PDA

View Full Version : gewoon een pingelstukje



Wilson
1 augustus 2003, 00:29
zo ik heb nu ook eens wat opgenomen. Maar, het is nog niet veel. Ik ben namelijk een erg luie persoon, en dus ook gitarist, dit betekent niet dat ik nooit speel, maar wel, dat als ik aan een nummer begonnen ben om te leren, ik het nooit afmaak, vaak haak ik na de intro of het main riff al af, omdat ik dan weer zin heb het volgende nummer te leren. Zodoende is het enige nummer wat zo ongeveer compleet kan spelen mary had a little lamb van SRV. omdat ik dus geen dingen helemaal kan spelen, heb ik maar besloten om gewoon wat op te nemen tijdens het oefenen van wat dingetjes. Deze mp3 bestaat dus uit stukjes van nummers, vooral van srv, en wat pentatonisch gepingel van mij. Verder is het geluid niet zoals het hoort te zijn, het is namelijk opgenomen met een computermicrofoon van 2 euro. Ik heb het nog een beetje met cool edit opgeleukt. maar het klinkt nog steeds niet heel erg zoals het hoort te zijn. Ojah, er zitten een aantal fouten enzo in, maarja het was ook oefenen, dus dan heb je dat. Dus: wat vinden jullie ervan na 4 maanden electrisch gitaarspelen.

http://wilsonguitar.tripod.com/oefening2.mp3

sash
1 augustus 2003, 01:05
Probeer wat meer aandacht te besteden aan je bends. Ze goed af te dempen. Werk ook aan je timing. Pride and Joy en Little Wing lijkt het alsof je zomaar wat doet en niet echt rekening houdt met hou het nummer eigenlijk.

Maar vooral, probeer je bends zuiver te houden en demp ze goed af zodat je noten niet opnieuw terugduiken. Dat geeft vaak hele valse indrukken.

The_Cure
1 augustus 2003, 11:19
Temporarily Unavailable

The Tripod page you are trying to reach has exceeded its hourly bandwidth limit. The site will be available again in 1 hour!

Thank you!


aaarghhh, betere host misschien gaan zoeken?

delphiro
1 augustus 2003, 11:50
leuk dat soort providers

U krijgt van ons GRATIS 500Mb webruimte!!!

JAJA!
DAS MOOI HE!

(oh ja, max verkeer per dag: 1Mb)

Wilson
1 augustus 2003, 12:31
hmm ja das idd niet zo mooi van die provider ja...

@sash. ja je hebt wel gelijk, met die snaren aanslaan, maar dat komt doordat ik pas sinds kort met een plectrum speel(daarvoor altijd met vingers) dus daar kan ik nog niet zo goed mee overweg. En wat betrefd de timing, dat is nooit mijn sterkste kant geweest, maar hierbij is de grooste oorzaak van de slechte timing het feit dat ik de dingen die ik speel nog niet optimaal kan spelen