PDA

View Full Version : HNGD: Kramer Pacer Classic



MarkS
7 september 2017, 12:10
Op zoek naar een niet al te duur gitaartje met locking trem kwam deze voorbij voor slechts 150 euro.
Mahonie body, maple neck.
Afwerking gewoon goed without any flaws ...
Ik ging uit van een opknapper met aardig wat TLC, nieuwe trem en pickups needed.
Maar in vrijwel nieuwstaat!
Pickups schijnen alleen bij hi gain aardig te zijn, alles daaronder niet. Dus die ga ik zeker vervangen.
Ondanks de morsdode snaren ontstemt ie toch niet bij stevig trem gebruik. Ga er ff een nieuw setje op mikken en afstellen, daarna inprikken....

almarvk
7 september 2017, 12:10
Misschien moet je eerst ff wat foto's plaatsen voordat we je feliciteren met je aankoop! ;)

MarkS
7 september 2017, 12:14
Yep I know, moet ik eerst mijn Photo-Fuck-It account gegevens opsnorren. Paarlemoer wit iig...

MarkS
7 september 2017, 12:21
http://i304.photobucket.com/albums/nn164/MarkS196952/IMG_0506_zpsfndh3t8h.jpg (http://s304.photobucket.com/user/MarkS196952/media/IMG_0506_zpsfndh3t8h.jpg.html)

MarkS
7 september 2017, 12:34
Ow crap.
Zoiets dus...
https://www.richtonemusic.co.uk/Data/Product_Images/KRAKPC-PWBF104(1).jpg (https://www.richtonemusic.co.uk/Data/Product_Images/KRAKPC-PWBF104(1).jpg[/URL)

MarkS
7 september 2017, 12:46
Maar met witte headstock..

telerocker
7 september 2017, 13:34
Gefeliciteerd. Lekker back to the nineties. Ik had ooit een JEM 77 FP, ging daarna voor strat en tele, maar als ik een leuke gitaar met een floyd of een kahler tegenkom, sla ik misschien nog eens toe. Al was het alleen maar om af en toe van die idiote duikvluchten te maken.

MarkS
7 september 2017, 13:43
Gefeliciteerd. Lekker back to the nineties. Ik had ooit een JEM 77 FP, ging daarna voor strat en tele, maar als ik een leuke gitaar met een floyd of een kahler tegenkom, sla ik misschien nog eens toe. Al was het alleen maar om af en toe van die idiote duikvluchten te maken.

Precies dat dus. Ik heb al een Contemporary Strat met Kahler Spyder, maar daar zit nu een dikke Allparts neck op zonder locknut, de trem daarom ramvast gezet tegen de body.
De Kramer is dus bedoeld voor die dive-bombs grappen.

MarkS
7 september 2017, 13:45
Had ook ff geen cash voor een San Dimas Pro Mod..

Speeddemon
7 september 2017, 13:58
Gefeliciteerd! Heb jaren geleden zo'n Kramer ook overwogen (een echte USA 80's Pacer met de oude headstock (nog vóór banaan/hockeystick) staat al bijna decennia op 't verlanglijstje), maar ik ben toen uiteindelijk wel voor de Charvel So-Cal ProMod (toen nog MIJ) gegaan; elementen vervangen (Norton (b)/Air Norton (n)), brass block onder de trem, D-Tuna toegevoegd, brass-tremstopper erbij, en vol. pot als push-pull en dat is nu m'n "Adrian Smith" gitaar :rockon::cooler:

http://www.tributor.nl/wp-content/gallery/zwarte-cross-2017/DOTB-18.jpg

MarkS
7 september 2017, 15:37
Afijn, 3 uur verder om helemaal schoon te maken, snaren te vervangen, gitaar en de Floyd level afgesteld te krijgen… pfff. Maar gelukt.

Brum
9 september 2017, 19:21
Gave gitaar, Mark! Dit soort strats kan ik wel lijen. Denk wel dat er een vrij dunne hals op zit?

MarkS
9 september 2017, 23:14
Yep, 12" radius platte C profiel maar geen Ibanez-achtige dunne neck.

Erik de Perik
9 september 2017, 23:23
Ik heb een Kramer Pacer.... da's een stuk goedkoper en Koreaans :)

Wel gewoon Strat feel neck, HSS, waardeloze FR 2 die ik omgebouwd heb. Body ook maar van de dikke PU laag ontdaan.

MarkS
10 september 2017, 11:25
Dit is ook een Koreaan,
Neck doet me qua dikte meer aan een Squier CV denken dan aan mijn MIJ Fender.

