PDA

View Full Version : IR loaders met Poweramp Modeling van NUX en Mooer



herrieman
3 oktober 2017, 22:16
Ter info: Het lijkt nog al druk te worden met deze machientjes. Komt allemaal deze maand uit.

Mooer Radar

a full-featured professional speaker simulator which can be a permanent resident at the end of your pedalboard. Not only does it carry 30 cab models but it also has optional microphone and power amp simulation. Ideal for recording or hooked up to your favourite headphones for practice.*Customizable EQ stage * Capable of loading custom IRS *Store and recall up to 36 user presets * Connect to PC editor via USB *Supports headphones and lineout
http://www.mooeraudio.com/?product/201709227917.html


NUX Solid Studio IR loader and power amp simulator

The first model of all new Verdugo twin pedal series is NSS-5, Solid Studio.
It offers you 8 IRs with microphone simulation, you could add the power amp simulation part. It is super high resolution and super low latency(<1ms).
The earphone out could drive high impedance headphone to offer you a nice silent practice with your pedals.

herrieman
6 oktober 2017, 21:02
Krachtig dingetje die NUX

Aantal Specs van de NUX Solid Studio:
- (https://www.facebook.com/nuxeffect/?rc=p)AD/DA 32bit/88.2kHz ,
- Resolution 2084samples
- Latency:0.68ms
- USB support
- 3rd party IRs
- softare editor under development

https://www.facebook.com/nuxeffect/photos/pcb.2024320017797584/2024319247797661/?type=3

herrieman
29 oktober 2017, 17:46
De Mooer Radar

De Handleiding
http://www.mooeraudio.com/upload/manual/micro/EN/Radar_Manual_EN_V01.pdf

En wat JoeTjoep.


https://www.youtube.com/watch?v=UiGcI1Ob84M


https://www.youtube.com/watch?v=_B7zu7GdhpU

Sander-H
29 oktober 2017, 22:56
Hmmmm, ik was al aan het kijken naar een Two Notes Torpedo CAB om mijn H&K Redbox te vervangen maar dit ziet er ook smakelijk uit. Heeft eigenlijk vrijwel dezelfde functies en zal wat vriendelijker geprijsd zijn. As zal deze denk ik wel rond de 150 euro gaan zitten. Maar dat is nog altijd beter dan de 450-500 van de Two Notes. En ik gebruik hem toch alleen om thuis stil te oefenen.

Natuurlijk nog nergens te bestellen dat ding dus we wachten wel even af.

herrieman
5 november 2017, 17:36
Mooer Radar €129 bij Thomann

Na wat meer persoonlijke beoordelingen wellicht maar eens bestellen. (geen haast)

SPECIFICATIONS:

Input:1/4” monoaudiojack (Impedance:100kΩ)
Output:1/4”mono audiojack(Impedance: 470Ω) 1/8” stereo audio jack (Impedance: 10Ω)
Sampling Rate: 44.1K
Sampling accuracy :24bit
Signal to noise ratio:100dB
Frequency Range:20Hz~20KHz
Power requirements: 12V DC
Only use the power supply provided
Current Draw:300mA


Ook nieuwsgierig naar Nux S Studio....Dus

https://www.thomann.de/nl/mooer_radar.htm?ref=search_prv_5

Sander-H
5 november 2017, 20:57
Als hij toch pas over een paar weken geleverd kan worden wacht ik ook nog even op wat extra Youtube/forum reviews.
Ik kan nog wel een paar weken met de HK Redbox vooruit.

herrieman
6 november 2017, 10:57
Inderdaad even wachten tot deze ook is uitgekomen

https://scontent.fath3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/22196200_2023170107912575_5399921489530033583_n.jp g?oh=ec174fd14456b41193c12cc523cba5d2&oe=5A42B30B

HaroldA
6 november 2017, 13:51
Power requirements: 12V DC
Only use the power supply provided
Current Draw:300mA

Dat is toch wel een beetje jammer, dat vind je maar op weinig bordjes terug. Wat zou de NUX nodig hebben?

telecastermaster
6 november 2017, 14:32
Die solid studio ziet er goed uit. Lijkt me ook nog eens eenvoudiger te bedienen dan mijn Torpedo Cab (hoewel die ook niet zo moeilijk is).

Overigens heb ik dit weekend een Zoom G5n aangeschaft en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van dat ding. Als het je alleen te doen is om met een koptelefoon op te oefenen, dan zou ik zeggen: ga voor die Zoom.

HaroldA
6 november 2017, 14:40
Overigens heb ik dit weekend een Zoom G5n aangeschaft en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van dat ding. Als het je alleen te doen is om met een koptelefoon op te oefenen, dan zou ik zeggen: ga voor die Zoom.

Ik zou met mijn eigen spullen wel direct op willen nemen en dus niet met weer een andere multi-effect.

herrieman
6 november 2017, 16:40
Dat is toch wel een beetje jammer, dat vind je maar op weinig bordjes terug. Wat zou de NUX nodig hebben?

Die heeft 9 volt nodig. Aantal ampere ? En (ik hoop stereo) headphone out.
De specs en aansluitmogelijkheden zijn van de Nux Solid Studio ook een stuk sterker.
Dus ja ook ik sta in de wacht ;-)

Foto JoeTroep
https://www.facebook.com/nuxeffect/photos/pcb.2024320017797584/2024319347797651/?type=3&theater

telecastermaster
7 november 2017, 23:38
Het lijkt me een leuk ding die solid studio. Is er al enige indicatie van de prijs?

Ik begrijp overigens niet goed waarom er voetschakelaars op zitten. Alsof je hem de hele tijd gaat zitten in- en uitschakelen tijdens een optreden. Als je er nou nog mee door de presets zou kunnen scrollen dan kan ik het nog wel begrijpen maar anders niet echt...

telecastermaster
8 november 2017, 15:24
De mooer GE-200 fx-processor met ingebouwd IR-responses. Prijs waarschijnlijk 250 euro.

http://www.musicradar.com/news/mooers-ge200-multi-effects-pedal-promises-unparalleled-amp-modelling-in-its-price-range

HaroldA
8 november 2017, 21:48
De mooer GE-200 fx-processor met ingebouwd IR-responses. Prijs waarschijnlijk 250 euro.

http://www.musicradar.com/news/mooers-ge200-multi-effects-pedal-promises-unparalleled-amp-modelling-in-its-price-range

Veel overbodige zooi om die alleen maar als IR-reponse loader te gebruiken.

telecastermaster
8 november 2017, 22:16
Ja, misschien wel. Mij lijkt het een hele leuke desktop interface als je snel effen wat ideetjes wil opnemen op de PC of laptop..

herrieman
9 november 2017, 14:18
Zojuist bericht van NUX gekregen. De introductie van de NUX Super Studio op de westerse markt is gepland tijden de NAMM in januari.

Dus ik denk dat ik met een komende kortingsactie bij de Bax eerst maar eens de Mooer Radar ga testen. Kunnen we tzt altijd nog de Radar ruilen.

De Mooer Ge-200 is inderdaad voor diegene die net hun modeling spullen verkocht hebben en/of die iets simpels voor thuis zoeken. Wel nog even afwachten hoe het klinkt omdat er geen poweramp modeling in zit.

telecastermaster
10 november 2017, 15:32
Het was natuurlijk wachten op de eerst budget multi fx met IR-response loader; die ontwikkeling zat er al lang aan te komen. Maar leuk dat ie er nu is. Hopelijk volgen de andere producenten nu ook snel. Ik verwacht dat de volgende generatie Zoom processors het ook wel zullen hebben. Over een paar jaar hebben Zoom, Digitech en Boss ook het niveau van Axefx, voor 250 euro of zo. Ik ben benieuwd. Het worden leuke tijden voor de gitarist.

The Lo Lands
16 november 2017, 23:04
Ik speel thuis middels de computer al enkele jaren met cabinet en reverb Impulse Responses en hoewel dit soort IR loader pedalen op het oog leuk en praktisch lijken vind ik de specs nog niet goed genoeg! Ik wacht op een IR loader die IR met een samplerate van 96Khz / 24 bits zonder problemen kan verwerken met daarbij een goede AD/DA convertor en daarnaast de mogelijkheid twee IR parallel (mono in - stereo uit) in te laden zou helemaal top zijn. De kwalitatief beste is nog steeds de Two Notes Cab maar ik heb geduld...

HaroldA
17 november 2017, 09:07
Ik wacht op 1) een IR loader die IR met een samplerate van 96Khz / 24 bits zonder problemen kan verwerken met daarbij 2) een goede AD/DA convertor en daarnaast 3) de mogelijkheid twee IR parallel (mono in - stereo uit) in te laden zou helemaal top zijn.

1) Dat hoor ik toch niet.
2) Die weer wel, maar de kwaliteit van "slechte" converters is anno 2017 wel een stuk beter dan de "goede" van vroeger.
3) Dat lijkt me wel weer leuk!

The Lo Lands
17 november 2017, 12:25
1) Dat hoor ik toch niet.
2) Die weer wel, maar de kwaliteit van "slechte" converters is anno 2017 wel een stuk beter dan de "goede" van vroeger.
3) Dat lijkt me wel weer leuk!
1) Dat zal je nog verbazen :-)
2) Ik verwacht eerlijk gezegd geen high-end convertors in de Mooer of Nux IR loaders.
3) Thuis gebruik ik vaak een twee microfoon opstelling, dus bijvoorbeeld een SM57 met een Royer 121. Deze blend ik dan samen tot de sound die ik wil horen. Soms ook twee verschillende cabs. Maar dit vraagt extra rekenkracht maar zeker niet onmogelijk lijkt mij. Ik hoop op Strymon maar weet niet of die zich hier aan gaan wagen :-)

HaroldA
17 november 2017, 12:29
1) Dat zal je nog verbazen :-)

16 of 24 bit wel, maar 96KHz is gewoon onzin, tenzij je de verminderde latency wil.

The Lo Lands
17 november 2017, 14:00
16 of 24 bit wel, maar 96KHz is gewoon onzin, tenzij je de verminderde latency wil.

Nou nou, onzin, onzin ;-) Verminderde latency is zeker een hele dikke plus als je niet teveel van je amp response en feel wil inleveren. Voor metal en aanverwante stijlen met veel palm mutes zeker, bij de meer 'lichtere stijlen' kan een zekere latency ook ervaren worden als 'sag' wat niet vervelend hoeft te zijn.

herrieman
17 november 2017, 14:10
Wordt het gezien de specs toch wachten op de NUX Solid Studio tijdens de komende winter NAMM

Aantal Specs van de NUX Solid Studio:
- (https://www.facebook.com/nuxeffect/?rc=p)AD/DA 32bit/88.2kHz ,
- Resolution 2084samples
- Latency:0.68ms
- USB support
- 3rd party IRs
- softare editor under developmen

Sander-H
17 november 2017, 15:20
Ik heb de Mooer Radar besteld om te testen maar Thomann heeft de leverdatum ineens 10 dagen opgeschoven naar ca 1 december dus we moeten nog even wachten :/

herrieman
18 november 2017, 15:08
Ik heb de Mooer Radar besteld om te testen maar Thomann heeft de leverdatum ineens 10 dagen opgeschoven naar ca 1 december dus we moeten nog even wachten :/


Zou tzt graag je mening willen vernemen.

D3nnis
18 november 2017, 18:17
Ik speel thuis middels de computer al enkele jaren met cabinet en reverb Impulse Responses en hoewel dit soort IR loader pedalen op het oog leuk en praktisch lijken vind ik de specs nog niet goed genoeg!

Als het gaat om spelen/oefenen via de pc (dus niet per se opnemen), hoe ziet jouw setup er dan uit?

Ik ben het geklooi met sample rate en latency onderhand zat, denk dat ik toch echt iets hardwarematigs moet gaan aanschaffen.
Hell, ik ben zelfs het geklooi met IR's zat; ik krijg gewoon geen fijne sound. Ik denk dat het geheim zit in post eq en/of combineren van IR's, maar dat is nóg meer geklooi :D

The Lo Lands
18 november 2017, 20:46
Als het gaat om spelen/oefenen via de pc (dus niet per se opnemen), hoe ziet jouw setup er dan uit?

