PDA

View Full Version : Greg Bennett Design D2



Johan-Voorhorst
22 september 2017, 10:09
hallo mensen,

ik heb nu net een half jaar een Greg Bennett Design D2
maar ik weet niet wat ik heb aan deze gitaar. zijn er mensen die ook een Bennett spelen en zo ja kunnen die misschien zeggen wat deze gitaar in huis heeft zodat ik dit er helemaal uit kan halen. ik speel al 9 jaar op nylon dus dat is nogal wennen.

met vriendelijke groet,

Johan Voorhorst

denis.hermans
22 september 2017, 18:01
Greg Bennet gitaren zijn budget gitaren gebouwd door Samick. Heb ooit wel eens een elektrisch lp model vastgehad. Daar was op zich niets mis mee. Geen verdere ervaring.

Heb jij het gevoel dat je iets mist ?
Zeker bij budgetgitaren geldt natuurlijk wel dat een goede afstelbeurt wonderen kan doen.

Erik de Perik
22 september 2017, 18:57
Ik heb nog nooit van dit merk gehoord, maar ik zou eens op wat andere gitaren spelen, zodat je een idee hebt wat er te koop is etc.

Johan-Voorhorst
22 september 2017, 19:28
hallo erik en denis

ik had ook nog nooit gehoord van het merk.
ik heb de gitaar al een half jaar dus terug gaat wat moeilijk;) weet jij waar ik hem kan laten afstelbeurt kan laten doen?
nee verder heb ik niet het idee wat ik mis maar ben een beetje een leek op gebied van western.

groeten Johan

denis.hermans
22 september 2017, 19:51
Elke goede gitaarwinkel moet wel een gitaar kunnen afstellen. Eventueel kan je eens nagaan of er geen luthier in de buurt is waar je woont. Misschien helpt het al als je even zegt waar je vandaan komt, dan kunnen forumleden gerichter tips geven.

Het kan ook zijn dat de topkam of brugzadel wat moet bijgewerkt worden omdat nu de actie te hoog is en de gitaar daardoor stroef speelt.

Je vervangt toch wel tijdig je gitaarsnaren ?

Johan-Voorhorst
22 september 2017, 21:14
ik woon in zwartewaterland
we hebben wel een muziekwinkel maar daar vertrouw ik mijn gitaar echt niet. ik volgens mij nog nooit mijn snaren vervangen al de 7 jaar dat ik mijn Alhambra heb en die van mijn Bennett heb ik ziezo nog niet vervangen. om de hoeveel jaar moet ik dat doen dan?

Erik de Perik
22 september 2017, 21:15
Ja kijk... dat is wel het probleem...... hoe herken je een "goede gitaarwinkel".....??

Herkomst van TS kan behoorlijk behulpzaam zijn ;)

denis.hermans
22 september 2017, 23:48
Heb geen verstand van nylon snaren maar stalen snaren gaan echt geen 7 jaar mee hoor, eigenlijk zelfs geen jaar.
Deze snaren worden na een tijdje dof en gaan veel moeilijker spelen en klinken ook minder goed. Dit komt door corrosie als reactie op vocht, vuil en gewoon de omgevingslucht. Hoe vaak je ze moet vervangen hangt van een aantal factoren af : hoe vaak en hoe lang speel je, al dan niet "agressief zweet", ...
Bij mij persoonlijk : als ik elke dag speel is het beste er wel af na 2 maanden.
Je hebt ook "gecoate" snaren . Deze gaan langer mee door een dunne beschermingslaag die werd aangebracht . Ze zijn wel duurder en sommige spelers houden er echt niet van omdat ze iets anders aanvoelen en ook iets anders klinken.

Johan-Voorhorst
23 september 2017, 11:45
oke bedankt voor de tips. ik denk dat ik binnenkort weer snaren overlaat komen uit spanje. want ik moet ook nog een gitaar van iemand anders snaren vervangen. ik haal daar de nylon snaren vandaan. de winkel waar ik mijn gitaar vandaan heb ik Reigenbach uit zwolle. ik denk dat ik daar de stalen snaren vandaan heb. ik speel niet zo vaak op mijn western.

beruk
23 september 2017, 11:47
Snaren uit spanje?

Johan-Voorhorst
23 september 2017, 13:52
jep van alhambra zelf.. ik weet het klinkt gek maar zo weet ik dat ze echt zijn

denis.hermans
23 september 2017, 23:59
Voor stalen snaren zijn er genoeg betrouwbare merken hoor vb. D'Addario en die kan je gewoon lokaal kopen.

Ernest01
24 september 2017, 19:42
Misschien eerst de snaren vervangen en dan meer gaan spelen. Is natuurlijk wel wennen, als je zo lang met nylon snaren gespeeld hebt.
Mogelijk dat de gitaar nog een afstelling nodig heeft, maar dat kan zo lijken, omdat een western nu anders speelt dan een klassieke gitaar.

Johan-Voorhorst
27 september 2017, 10:42
klopt inderdaad wel dat het anders speelt. voor sommige liedjes klinkt het erg mooi (pirates of the carrebean). ik ga binnen kort de snaren van allemaal vervangen. want ik keek gister eens naar de snaren en zij zijn bijna zwart. volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling.
even een vraagje. spelen jullie noten? en zo ja hoelang al?

groeten Johan

denis.hermans
28 september 2017, 19:22
Zwarte snaren is niet echt de bedoeling nee. Vervangen die handel ! ;-)

Erik de Perik
28 september 2017, 19:49
klopt inderdaad wel dat het anders speelt. voor sommige liedjes klinkt het erg mooi (pirates of the carrebean). ik ga binnen kort de snaren van allemaal vervangen. want ik keek gister eens naar de snaren en zij zijn bijna zwart. volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling.
even een vraagje. spelen jullie noten? en zo ja hoelang al?

groeten Johan

Wij spelen allemaal noten ja.

Johan-Voorhorst
29 september 2017, 19:47
beterr. ik heb al besloten dat ik ze ga vervangen.... maar ben nog niet heel snel in zwolle. dus ja......

Erik de Perik
29 september 2017, 20:03
Nahja, als je snaren over laat komen uit Spanje, is Zwolle een minitrip.

Maar waarom denk jij dat je deze "prinses op de erwt" spullen nodig hebt. Speel je op zo'n hoog niveau of denk je dat dit je naar een hoog niveau gaat tillen?

Johan-Voorhorst
30 september 2017, 12:05
nee ik was er bij vergeten te vertellen dat ik dan ook direct een gitaar koffer van Alhambra krijg. die kan je hier in nederland niet kopen. dus dan doe ik het op deze manier. en dat hoge niveau valt ook wel weer mee. waarschijnlijk net zo goed als jullie.
en dat mini tripje is waar maar ik ben nog maar 14 dus dan gaat het al wat moeilijker.

mountainman
30 september 2017, 12:29
Een gratis koffer bij aankoop van een setje snaren? Dat wil ik ook wel! ;)

Op de klassieke gitaren van Alhambra zitten overigens heel gewone D'Addario snaren (EXP44): http://www.alhambrasl.com/en/support/faq.html#what-strings-are-on-my-guitar

Johan-Voorhorst
23 oktober 2017, 11:33
jahaha ik zou het ook wel willen. nee ik ben bijna jarig en dan krijg ik een koffer van mijn ouders. en die snaren bestel ik er zelf bij. altans dat is de bedoeling. en ik ben soort van bevriend met een van de medewerkers daar dus dan haal je sneller spullen daar vandaan. en dankje voor de link.