PDA

View Full Version : Tuner/stemapparaat



Rogueny
28 augustus 2017, 20:14
Dag allemaal,

Mijn stem apparaatje heeft helaas een ongelukje gehad en heeft hierbij het lootje gelegd. Nu ben ik op zoek naar een degelijk stemapparaatje voor niet al te veel geld. Liefst eentje die op de kop van de gitaar geklemd kan worden van de elektrische en akoestische gitaar. (Zo gebeuren en ook geen ongelukjes meer :D) Iemand een aanradertje?

grtzz,,

ar250artist
28 augustus 2017, 20:31
Ik heb laatst voor mijn akoestische dat clip on tunertje van thomann gekocht voor 5,-. Werkt prima.

Erik de Perik
28 augustus 2017, 20:38
Ik heb laatst voor mijn akoestische dat clip on tunertje van thomann gekocht voor 5,-. Werkt prima.

Die heb ik ook. Kost 3,90 momenteel en werkt prima.

https://www.thomann.de/pics/bdb/228417/8009067_800.jpg

grayfink
28 augustus 2017, 20:50
En totdat hij in de brievenbus valt kun je je smartphone gebruiken. Tig tuner apps beschikbaar. Zelf op dit moment Da Tuner lite in gebruik (android).

Erik de Perik
28 augustus 2017, 21:05
Op m'n aaifoon gebruik ik GuitarTuna, werkt verbazingwekkend goed!

Rogueny
28 augustus 2017, 21:14
Ik had die van Thomann al gezien inderdaad. heeeel cheap, vandaar dat ik aan de kwaliteit nogal twjfelde. Maar zo te merken zijn jullie er positief over, dus ik ga m dadelijk bestellen, thnx! En voor de tussentijd maar even een app inderdaad :)

vulvasonic
11 oktober 2017, 03:55
Ik had die van Thomann al gezien inderdaad. heeeel cheap, vandaar dat ik aan de kwaliteit nogal twjfelde. Maar zo te merken zijn jullie er positief over, dus ik ga m dadelijk bestellen, thnx! En voor de tussentijd maar even een app inderdaad :)
Nou...., ik heb 'm ook, maar ik ben er minder over te spreken. D.w.z., als je in je uppie met je akoestische gitaartje op de rand van je bed zit te spelen, dan werkt het ding prima. Het is een zenuwenlijer van een apparaatje, met z'n gewiebel en z'n gezoek, maar het functioneert. Klem het ding echter niet op je elektrische gitaar, terwijl je met je bandje repeteert of optreedt. Daarvoor is ie echt niet stabiel genoeg.

Maar goed, het ding kost je geen kut en het werkt wel degelijk, zij het niet onder alle omstandigheden even goed. Maar je valt er geen buil aan. En het schermpje is ook goed af te lezen. Ik durf hier zelfs glashard te beweren dat het voor het geld een topding is, dus... :)

Excuus, ik realiseer me ineens dat dit topic alweer uit augustus stamt. Ik mag er gevoeglijk vanuit gaan dat je reeds tot aanschaf over bent gegaan. Ik hoop dat je er plezier van hebt. :D

Erik de Perik
11 oktober 2017, 05:22
Wekt op mijn elektrische gitaren prima hoor.

Brad
11 oktober 2017, 10:34
Het beste stemapparaat is de oude welbekende stemvork in combinatie met je oren. Het vergt enige volharding en training maar als je het eenmaal op gehoor kan ben je er blij mee.

D3nnis
11 oktober 2017, 11:08
Het beste stemapparaat is de oude welbekende stemvork in combinatie met je oren.

Niet mee eens; in een bandje in een zaal stemmen met een stemvork is niks.
Bovendien vind ik het onprofessioneel, en vooral spuugirritant als gitaristen niet "stil" stemmen in dergelijke situaties.

NLF
11 oktober 2017, 11:39
Het beste stemapparaat is de oude welbekende stemvork in combinatie met je oren. Het vergt enige volharding en training maar als je het eenmaal op gehoor kan ben je er blij mee.

Een gitaar op gehoor stemmen is nogal lastig. Een stemapparaat geeft meteen een goed compromis, evt b snaar bijstellen. Als je op gehoor gaat stemmen blijf je eindeloos draaien omdat je een gitaar eigenlijk nooit zuiver krijgt.