PDA

View Full Version : Help? Soleren



Foggie_twart
31 juli 2003, 20:56
Hallo allemaal,

ik wil graag leren soleren maar weet niet hoe ik daar aan moet beginnen. Hebben jullie misschien wat goede tips?

Alvast bedankt

pimmetje
31 juli 2003, 22:30
Les zou wel 'ns wat voor je kunnen zijn...

sebass
1 augustus 2003, 00:05
http://www.gitaarnet.nl/

En dan naar solo gaan. Volg die lessen maar. Dat is wel een goed begin. Van daaruit kun je weer andere lessen zoeken.

lord bean
1 augustus 2003, 11:11
Les nemen is denk ik de beste optie

delphiro
1 augustus 2003, 11:59
Neem een aantal akkoorden progressies op (niet te moeilijk) en probeer wat uit

voorwaarde..
je weet welke akkoorden bij welke ladder passen (en vice versa :) )

vb.
neem eindeloos op: C F G
en rommel eens wat met de ladder van C majeur

Maar les is bij gebrek aan theoretische kennis inderdaad wel erg handig

moretel
1 augustus 2003, 19:49
Een eerste start is het opsporen van wat leuke backingtracks, links op het forum te vinden,
start daar maar overheen te spelen met de mineur pentatonische ladder, als je die uren (dagen) achtereen kan spelen, zonder naar bed te gaan en zonder het vervelend te vinden ben je uit het goede hout gesneden en volgt de rest vanzelf, les , boeken, schema's noem maar op.

schaap
1 augustus 2003, 23:51
ik zie nog niemand hier posten dat die jongen misschien eens solo's van bands die hij leuk vindt moet leren....


moet ik GVD vanuit hongarije op een festival dit gaan posten :-?

Super Slinky
2 augustus 2003, 09:40
Schaap... dat wilde ik juist gaan voorstellen. Je was me net voor.

Ik denk dat dat de beste tip is. Begin eens solo's na te spelen van anderen , luister en zoek uit wat ze precies doen. Welke tonen volgen elkaar op. (loopjes), welke technieken (bend ups, hammer-ons, pull- offs, slides, etc. ) welke posities kiezen ze voor de juiste toon en speelgemak.
Je kunt beginnen met makkelijke solos. zoek de tab op en luister en speel ze na. Leer ook enkele blues ladders en je kun zelf een heel eind improviseren.

rsvarthur
2 augustus 2003, 10:52
Ben het leerboek + CD "Speel blues en Rock" van Loek van der Knaap aan het doorworstelen.

De meest gebruikelijke technieken en ladders komen aan de orde. Je moet wel van blues houden, anders heb je er snel tabak van lijkt me. Zie ook zijn site met o.a. referenties

http://www.xs4all.nl/~lookyes/

hoofd
2 augustus 2003, 16:51
moet ik GVD vanuit hongarije op een festival dit gaan posten :-?

Dude! Zit je op het Sziget Festival???

schaap
3 augustus 2003, 01:42
moet ik GVD vanuit hongarije op een festival dit gaan posten :-?

Dude! Zit je op het Sziget Festival???

hell yeah, ben je er ooit geweest ?


dit jaar is Sonata Arctica, Slayer, Napalm Death. Testament, Apocalyptica, en nog een hele lading vette muziek hier, en niet te vergeten een halve liter bier voor 200 forint :-D


dus ik vermaak me wel en post soms 's avonds na alle boeiende shit ff hier om uit te rusten en dan weer te gaan drinken 8-)

jorrit
4 augustus 2003, 14:06
ff oftopic, vet festival man!! ben je daar op vakantie of speciaal dr voor naar toe gegaan???

schaap
4 augustus 2003, 19:04
speciaal hiervoor daarna ga ik weer naar nederland en mn gitaartje die trouw op mij wacht :)

hoofd
4 augustus 2003, 19:58
Dope man...ik wou dit jaar ook gaan, maar dat werd op een gegeven moment zo'n laatste moment-iets, en het plan dat ik had ging niet door (er was een Hongaarse vriend hier, en ik zou dan samen met hem naar Hongarije en ook het festival gaan, maar hij moest onverwachts eerder weg)...maar volgend jaar zal ik er zeker weten zijn!
Hongarije is trouwens sowieso een ubervet land :).

schaap
5 augustus 2003, 00:59
Dope man...ik wou dit jaar ook gaan, maar dat werd op een gegeven moment zo'n laatste moment-iets, en het plan dat ik had ging niet door (er was een Hongaarse vriend hier, en ik zou dan samen met hem naar Hongarije en ook het festival gaan, maar hij moest onverwachts eerder weg)...maar volgend jaar zal ik er zeker weten zijn!
Hongarije is trouwens sowieso een ubervet land :).

alleen een pit kunnen ze niet bouwen :-?

ik zat met een verrotte knie in een slayer pit alle hongaren echt hard te rammen en weg te beuken en ze deden bijna niks terug :(

alleen de setlist was dit jaar ook toevallig geniaal, ook vet coole nieuwe bands ontdekt die ik niet kende enzo, hopelijk is ie volgend jaar weer zo vet want ik ga echt wel weer 8-)