PDA

View Full Version : Zal met m'n kater overleggen



Duhsjaak
20 september 2017, 19:08
Zo, maar weer eens een nieuwe posten.

Gebruikte gear en werkwijze is ondertussen, denk ik, wel een beetje bekend?
Gebruikte gitaar is de Cort X4, met EMG-HZ pups. Een schijtgoedkoop gitaarje, maar een eye opener waar het de waar voor zijn geld betreft.
Speelt goed, klinkt goed. Tovert een debiel happy grijns op mijn gezicht.

Tuurlijk! Er zit weer een citaat in. Don't touch, van Norma Tanega. In 1967 (?) liet ze met een blosje doorschemeren dat zij en mevrouw Dusty S. een stelletje waren, wat een über moedige ontboezeming was.
Nu heb je de pride waarbij dat soort modesty helemaal overboord is.

Op de autodingest van Genève is Don't touch bij de duurdere auto's zeker aan de orde. Sommige bezoekers stelen als de raven. Het lied dus:

Zal met mijn kater overleggen

Genève 2017
de lente in de bol
de deuren veelbelovend open
de order portefeuille vol

Genève 2017
220 exposanten
CEO's en andere mooipraters met
koppen als natte kranten

Genève 2017
Wie krijgt er een echte scoop
zeker niet de lokale dealer
uit de Ronde Hoep

Genève 2017
Het thema lijkt weer sport
duurzaamheid af door de achterdeur
milieu - lieve schat - aan gort

br
Dus we gaan van kroegie naar kroegie
gezelligheid niet het beste punt
maar ze hebben veel lekkere drankjes
die gaan puur en onverdund

Ref
Ik klink alsof ik glas heb ingeslikt
zal met mijn kater overleggen
of ie wil dat ik koffie voor 'm zet
't is vast te laat om nog nee te zeggen

W16mrt2017

Het lijkt erop dat mijn teksten wat autodingest aan het worden zijn, over auto gesproken.
Maar dat kan zo maar weer over zijn. Het wordt weer tijd voor dampende verhalen. Dit is wel netjes....

http://picosong.com/wwmAQ

Enjoy!
Vriendelijke groet, Gus

guitarkid2
21 september 2017, 00:09
ik vin het weer mooi sjakie

Duhsjaak
21 september 2017, 09:03
ik vin het weer mooi sjakie

Ah..., je bent er snel bij. Leuk dat je m leuk vindt.
En dank je voor het luisteren.
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
21 september 2017, 11:14
Gus, onze Bob Dylan van de lage landen ;-) Een weer authentiek Gus nummer. Er valt hier en daar op de mix wel wat aan te merken maar enthousiasme en een zekere charme zijn belangrijker dan perfectionisme wat mij betreft. Ik vind het weer een juweeltje!

Charlie McD
21 september 2017, 15:36
Wat schrijf je toch een intrigerende liedjes Gus! Maar ja wat doe je ook op die Salon? Of ging je voor een klokje en raakte je verdwaald? Je zang intrigeert overigens al evenzeer. Hier wel heel mooi in de sfeer van de Geneefse 'cafard' op wielen. Lekker, salon-fähig!

Duhsjaak
21 september 2017, 20:36
Gus, onze Bob Dylan van de lage landen ;-) Een weer authentiek Gus nummer. Er valt hier en daar op de mix wel wat aan te merken maar enthousiasme en een zekere charme zijn belangrijker dan perfectionisme wat mij betreft. Ik vind het weer een juweeltje!

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond, dat zijn neus nog nèt iets groter is.
Verder ben ik natuurlijk heel blij met de opmerking over authentiek en juweeltje. Ik voel me helemaal in feeststemming. Echt waar!
Verder is perfectionisme voor poessies, alhoewel jij (geen poessie) daar zelf akelig dicht bij in de buurt komt.

Misschien, ooit......
Dank je wel.
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
21 september 2017, 20:45
Wat schrijf je toch een intrigerende liedjes Gus! Maar ja wat doe je ook op die Salon? Of ging je voor een klokje en raakte je verdwaald? Je zang intrigeert overigens al evenzeer. Hier wel heel mooi in de sfeer van de Geneefse 'cafard' op wielen. Lekker, salon-fähig!

Cafard ken ik alleen uit het Frans. Als in de blues zingen. Ik vind het een leuk idee, ik had die associatie niet gehad. Misschien geen blues, maar wel een lament.
Ik vind de Zwitserse versie van gezelligheid bedroevend.
Het is een interessante show. Onze jongste heeft een opleiding in die richting. Bij ons wordt auto nog met een hoofdletter geschreven.
Vandaar.
Overigens heb ik het voornemen je ook nog even een PM te zenden.
Omdat er even andere zaken zijn die ik even aandacht moet geven.