Ik ben het geklooi met sample rate en latency onderhand zat, denk dat ik toch echt iets hardwarematigs moet gaan aanschaffen.
Hell, ik ben zelfs het geklooi met IR's zat; ik krijg gewoon geen fijne sound. Ik denk dat het geheim zit in post eq en/of combineren van IR's, maar dat is nóg meer geklooi :D

Mijn setup is momenteel als volgt:

Gitaar > pedalboard met 4CM > Mesa Boogie LSC versterker > Suhr Reactive Load (DI out) > Universal Audio 2-610 tube preamp > RME AD convertor (ADAT out) > Mac Pro > Logic Pro X (DAW) > Rosen Digital IR loader plugin (free) + Ownhammer IR > (ADAT in) RME DA convertor > SPL Volume control > Adam active monitoren

Alle effecten komen van mijn pedalboard. Ik gebruik soms alleen binnen Logic een reverb IR plugin met een room of studio setting voor extra ambiance. Ik neem standaard op 24 bits met een sample-rate van 96kHz. De hogere sample-rate geeft tevens een lagere latency wat mijn MacPro prima kan verwerken. Ik kan je wel wat tips geven betreffende blenden of gebruik van IR maar dan moet je me even een bericht sturen :-)

D3nnis
19 november 2017, 17:15
Ik ga eerst eens mijn latency naar beneden zien te krijgen; na mijn laatste windows update is dit redelijk ruk, en in sommige nummers (op snelheid) zelfs niet te doen. Mocht ik er dan niet uitkomen meld ik me wel, thanks!

The Lo Lands
19 november 2017, 17:36
Ik ga eerst eens mijn latency naar beneden zien te krijgen; na mijn laatste windows update is dit redelijk ruk, en in sommige nummers (op snelheid) zelfs niet te doen. Mocht ik er dan niet uitkomen meld ik me wel, thanks!

Belangrijkste componenten zijn een top preamp cq geluidskaart met krachtige AD/DA convertors voor een lage latency. Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen voor studio gear zou ik kijken naar de Universal Audio Apollo serie. Daarnaast een goede reactive load box met DI uitgang en je bent er helemaal klaar voor! Uiteraard kun je ook gewoon een Axe-FX, Kemper of Helix aanschaffen maar dat is een ander verhaal...

D3nnis
19 november 2017, 18:01
Als het alleen aan de interface lag, dan had ik nu nog steeds een enigszins werkbare latency moeten hebben :D
Ik kan het denk ik niet meten, maar volgens mj zit ik -gevoelsmatig- zo tussen de 100-150ms of zo.
En ook drop-outs soms.
Of mijn interface is aan het doodgaan, kan ook nog natuurlijk.

HaroldA
19 november 2017, 22:54
Ik kan het denk ik niet meten, maar volgens mj zit ik -gevoelsmatig- zo tussen de 100-150ms of zo.

Ik heb het even gechecked, en Reaper rapporteert bij mij twee latencies: 1.4ms en 4.3ms. Ik weet even niet welke wat is ;)

Ik heb er overigens nog niet naar gekeken of het minder kan, maar deze cijfers leken me al vrij laag, dus ik laat het maar zo.

The Lo Lands
20 november 2017, 10:27
Als het alleen aan de interface lag, dan had ik nu nog steeds een enigszins werkbare latency moeten hebben :D
Ik kan het denk ik niet meten, maar volgens mj zit ik -gevoelsmatig- zo tussen de 100-150ms of zo.
En ook drop-outs soms.
Of mijn interface is aan het doodgaan, kan ook nog natuurlijk.


Ik heb het even gechecked, en Reaper rapporteert bij mij twee latencies: 1.4ms en 4.3ms. Ik weet even niet welke wat is ;)

Ik heb er overigens nog niet naar gekeken of het minder kan, maar deze cijfers leken me al vrij laag, dus ik laat het maar zo.

100 ~ 150ms is niet best maar je moet het ook niet proberen op een Commodore 64 computer he, haha ;-)

1,4 ~ 4,3ms is super! Zelf zit ik rond de 6ms wat beter kan maar ik speel geen loei strakke metal dus een lichte latency is geen probleem :-) Volgens mij las ik ergens dat het pas storend word boven de 10ms (misschien zelfs hoger). Bij mij is de bottleneck een firewire controller voor Logic waar de ADAT als brug gebruikt wordt. Als ik die er tussen uit haal en de RME direct aansluit op de Mac dan kan ik niet Logic bedienen met motorized faders etc maar heb ik een latency rond de 3-4ms. Ik ben wel aan het kijken voor een alternatief maar echt nodig is het nog niet.

D3nnis
20 november 2017, 13:11
100 ~ 150ms is niet best maar je moet het ook niet proberen op een Commodore 64 computer he, haha ;-)


Klopt, maar het is gewoon een pc van een jaar of 2 oud met een i7 processor blabla en zo.
En aangezien het sinds de laatste windows update echt ruk is, kan het ook nog een driver/firewall/whatever probleem zijn (ook omdat mijn geluid even wegvalt bij het wisselen van venster).
Crap, ik moet gewoon iets van modelling in een hardware jasje aanschaffen; ik wil gewoon spelen, niet eindeloos systeembeheerdertje proberen te spelen. :D

HaroldA
20 november 2017, 13:16
Klopt, maar het is gewoon een pc van een jaar of 2 oud met een i7 processor blabla en zo.

De mijne is nog een stuk ouder: mijn CPU komt uit 2012 (https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i7-3770+%40+3.40GHz&id=896).

The Lo Lands
20 november 2017, 13:34
De mijne is nog een stuk ouder: mijn CPU komt uit 2012 (https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i7-3770+%40+3.40GHz&id=896).

Mijn MacPro komt uit 2008 :-)

Ik heb vandaag naar aanleiding van deze discussie de RME Digiface USB audio interface met korting besteld! Deze gaat mijn DAW controller vervangen als alles goed werkt uiteraard. Ik hoop op een veel lagere latency en stabielere drivers. De Digiface is simpelweg een ADAT/sPDIF omzetter naar USB en werkt met RME Totalmix. Deze unit is dit jaar uitgekomen en was ik al eerder naar opzoek :-)

HaroldA
20 november 2017, 13:43
Mijn MacPro komt uit 2008 :-)

Ik heb vandaag naar aanleiding van deze discussie de RME Digiface USB audio interface met korting besteld! Deze gaat mijn DAW controller vervangen als alles goed werkt uiteraard. Ik hoop op een veel lagere latency en stabielere drivers. De Digiface is simpelweg een ADAT/sPDIF omzetter naar USB en werkt met RME Totalmix. Deze unit is dit jaar uitgekomen en was ik al eerder naar opzoek :-)

Ik heb een RME FireFace 400. Twee zelfs, maar ik gebruik er maar eentje.

The Lo Lands
20 november 2017, 14:59
Ik heb een RME FireFace 400. Twee zelfs, maar ik gebruik er maar eentje.

Prima spullen maken ze! Ik heb de RME ADI-2 waarbij ik een UA 2-610 buizen preamp gebruik voor het regelen van de input levels. De ADI is namelijk een AD-DA convertor. Dat nieuwe kastje van RME kan dan het ADAT signaal van de ADI omzetten naar USB. Nu gebruik ik een inmiddels niet meer ondersteunde M-Audio Projectmix IO (firewire 400) met ADAT daarvoor. Net nog even de latency hiervan bekeken in Logic: 8,5ms roundtrip (4,2ms output) bij een buffersize van 128. Even afwachten of dat nieuwe RME kastje met USB2 dit omlaag kan brengen, zoniet gaat deze uiteraard weer terug.

D3nnis
20 november 2017, 16:25
Ik zal straks eens kijken naar reaper, ken ik eigenlijk niet. Misschien een demoversie downloaden of zo; ben wel benieuwd wat voor latency dat ding rapporteert.
Echter, ik heb een simpele focusrite interface (ik hoef ook alleen 2 inputs, verder niks geen gedoe, dit is al erg genoeg); derhalve dus ook een nogal andere prijsklasse. Daar zit 't m in wellicht..

Erik de Perik
20 november 2017, 16:28
Waar kun je de latency zien in Logic?
Ik heb ook een 2008 Mac Pro

Erik de Perik
20 november 2017, 16:29
Reaper is gratis toch?

HaroldA
20 november 2017, 16:29
Reaper is gratis toch?

Je mag oneindig evalueren.

The Lo Lands
20 november 2017, 16:34
Ik zal straks eens kijken naar reaper, ken ik eigenlijk niet. Misschien een demoversie downloaden of zo; ben wel benieuwd wat voor latency dat ding rapporteert.
Echter, ik heb een simpele focusrite interface (ik hoef ook alleen 2 inputs, verder niks geen gedoe, dit is al erg genoeg); derhalve dus ook een nogal andere prijsklasse. Daar zit 't m in wellicht..
Je problemen komen volgens mij grotendeels voort door onstabiele drivers van je focusrite. Ik heb zelf ook maar een 2-kanaals convertor en preamp, heb er ook niet meer nodig, maar bij mij valt soms ook de audio weg door de onstabiele driver van M-Audio. Ik hoop met de RME dit probleem opgelost te hebben en een nog lagere latency te verkrijgen.

Misschien kun je tegen een aardig prijsje de RME FireFace 400 van HaroldA overnemen?

The Lo Lands
20 november 2017, 16:35
Waar kun je de latency zien in Logic?
Ik heb ook een 2008 Mac Pro


Onder preferences bij Audio meen ik. Hier kun je onder andere je geluidskaart en buffer etc instellen.

http://logicstudiotraining.com/members/wp-content/uploads/2007/10/logic-pro-audio-preferences.png

Erik de Perik
20 november 2017, 16:53
Je mag oneindig evalueren.

Same difference ;)



Onder preferences bij Audio meen ik. Hier kun je onder andere je geluidskaart en buffer etc instellen.
Bedankt..!

HaroldA
20 november 2017, 16:55
Same difference ;)

Neen; een licentie kost volgens mij €60 voor 2 major versies; ik moet de mijne ook nog steeds kopen, maar het draait pas net native(!) op Linux, dus ik ben daadwerkelijk nog aan het evalueren ;)

Erik de Perik
22 november 2017, 00:44
Onder preferences bij Audio meen ik. Hier kun je onder andere je geluidskaart en buffer etc instellen.

http://logicstudiotraining.com/members/wp-content/uploads/2007/10/logic-pro-audio-preferences.png

Nooit op gelet eigenlijk.... maar ik heb bij dezelfde buffer 9.2 roundtrip en 4.0 output qua latency. M-Audio interface trouwens.

The Lo Lands
22 november 2017, 12:03
Nooit op gelet eigenlijk.... maar ik heb bij dezelfde buffer 9.2 roundtrip en 4.0 output qua latency. M-Audio interface trouwens.

Dat is op zich prima. Roundtrip wil zeggen, 'naar en vanaf' je computer :-) Wat is de sample rate waarmee je speelt of opneemt? Als deze hoger is dan 'standaard' 44.1kHz kan dit je latency nog extra doen verlagen. Bij mij staat deze op 96kHz en bij een buffer van 64 wordt de processor dusdanig aangesproken dat ik af-en toe CPU pieken krijg dus een buffer van 128 is voor mijn setup veilig.

Erik de Perik
22 november 2017, 12:58
Die staat bij mij ook op 96.

The Lo Lands
22 november 2017, 15:23
Die staat bij mij ook op 96.

Oudere M-Audio kaart?

Zojuist de RME Digiface USB binnen gekregen en aangesloten (plug and play zonder extra voeding, krijgt stroom middels de Mac USB poort). Auch, nu een roundtrip latency van 4,1ms en output 2ms met de buffer op 128 en sample rate 96kHz. Dat is meer dan de helft sneller dan met mijn M-Audio Projectmix IO als brug tussen de Mac en RME ADI-2. De driver van RME met Totalmix ziet er strak uit en werkt stabiel, audio kwaliteit lijkt ook beter maar dat kan misschien komen door de snellere latency. Als ik nu met mijn Whammy V speel dan voelt dat een stuk fijner. Komende dagen even aankijken en proberen een 'aggregaat device' in Logic aan te maken zodat ik misschien de Projectmix als DAW controller kan behouden. Zoniet gaat die voor een zacht prijsje in de verkoop!

