PDA

View Full Version : Descending Upon Hades [nieuwe track]



Bloodline
8 september 2017, 17:30
Beste gitaarnetters,

Ik heb reeds een nieuw nummer uitgebracht van mijn opkomende (3rde) solo plaat.

Redelijk stevige track (metal) met een overdosis aan Bach dingen (neo-classical)

Hier is de track:


https://youtu.be/NmrK41BCWf8

Mocht je het vet vinden en denken van; ik wil meer. Dan kun je de plaat pre-orderen @ www.mendelian.bandcamp.com

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Greetz,

Mendel

pasqual
8 september 2017, 21:03
Je gitaarwerk is geweldig! Erg technisch maar zeker ook melodieus. Niks op aan te merken.
Alleen de drums zijn ( wat mij betreft ) slecht gedoseerd. Teveel double bass en weinig dynamisch. Ligt misschien ook aan het feit dat de bekkens en hihat erg zacht in de mix staan. Zal aan je voorkeur liggen ( en die van mij;) ). Keys zijn ook erg goed! Ook zelf gespeeld?

Fusion
8 september 2017, 21:04
Ehm bedankt ik ga wel weer postzegels verzamelen. Vette shizzle weer Mendel!! Wauw

guitarkid2
8 september 2017, 21:45
GOEEEEEEEEEEEEDDDDD !!!!! en lol

Bloodline
8 september 2017, 21:50
Je gitaarwerk is geweldig! Erg technisch maar zeker ook melodieus. Niks op aan te merken.
Alleen de drums zijn ( wat mij betreft ) slecht gedoseerd. Teveel double bass en weinig dynamisch. Ligt misschien ook aan het feit dat de bekkens en hihat erg zacht in de mix staan. Zal aan je voorkeur liggen ( en die van mij;) ). Keys zijn ook erg goed! Ook zelf gespeeld?

Hey dude, thanks voor de feedback!
Drums zijn gedaan door Koen Herfst (Armin van Buuren) en de keyboard solo door Alex Karlinksy (heeft meegewerkt aan de soundtrack van Kung Fury).

pasqual
8 september 2017, 22:33
Aha...een echte drummer en geen software! Wel knap gespeeld, dat dan weer wel! Blijf erbij dat de drumsound beter kan, wat de bekkens betreft. Nogmaals: kwestie van smaak....
Key-solo is erg goed:ok:

Erik de Perik
9 september 2017, 00:03
Bach on steroids.... ;)

Ik vind het erg knap gespeeld, hoewel het totaal mijn muziek niet is en ik denk dat hier en daar de mix inderdaad nog wat beter gebalanceerd kan worden. Technisch qua spel helemaal af, daar kun je heel erg trots op zijn!

gitaarmike
9 september 2017, 18:34
Klinkt superprof en dope als je hier van houdt. Maar totaal niet mijn muziek word er mega onrustig van :P . Maar nogmaals wel supergoed gedaan

Bloodline
10 september 2017, 10:03
Thanks voor de feedback allen!
Ik ben nieuwschierig waar jullie tegenwoordig naar luisteren, nieuwschierig naar jullie achtergrond.

Thanks!

Duhsjaak
10 september 2017, 11:23
Waar ik naar luister? Nu naar jou.
En ik zou vaker naar je luisteren als je vaker zou posten.

Ondanks dat deze muziek niet helemaal in touch is met mijn tijdgeest, vind ik je een heel fijne vakman.
Je had een gitaar met goudkleurige pups een jaar of wat terug. Als dit ook weer op die gitaar is gedaan, behoeft dat verder geen uitleg.

Je snapt: als dit een andere gitaar is, zou ik uitleg over hoe en wat wel leuk vinden.
Nice! D.i. niet de plaats en France, maar gewoon nice dus.
Vriendelijke groet, Gus

mountainman
10 september 2017, 14:18
Ja, ik had dit al gehoord (en besteld) op Bandcamp. Lekker ouderwetse neoclassical shred. Dat hoor je niet veel meer tegenwoordig.
Dat mensen hier zenuwachtig van worden begrijp ik niet. Dan ga je toch gewoon wat sneller luisteren? ;) Ik word van andere dingen weer zenuwachtig, opgefokte zang bijvoorbeeld. Ik hoop dus dat de overige stukken op je nieuwe plaat ook helemaal instrumentaal zijn.

