PDA

View Full Version : Even een tijdje niet spelen....



telecastermaster
31 juli 2003, 23:09
Hebben jullie dat ook na een tijdje niet gespeeld te hebben (na een vakantie of zo :) ) dat je dan weer zo lekker geinspireerd kunt spelen en alles opeens zomaar lukt? Ik ben alleen wel een beetje mijn snelheid kwijt (voor zover dat er al was :wink: ).

lord bean
1 augustus 2003, 11:10
Yup, Ik ben net terug van vakantie en had de gitaar wel meegenomen maar door de warmte heb ik er nauwelijks op gespeeld. Gisteren even nieuwe snaren erop gezet en aan het spelen geslagen. Ik denk dat ik nu weer terug ben op het oude niveau maar dat alles in 1 keer lukt, nee dat heb ik niet zo. Maar ik speel wel meer met inspiratie

taylor
1 augustus 2003, 11:30
ik speel soms bewust(thuis)misschien 2 of 3 weken niet of heel weinig,dan pak ik hem weer op dan komen er vaak veel nieuwe dingen uit.

ik heb weleens gelezen dat zappa tussen tours in dus en jaar ofzo zijn gitaar niet aanraakte, evh speelt soms ook en hele tijd niet teminste gitaar dan.(wel cello en piano)

delphiro
1 augustus 2003, 11:57
ja.. maar meestal heb ik de eerste dag dan zoiets van.. shit die moeilijke dingen lukken me niet meer en als ik de dag daarna weer speel gaat het allemaal van een leien dakje!

Ik moet toch blijkbaar 1 dag rekenen om weer ingespeeld te zijn. Zal wel aan de klassieke gitaar liggen ;)

taylor
1 augustus 2003, 12:18
mhwa dat ligt eraan hoe lang je al speelt denk ik spel zelf al behoorlijk lang dus..

Negative K3 fan
1 augustus 2003, 15:55
als ik een week ofzo op een laag pitje heb gespeeld dan merk ik meer dat ik niet meer zo soepel speel dan dat er nieuwe dingen uitkomen.

vooral fingerpicken moet je bijhouden (net wat dedlphiro zegt> klassieke gitaar)

schaap
1 augustus 2003, 23:51
vanaf 8 augustus kan ik pas weer spelen, ik wil dan echt niet mijn soleerkunsten horen, en sweeps probeer ik dan echt nog niet :oops:

rsvarthur
2 augustus 2003, 11:02
wat ik laatst vooral merkte na 2,5 week vakantie, was dat m'n eelt bijna weg was, en ik zere vingertjes kreeg.