben gesloten.

Tijdens het testen kwam ik er achter dat de middelste stand van de switch een eigenaardig geluid gaf. Het geluid is zachter en lijkt op een out-of-phase single coil achtig geluid. Hier moet ik nog even naar kijken.

Voor de rest erg tevreden over. Leuke aanwinst!

Sander-H
6 oktober 2017, 18:16
Top! Gefeliciteerd!
Ik was hem ook aan het volgen maar heb me in kunnen houden :)
Voor die prijs heb je een dijk van een gitaar. Ben alleen wel benieuwd hoe Dean die kleur noemt, iets van faded denim ofzo?

Als beide pickups op zichzelf goed werken dan zal die tussenstand ook wel op te lossen zijn ja. Sommige mensen vinden dat uit fase geluid wel mooi. Met wat overdrive erop klinkt het soms wel lekker.

Shredder Mike
6 oktober 2017, 18:28
Gefeliciteerd. Mooie inlays. Mooi verhaal, ik hoop dat je meer succes hebt met deze Dean.

YannickH
6 oktober 2017, 19:28
mooie gitaar man! prachtige finish!

Rogueny
6 oktober 2017, 20:12
Top! Gefeliciteerd!
Ik was hem ook aan het volgen maar heb me in kunnen houden :)
Voor die prijs heb je een dijk van een gitaar. Ben alleen wel benieuwd hoe Dean die kleur noemt, iets van faded denim ofzo?

Als beide pickups op zichzelf goed werken dan zal die tussenstand ook wel op te lossen zijn ja. Sommige mensen vinden dat uit fase geluid wel mooi. Met wat overdrive erop klinkt het soms wel lekker.

Ik had zo'n out of phase stand ook op die rode les Paul. Klinkt wel grappig, maar ik doe er echt niks mee. Ga dat dus nog wel een keertje laten wijzigen. Maar goed, heeft geen haast.

En geen idee hoe men deze kleur noemt. T is echt wat aparts! :)

allochthomas
7 oktober 2017, 11:06
Prachtige gitaar!

telerocker
7 oktober 2017, 12:48
De 'stonewashed' top is fraai hoor'.

vulvasonic
8 oktober 2017, 02:45
Met de kleur is in elk geval niks mis. Prachtig! En inderdaad, het doet denken aan een verschoten spijkerbroek. Hoe rock 'n roll is dat?!?! :D

Rinze
8 oktober 2017, 06:10
Mooie gitaar, volgens mij heeft er in de Gitarre & Bass een test gestaan van exact dit model in deze kleur. Sterker nog, de gitaar stond op de voorkant afgebeeld als ik me goed herinner. De test moet te downloaden zijn van hun site maar kan goed zijn dat ik het betreffende blad nog hier heb liggen. Als je daar belang bij hebt zal ik even kijken.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

soundbound
8 oktober 2017, 11:50
het is een faded blue jean flame top. Kijk maar een op: https://reverb.com/item/761972-dean-usa-icon-prototype-1-namm-show-2015-faded-blue-jean-flame-top-hard-tail-guitar

het lijkt er ook wel op dat je een aardige deal hebt kunnen sluiten. Veel plezier ermee!

Rogueny
8 oktober 2017, 14:59
Mooie gitaar, volgens mij heeft er in de Gitarre & Bass een test gestaan van exact dit model in deze kleur. Sterker nog, de gitaar stond op de voorkant afgebeeld als ik me goed herinner. De test moet te downloaden zijn van hun site maar kan goed zijn dat ik het betreffende blad nog hier heb liggen. Als je daar belang bij hebt zal ik even kijken.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Ben ik serieus wel in geïnteresseerd!! :) Als je hem nog hebt, heel graag! Zal vanavond ook eens even googlen of ik het artikel kan vinden.

Erik de Perik
8 oktober 2017, 15:15
Erg mooie gitaar en volgens mij ook een prima deal!

Rinze
8 oktober 2017, 19:28
Ben ik serieus wel in geïnteresseerd!! :) Als je hem nog hebt, heel graag! Zal vanavond ook eens even googlen of ik het artikel kan vinden.Via hun site kun je zoeken en oudere artikelen zijn gratis. Ik kijk even, als ik hem vind pm ik je om hem op te sturen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Rogueny
8 oktober 2017, 22:41
Ik heb de gitaar inmiddels wat uitvoeriger bekeken en getest. Mijn Gibson Les Paul die ik niet lang geleden heb gekocht heb ik weer verkocht om deze gitaar aan de collectie te kunnen toevoegen. Ik had verwacht er een beetje spijt van te krijgen, maar ik mis de Les Paul totaal niet. Deze Dean voelt gewoon echt als 'thuis'. Ik heb liefde gevonden die de 'perfecte' Gibson Les Paul met al zijn mogelijkheden me niet kon geven. De hals voelt zeer smooth aan en het halsprofiel ligt gewoon echt perfect in de handen. Het geluid is modern. Zeer sprankelende clean tones op de neck pick-up en crispy op de brug. Enige wat me iets tegen staat is dat de midden stand out of phase is en dat de tuners zijn vervangen door mat-grijze locking tuners. Werken perfect, maar oerlelijk. Kunnen dus wellicht nog eens worden vervangen. De gitaar toont wel wat gebruikssporen, maar goed, gezien de leeftijd van bijna 15 jaar kijk ik daar wel over heen. Wat me ook erg bevalt is het ebony fretboard. Voelt voor mij persoonlijk beter aan dan Rosewood en ziet er erg mooi uit i.c.m. de inlays. Voor de relatief kleine prijs met inbegrip van een fraaie donkerbruine luxe koffer, kan ik me nauwelijks iets beters wensen. Oftewel, dit is waarschijnlijk een blijvertje.

fred dons
9 oktober 2017, 08:41
wow, mooie top !

btw Dean heeft volgens mij een tijdje hele slechte schakelaars gehad, ik heb er 3 gehad waarbij de brug positie ook regelmatig weg viel en ik heb de electronica volledig moeten vervangen (alles doorgemeten en het had gewoon moeten werken)
mocht je nog een backup willen dan zou je ook eens naar de 2e hands japanse deans moeten kijken, die hebben solid tops, ebben toets, custom dimarzio pickups en voelen qua neckprofiel het zelfde als de US versie maar zijn 2e hands nog goedkoper
dit is die van mij en dat is ook een blijvertje
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/604117_520809607931877_1481218223_n.jpg?oh=09a160a c14eea413e5bb2fba6e3baea4&oe=5A75F0EF

almarvk
9 oktober 2017, 11:49
Super top en gave afwerking. Dit model kan me altijd 'net niet' bekoren, terwijl het er perfect afgewerkt uitziet. De gekozen hardware past perfect bij de top en bij de gitaar. Mooi hoor!

turboblues
11 oktober 2017, 23:39
...Tijdens het testen kwam ik er achter dat de middelste stand van de switch een eigenaardig geluid gaf. Het geluid is zachter en lijkt op een out-of-phase single coil achtig geluid. Hier moet ik nog even naar kijken...

Even naar Reichenbach in Zwolle.:soinnocent:
Mooie gitaar! Top deal!

Rogueny
12 oktober 2017, 10:38
Even naar Reichenbach in Zwolle.:soinnocent:

Hahahaha over mijn lijk!!

Buxtra
12 oktober 2017, 10:51
Mooi instrument zeg, plezier der op!