MarkS
16 september 2017, 15:28
De Kramer trem vervangen door een Schaller en een trem back stopper gemonteerd. Perfect!

Brum
16 september 2017, 16:16
Probeer ook 's een dikkere brass (koper/messing?) sustain block en veren klauw van FU tone. Echt een behoorlijk verschil en niet eens echt een hele dure upgrade. Setje Hollow Points is ook een aanrader. Naast het gemak van makkelijk intoneren, maken die je geluid ook vetter.

Erik de Perik
16 september 2017, 16:25
Ik vind het grootste verschil toch wel de originele geharde grondplaat van een FR, die veel beter klinkt dan de gegoten versies.

MarkS
16 september 2017, 17:03
Probeer ook 's een dikkere brass (koper/messing?) sustain block en veren klauw van FU tone. Echt een behoorlijk verschil en niet eens echt een hele dure upgrade. Setje Hollow Points is ook een aanrader. Naast het gemak van makkelijk intoneren, maken die je geluid ook vetter.

Ms leuke tweaks voor later, (al gaat het voor mijn gevoel al iets meer richting icing on the cake and a little bit of corksniffing) and mind you, het is maar een goedkoop gitaartje. Belangrijkste was nu eerst zorgen dat de boel stabiel en op stemming bleef. En ik denk dat er klankmatig vooralsnog meer te winnen valt met een setje andere pups dan door genoemde zaken. Overigens heb ik er een verenklauw ingezet van een Tremol-No die ik nog had liggen. Heeft ook aardig wat massa. De Tremol-No zelf zit er uiteraard niet op.

https://cdn3.bigcommerce.com/s-5gpf9/products/58420/images/191313/%24_57__30627.1484322592.1024.768.JPG?c=2

macwilliams
16 september 2017, 17:08
Ik vind het grootste verschil toch wel de originele geharde grondplaat van een FR, die veel beter klinkt dan de gegoten versies.

Mwôáh, dat luchtige dat dat gegoten heeft hoor je goed in het belletjes hoog, dat icepik high uit dat geharde draai je er haast niet uit. Alsof je nooit van dat geluid van een JCM900 afkomt en je oren constant moeten blijven bloeden.

Mooie gitaar wel, kleur is ook vet cool!

Brum
16 september 2017, 18:03
Ms leuke tweaks voor later, (al gaat het voor mijn gevoel al iets meer richting icing on the cake and a little bit of corksniffing) and mind you, het is maar een goedkoop gitaartje. Belangrijkste was nu eerst zorgen dat de boel stabiel en op stemming bleef. En ik denk dat er klankmatig vooralsnog meer te winnen valt met een setje andere pups dan door genoemde zaken. Overigens heb ik er een verenklauw ingezet van een Tremol-No die ik nog had liggen. Heeft ook aardig wat massa. De Tremol-No zelf zit er uiteraard niet op.

Ik was ook best sceptisch in dat soort dingen en bepaalde dingen gaan me ook gewoon echt te ver. Maar een dikkere sustain block klonk voor mij nog wel logisch. En gezien die brass claw me ook niet de wereld kostte, heb ik die maar bijbesteld. Van die claw durf ik niet te zeggen dat het veel invloed heeft, want nooit geprobeerd met het ouwe block. Maar de sustain block upgrade was wel echt een groot verschil. Veel resonanter en het hoog was echt minder schril. De Hollow Points heb ik alleen aangeschaft voor het intoneren en was ook wel sceptisch wat betreft verschil in geluid. Maar ik kan niet anders dan toegeven dat ook die dingen meer mass aan m'n geluid hebben gegeven. Een ander element doet natuurlijk ook heel erg veel met je geluid, vooral omdat die ook echt je geluid kleurt. Dat doen al die andere dingen uiteraard niet. Ik snap je scepsis, ik had het ook, maar het verschil kan ik echt niet ontkennen. Ergens ook niet onlogisch, gezien een Floyd wel echt een sustain killer is en je geluid echt wel dunner maakt. Ik heb persoonlijk ook echt een hekel aan zwevende tremolo's. Een dive bombje is voldoende wat mij betreft. Da's zowel voor de stabiliteit als wel het geluid.

Mijn strat is overigens ook niet bepaald duur hoor.;)

MarkS
16 september 2017, 18:16
Tis niet zozeer scepsis maar kwestie van prioriteit. De meerwaarde van een big sustainblock twijfel ik niet aan.
Hollow points zijn idd makkelijk(er) maar volgens mij moet je dan toch nog de imbus van het brugzadel onder de snaar lossen? Zolang je niet van gauge of merk verandert hoef je bij een snarenwissel ook weinig aan te passen.

