PDA

View Full Version : ibanez ar250 of epiphone G400 custom flametop



john.3001
31 juli 2003, 19:07
http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=AR250

http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=26&CollectionID=3

Allebei mooie gitaren, allebei niet op voorraad :( .
Hoe moet ik nu beslissen welke gitaar de beste is als ik er niet op kan spelen?
Iemand van jullie tips over de artist serie van ibanez of de G serie van epiphone?
Want ik zit nu dus echt enorm te piekeren (en dat nog wel bij deze temperatuur 8) )...

SonicDeafMonkey
31 juli 2003, 19:39
persoonlijk zou ik voor de ibanez gaan, la is et aleen maar omdat ik de halve SG slagplaat niet mooi vindt.
ik heb diezelfde epi bespeelt bij musik-produktiv, speelde lekker, maar kon niet tippen aan de gibson sg die ik uiteindelijk heb gekocht (patsen!)

die ibanez wou ik ook nog proberen maar die kon ik nie vinden.

ove die SG nog even. hij voelde duurder aan dan ie is. hij ziet er mooi uit en het exemplaar dat ik had was goed afgesteld en had geen finish beschadigingen. speelde gewoon lekker. maarja, die slagplaat!

iam
31 juli 2003, 19:45
puur op het uiterlijk zou ik voor de ibanez gaan... (en ook voor de slechte naam die epi hier krijgt van bijna iedereen)

probeer gewoon een winkel te vinden waar ze hem hebben (mail een beetje rond)

bert k
31 juli 2003, 20:15
Ik vind die slagplaat juist wel mooi. Beetje retro0gitaartje. En je kan hem altijd nog upgraden met nieuwe pups

SonicDeafMonkey
31 juli 2003, 20:21
nou de epi's verschillen echt niet veel in kwaliteit van ibbies in dezelfde prijsklasse hoor. ik zou ze inderdaad uitproberen.

(mischien kan je een grote slagplaat bij de sg kopen! < goed idee)

john.3001
31 juli 2003, 20:39
als ik me niet vergis is die ibanez toch een tikkeltje duurder dan die epi :???:

Bins
31 juli 2003, 20:39
Ik vond die ibbi ar echt lekker spelen, klonk alleen helemaal nergens naar. Zelf speel ik al een tijdje naar tevredenheid op een epi sg met dimarzio in de brug.

SiNiSTRaL
31 juli 2003, 20:44
alle laaggeprijsde ibanez gitaren zijn serieus kut.....zeker die Grx ofzo, mensen denken dan al snel 'o en ibanez, en zo goedkoop (beginners dan) en zitten daarmee opgescheept' dus koop een epi :D
(ik heb het hier niet over de bovengenoemde ibanez)

Ic3gl0vE
31 juli 2003, 21:02
ik heb eens op een oude ibanez artist gespeeld en dat was fijn! lekkere hals enzo. Was wel over een goedkoop klein fender ampje dus over het geluid kan ik niet echt oordelen....

iam
31 juli 2003, 21:13
wat zijn de prijzen van beide? (vooral van die artist ;))

john.3001
31 juli 2003, 21:18
Ik vond die ibbi ar echt lekker spelen, klonk alleen helemaal nergens naar. Zelf speel ik al een tijdje naar tevredenheid op een epi sg met dimarzio in de brug.

ja, luister, je denkt toch niet dat ik over die ah1, ah2 elementen van ibanez ga spelen...

ik zet daar meteen een paar SD pu's in...

maareh... sustain ook kut?

john.3001
31 juli 2003, 21:19
wat zijn de prijzen van beide? (vooral van die artist ;))

naar mijn weten (maar ik ben dus volgens mij vet verkeerd geinformeerd):

artist: 869 euro
g deluxe: 550 euro

klopt volgens mij geen fuck van, maar goed, als iemand de correcte prijs weet, graag...

iam
31 juli 2003, 21:22
lijken mij de listprijzen :| anders wel wat veel (voor de epi kan het kloppen)

john.3001
31 juli 2003, 21:26
ja, ik heb ook een keertje geinformeerd naar een SA-tje die volgens min weten 490 moest kosten, maar dan toch in de winkel 350 bleek te zijn.
Kan dus wel wat vanaf (bij die artist bedoel ik...)...

Bins
31 juli 2003, 23:16
Ok, als je toch voor nieuwe p/u's gaat, dan moet je gewoon kijken welke jij het lekkerst vind spelen, en of die onversterkt ook lekker klinkt.

Maareh.... waarom doe je dat geld van die sd's er niet gewoon bij om een betere plank te kopen, waar je niets meer aan hoeft te veranderen?

Die artist was in rijswijk geloof ik 730, kon voor 680 weg. dus zeg maar 700 + 2 sd's = bijna 1000 euro. Daar kan je echt wel wat moois voor kopen hoor.

sash
31 juli 2003, 23:19
Ik zou gaan voor de SG. Vind hem er veel mooier uitzien.
De Ibanez is erg raar als je em om hebt hangen. Net of de bovenste cutaway korter is dan de onderste.

john.3001
1 augustus 2003, 19:03
Die artist was in rijswijk geloof ik 730, kon voor 680 weg. dus zeg maar 700 + 2 sd's = bijna 1000 euro. Daar kan je echt wel wat moois voor kopen hoor.

ben vandaag bij de gitaarboer langs geweest, zei dattie niet voor meer dan 700 euro de deur uit mocht...

john.3001
1 augustus 2003, 19:04
Ik zou gaan voor de SG. Vind hem er veel mooier uitzien.
De Ibanez is erg raar als je em om hebt hangen. Net of de bovenste cutaway korter is dan de onderste.

dat lijkt niet alleen zo, dat is ook zo... inderdaad weinig gebruiksvriendelijk

john.3001
1 augustus 2003, 19:05
Ok, als je toch voor nieuwe p/u's gaat, dan moet je gewoon kijken welke jij het lekkerst vind spelen, en of die onversterkt ook lekker klinkt.

Maareh.... waarom doe je dat geld van die sd's er niet gewoon bij om een betere plank te kopen, waar je niets meer aan hoeft te veranderen?

Die artist was in rijswijk geloof ik 730, kon voor 680 weg. dus zeg maar 700 + 2 sd's = bijna 1000 euro. Daar kan je echt wel wat moois voor kopen hoor.

je hebt gelijk, ik ben nu ook serieus aan een LP Studio aan het denken...
Jammer dat ze niet standaard met flametop worden uitgerust :( ...