Update fwiw: De M-Audio Projectmix IO (firewire 400) werkt ook alleen als midi DAW controller in Logic!! Dat had ik niet verwacht daar ik ergens had gelezen dat als je de Projectmix niet als audio interface in Logic instelt deze verder niet werkt. Ik hoefde niet eens een samengesteld apparaat aan te maken!! Woop woop, happy me! Dus mocht je als Logic Pro X gebruiker een goedkope DAW midi controller (Mackie control) willen aabschaffen zou ik Marktplaats in de gaten houden daar deze soms voor weinig wordt aangeboden. De ingebouwde audio interface met matige preamps en AD/DA is bruikbaar maar niet bijzonder, dat doet de RME veel beter :-)

Erik de Perik
22 november 2017, 17:15
Een Fast Track van een jaar of 5

herrieman
25 november 2017, 15:11
Ik heb de Mooer Radar besteld om te testen maar Thomann heeft de leverdatum ineens 10 dagen opgeschoven naar ca 1 december dus we moeten nog even wachten :/

En ik heb net de Mooer GE-200 besteld bij de BAX met 8% korting voor 264,= Euries.
Je moet met de Kerst toch wat te testen hebben toch ;-)

Sander-H
25 november 2017, 15:37
Hij komt, hij komt, de Radar is er maandag shalalalala etc etc :)
Blijkbaar is hij toch wat eerder van de stoomboot uit China gekomen dus UPS komt hem maandag brengen.

Ben op zich wel benieuwd naar de GE-200 maar Line-6 heeft mijn interesse/vertrouwen in multiteffects totaal gesloopt dus ik blijf nog even bij mijn analoge pedalen en buizenbak.

herrieman
25 november 2017, 17:12
De GE-200 is echt geen vervanger van mijn EVH 5153 met de MS-3. Maar voor wanneer het met een koptelefoon moet zou de Mooer een oplossing kunnen zijn. Verder heb ik nog een hoop ongebruikte IR-tjes liggen en een BE-OD pedaaltje dus ik dacht.... En nogmaals, bevalt tie niet gaot tie direkt weer zuruck!

D3nnis
26 november 2017, 07:58
Dat is op zich prima. Roundtrip wil zeggen, 'naar en vanaf' je computer :-) Wat is de sample rate waarmee je speelt of opneemt? Als deze hoger is dan 'standaard' 44.1kHz kan dit je latency nog extra doen verlagen. Bij mij staat deze op 96kHz en bij een buffer van 64 wordt de processor dusdanig aangesproken dat ik af-en toe CPU pieken krijg dus een buffer van 128 is voor mijn setup veilig.

Ik heb reaper eens geinstalleerd.
Die geeft bij mij een latency aan van 8.8 / 11ms.
Geen idee of dat klopt, maar fijn speelt het niet :D

The Lo Lands
26 november 2017, 11:42
Ik heb reaper eens geinstalleerd.
Die geeft bij mij een latency aan van 8.8 / 11ms.
Geen idee of dat klopt, maar fijn speelt het niet :D

Nadeel van latency is ook dat als je zeg maar 8ms roundtrip gewend ben en dan naar 4ms gaat dan kun je echt niet meer lekker spelen met die 8ms, laat staan nog hoger :-) Hetzelfde als kijken van full hd terug naar hd. Ik zit nu dus op 4,1ms (buffer 128 ) en als ik even voor de test naar buffer 64 ga dan is dit 2,7ms meen ik, erg lekker maar mijn CPU trekt dit alleen als ik speel en verder niets afspeel of opneem. Maar wat ik erover gelezen heb heeft dit ook met USB2 en Firewire 400 te maken, lager dan buffer 128 is dan eigelijk niet verstandig. Dan zou je weer met USB3, Firewire 800 of Thunderbolt interfaces moeten spelen. Voor mij is van 8,5 naar 4,1ms een fijne upgrade.

Als ik jou was zou ik toch eens tweedehands naar een leuke RME (USB/Firewire) met preamps en AD/DA convertor interface kijken! Ze worden vaak op Marktplaats aangeboden voor schappelijke prijzen waar vast nog wel wat van af te praten is :-) Erg goed spul!

HaroldA
26 november 2017, 12:20
Dan zit ik toch goed met mijn 1.4ms en 4.3ms!

D3nnis
26 november 2017, 12:54
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar als je 6m van je cabinet af staat heb je ook al behoorlijk wat ms vertraging te pakken. Is dat 20ms of zo?
Daar kan ik prima mee spelen.
Ik heb het idee dat de latency via de pc variabel is of zo, maar kan het niet onderbouwen.

The Lo Lands
26 november 2017, 13:48
Dan zit ik toch goed met mijn 1.4ms en 4.3ms! Roundtrip latency van 4,3ms neem ik aan? Dat is meer dan prima, althans, als je dat zelf ook vind natuurlijk :-)


Ik weet niet precies hoe het werkt, maar als je 6m van je cabinet af staat heb je ook al behoorlijk wat ms vertraging te pakken. Is dat 20ms of zo?
Daar kan ik prima mee spelen.
Ik heb het idee dat de latency via de pc variabel is of zo, maar kan het niet onderbouwen.
Klopt, je hebt altijd vertraging ik weet alleen niet wat de marges zijn. Alleen als je PC al een aardige latency heeft zal je dus dicht op je speakers moeten blijven zitten om dit niet nog groter te maken :-) Het is deels iets tussen je oren en iets wat ook weer went heb ik gemerkt. Maar een roundtrip boven de 10ms zou ik niet meer prettig vinden vrees ik. We blijven bezig en het houd ons van de straat ;-)

D3nnis
26 november 2017, 14:01
Had ff gekeken naar RME....en ook snel weer weggeklikt ;)
Aangezien ik toch niks opneem, kan ik voor (af)speel toepassingen dan beter toch iets met dedicated modelling hardware gaan doen volgens mij.

Sander-H
28 november 2017, 16:59
Ok, eerste indruk na kort met de Mooer Radar gespeeld te hebben:

Klinkt een stuk "echter" dan de H&K RedBox die ik eerst als cabsim gebruikte.
Uiteraard option overload met zoveel amps, cabs, mics en EQ settings dus heb ik het voor nu even bij de standaard pre-sets gehouden. Ik ga nog eens een paar uur lekker testen zodra ik meer tijd heb.
Een 8" champ IR klinkt ook echt aanzienlijk anders dan een dikke 4x12, zoals het hoort.

Goed:
Geluid, instelmogelijkheden en bedieningsgemak zijn prima.
Pedaal komt na uitzetten (powersupply uit) weer netjes terug op je laatst gebuikte pre-set.
Lekker compact maar toch een duidelijk scherm.

Minder:
De 12 volt voedingsadapter is groter dan het pedaal zelf. Jammer dat dat niet via een 9 volt, of een kleinere adapter kon.
Het inputvolume is voor zover ik gezien heb niet te regelen dus heb ik een volumekastje tussen de line-out van mijn Weber Minimass en de Radar moeten zetten. Als je een regelbare line-out hebt dan is er natuurlijk niets aan de hand. Als je hem achter je pedalboard hangt, of de effects out van je versterker zal er ook geen probleem zijn.

Als er specifieke vragen zijn gooi maar neer dan zal ik er eens naar kijken.

The Lo Lands
28 november 2017, 18:34
Dank voor je korte review Sander! Misschien kun je tzt eens wat opnemen en laten horen? Ik ben wel benieuwd hoewel ik nu al een beetje warm begin te lopen voor de komende Universal Audio Ox amp top box. Een alles in één oplossing voor in mijn homestudio of live. Werkt niet met IR maar met interne Cab simulation software. Reviews tot nu toe klinken overtuigend maar ik ben dan weer benieuwd naar de verschillen tussen deze Cab sim software en IR. Veel speelplezier verder met de Mooer Radar!

herrieman
28 november 2017, 21:30
Inderdaad ben ook benieuwd naar je bevindingen Sander. Maar ook van The Lo aangaande de Universal Audio OX.

Overigens de bestelling van de Mooer GE-200 geannuleerd. Los van de tot nu weinig overtuigende geluiden komt eind december pas de editor voor de Mac die nodig is voor het laden van IR. Dan heeft het ook weinig zin om daarop te gaan zitten wachten ;-)

HaroldA
28 november 2017, 22:06
Ik wacht geduldig op de NUX. ;)

Sander-H
28 november 2017, 22:08
Peppie en kokkie van Andertons hebben een review van de GE-200 online staan nu. Komen niet echt enthousiast over en ik heb ze echte bagger de hemel in horen prijzen om het maar verkocht te krijgen.....

herrieman
1 december 2017, 22:46
Ik wacht geduldig op de NUX. ;)

Heel goed. Moi op NAMM 2018 ;-)

herrieman
16 december 2017, 09:58
Op een Spaanse gitaar site ( https://www.guitarristas.info/foros/mooer-ge200-hilo/293132 ) staat een vergelijk tussen een oude axe-fx en de mooer ge200. Tevens las ik dat met de kerst er een firmware upgrade komt om de GE200 te voorzien van poweramp modeling. Nu wordt dat dingetje pas echt interessant ;-)

Hier nog een een Review uit Spanje: https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=nl&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.com&sl=es&sp=nmt4&tl=en&u=https://www.guitarristas.info/reviews/ge200-mooer-multiefectos-review/7372&usg=ALkJrhjFNLU58x9MEp8unonb0qYQVgMaag

Beide opnamens gebruiken dezelfde OhnHammer MESA 4x12 oversized IR

Axe-fx
https://www.guitarristas.info/index.php?controller=forum&action=download_attachment&attachment_id=106716

(https://www.guitarristas.info/index.php?controller=forum&action=download_attachment&attachment_id=106716)Mooer GE200
https://www.guitarristas.info/index.php?controller=forum&action=download_attachment&attachment_id=106717

(https://www.guitarristas.info/index.php?controller=forum&action=download_attachment&attachment_id=106717)

herrieman
24 december 2017, 10:29
Inmiddels de Mooer GE200 besteld om eens goed aan de tand te voelen. De komende update met poweramp modeling en Mac editor hebben me over de streep getrokken. Geen zin in zinloos getweak dus is er een grote kans dat tie weer terug gaat.

HaroldA
7 januari 2018, 01:56
De website met handleiding(!) is er al!

http://www.nuxefx.com/show-7-277-1.html

herrieman
7 januari 2018, 17:45
De website met handleiding(!) is er al!

http://www.nuxefx.com/show-7-277-1.html

NUX heeft de introductie van de Super Studio ook voor de komende NAMM aangekondigd. Dus dat lijkt te gaan lukken.

Hier is de Mooer GE200 gisteren binnengekomen. Geupdate naar FW 1.2 met Poweramp modeling is de eerste indruk niet onaardig. Nu 8 weken de tijd dit ding aan de tand voelen. Zou zomaar terug de doos retour kunnen gaan.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/26756332_1997553090523027_710346952827925226_o.jpg ?oh=864096851ece2c9a0a513345f9fb63fc&oe=5AF4C993

herrieman
17 januari 2018, 18:01
Hier wat meer info over de NUX Studio

https://www.guitarworld.com/gear/nux-introduces-new-ss5-solid-studio-ir-power-amp-simulator

https://www.guitarworld.com/.image/c_limit%2Ccs_srgb%2Cq_80%2Cw_778/MTUyODU2NTQyNTQ1MTkyMjE5/nux-solid-studio.jpg
(https://www.guitarworld.com/gear/nux-introduces-new-ss5-solid-studio-ir-power-amp-simulator)

Erik de Perik
17 januari 2018, 18:38
Maar heb je dat ding nu en hoe klinkt 'ie....??

herrieman
17 januari 2018, 19:07
Nope. Geen NUX studio hier. Kan ook niet want is nog niet uit.