And since you asked... En ik beperk me dan even tot nieuw werk van bekende shredders waar ik pas naar heb geluisterd.
Death of Roses van Tony MacAlpine: Vroeger bij hem veel neoclassical. Nu hoor ik vooral chromatische stukken. Wel mooi hoor, maar niet aan te raden voor mensen die al zenuwachtig worden van Bach on steroids.
Wheelhouse van Greg Howe: Een andere pionier van het neoclassical genre. Is nu helemaal op de fusion toer. Daar hoef jij geen concurrentie meer van te verwachten. ;)
Wall of Sound van Marty Friedman: Dit zit meer in jouw hoek. Ik hoor duidelijk de klassieke invloeden al is dat niet zozeer Bach. Marty kan nog steeds vreselijk snel tekeer gaan, maar regelmatig neemt hij gas terug waardoor het een veelzijdige plaat is geworden. Minpuntje voor 1 nummer met een opgefokte zanger.

Bloodline
12 september 2017, 11:04
Waar ik naar luister? Nu naar jou.
En ik zou vaker naar je luisteren als je vaker zou posten.

Ondanks dat deze muziek niet helemaal in touch is met mijn tijdgeest, vind ik je een heel fijne vakman.
Je had een gitaar met goudkleurige pups een jaar of wat terug. Als dit ook weer op die gitaar is gedaan, behoeft dat verder geen uitleg.

Je snapt: als dit een andere gitaar is, zou ik uitleg over hoe en wat wel leuk vinden.
Nice! D.i. niet de plaats en France, maar gewoon nice dus.
Vriendelijke groet, Gus

Hey Gus!

Het is een combinatie van meerdere gitaren, meeste rhythms zijn gedaan op mijn Lag Arkane Custom (heeft gouden pickups, blackouts: bedoelde je die?)

Alle leads zijn gedaan op mijn nieuwe Carillion Polaris gitaar.

Duhsjaak
12 september 2017, 12:28
Kejje nagaan.
Die polaris ken ik niet; iedere dag leer ik weer wat.
Klinkt voortreffelijk, jij bent voortreffelijk: sjaapoo!

Ik zet m nog S op.
Vriendelijke groet. Gus

JVGM-music
17 september 2017, 22:32
Neo classical bulshit dus....Goed gemaakt en razendsnel. Erg razendsnel zelfs...Batio zou zich nog achter de oren krabben denk ik.

Raakt het me? Nee, daar haak ik af ....het is me te veel gymnastiek en te weinig melodie..

pasqual
17 september 2017, 22:50
Neo classical bulshit dus....Goed gemaakt en razendsnel. Erg razendsnel zelfs...Batio zou zich nog achter de oren krabben denk ik.

Raakt het me? Nee, daar haak ik af ....het is me te veel gymnastiek en te weinig melodie..

Nou ja...bullshit? Dat het niet je muziek is, oké maar om het zo te omschrijven? En te weinig melodie? Het stikt van de melodie!
Misschien bedoel je het niet zo negatief maar zo komt het wel bij mij binnen. Anyway, ook dat is een mening...toch?

JVGM-music
17 september 2017, 23:36
Nou ja...Neo classical bulshit zijn niet mijn woorden maar van de uitvoerende artiest. Ik heb het beluisterd...jij blijkbaar niet.

JVGM-music
17 september 2017, 23:49
O, en het is wel mijn muziek hoor...

zoldergitarist
23 september 2017, 07:26
Normaal hang je je gitaar aan de wilgen maar wij zitten hier gezellig om een kampvuur. Fikken dat ze doen die gitaren, de bas gaat er straks ook op:seriousf:....Zoals ik al eerder zei, voor mij ben jij de top!