MarkS
16 september 2017, 18:57
Ik heb persoonlijk ook echt een hekel aan zwevende tremolo's.
Het is ook niet mijn grote liefde, maar ja. Een bitch om alles goed te krijgen.
Vandaar de tremstopper. Geen zwevende brug meer, en ontstemd raken door een knappende snaar is ook verleden tijd.

Speeddemon
16 september 2017, 19:41
Probeer ook 's een dikkere brass (koper/messing?) sustain block en veren klauw van FU tone. Echt een behoorlijk verschil en niet eens echt een hele dure upgrade.
Zoals eerder gezegd, dat heb ik dus ook bij m'n Charvel gedaan; maar dan tremstopper van brass ipv claw. Wel noise-less springs uit Polen besteld, om die 'kerrang' te weren als je je trem loslaat na een flinke duikvlucht.
De toename in laag, body in je sound is substantieel. Naar mijn mening ook niet zozeer een kwestie van prioriteiten, maar het fixen van je basis-tone, waar een Floyd hoe dan ook afbreuk aan doet (t.o.v. fixed bridge/string through body).
Kijk, Bourns pots (waar ik zelf wel bij zweer vanwege de kwaliteit en de perfecte draaiweerstand) t.o.v. Alpha of CTS lijkt me eerder een gevalletje cork-sniffing of lagere prioriteiten, maar zo'n brass tremblok van 2 à 3 tientjes...eigenlijk verplichte kost.

MarkS
16 september 2017, 22:02
Ok thx Remco, dat zijn idd de kosten ook niet. Ik keek nl eerst op de Fu Tone site. Bedoel je de blocks van Bax of heb je een ander adresje?

Erik de Perik
16 september 2017, 22:26
Mwôáh, dat luchtige dat dat gegoten heeft hoor je goed in het belletjes hoog, dat icepik high uit dat geharde draai je er haast niet uit. Alsof je nooit van dat geluid van een JCM900 afkomt en je oren constant moeten blijven bloeden.

Ik vind de gegoten versies doffer klinken en heb nog nooit klachten gehad over te veel hoog, ondanks een OBL500 bij de brug.


Het is ook niet mijn grote liefde, maar ja. Een bitch om alles goed te krijgen.
Vandaar de tremstopper. Geen zwevende brug meer, en ontstemd raken door een knappende snaar is ook verleden tijd.

Heel lang met louter zwevende Floyds gespeeld. Het is een kwestie van wennen denk ik en ik heb behoorlijk veel mogelijkheden uitgetest op dat gebied.

MarkS
17 september 2017, 00:16
Ik vind de gegoten versies doffer klinken en heb nog nooit klachten gehad over te veel hoog, ondanks een OBL500 bij de brug.

Ik lees idd vaker dat de steel plate base van een FR helderder klinkt dan de gegoten versies van anderen



Heel lang met louter zwevende Floyds gespeeld. Het is een kwestie van wennen denk ik en ik heb behoorlijk veel mogelijkheden uitgetest op dat gebied.

Zal idd kwestie van wennen zijn.
Er is een rig rundown filmpje van Slayer waarin Kerry King zweert bij de cam based Kahlers, simpelweg omdat hij het daarop geleerd heeft, terwijl de andere gitarist om exact dezelfde reden voor Floyds kiest.

De Kahler Spyder op mijn Strat is ook een FR licensed trem, weliswaar een stuk zwaarder uitgevoerd. Daar had ik met palmmutes (kwestie van belabberde speeltechniek wellicht) wat minder last van het zwevende principe, maar toch..
Alle andere Floyd kopieën waar ik op speelde waren gewoon goedkope dingen en kwalitatief veel minder, en dat merk je in alles.

Voordeel van de trem stop en down only diven is dat ik er nu ook een D-Tuna op kan zetten.

Erik de Perik
17 september 2017, 00:36
Ik heb op (imi) Floyds, Kahlers (FR en hun eigen systeem), Fender en natuurlijk de Washburn Shift 2001 gespeeld...:


http://cdo.seymourduncan.com/blog/wp-content/uploads/washburn1.jpg

Doe mij maar een FR.

Speeddemon
17 september 2017, 12:41
Ok thx Remco, dat zijn idd de kosten ook niet. Ik keek nl eerst op de Fu Tone site. Bedoel je de blocks van Bax of heb je een ander adresje?