Wel sinds 1 week de Mooer GE200. Sinds afgelopen weekend na het kiezen van favoriete IR via Cubase eindelijk een basis patch kunnen samenstellen waar ik eigenlijk best wel tevreden over ben met zelfs enig dynamisch poweramp gevoel.

Blijft modeling dus blijft het (naar mijn mening) verre van het echte buizen/cab werk. Maar voor thuis met koptelefoon is dit een handzame oplossing met heel veel mogelijkheden voor maar 260 Euries.

De eerste indruk is goed maar pas over een aantal weken besluit ik of de GE200 blijft of het pand moet verlaten.

HaroldA
17 januari 2018, 19:39
The MAP for the SS-5 Solid Studio IR & Power Amp simulator is $199.

Da's wel aan de prijs, maar ook wel weer wat ik verwacht had.

herrieman
22 januari 2018, 17:48
Nope. Geen NUX studio hier. Kan ook niet want is nog niet uit.

Wel sinds 1 week de Mooer GE200. Sinds afgelopen weekend na het kiezen van favoriete IR via Cubase eindelijk een basis patch kunnen samenstellen waar ik eigenlijk best wel tevreden over ben met zelfs enig dynamisch poweramp gevoel.

Blijft modeling dus blijft het (naar mijn mening) verre van het echte buizen/cab werk. Maar voor thuis met koptelefoon is dit een handzame oplossing met heel veel mogelijkheden voor maar 260 Euries.

De eerste indruk is goed maar pas over een aantal weken besluit ik of de GE200 blijft of het pand moet verlaten.

Ook met de GE200 blijf ik vechten om een warm en juicy geluid te krijgen. Het geluid blijft korrelig, koud en weinig organisch ondanks het laden van mijn 10 IR favorieten. Zojuist besloten dat de Mooer retour gaat.

De beproefde setup van Friedman BE-OD (pre-amp) in de Zoom MS-50 (poweramp, cab, PEQ en effecten) klinkt en speelt stukken lekkerder via de koptelefoon.

HaroldA
23 januari 2018, 10:20
Ik denk dat ik een Truetone 1 Spot Pro CS6 ga kopen voor mijn mini-bordje, en laat die nou een 12V@200mA-uitgang hebben! Ik dus snel kijken wat de Mooer Radar nodig heeft: 12V@300mA. :(

mountainman
24 januari 2018, 22:57
Ik denk dat ik een Truetone 1 Spot Pro CS6 ga kopen voor mijn mini-bordje, en laat die nou een 12V@200mA-uitgang hebben! Ik dus snel kijken wat de Mooer Radar nodig heeft: 12V@300mA. :(

Ja, maar dit zeggen ze bij Truetone over de CS serie (http://truetone.com/cs6/):


A major benefit of using a switching power supply is that it can handle far more current (power being pulled out of it) than any transformer-based power supply. Although we had to put power rating labels on each output to satisfy certification agencies (yes, we actually certified these, unlike most companies), the outputs can generally handle far more than the label shows. For example, you can connect a 300mA pedal to a 200mA output, without causing any problems. With a transformer-based power supply, you can’t get away with that. The important thing is to not exceed the total of all the labels.

En dat klopt ook met mijn ervaring. Ik heb een CS12 en al heel lang is mijn Neo Mini Vent aangesloten op een 100mA uitgang van 12V (met reverse polarity kabel). Werkt prima, maar laatst las ik dat een Mini Vent in feite zo'n 300mA zou moeten krijgen. Daar begreep ik dus niets van totdat ik deze discussie (https://www.thegearpage.net/board/index.php?threads/battle-of-the-power-brick-elite-strymon-zuma-vs-truetone-1-spot-pro-cs12.1771609/page-6#post-25432401) tegenkwam op het Gear Page forum waar o.a. een techneut van Truetone een en ander (nogal langdradig) uitlegt.

HaroldA
24 januari 2018, 23:09
Tnx! Ik had dat vanavond ook al soort van gevonden, maar dit is een dubbele bevestiging! :ok:

Dus dan maar even een vergelijking tussen de Nux en de Mooer afwachten ;)

Jimwoud
7 februari 2018, 10:20
Ook met de GE200 blijf ik vechten om een warm en juicy geluid te krijgen. Het geluid blijft korrelig, koud en weinig organisch ondanks het laden van mijn 10 IR favorieten. Zojuist besloten dat de Mooer retour gaat.

De beproefde setup van Friedman BE-OD (pre-amp) in de Zoom MS-50 (poweramp, cab, PEQ en effecten) klinkt en speelt stukken lekkerder via de koptelefoon.

Heb je tips voor een poweramp simulatie uit de MS50?

herrieman
7 februari 2018, 11:47
Hier goede tips.


https://www.youtube.com/watch?v=zTSg6kSXmJU

https://www.thegearpage.net/board/index.php?threads/zoom-multistomp-tips-tricks-settings-part-2.1488283/ (https://www.thegearpage.net/board/index.php?threads/zoom-multistomp-tips-tricks-settings-part-2.1488283/)

herrieman
8 februari 2018, 12:42
Een update en Mac Editor voor de Mooer Radar.
Zou KA dat in China geregeld hebben? :seriousf::seriousf: (Koning Alex)

There's a new update for RADAR which will upgrade the maximum IR sample length to 23.3ms (1024 points)
AND!!!! Finally a full version of MOOER STUDIO for RADAR for all the Mac users.
Download your new software now at:
http://www.mooeraudio.com/?FirmwareUpdate.html
Instructions available at
http://www.mooeraudio.com/?product/201709227917.html

Noid
22 februari 2018, 12:12
Hier goede tips.


https://www.youtube.com/watch?v=zTSg6kSXmJU

https://www.thegearpage.net/board/index.php?threads/zoom-multistomp-tips-tricks-settings-part-2.1488283/ (https://www.thegearpage.net/board/index.php?threads/zoom-multistomp-tips-tricks-settings-part-2.1488283/)

Grappig, een afgeslankte g3 of g5, in een stompbox. Waarom in dit topic? Hij heeft toch geen ir loader, of vergis ik mij daarin?

herrieman
22 februari 2018, 22:01
Grappig, een afgeslankte g3 of g5, in een stompbox. Waarom in dit topic? Hij heeft toch geen ir loader, of vergis ik mij daarin?

Klopt. Het betreft een antwoord op een eerder gestelde vraag over de Zoom MS-50G.

herrieman
23 februari 2018, 20:36
Volgende week verwacht ik de Mooer Radar te ontvangen.

Inmiddels is er een Mac Editor uit dus is het bestellicht op groen gegaan.
Overigens schijnt het dat de Radar ook op 9 volt werkt. Ik zal dit volgende week even testen.

Ben van plan om de Preamp Out van mijn EVH5150III 50 aan te sluiten op de Mooer Radar. Met de koptelefoon aan de Mooer Radar hoop ik nou eindelijk eens een warmer geluid op mijn koptelefoon te krijgen. Zojuist van Howard Kaplan bevestigd gekregen dat de EVH ook zonder een speakerload (dus NIETS in de speaker jackets aangesloten) niet naar de malle moer gaat. Dus geen attenuator of speaker load nodig voor silent recording. Die EVH blijft me verbazen.

Hier zijn antwoord:

The EVH amps can be used without a cab connected, but not with a speaker cable connected and open at the cabinet end. That will wear the power tubes more quickly. You will hear the amp driving the tubes in this mode, so if you want to use the preamp and not the PA plug a dummy plug into the return jack with effects on and the PA will go off. If the FTSW is not connected the amp will still mute as effects are on with no FTSW. On the 50W heads connecting a headset or a dummy stereo plug will mute the PA. You can leave the speaker output not connected.

Noid
24 februari 2018, 23:42
Klopt. Het betreft een antwoord op een eerder gestelde vraag over de Zoom MS-50G.

Aha, ok. Blijft by the way wel een grappig ding.

beus
25 februari 2018, 12:11
die zoom is echt goed en zeker voor zijn prijs! - ik gebruik hem voor alle effecten voor de drives (phaser, envelope filter, tremolo, etc, dus niet de amps en ook niet de distortions) en zijn allemaal ok. en als de je keer wat meer nodig hebt met meer effecten achter elkaar kan dat ook. de bediening is wat puzzelen en een pedal switcher / looper is wel nodig voor een handige bediening.

herrieman
17 maart 2018, 18:27
De Radar is binnen. 1e indruk is niet verkeerd. Heerlijk om je favo IRs te kunnen selecteren.
Goede aanvulling op de BE-OD en de ZOOM. En de ZOOM heeft nu meer ruimte voor effecten.
Voor zowel de Mooer als de Zoom bestaan inmiddels een Editor voor de Mac.

https://scontent.fsea1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/29261657_2034285900183079_7120729620318393411_n.jp g?_nc_cat=0&oh=b503774229649df1425636f067655737&oe=5B2A2DB1

HaroldA
10 april 2018, 22:34
NUX laat verdacht weinig van zich horen, en Thomann weet ook nog steeds niet wanneer de Solid Studio leverbaar wordt ...

herrieman
6 mei 2018, 21:44
Voor de Mooer Radar is nieuwe (V1.2) firmware uit.

http://www.mooeraudio.com/?FirmwareUpdate.html

Sander-H
6 mei 2018, 22:42
Thnx! Ik hou die dingen echt te weinig in de gaten :)
Maar buiten een nog lagere latency <2ms is er zeker niets veranderd? Lees alvast verder niets op de facebook pagina van Mooer.

HaroldA
7 mei 2018, 09:15
Thnx! Ik hou die dingen echt te weinig in de gaten :)
Maar buiten een nog lagere latency <2ms is er zeker niets veranderd? Lees alvast verder niets op de facebook pagina van Mooer.

De NUX heeft volgens de specs maar 0.68ms latency ... maar die bestaat (nog) niet. :(

herrieman
16 mei 2018, 20:35
Het is altijd "bewonderenswaardig" hoe een mens de competenties van een apparaat van de competitie, laten we zeggen, naar de Fhu-Yung-Haaien weet te draaien.


https://www.youtube.com/watch?v=DmB6JxxhpDE

Edit: Marketing Manager Monk Li (auteur) blijkt voor Nux te werken. Zou het daarom zijn dat de Mooer het aflegt tegen de Nux? http://www.nuxefx.com/index.php?m=content&c=index&a=show&catid=45&id=76

HaroldA
16 mei 2018, 22:15
de Fhu-Yung-Haaien

Wat heeft die Mooer veel laag zeg! De NUX lijkt veel natuurlijker te klinken ...

herrieman
25 mei 2018, 09:43
Geinig filmpje van Mr Thorn


https://www.youtube.com/watch?v=t4oR13iZbFk&amp;feature=youtu.be

Sander-H
25 mei 2018, 09:55
Zag ik ook langskomen ja.
Ik krijg vandaag de Universal Audio OX amp top box dus ik kan in het weekend eens wat A/B vergelijkingen doen.

HaroldA
25 mei 2018, 09:56
NUX Solid studio: "In <4-5 weken beschikbaar".

https://www.thomann.de/nl/nux_solid_studio_ir_pow_amp_sim.htm

Ik denk dat ik die ga kopen; zeker de mogelijkheid om 'm na mijn versterker te hangen lijkt me ideaal.

Sander-H
25 mei 2018, 13:46
Heb net even de OX Box aangesloten en snel door de presets gelopen... wow :D

Het kost wat maar dan heb je ook iets....
Niets mis met de Mooer Radar maar dit klinkt zoveel realistischer. De attenuator klinkt ook beter dan de Weber Mass die ik gebruikte dus voor zover zeer tevreden.

In het weekend ga ik eens lekker met de app spelen.

Sander-H
26 mei 2018, 16:30
Hmmm, ik krijg bij de download van de laatste firmware update van Mooer Radar een Trojan melding: Fuery.B!cl
Lekker bezig die gasten.....