Thanks! Ik vind het leuk dat je er aandacht voor hebt gehad.
Vriendelijke groet, Gus

Charlie McD
22 september 2017, 10:49
De cafard is het Franse lamlendige zondagmiddaggevoel. Gezelligheid hoort daar zeker niet bij en de blues raakt er zeker aan. Vroeger had ik er veel last van en wenste ik dat de week een dag korter duurde. Nu ben ik er geheel van verlost. Leuk dat jullie zo nu een dan een goede reden hebben om naar Genève af te reizen. Ik was er in mijn werkende leven veel, maar voor hele andere zaken. Om de wereld beter te maken... :) Dat is niet echt gelukt, geloof ik.

Duhsjaak
22 september 2017, 12:13
Ik vind het tamelijk hautain (van mij) om tegen jou te zeggen dat je het bij het verkeerde eind hebt.
Zonder het idealisme zou de wereld pas echt cafard zijn.

Dus, zonder dat ik ook maar een idee heb over hoe of wat: Dank je wel!
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
22 september 2017, 12:29
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond, dat zijn neus nog nèt iets groter is.
Verder ben ik natuurlijk heel blij met de opmerking over authentiek en juweeltje. Ik voel me helemaal in feeststemming. Echt waar!
Verder is perfectionisme voor poessies, alhoewel jij (geen poessie) daar zelf akelig dicht bij in de buurt komt.

Misschien, ooit......
Dank je wel.
Vriendelijke groet, Gus
Wetenschappelijk onderzoek nog wel Gus haha :-) Verder denk ik niet dat ik echt perfectionistisch ben maar eerder netjes ben :-) Mijn moeder noemde mij vroeger altijd een rotzooikont waardoor ik op een gegeven moment het tegenovergestelde wilde bereiken. Dat heeft geleid tot soms OCD achtige taferelen van kleding op kleur en netjes op een rijtje en maakt dat ik in mijn creativiteit soms te netjes wil zijn. Maar diep van binnen ben ik vast nog wel een beetje die rotzooikont waardoor mijn ware creatieve talent nog de nodige expressieve uitspattingen krijgt, althans dat hoop ik :-)

Ernest01
22 september 2017, 18:54
Mooi eigen geluid nog steeds. Wall of sound met een bijzonder 'door-klinkende' bas.
Die was altijd al lekker, maar hier springt die er voor mij in ieder geval uit.

Great Unconventional Sound, oftewel Gus..... Niks geen Dylan van de lage landen.

Duhsjaak
23 september 2017, 10:17
Mooi eigen geluid nog steeds. Wall of sound met een bijzonder 'door-klinkende' bas.
Die was altijd al lekker, maar hier springt die er voor mij in ieder geval uit.

Great Unconventional Sound, oftewel Gus..... Niks geen Dylan van de lage landen.

Dank je wel Ernest!
Nou jij weer!
Vriendelijke groet, Gus

beruk
23 september 2017, 11:41
De legatomeister van GN heeft het em weer geflikt, een smile op mijn bakkes.

Fusion
23 september 2017, 12:08
De cafard is het Franse lamlendige zondagmiddaggevoel. Gezelligheid hoort daar zeker niet bij en de blues raakt er zeker aan. Vroeger had ik er veel last van en wenste ik dat de week een dag korter duurde. Nu ben ik er geheel van verlost. Leuk dat jullie zo nu een dan een goede reden hebben om naar Genève af te reizen. Ik was er in mijn werkende leven veel, maar voor hele andere zaken. Om de wereld beter te maken... :) Dat is niet echt gelukt, geloof ik.
Wat was je beroep destijds? Ben erg benieuwd.

@Gus: mooie tekst. Hou meer van dit soort teksten dan van je teksten over vreemdgaan, kutten en XTC. De 'open hi hat' uit t begin is wederom té. Voor de rest is je zang nu stukken beter te horen, vooruitgang! En wederom een consistent typische Gus sound :) Geslaagd dus!

Duhsjaak
24 september 2017, 04:27
@Fu
Fu, ik ben uit 1950. Bereid je voor op het ontmoeten van een senior. Ik kijk er wel naar uit hoor, naar die ontmoeting. Echt waar.
Geloof je nou echt in een leven van pillen en woest wilde sex (met een x is ie wilder)?
Mijn werk is overwegend biografisch. Dat wil zeggen dat er een 'ik' in het spel is.
Maar dat ik nog van donderdagavond tot en met zondagavond al pillen slikkend woest sexend door het weekend ga? Gloof jij dat echt?

