PDA

View Full Version : Akelige hiss met guitarface 2...



beruk
15 september 2017, 15:05
Forum vrienden: vorige week sneuvelde mijn IK stealth plug (draadbreuk) en ik denk geld uit te sparen en wat anders te kopen: Een Guitarface 2 van Miditech.
Aangesloten en via Amplitube 4 komt er geluid uit... Maarrr ook deze niet te harden hiss:
https://soundcloud.com/bertilvandergun/guitarface-2-hiss
Gek genoeg denk ik dat het ook nog eens op 440 hertz zit... maar dat is niet met een deftig apparaat uitgeprobeerd.
Ik ben bang dat het wellicht van de PC komt, maar ik hoorde dit met de Stealth plug eigenlijk nooit. Gaarne jullie hulp!

Erik de Perik
15 september 2017, 17:04
Ik denk dat het apparaat terug sturen en iets anders kopen de gemakkelijkste weg is.

beruk
16 september 2017, 12:23
Ja, ga ik maar doen, het is een rammelig ding, helaas.

frankben
22 november 2017, 21:36
Deze Hiss had ik ook eerst op met amplitube via laptop maar het lag aan de laptop voeding, op batterij was de hisss weg en een perfect geluid. Ik heb thuis 4 laptops en er is er maar één die geen storing geeft via de voeding. Ook zorgen voor een goede aarding indien nodig.

Erik de Perik
22 november 2017, 21:53
Ik heb hier wel eens beweerd dat je dit met een Macbook niet hebt, maar dat werd weggehoond :D

The Lo Lands
23 november 2017, 23:01
Ik heb soms ook hiss en dat komt door mijn single coil strats die wat oppikken. Dat je hiss hoort hoeft dus niet direct te betekenen dat je nieuwe interface defect is maar misschien eerder dat deze een breder frequentiegebied of iets dergelijks weergeeft en dat je gitaar bij de IK ook hiss gaf maar deze minder goed kon weergegeven? Loop eens door je ruimte, verandert de hiss of is deze constant? Bij mij verandert dit dus ik weet dat de single coils gevoelig zijn voor diverse apparatuur in mijn homestudio. Verandert er niets dan ligt het aan je nieuwe interface of een combinatie van!