Dagdag Radar, je ben bij deze officieel vervangen door de UA OX.

herrieman
26 mei 2018, 17:39
Mazzelaar :seriousf: Waarom jij wel en ik geen Trojaanse pearden :-)

Hier het draadje voor je OX. http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?174136-Universal-Audio-OX-Amp-Top-Box

HaroldA
26 mei 2018, 23:40
Fatsoenlijk os installeren dan. Ik heb de Nux op pre-order...

herrieman
13 juni 2018, 21:03
Geinig dingetje.


https://www.youtube.com/watch?v=CIWaCTvrzjo

HaroldA
14 juni 2018, 09:10
https://www.youtube.com/watch?v=PwN5Ypz7ac8

herrieman
16 juni 2018, 10:58
Een bericht van een eigenaar die ze beiden heeft.


I own both and I can give my opinion only as they come from the box. I have not tried to load any custom IRs.
Out of the box NUX is a winner for me, the reason for this is that Radar's had way too much bottom but people say that they compensate it with EQ, others who loaded good quality IRs are happy with Radar.
In my case, out of the box NUX just gave me what I need: setting with 4x12 vintage custom, with U87 mic, center with power end emulation of EL34. It sounds really good. I own Fractal AX8 which I like but I wanted to use my analog pedals. So I use:
guitar (Strat) => Xotic EP Booster => Timmy => Kingsley Page (although it is clean boost, this one has vacuum tube and acts as preamp) => NUX => Boss DD-7 => Boss RV-6 => Chase Tone => FOH.
I have to say that in my particular setting Chase Tone adds some really magical touch, this pedal makes a big difference.

Now I have the sound and feel of real amp, and yes = I like it even more than my Fractal AX8.

Toe maar. Die durft :crazyhappy:

HaroldA
18 juni 2018, 18:47
Thomann (https://www.thomann.de/nl/nux_solid_studio_ir_pow_amp_sim.htm): Binnen afzienbare tijd leverbaar (2-5 dagen).

HaroldA
19 juni 2018, 13:40
Thomann (https://www.thomann.de/nl/nux_solid_studio_ir_pow_amp_sim.htm): Binnen afzienbare tijd leverbaar (2-5 dagen).

Hmm: "In <1-2 weken beschikbaar"

tnijland
19 juni 2018, 20:18
Ik blijf die IR loeders ;-) een beetje een lastig fenomeen vinden. Het zijn zulke specifieke curves en ook met mijn AX8 blijf ik om de zoveel tijd weer een andere selecteren. Een grafische equalizer lijkt soms zelfs handiger om in de mix goed te klinken.

HaroldA
23 juni 2018, 21:47
Beste Harold,

Bedankt voor je e-mail. Ten eerste onze excuses voor de late reactie op je e-mail. Door drukte reageren wij helaas later dan je van ons gewend bent. Helaas is hier nog niets over bekend.

Ik hoop dat alles duidelijk is en ik wens je nog een fijne dag toe.

Met vriendelijke groet,

Dennie | Bax Music

Eindelijk reactie op mijn vraag of en wanneer Bax de NUX SS gaat leveren ...

HaroldA
29 juni 2018, 08:39
Hmm: "In <1-2 weken beschikbaar"


Wij begrijpen uiteraard dat u uitkijkt naar uw bestelling! Het doet ons een genoegen om u te informeren dat uw zending onze opslag vandaag heeft verlaten.

:crazyhappy:

Paul ST
12 juli 2018, 13:08
Heeft iemand hier al relevante gebruikerservaring met de Nux Solid Studio?

HaroldA
12 juli 2018, 13:14
Heeft iemand hier al relevante gebruikerservaring met de Nux Solid Studio?

Ligt thuis klaar om te testen ;)

Iets met een baby die afgelopen maandag al verwacht werd.

Paul ST
12 juli 2018, 19:25
Ligt thuis klaar om te testen ;)

Iets met een baby die afgelopen maandag al verwacht werd.

Er zijn belangrijker zaken dan het testen van apparatuur, succes Harold.
Ben wel ontzettend benieuwd naar objectieve ervaringen met dit apparaat.

raabje
13 juli 2018, 12:54
ja, ik ben ook wel benieuwd. Baby gaat voor natuurlijk.

En heeft iemand ervaring met de Digitech CabDryVR?

https://digitech.com/en/products/cabdryvr

Ding heeft preset IR's. Geen poweramp simulatie, en dat lijkt me een groot minpunt tov Mooer en Nux. Wel stereo of 2 x mono mogelijk. Pluspunt lijkt me de bouwkwaliteit en quality control, ik schat Digitech hoger in dan die andere 2.

raabje
21 augustus 2018, 10:50
Wat is nu het oordeel over de Mooer Radar, en Nux?

Wat ik op Youtube zie is dat de presets in de Mooer niet helemaal top zijn, bassig en boxy? Met een eigen goede IR klinkt het beter?

Ik ben wel in de markt voor een Mooer Radar, om via mijn mixer en powered monitors te spelen. Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de Radar, ik heb ook geen zin om eigen IR's te laden, zou mooi zijn als de presets goed genoeg zijn.

Andere route is een Boss Katana head, met de Boss software kan je een hoop instellen, en dan is de hele signaalketen goed over de line-out, pre-amp, poweramp, (basic) speaker emulatie. Alleen is de Boss head weer 200 euro duurder dan de Mooer, wel meer bang voor de buck denk ik dan een IR loader met zwakke (?) presets. Ik hoor op YT veel metal riffs door de Radar, en daar vind ik sowieso niks aan.

HaroldA
21 augustus 2018, 11:39
Wat ik op Youtube zie is dat de presets in de Mooer niet helemaal top zijn, bassig en boxy? Met een eigen goede IR klinkt het beter?

Dat heb ik ook gelezen; ook is de sample size van de IRs een stuk lager bij Mooer dan de NUX. Dat gezegd hebbende; mijn NUX is nog steeds niet uit z'n doosje geweest ;)

raabje
21 augustus 2018, 12:05
Dat heb ik ook gelezen; ook is de sample size van de IRs een stuk lager bij Mooer dan de NUX. Dat gezegd hebbende; mijn NUX is nog steeds niet uit z'n doosje geweest ;)

Wordt tijd dat vaders meer ouderschaps verlof krijgen dan 1-2 dagen... 6 weken zou mooi zijn.

herrieman
22 augustus 2018, 12:13
Hier staat de Mooer alweer een poosje naar tevredenheid te brullen.
Klachten over dat de Mooer bassig of boksig klinkt moet ik een beetje om lachen.
Er zit namelijk een EQ en een PEQ in die per bassige of boksige preset het probleem er uit kan filteren.
Gebruik wel een eigen IR in het ding. En de Zoom maakt het geluid stereo en vetter plus de noodzakelijk effecten.

Maar zoals altijd het beste advies is gewoon bestellen en uitproberen. Scheelt je een hoop tijd ;-)

Hier mijn huidige kopfoon/prak-dis set-up.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/34859172_106169190266463_1711249313008451584_o.jpg ?_nc_cat=0&oh=bcb8e7da1edffbaa68d1b448a6591954&oe=5BF5A6F5

raabje
22 augustus 2018, 13:01
Okee, goed om te weten. Kan je alle presets vervangen door eigen IR's, of is er b.v. maar 1 slot vrij voor een eigen IR? Kan je dat nog toelichten?

HaroldA
22 augustus 2018, 13:32
In de nux kun je iedere present vervangen, en hoef je ook niet per se met een eq aan de gang om een ontwerpfout te markeren ;)

showband
22 augustus 2018, 14:08
ja, ik ben ook wel benieuwd. Baby gaat voor natuurlijk.

En heeft iemand ervaring met de Digitech CabDryVR?

https://digitech.com/en/products/cabdryvr

Ding heeft preset IR's. Geen poweramp simulatie, en dat lijkt me een groot minpunt tov Mooer en Nux. Wel stereo of 2 x mono mogelijk. Pluspunt lijkt me de bouwkwaliteit en quality control, ik schat Digitech hoger in dan die andere 2.

ja ik.
(speel er inmiddels al weer even mee)
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?173087-eerste-ervaring-met-Digitech-CabDryVR

raabje
22 augustus 2018, 14:56
Okee, interessant! Die Digitech lijkt me echt plug en play, preset IR kiezen, of 2 door elkaar heen mixen voor het optimum.

Mooer vraagt dan om meer tweaken van instellingen, en eigen IR's laden. Beetje jammer dat de presets zwak zijn, lijkt me dat je ook betaalt voor de research en de software, niet alleen voor het kastje.

Ik krijg zelf steeds meer zin in een Boss Katana head, en dan de line out in mijn mixer. Dat is iets voor de 13e maand, duurt nog even.

Edit, ik ben nu bezig met de demo van Scufham S-gear op de computer, met 96khz samplerate 1 ms vertraging in en uit (totaal 2ms), klinkt zeker niet slecht. Demo kan ik 15 dagen gebruiken. Zit een IR loader in. Ik wil eerst een paar goede IR’s zoeken, en dan misschien een Mooer Radar.

herrieman
23 augustus 2018, 14:26
Voor al uw vragen over de Mooer kunt u hier terecht.
http://www.mooeraudio.com/?product/201709227917.html

Hier de handleiding.
http://www.mooeraudio.com/upload/manual/micro/EN/Radar_Manual_EN_V01.pdf
(http://www.mooeraudio.com/upload/manual/micro/EN/Radar_Manual_EN_V01.pdf)
Hier een review.

https://www.youtube.com/watch?v=t4oR13iZbFk

tnijland
23 augustus 2018, 22:29
Wel interessant om te zien dat de producten uit Azië steeds goedkoper worden, iedere keer iets meer waarde krijgen voor het geld en daardoor menige gitarist over de streep trekken. Aan de andere kant de US producten die massaal op boutique gear en dure reclame met de betere gear goerus overschakelen, daarna claimen de beste kwaliteit te hebben... Anders wordt het natuurlijk niet meer verkocht.

Ofwel, als leek of student is het volgens mij al snel besloten. In mijn persoonlijke geval blijft het toch een lastige afweging of ik de mogelijk iets mindere kwaliteit accepteer of nog steeds die forse meerprijs voor lief neem. Zou op dit moment gevoelsmatig waarschijnlijk nog voor een OX Top Box gaan ondanks de hoge prijs.

Gelukkig heb ik nog mijn 100% analoge multi-effect dat inmiddels vervuild is met een prachtige digitale Ex module ;-) Maar die heeft dan weer geen power amp/speaker sim t.b.v. recording...

raabje
23 augustus 2018, 22:59
Ik heb de Radar besteld. De doorslag is dat ik niet achter een computer wil zitten tijdens gitaar spelen, zorgt voor teveel afleiding, ik blijf tweaken en aanpassen. En ik voel gewoon dat de PC aanstaat, dat stoort me. Radar lost dat op. Ik moet zeggen dat S-gear op de PC wel heel goed klinkt. En mijn pre-amp voor de Radar is een Joyo pedaal, Marshall in a box. Dat kan ook nog wel beter denk ik.

HaroldA
23 augustus 2018, 23:43
Ofwel, als leek of student is het volgens mij al snel besloten.

Ergens is dit heel erg denigrerend. Ik ben geen leek of student, maar zo'n OX vind ik belachelijk duur.

tnijland
24 augustus 2018, 15:57
Jammer want het is absoluut niet denigrerend bedoeld. Toelichting: een leek zal door een sterke commerciële advertentie sneller kopen in de overtuiging dat hij goed heeft gekozen. Een student zal waarschijnlijk binnen zijn budget willen blijven en voor de lage prijs met een nog acceptabele kwaliteit kiezen.

De OX zit volgens mij in een vergelijkbare categorie als de Torpedo serie met veel kennis van recording in combinatie met hardware circuits dus zal de prijs automatisch ook wat hoger liggen. En Universal Audio is gewoon een gerenommeerd bedrijf (uit de audio recording wereld) net zoals Lexicon en Eventide dat bijvoorbeeld ook zijn. Andere prijsklasse en niet te vergelijken met het zoveelste bedrijf dat opklimt en de weg naar IR heeft gevonden.

Maar back to topic. Zowel de Mooer Radar als de Nux zijn beide interessante producten voor een aantrekkelijke prijs.

raabje
24 augustus 2018, 20:32
Ja, sommige spullen zijn primair bedoeld voor studio, Neve mixer zet je ook niet zomaar thuis neer. En als je spul zonder BTW (als band, of bedrijf) kan kopen wordt het ook al weer wat toegankelijker.