Ik ben oud genoeg om de feesten van Fritzi Harmsen mee gemaakt te hebben. Lees eens 'Alle dagen feest', van Remco Capert.
Om de feesten van Ramses Shaffy meegemaakt te hebben.
Edje van der Elsken?
Breek mien de bek niet los.....

Nu nog vijf keer per dag en ook nog zeven keer per week? Give me a break, please.
Ooit van de Amsterdamse zelfspot gehoord?
Niet alles letterlijk nemen, pretty please.

En ja, een jaar of acht geleden heb ik een aantal vriendinnen geïnterviewd om te testen of mijn geheugen nog een beetje in lijn was met de tijdgeest.
Ja hoor, was de GGD (grootste gemene deler), in de bewegingen was er niet veel veranderd.

Ik postte iets als:
Jij riep getrouwd, ik riep boeie
Als ik iets te kiezen mag
Jij riep scheiden, rot op scheiding
Iedre dag Bevrijdingsdag

Waarop ik gebeld werd door een vriendin. Boos. Zie je wel dat ie vreemdgaat, vroeg ze.
Waar staat dat vroeg ik.
Misschien gaat zij wel vreemd.
Misschien gaan ze allebei wel vreemd.
Of misschien allebei niet.

Neem je publiek (zei ik) eindelijk eens serieus. En laat ze kiezen.
En zorg dat je vier liedjes bij de hand hebt die matchen met iedere publiekspeiling. Da's pas interactie met je publiek.

1 hij getrouwd
2 zij
3 allebei
4 allebei niet en ze roept maar wat

Crea is ook daarmee omgaan. Dus als men vindt dat hij getrouwd is? Dan een liedje daarover, etc. Je publiek bepaalt het verloop van je optreden. Terwijl jij de grenzen bepaalt. Met een tekort aan mogelijkheden om op te treden hoor ik op mijn leeftijd niet meer op een podium. Maar zou ik jonger zijn en die drang nog wel; hebben, zou ik het zo aanpakken.

Mijn persoonlijke mening maar. Maar hoe dan ook leuk dat je je ergernis opzij zet en toch luistert. En sta erbij stil dat ik muziek maak, gebaseerd op 1961 en 1966. Inclusief open hi hats.
Ik vind dat wel geinig, totdat ik weer iets anders bedenk.
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
24 september 2017, 04:29
De legatomeister van GN heeft het em weer geflikt, een smile op mijn bakkes.

Pieuw! Wat een complimenten. Dank je wel. Ik ga er zowat van blozen!
Vriendelijke groet, Gus

Stratman70
12 oktober 2017, 15:58
Ha Gus, hij is weer goed hoor! Ik vind het geluid ook beter dat wat ik eerder wel eens van je gehoord hebt, al blijft de zang soms wat onverstaanbaar ver in de mix. Maar wat een unieke gave stijl heb je toch!
leuk nummer!!

Duhsjaak
12 oktober 2017, 19:46
Ha Gus, hij is weer goed hoor! Ik vind het geluid ook beter dat wat ik eerder wel eens van je gehoord hebt, al blijft de zang soms wat onverstaanbaar ver in de mix. Maar wat een unieke gave stijl heb je toch!
leuk nummer!!

Hi S.
Dank voor je compliment. Nodig is het niet, maar
leuk is het zeker.
En fijn dat je weer hebt geluisterd.
Thanks!
Vriendelijke groet, Gus

guitarkid2
12 oktober 2017, 20:29
heb ook weer ff geluistert na een nachtje doorhalen

perfecte mix tussen jaren 60 hippie en jaren 80 indie sound imo

en over je zang ga ik niks zeggen
ik bedoel als er iemand is die weet hoe wegen naar rome leiden ben joe het wel

Duhsjaak
13 oktober 2017, 07:33
heb ook weer ff geluistert na een nachtje doorhalen

perfecte mix tussen jaren 60 hippie en jaren 80 indie sound imo

en over je zang ga ik niks zeggen
ik bedoel als er iemand is die weet hoe wegen naar rome leiden ben joe het wel

Hé gk2
Na een nachtje doorhalen van woensdag op donderdag?
Daarvoor moet al haast een speciale reden voor zijn. Hoe heet ze?

Maar leuk dat je dan toch nog de puf hebt om even te luisteren.
En wat ik ook heel grappig vind: Dat van die indie sound hoor je bijna nooit, maar dat werd afgelopen dinsdagavond in Caé De Koe in Amsterdam ook al door iemand gezegd.

Heel leuk. Dank voor je reactie en dank voor het luisteren.

Vriendelijke groet, Gus