PDA

View Full Version : Vox mv 50 reeks



denis.hermans
20 september 2017, 18:44
https://youtu.be/fzvbt-RZceU

Heeft er iemand ervaring met deze reeks van versterkers. Zit een beetje in hetzelfde vaarwater dan de amp 1 maar dan met vox inslag en minder toeters en bellen. : mini amp met mini tube.
Er bestaan er 3 : clean, ac 30 en rock.

denis.hermans
20 september 2017, 18:45
https://youtu.be/fzvbt-RZceU

Geen idee waarom de eerste keer de link nooit werkt maar hierbij tweede poging.

episua
26 september 2017, 19:48
Ik heb ongeveer 4 maanden geleden de mv50 AC gekocht.
Eigenlijk als handig klein backup ampje voor mijn AC30 top.
Verwachte er niet heel veel van en vond hem redelijk goed klinken in de winkel, kleinere optionele speakerkast vond ik niet bijzonder.
Eenmaal thuis op mijn Vox 2x12 blue alnico kast aangesloten werd ik er heel erg vrolijk van!
Sound is echt typisch Vox AC. Heb natuurlijk de echte AC30 er naast gehoord. God zij dank hoor je wel wat verschil, ac30 klinkt wat dieper/voller maar ze zitten echt qua sound in het zelfde straatje.
Line out werkt ook perfect dankzij de ingebouwde speakersimulatie.
Inmiddels ook meegenomen naar een paar optredens en het dingetje blijft mij verbazen. Aanslaggevoeligheid / dynamiek is erg prettig en geeft het gevoel alsof je op en buizenamp speelt.
Gewoon een goede amp en heel erg handig gezien het formaat.
Past gewoon in het vakje van mijn Gretsch koffer.
De AC versie is 50 watt op 4 ohm, 25 watt op 8 ohm en 12,5 watt op 16 ohm.
De Clean versie is altijd 50 watt en heeft een wattage schakelaar.
Gewoon gaan testen dus maar wel doen over een goede speakerkast.

Erik de Perik
26 september 2017, 20:33
https://youtu.be/fzvbt-RZceU

Geen idee waarom de eerste keer de link nooit werkt maar hierbij tweede poging.

Gast heeft teveel Royal Jelly gehad.

beus
26 september 2017, 21:47
het lijkt mij ook een handig versterkertje als backup - maar 12.5W bij 16ohm, dat had ik nog niet gezien. mijn VOX kast is 16 ohm, dan blijft er niet veel over. Dat beperkt toch de bruikbaarheid... of gaat die hard genoeg?

maxdb
27 september 2017, 06:37
een Vu meter op je amp, wat moet je ermee??

telerocker
27 september 2017, 10:34
Gast heeft teveel Royal Jelly gehad.

Hahaha, hij articuleert wel erg overdreven... bad actor.

De Clean-versie lijkt me wel geschikt als backup.

episua
27 september 2017, 11:53
het lijkt mij ook een handig versterkertje als backup - maar 12.5W bij 16ohm, dat had ik nog niet gezien. mijn VOX kast is 16 ohm, dan blijft er niet veel over. Dat beperkt toch de bruikbaarheid... of gaat die hard genoeg?

Zal je verbazen hoe hard die 12,5 watt nog klinkt, beetje ala AC15.
Bovendien klinkt de line out direct op een PA systeem geweldig goed.
Ik sluit het ding ook wel eens aan op de 8ohm speaker van mijn fender blues junior. Dan is hij 25 watt. Klinkt ook erg goed.

denis.hermans
27 september 2017, 13:30
Hoe goed werkt de mastervolume van het AC model ?
Ik zou de amp vooral als living-amp gebruiken. Ik heb een vakantiehuisje waar ik ook wat gitaar wil spelen. Dit is evenwel niet constant verwarmd en om allerlei problemen met de versterker te vermijden is een compacte amp wel een voordeel omdat ik hem dus gemakkelijk kan meenemen bij vorst etc.

Ik hou daarbij ook van de vox sound (beatles, stones,...).

Vox ac 15 head heb ik ook al overwogen maar die is natuurlijk veel zwaarder (en duurder).

Kan je een speakerkast aanraden ?

episua
27 september 2017, 21:52
Mastervolume werkt perfect.
Mis alleen een reverb.
Hij klinkt ook bijzonder goed over mijn stel actieve studiomonitors via de line out.
Mijn alnico blue vox speakerkast heb ik toevallig al omdat ik hier anders mijn AC30 top op aansluit.
Klinkt geweldig maar kan mij voorstellen dat dat qua prijsklasse niet helemaal in verhouding ligt met de mv50.
Dan zou ik bv op zoek gaan naar een greenback 1x12" kastje of de optionele mv serie 1x 12" kast.
Beatles en Stones sound gaat zeker lukken met de mv50ac

denis.hermans
28 september 2017, 19:25
Thanks ! 2x12 lijkt mij idd wat overkill voor mijn toepassing. Bovendien zal een 2×12 zowieso ook luider klinken dan een 1×12 denk ik dan (?) wat voor mijn gebruik niet echt nodig is.

maxdb
28 september 2017, 20:40
Ik heb een handzame 12 inch cab van DV Mark. Beslist niet verkeerd voor wat ie weegt, ik schat een kilo of 5 hooguit.

Brad
28 september 2017, 21:56
Klinkt dat ding ook een beetje vol en gaat hij ook hard genoeg?