Ik ben met de Radar bezig, IR’s laden lukt. Ik heb wat Ownhammer files, en ik laad de OH1 mix in, voor het gemak. Ik merk wel dat EQ hard nodig is, met alles op 0 klinkt het te dof/mat. Bass cut en mid en high freq boost maakt het frisser.

edit: eerste bevindingen:

Eigen IR's files klinken beter zonder te tweaken. Met de interne IR's kan je veel afstellen, Mic gain, cone of rand, distance, en EQ is dan ook hard nodig.

Wat Poweramp doet, en input, output in dit menu, dat is wat vaag. Ik hoor weinig verschil met meer of minder input en output, alleen volume. De Poweramp sectie is denk ik een aparte IR, voor de speaker IR. EL34 klinkt het meest open.

Ik zag op YT dat Pete Thorn de power amp uit heeft staan, en inderdaad, met Power amp uit klinkt de IR wat transparanter. Ik heb een Bogner Blue als Pre amp, zou kunnen dat deze zelf al genoeg power amp simuleert. Of dat in de IR file al Power amp zit, dan is een 2e keer power amp IR te veel, wordt soms wat muddy.

Ik zet de EQ uit op de radar, en heb er een EQ pedaal achter gezet. In deze beginfase en het zoeken naar een lekkere sound is de eigen EQ aanpassen te veel werk. Op de pedaal wat bas cutten is een stuk eenvoudiger. Als ik tevreden ben over eigen IR's kan ik alsnog de EQ op de Radar aanzetten en tweaken.


setup: http://i66.tinypic.com/2wfo0hd.jpg

herrieman
25 augustus 2018, 21:34
En als het niet bevalt gewoon retour.
Bevalt het, dan pedaaltjes op een plankje klitten en klaar.

Veel plezier er mee. En laat even weten of tie blijft.

raabje
26 augustus 2018, 15:30
Radar bevalt prima. Geluid over powered monitors klinkt nu lekkerder, natuurlijker. Hiervoor gebruikte ik o.a. De 4 x 12 emulatie op een DI box (passief filter), en de joyo Marshall pedaal heeft ook een soort van speaker sim die altijd aanstaat. In vergelijking met deze 2 speaker sims klinkt de Radar levendiger. Radar is sowieso veelzijdiger.

Alleen het power amp deel vind ik wat wazig, aan is niet altijd een verbetering van het geluid en level voor input/output doet niet veel.

Ik hem me ook ingelezen inl low cut en high cut om IR’s beter te laten klinken:

https://line6.com/support/topic/21526-high-and-low-cut-help/

En hoe je IR’ s selecteerd:

https://line6.com/support/topic/28026-irs-anyone-else-overwhelmed-tips/

ACSlater
30 augustus 2018, 21:25
Zojuist de Radar besteld. Ben erg benieuwd of het geluid van mijn Pod HD500x er veel van opknapt. De cabs van de Pod zijn niet overtuigend en dat heeft waarschijnlijk ook te maken met de leeftijd van de Pod; de techniek is al jaren oud. Verheug me erop om een goeie IR erachter te zetten want de preamp modellen van de Pod zelf zijn volgens mij goed genoeg. Jammer genoeg heb ik nog geen IR van een Vintage 30 met Sennheiser 906 kunnen vinden maar goed, hopelijk kan ik met de voorgeïnstalleerde IR's al uit de voeten.

raabje
30 augustus 2018, 21:55
hallo ACSlater,

Ik moet zeggen, ik ben weer terug naar de presets. Ik had er eerst veel IR's ingezet, maar toen ik met een paar achtergebleven presets nog wat rommelde, klonken deze ook heel goed, directer. Lastig om geluid te beschrijven. Ik had IR mixes geladen, en die klonken wat gepolijster.

De presets incl. EQ en Power amp settings kan je terug halen door de firmware opnieuw te laden. Ook als deze al 1.2 is. De firmware laden werkt als een factory reset.

Ik gebruik nu wel in alle presets de EL34 power amp, en de U87 mic. En EQ uit. Op mijn mixer zit een 100hz cut.

Ik vind EL34 het meest open klinken. En de U87 ook. De SM57 mic is wat dof.

En zoals ik het begrijp zorgt de microfoon naar de cone toe plaatsen voor meer midden, en naar de zijkant voor minder midden.

Microfoon naar voren is meer bas, naar achteren is minder bas.

Moving the microphone closer to the amp’s speaker will increase bass frequencies, and moving farther away will reduce the overall bass response of your recorded tone. (This rule does not apply to omnidirectional microphones, but in most cases you won’t want to use an omni mic for close-miking a guitar amp anyway).

Moving the microphone sideways, closer to the surround edge of the speaker, will reduce midrange and upper-mid frequencies. Moving the mic toward the center of the speaker will emphasize midrange frequencies.

https://www.sweetwater.com/insync/how-to-mic-a-guitar-amplifier/

Dus, met poweramp, mic type en mic positie kan je de EQ bepalen van een preset cabinet.

In de EQ sectie is low cut nog wel handig, 120hz is een mooie start, en dan omhoog om bassig geluid kwijt te raken.

En in plaats van IR mixes heb ik nu een paar IR's van losse speakers met 1 mic geladen, dat klinkt ook heel goed.

succes met de Radar!

ACSlater
31 augustus 2018, 15:28
Ahh dat zijn bruikbare tips, dank je. Zojuist al even aan het knoeien geweest met de preamps van de Pod en de eindversterker en cab van de Radar en dat klinkt toch echt een stuk beter dan enkel de Pod. Handig is ook de waarschuwing van de Radar zodra je de input of output overstuurd. Toch raar dat de Pod daar zelf niet voor waarschuwt.
Ben eerst nog wel even zoet met de standaard presets van de Radar maar ook erg nieuwsgierig naar de officiële IRs van Celestion.
Het updaten van de Radar was even lastig met de Chinglish handleiding op de site van Mooer maar dat is gelukt. De pc app werkt daarna in ieder geval super eenvoudig.

raabje
1 september 2018, 23:25
25% korting op Celestion IR's, dit weekend.

https://www.celestionplus.com/

Jammin J
7 september 2018, 16:38
De Nux SS lijkt me wel wat, zeker nu de band waarin ik speel over gaat op IEM. Thuis oefen ik altijd met koptelefoon, helaas heeft de Nux geen aux om te oefenen met backintracks oid aan. Zou ik de NUX via een interface op mijn IPad kunnen aansluiten? Dan kan ik via GarageBand oid ook oefenen met youtube, mp3’s forescore enz toch? Of zie ik iets over het hoofd?

Paul ST
7 september 2018, 18:01
Op je interface aansluiten kan zeker, zou niet weten waarom niet.

Jammin J
30 september 2018, 14:30
Toch de Atomic Ampli Firebox besteld bij Andertons. Snel geleverd. Eindelijk thuis een vet goed geluid zonder amp, met mijn eigen pedalboard zonde al te veel te moeten tweaken. Via de audio-interface kan ik nu makkelijk met koptelefoon spelen, opnemen en meespelen met wat ik maar wil. Komende dinsdag repetitie, ben benieuwd hoe de firebox het dan doet.

herrieman
3 oktober 2018, 13:40
Kon natuurlijk niet uitblijven. Joyo heeft nu ook een IR-lader.

"R-08 Cab Box Cab Sim & Ir Loader – It’s the ultimate Amp Simulator pedal & DI, forget carrying your amp with you, or mic’ing up your cab, just grab the cab box. A big screen, lots of knobs, easy to use, more jacks such like midi, DI output, ear phones output, thru output (for loop or stereo). With lots of preset cabs to select from you have a huge sound at your finger tips, hook it up to your favourite overdrive pedal and you are good to go."

http://www.joyoaudio.co.uk/image/data/r-series/IMG_7023.JPG

telecastermaster
3 oktober 2018, 21:33
Ziet er leuk uit!
Maar ik wacht gewoon op de volgende generatie multi-effects van Zoom (ben een verstokte Zoom-fan). Ik verwacht niet anders dan dat daar straks ook een IR loader in zit.

telecastermaster
28 augustus 2019, 09:52
Hoe staat het met dit topic?
Zijn er nog ontwikkelingen/nieuwe inzichten op dit gebied?

Ik heb zojuist toch maar een NUX Solid Studio besteld.
De prijs is inmiddels gedaald tot 150 euro en ik ben er wel benieuwd naar.
Ik heb nog steeds een Torpedo Cab maar de interface van die NUX lijkt me er fijn.
Dat nodigt veel meer uit tot experimenteren dan die scroll-through menuutjes van de TN Torpedo Cab.

obiwanjacobi
28 augustus 2019, 17:18
Is deze al voorbij gekomen?

BOSS WAZA Tube Amp Expander
https://za.boss.info/products/waza_tube_amp_expander/

telecastermaster
29 augustus 2019, 00:05
Ik dacht al: waar blijft de (voormalige) pedalen-marktleider toch in dit segment.
Maar het is niet helemaal het pedaaltje dat ik van Boss verwachtte.

Erik de Perik
29 augustus 2019, 00:12
Is toch ook niet echt een pedaaltje...?

showband
29 augustus 2019, 07:45
Hoe staat het met dit topic?
Zijn er nog ontwikkelingen/nieuwe inzichten op dit gebied?

Ik heb zojuist toch maar een NUX Solid Studio besteld.
De prijs is inmiddels gedaald tot 150 euro en ik ben er wel benieuwd naar.
Ik heb nog steeds een Torpedo Cab maar de interface van die NUX lijkt me er fijn.
Dat nodigt veel meer uit tot experimenteren dan die scroll-through menuutjes van de TN Torpedo Cab.

oeh, ervaringen delen aub!
vooral de echte DI en gewone 9v is handig

telecastermaster
5 september 2019, 22:29
Oke, hier zijn mijn eerste impressies van de NuX Solid studio na iets meer dan een week in mijn bezit.
Ik vergelijk hem met mijn Two Note Torpedo Cab (TN TC) hoewel ik ze niet side by side heb vergeleken. Ze staan op twee verschillende pedalboards.

De TN TC is duidelijk nog steeds het pedaal met de meeste features: 32 amp models, MIDI en een 5bands EQ. De NuX is wat dat betreft veel simpeler: slechts 8 amp models. De TC heeft ook meer mogelijkheid voor microfoon ‘plaatsing’ (waarden van 1 tot 100; de NuX slchts drie standen, centre, rand, tussenin).

De Amp models van de NuX kun je rustig omschrijven als ‘classic rock’ (3x Fender, 1x Vox en 3x Marshall/Celestion). De TN TC biedt veel meer: bas amp models (8 stuks meen ik) en amp models in het zware genre (Diezel cabs, etc.) de NuX niet. Maar de amp models van de NuX bevielen me goed en ik heb niet de indruk dat ze onderdoen voor de TC (maar nogmaals ik heb ze niet side by side vergeleken). Maar het klinkt goed in mijn oren. Heel bruikbaar en ik zie dan ook geen reden om 3rd party IR’s te laden in de NuX.

Prettige bijkomstigheid is dat de interface van de NuX me erg goed bevalt (beter dan de TC) met zijn menuutjes. De draaiknoppen nodigen veel meer uit om te experimenten. Aan de andere kant is die cab simulator voor veel mensen een set and forget pedaal (denk ik) als je eenmaal uitgeexperminteerd bent. Als je dan eenmaal een lekker stand heb laat je hem daar meestal in staan.

Klein nadeel van de NuX: de cab models en de poweramp sim staan bij het aanzetten altijd uit en moeten ieder keer handmatig ingeschakeld worden. Geen biggie uiteraard maar voor het zelfde geld hadden ze dat gelijk goed gedaan.

Ik heb de NuX als B-product aangeschaft voor 136 euro bij de Music Store en dat lijkt het apparaat me wel waard. Ik heb hem gekozen boven de de Mooer Radar vanwege de interface hoewel hij uiteraard wel wat groter is dan de Mooer Rader. Maar voor bijna de dezelfde prijs als de Mooer leek dit me de betere deal.