Deze Engelse knakker heeft ze best ok geprijsd op Ebay:
http://www.ebay.nl/itm/Brass-Tremolo-Sustain-Block-For-Floyd-Rose-System-SB1-/131890397675

Ik heb de mijne echt jaren geleden bij FU Tone gekocht, toen hun prijzen nog wat schappelijker waren.

Brum
17 september 2017, 17:55
Tis niet zozeer scepsis maar kwestie van prioriteit. De meerwaarde van een big sustainblock twijfel ik niet aan.
Hollow points zijn idd makkelijk(er) maar volgens mij moet je dan toch nog de imbus van het brugzadel onder de snaar lossen? Zolang je niet van gauge of merk verandert hoef je bij een snarenwissel ook weinig aan te passen.

Imbusjes zul je altijd moeten lossen. Maar de zadels verspringen niet en in één actie heb je de goeie intonatie, ipv elke keer weer net niet, weer los draaien, afijn, je kent het wel. Even draaien tot je de goeie stand hebt, imbusje weer vast en klaar. Bijkomend voordeel is dat het ook echt wat met je geluid doet, in positieve zin.

Brum
17 september 2017, 18:07
Zoals eerder gezegd, dat heb ik dus ook bij m'n Charvel gedaan; maar dan tremstopper van brass ipv claw. Wel noise-less springs uit Polen besteld, om die 'kerrang' te weren als je je trem loslaat na een flinke duikvlucht.
De toename in laag, body in je sound is substantieel. Naar mijn mening ook niet zozeer een kwestie van prioriteiten, maar het fixen van je basis-tone, waar een Floyd hoe dan ook afbreuk aan doet (t.o.v. fixed bridge/string through body).
Kijk, Bourns pots (waar ik zelf wel bij zweer vanwege de kwaliteit en de perfecte draaiweerstand) t.o.v. Alpha of CTS lijkt me eerder een gevalletje cork-sniffing of lagere prioriteiten, maar zo'n brass tremblok van 2 à 3 tientjes...eigenlijk verplichte kost.

Die noiseless veren heb ik ook van FU Tone. Om eerlijk te zijn vraag ik me af of ik niet minstens zo goed af was met zoiets:

https://www.allparts.com/assets/images/p/BP-2009-000-web.jpg

Was wel een stuk goedkoper geweest.

Aan m'n Gotoh floyd zat op zich ook al een brass sustain block, zit er bij Gotoh al standaard op. Maar het dikkere blok van in mijn geval Fu Tone maakte wel echt veel verschil. Da's inderdaad zo ongeveer het fixen van je basis geluid.

MarkS
17 september 2017, 21:51
Ik ga morgen ff de lengte opmeten en zo'n brass block bestellen voor beide trems.

D3nnis
18 september 2017, 12:36
Heeft zo'n brass block en dergelijke ook zin als de Floyd al plat op de body ligt? Het verschil tussen plat op de body en zwevend is in mijn ervaring best groot, maar geen idee of een ander block nog nut heeft als de Floyd reeds goed contact maakt met de body.

Brum
18 september 2017, 18:02
Yep, maakt echt nog behoorlijk uit. Die van mij zit ook plat op de body, maar het verschil was echt wel om blij van te worden.

MarkS
18 september 2017, 20:12
Mijne zweeft flush boven de body.
Ben bwnieuwd naar het verschil.
Ik bestel meteen 3 stuks, 1 voor de Schaller, 1 voor de Kahler Spyder, en 1 voor een Kahler 2520 Tradtional die ik dit weekend op MP op de kop heb getikt voor een later projectje.

Speeddemon
18 september 2017, 22:00
Die noiseless veren heb ik ook van FU Tone. Om eerlijk te zijn vraag ik me af of ik niet minstens zo goed af was met zoiets:

https://www.allparts.com/assets/images/p/BP-2009-000-web.jpg

Was wel een stuk goedkoper geweest.

Aan m'n Gotoh floyd zat op zich ook al een brass sustain block, zit er bij Gotoh al standaard op. Maar het dikkere blok van in mijn geval Fu Tone maakte wel echt veel verschil. Da's inderdaad zo ongeveer het fixen van je basis geluid.
Die veren van mij uit Polen waren alsof ze zo'n polyurethaan coating hebben gekregen, of dat plasti-dip achtige spul. Waren niet duur i.i.g. Eurootje of 6 meen ik.

Erik de Perik
18 september 2017, 22:33
Ik plakte vroegah een paar strippen isolatie aan de binnenkant van het veren afdekplaatje.

Een leuke site over Kramer en Floyd Rose. (http://www.vintagekramer.com/parts6.htm)