Mijn voorlopige conclusies:

- de NuX kan zich geluidsmatig prima meten met de TC;

- de TC heeft nog steeds de meest uitgebreide features (en ik vermoed de beste specs);

- de NuX interface bevalt me prima;

- de 9V (van de NuX) is prettig maar ik heb verschillende 12 V pedalen dus dat is geen groot issue voor mij (maar voor anderen kan het een prettige bijkomstigheid zijn);

- als je in de zware jongens hoek zit is de NuX niet voor jou.

Brum
19 oktober 2019, 21:29
Hoezo zou het geen optie zijn voor de 'zware jongens'? Die gebruiken toch ook gewoon Celestions en of die nou in een Marshall cab, of in een Diezel cab zitten, daar is prima mee te spelen voor de 'zware jongens'. Bovendien, die Nux kan toch ook IR's van derden aan? Ik mag graag met een goeie dosis gain spelen en een Greenback 4x12 IR doet het 'm wel voor mij hoor.

Anyway, ik zit er ook sterk aan te denken zo'n Nux aan te schaffen, om die tussen m'n Two Notes Torpedo Captor en Presonus audiobox te zetten. Ik ben geen computerman en wil eigenlijk alleen maar knopjes op een kastje hebben. Ben er alleen nog niet aan uit of ik de Nux neem, of dat ik m'n budget wat oprek en voor de Two Notes Torpedo C.A.B ga. De versie +expansion pack staat nu te koop voor €249,- Als ik nog eventjes kan wachten tot m'n 13e maand en hij staat dan nog steeds te koop voor die prijs... De cab IR's geloof ik wel, maar de mics in die Two Notes lijken me toch even beter en meer mee te doen.

Brum
19 oktober 2019, 22:44
Oh ja, er is hier nog eentje de revue gepasseerd, de BluGuitar Blubox. Iemand ervaring mee?

telecastermaster
20 oktober 2019, 22:45
Anyway, ik zit er ook sterk aan te denken zo'n Nux aan te schaffen, om die tussen m'n Two Notes Torpedo Captor en Presonus audiobox te zetten. Ik ben geen computerman en wil eigenlijk alleen maar knopjes op een kastje hebben. Ben er alleen nog niet aan uit of ik de Nux neem, of dat ik m'n budget wat oprek en voor de Two Notes Torpedo C.A.B ga. De versie +expansion pack staat nu te koop voor €249,- Als ik nog eventjes kan wachten tot m'n 13e maand en hij staat dan nog steeds te koop voor die prijs... De cab IR's geloof ik wel, maar de mics in die Two Notes lijken me toch even beter en meer mee te doen.

Ik heb laatst eens eventjes mijn Torpedo CAB en die NuX ge-A/B-ed en ik vind de Torpedo toch echt wel lekkerder klinken.

Het waren twee dingen die me opvielen. 1) de Nux heeft toch wat hogere noise floor. Ik hoorde met de koptelefoon toch echt iets meer ruis dan bij de Torpedo. En 2), ik vond de NuX voor de hogere noten wat kunstmatig klinken. En ik vond dat bij alle amp modellen dus andere IRs helpt wellicht niet erg.
Begrijp me goed, het is een heel behoorlijk apparaat, die NuX. Hij is zeker niet slecht maar die Torpedo bevalt me gewoon beter. Hij is duurder maar met die Torpedo kun je gewoon niet fout gaan.
Ik zal vanavond nog eens goed luisteren en mijn ervaringen melden.

Wat ook een interessante optie kan zijn is de Line 6 Helix Effects. Die heeft namelijk ook IR cab simulaties en verder goede effecten.
Een Torpedo is ook al weer 250 en dan ben je halverwege een Helix FX (500 euro). Ik zit daar nu een beetje op naar te kijken.

Brum
20 oktober 2019, 23:13
Heb je een buizenbak er voor staan, of pedalen/modeling? In het geval van een buizenbak, dan heeft die Two Notes wel een load nodig, toch?

telecastermaster
20 oktober 2019, 23:44
Nee, ik heb er een preamp voor staan. Momenteel een Victory V4 Countess en af een toe mijn ouwe Yamaha DG Stomp. Dus dit: preamp => Cab sim => effecten.

Ja, Torpedo CAB heeft een loadbox nodig anders blaas je hem op.

Brum
18 juli 2020, 08:28
Een noob vraagje over de Two Notes C.A.B. M. Als ik die aansluit op een Torpedo Captor, wat van kabel moet daar dan tussen? Ik heb alle filmpjes over de C.A.B. M zo ongeveer wel gezien nu en dito voor de Captor. Ook op de site van Two Notes gekeken, maar kan het niet echt vinden. Van versterker naar Captor is duidelijk en van C.A.B. M naar geluidskaart ook, die kabels heb ik ook wel. Alleen tussen C.A.B. M en Captor weet ik even niet. Kan dat met een patchkabel, of moet daar ook een speakerkabel tussen? Of een microfoonkabel met rechte mono jack?

D3nnis
18 juli 2020, 10:25
In de handleiding van de Captor staat het volgende:
"Another possibility is to use a Torpedo hardware product to do the speaker simulation. For example,
the LINE output can be connected to a Torpedo C.A.B.
When connecting the LINE output to a balanced jack input, use a balanced TRS jack cable if possible.
Using an unbalanced TS jack cable (a standard guitar or patch cable) is possible, but may lead to
added noise or interferences.
The level of the signal can be adjusted with the OUT level potentiometer."

Volgens mij is dat het antwoord dat je zoekt.

Brum
18 juli 2020, 10:45
Dank u! Ik had niet meteen aan de handleiding van de Captor gedacht, wel de handleiding van de C.A.B. M doorgelezen. Ik heb dan dus nog een extra microfoonkabel nodig met, of een TRS jack, of een TRS verloopje. Nu voor mezelf nog een excuus verzinnen om e.e.a. te gaan bestellen.:D

D3nnis
18 juli 2020, 11:35
Nou ja, patchkabel kan dus gewoon; kan me voorstellen dat dat voor korte afstanden nog niet zo veel uit maakt daar je dan geen gebalanceerd signaal transporteert.
Je zou het kunnen proberen; bestellen kan altijd nog :D

Brum
18 juli 2020, 11:38
Ja, maar dat is 't 'm juist. Ik heb die C.A.B. M ook nog niet. Dus dan zou meteen er een kabeltje erbij bestellen wel zo handig zijn. Hoeft maar een kort kabeltje te zijn op zich, daar zal 't 'm niet in zitten. Die C.A.B. M daarentegen...;)

edit: Ik bedenk me dat een verloopje eigenlijk ook al genoeg is. Lijkt me dat het toch niet veel uitmaakt of dat verloopje op een deugdelijke patchkabel zit, of een microfoonkabel. Zeker niet voor zo'n klein stukje. De jack blijft hetzelfde.

AoDf
18 juli 2020, 23:26
Ik zou dan voor een paar knaken een simpel trs -> trs jack kabeltje meebestellen voor tussen de Captor en de CAB M en niet met een verloopplugje gaan zitten klooien. Via TRS krijgt de Captor echter geen phantom power (via een verloopplugje ook niet trouwens) dus de speaker sim functie van de Captor zal niet werken. Maar die heb je ook niet nodig dan als je de CAB M gebruikt.

Lukt het niet via de Captor direct je pc/DAW met WoS (of andere IR loader) in voor speaker simulatie? Die CAB M is toch eigenlijk gewoon een WoS in pedaalvorm? Heb er ook een tijdje over nagedacht om aan te schaffen maar kwam tot de conclusie dat de CAB M weinig toevoegt ten opzichte van een IR loader op je pc. Of je moet live spelen en direct het mengpaneel in natuurlijk.

Brum
19 juli 2020, 17:33
Ik ben geen fan van werken met software, draai liever aan knopjes. Ik vind het ook nooit fijn om met twee programma's tegelijk bezig te zijn, dus met twee schermen over elkaar heen. Bovendien kan ik de C.A.B. M ook gebruiken zonder computer. Maar ik zit nog steeds in de overwegende fase. Het is nog steeds een hoop geld voor een uurtje of twee spelen in de week.

De Captor sluit ik tegenwoordig overigens altijd aan op het stroom. De Splawn is kennelijk zo'n krachtige bak, dat de Captor dat niet goed aan kan. Als attenuator op huiskamervolume gaat het nog wel, maar als ik 'm aansluit op de computer en de Splawn harder zet, dan trekt ie het niet meer. Dus standaard aan het stroom nu.

D3nnis
19 juli 2020, 21:27
Ik vind het ook nooit fijn om met twee programma's tegelijk bezig te zijn, dus met twee schermen over elkaar heen.

Een extra monitor is goedkoper dan een torpedo cab m :D
Maar ja, lost de knopjes niet op natuurlijk.

AoDf
20 juli 2020, 06:59
Ik ben geen fan van werken met software, draai liever aan knopjes. Ik vind het ook nooit fijn om met twee programma's tegelijk bezig te zijn, dus met twee schermen over elkaar heen. Bovendien kan ik de C.A.B. M ook gebruiken zonder computer. Maar ik zit nog steeds in de overwegende fase. Het is nog steeds een hoop geld voor een uurtje of twee spelen in de week.

De Captor sluit ik tegenwoordig overigens altijd aan op het stroom. De Splawn is kennelijk zo'n krachtige bak, dat de Captor dat niet goed aan kan. Als attenuator op huiskamervolume gaat het nog wel, maar als ik 'm aansluit op de computer en de Splawn harder zet, dan trekt ie het niet meer. Dus standaard aan het stroom nu.

Zou bijv. de Mooer Radar niets zijn voor je, als speakersimulator in pedaalvorm? Scheelt aanzienlijk wat centen en doet grofweg hetzelfde.

Mocht je trouwens voor een TRS -> TRS jack kabeltje gaan is ook de voedingsadapter op de Captor niet meer nodig. Deze is alleen nodig indien je de DI XLR uitgang gebruikt op de Captor (en/of speakersim van de Captor) en het paneel aan de andere kant geen phantompower zou hebben. In alle andere gevallen voegt de adapter niets toe.

Brum
20 juli 2020, 12:37
De Mooer Radar heb ik ook overwogen. Maar na veel inlezen kwam ik toch wel uit op de C.A.B. M. Maar ik moet zeggen, toch zeker voor het geld, die Mooer Radar lijkt me wel een deftig apparaatje.

En... Besteld... De C.A.B. M...:soinnocent:

AoDf
20 juli 2020, 12:56
Mooi! Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. Hoe ga je de CAB M gebruiken cq aansluiten?

Brum
20 juli 2020, 13:09
Ik heb er nog een klein kabeltje bij besteld, xlr naar jack en ik had nog een een kabel xlr naar jack met eventueel xlr verloopje, die nu tussen geluidskaart en Captor zit momenteel. Op deze manier kan ik beide manieren van aansluiten gebruiken. Zal waarschijnlijk vanuit de Captor van XLR naar jack worden en vanuit de C.A.B. M van XLR uit naar XLR in van de geluidskaart, in mijn geval een Presonus Audiobox USB.

AoDf
20 juli 2020, 13:58
Ik zit even de handleiding van de C.A.B. M te lezen. Wat wellicht nog beter werkt is om de C.A.B. M direct op je buizenversterker aan te sluiten. Dan de Captor (of een echte speakercab) als load aan de "speaker out" van de C.A.B. M aansluiten. De DI uitgang van de C.A.B. dan naar je interface.

Op die manier krijgt je C.A.B. M het meest directe sound van je versterker, zonder eerst de load van de Captor in je signaalketen ertussen.

miyaru
20 juli 2020, 14:59
Ik heb even wat op YT gekeken over de CAB M, maar ik moet zeggen ik ben onder de indruk. Heb nog niet durven kijken hoeveel neuro's dat kost, maar het is een prachtig apparaat, wat prima dienst zou kunnen doen in mijn (Home)studio.......

Congrats met jouw aanschaf!!!!

telecastermaster
20 juli 2020, 16:39
Ik ben, hoewel hij al 8 jaar oud is, nog steeds erg content mijn Torpedo Cab.

Ik heb wel laatst voor de aardigheid een Valeton Coral Amp aangeschaft (voor 50 euro).
Dat ding heeft 16 amp modellen met voor elk een eigen IR cab simulatie.
Ik moet zeggen dat het behoorlijk goed klinkt dat ding.
Valeton heeft ook nog het Coral Cab pedaaltje met 28 cab simulaties (14 voor gitaar en 14 voor bas).
Het lijkt me een leuk ding...


https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcQeXNGstl2TPuJbxBdhSD9OvkogiZq SG682wQ&usqp=CAU
https://www.onlypedals.com/image/catalog/valeton coral cab guitar and bass cabinet modeling canada.png

Brum
20 juli 2020, 20:12
Ik zit even de handleiding van de C.A.B. M te lezen. Wat wellicht nog beter werkt is om de C.A.B. M direct op je buizenversterker aan te sluiten. Dan de Captor (of een echte speakercab) als load aan de "speaker out" van de C.A.B. M aansluiten. De DI uitgang van de C.A.B. dan naar je interface.

Op die manier krijgt je C.A.B. M het meest directe sound van je versterker, zonder eerst de load van de Captor in je signaalketen ertussen.

Daar heb ik ook naar zitten kijken inderdaad. Da's o.a. waarom ik de vraag had met welke kabels aan te sluiten. Volgens mij zit ik dan aan twee speakerkabels en een microfoonkabel met twee keer xlr, wat op zich ook geen probleem is. Da's inderdaad ook een optie. Als ie binnen is zal ik 's kijken wat het beste werkt.


Ik heb even wat op YT gekeken over de CAB M, maar ik moet zeggen ik ben onder de indruk. Heb nog niet durven kijken hoeveel neuro's dat kost, maar het is een prachtig apparaat, wat prima dienst zou kunnen doen in mijn (Home)studio.......

Congrats met jouw aanschaf!!!!

Dank u.:) Die C.A.B. M is op zich nog niet eens zo duur. Alleen wil je stil opnemen, dan zit je wel weer gelijk aan een extra load, of preamp vast. En dat maakt het alsnog wel vrij prijzig. En een externe geluidskaart natuurlijk en ook die zijn niet heel goedkoop. Maar de Captor heb ik al een jaartje of twee, dus die kosten heb ik al gehad.;)

@telecastermaster: Kan je bij die Valeton ook externe IR's uploaden, of eigen IR's maken? Ziet er qua specs ook uit als een leuk apparaatje en Valeton is niet zo duur toch?

AoDf
20 juli 2020, 20:47
Daar heb ik ook naar zitten kijken inderdaad. Da's o.a. waarom ik de vraag had met welke kabels aan te sluiten. Volgens mij zit ik dan aan twee speakerkabels en een microfoonkabel met twee keer xlr, wat op zich ook geen probleem is. Da's inderdaad ook een optie. Als ie binnen is zal ik 's kijken wat het beste werkt.

In dat geval 2 speakerkabels idd, 1 van amp naar C.A.B. M en 1 van C.A.B. M naar Captor. Dan XLR of TRS vanuit C.A.B. M naar interface.

Shit krijg zelf ook weer GAS nu

Brum
20 juli 2020, 21:19
Koop dat ding toch gewoon man!:D

AoDf
20 juli 2020, 21:26
Ik heb 'm niet echt nodig, kan bijna precies hetzelfde in WoS of andere IR loader, maar wil 'm wel. Klotezooi.

tnijland
20 juli 2020, 23:12
Ik heb de CAB M onlangs aangeschaft. Met name de variabiliteit in amp modellen en de uitgebreide dual microfoon plaatsing maken het apparaat wat mij betreft een goede keuze. Want juist die paramaters kunnen in combinatie met een IR een enorm verschil in de beleving maken. Bovendien heeft de CAB M een leuke upgrade waardoor er een extra preamp is toegevoegd die als pedalen platform kan dienen ;-)

D3nnis
21 juli 2020, 00:00
Maar dat spelen met de microfoonplaatsing kan alleen met de two notes IR's, toch? Of vergis ik me?

AoDf
21 juli 2020, 08:12
Voor zover ik begrijp heeft Two-Notes een eigen IR systeem ontwikkeld waarbij dus die variabele microfoonplaatsing on-the-fly kan worden getweaked. Andere IR's zijn doorgaans pre-mixed .WAV bestanden waar al die mic info al in zit.

Als ik 3rd party IR's laad in Wall Of Sound worden de microfoonplaatsingsopties grijs, d.w.z. niet aanklikbaar. Wat wel aanklikbaar blijft zijn de opties "Variphi", "Overload" en "Dry/Wet". Deze worden dan als extra sausje over de 3rd party IR heengegoten.

guitarkid2
21 juli 2020, 10:09
Maar dat spelen met de microfoonplaatsing kan alleen met de two notes IR's, toch? Of vergis ik me?

Nope zit o a ook in peavey revalver

telecastermaster
21 juli 2020, 18:23
Die Cab Sim van Thomas Blug ook, de BluGuitar BluBox.

https://static.bax-shop.nl/image/product/259109/616762/92768342/450x450/1460033093BlueGuitar_BluBOX.jpg

D3nnis
21 juli 2020, 18:39
Nope zit o a ook in peavey revalverIs dat recentelijk (afgelopen twee jaar) veranderd?
Ik heb wel wat met WOS gehobbyd, en ik herken wat er in dit filmpje gebeurt:
https://youtu.be/eMaNaHHk38g
Bij het laden van een andere/3rd party IR ipv de eigen sims vervallen de distance en center opties. Vaak heb je een hele rits IR's om uit te kiezen, waarmee dit niet per se een probleem is natuurlijk, maar toch.

Brum
22 juli 2020, 16:30
Ik heb de Two Notes C.A.B. M vandaag mogen ontvangen en zit er nu een uurtje of twee mee te pielen. Ik moet zeggen, echt leuk speelgoed! Retesimpel, zelfs als ie aan de computer hangt. Straks nog even een zooi Orange cabs van Ownhammer op het apparaat zien te krijgen, even kijken hoe dat moet. Ik had nog een Friedman 4x12 Greenback IR ooit aangeschaft en die klinkt wel het beste, met als goede twee de 'Freerock' IR (geen idee welke cab dat moet zijn). Nog even mee doorpielen voor ik wat ideetjes ga opnemen, maar ik ben tot nog toe wel blij met dit apparaatje!:)

Brum
22 juli 2020, 19:35
Net even een opnametestje gedaan. Nog geen eq of niks, helemaal droog verder. Ik moet zeggen, ik ben blij verrast. Ik moet nog leren om op monitoren op te nemen. Dat klinkt altijd wat meer boomy dan op gewone audioboxen. En met koptelefoon lukt het me echt niet. Deze opname is ook wel wat korrelig en wellicht wat veel gain en mag ook wel wat opener, maar voor een eerste keer op deze manier ben ik best onder de indruk. En als ik het kan, kan iedereen het!:p

https://soundcloud.com/user-935216915/droog-in-de-kak

AoDf
23 juli 2020, 22:45
Leuk hoor! Heb je al enige ervaring met 3rd party IR’s op de CAB?

Brum
23 juli 2020, 22:54
Heb ik vandaag geprobeerd, maar het lukte nog even niet en op dat moment kwam m'n vriendin thuis met de kleine, dus was de lol even voorbij.;) Morgen maar weer 's proberen. Ook omdat je met die 3rd party IR's de microfoons kan verplaatsen, dus dat die al 'ideaal' staan en ik heb het vermoeden dat het te korrelige/verzadigde signaal te maken heeft met de plaatsing van de microfoons. Daar heb ik vanmiddag nog wel even verder mee gestoeid en daarmee werd het al een stuk beter. Ik moet alleen nog even kijken hoe ik niet zo'n boomy geluid uit m'n monitoren tover, zonder dat ik teveel laag uit de uiteindelijke opname haal. Misschien 's kijken naar een eq programmaatje of zo en ik zal 's van die matjes onder m'n monitoren doen.

tnijland
23 juli 2020, 23:19
De gekozen microfoon types en hun locaties maken inderdaad een groot verschil. Maar ook de combinatie met de power-amp instellingen doen dat. De power-amp contour knop terugdraaien helpt imo om de boominess wat te verminderen. Een andere truc is om de level mix tussen de 2 microfoons naar smaak aan te passen. De equalizer zou ik pas als laatste stap inzetten...

AoDf
23 juli 2020, 23:25
Je had reaper toch? Daar zit ReaEQ als plugin bij als het goed is. Daarmee kun je o.a. een high en low pass filter instellen. Ik heb zelf nog een dipje van ong. 3.7 db rond de 130hz gezet omdat ik anders via mijn monitors een vervelende resonantie krijg met een palmmuted C powerchord.

AoDf
23 juli 2020, 23:29
De gekozen microfoon types en hun locaties maken inderdaad een groot verschil. Maar ook de combinatie met de power-amp instellingen doen dat. De power-amp contour knop terugdraaien helpt imo om de boominess wat te verminderen. Een andere truc is om de level mix tussen de 2 microfoons naar smaak aan te passen. De equalizer zou ik pas als laatste stap inzetten...

Als je via een gitaarversterker (speaker out) speelt over een IR hoef je in two notes de power amp toch niet in te schakelen? Dat is toch alleen nodig als je via de fx loop send of pedaal rechtstreeks in de CAB speelt?

tnijland
23 juli 2020, 23:40
Als je via een gitaarversterker (speaker out) speelt over een IR hoef je in two notes de power amp toch niet in te schakelen? Dat is toch alleen nodig als je via de fx loop send of pedaal rechtstreeks in de CAB speelt?

Dat klopt, maar zo heb ik hem zelf niet getest. Bij mij werd hij getest als een pedalboard/preamp + Cab-M zonder gitaarversterker.

Brum
23 juli 2020, 23:55
Ik heb die power amp ook uit staan, een beetje teveel van het goeie icm m'n Splawn. De eq in Torpedo Remote heb ik tot nu toe ook nog niet echt gebruikt. Toevallig in deze brakke eerste opname wel alleen het laag iets aangepast, maar dat was me niet te doen om het boomy vanuit de monitoren te temperen. Reaper moet ik me ook 's wat meer op inleren. Dit was in de gauwigheid opgenomen met Audacity, om het mezelf even niet te moeilijk te maken. Ik heb in ieder geval nog een hoop te leren. Moet wel zeggen dat dat Torpedo Remote me wel erg goed bevalt. Eigenlijk een afgeslankte WoS, maar dat vind ik juist wel fijn en bovendien krijg je er een hoop IR's voor terug. Ik vind het in ieder geval al erg tof dat het echt klinkt alsof er een ouwe Marshall stevig over z'n nek gaat. Het mag alleen nog wel iets strakker en gladder.:)

Brum
24 juli 2020, 17:39
Sodeju, heb wat gratis IR's gevonden en met name de Bogner IR's zijn echt te gek! En inderdaad, de modder is weg, zoals ik al vermoedde, dus ik moet echt 's gaan oefenen met het plaatsen van de mics. Hier de gratis IR's: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScvO3lcBReU5gZ_hX-ZnYJSNzNdNwNDsviEjvLZerekuOt88A/viewform

tnijland
25 juli 2020, 18:19
Sodeju, heb wat gratis IR's gevonden en met name de Bogner IR's zijn echt te gek! En inderdaad, de modder is weg, zoals ik al vermoedde, dus ik moet echt 's gaan oefenen met het plaatsen van de mics. Hier de gratis IR's: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScvO3lcBReU5gZ_hX-ZnYJSNzNdNwNDsviEjvLZerekuOt88A/viewform

Fijn dat je deze informatie ook met ons wil delen. Wordt zeer gewaardeerd en ik ga ze morgen ook even uitproberen ;-)

Brum
25 juli 2020, 20:01
You're welcome. Ik vond ze te goed om niet te delen. De Mesa cabs doen het ook erg goed met mijn setup. En je kunt ook kiezen tussen welke speaker en de twee verschillende mic posities per speakerkeuze.

Misschien een leuk ideetje om een topic te openen waar mensen IR's kunnen delen.