PDA

View Full Version : Koch, Laney, Hughes & Kettner of toch Marshall?



xystus
24 januari 2002, 14:30
naar welke amp gaat jullie voorkeur uit en waarom?

poeyerke
24 januari 2002, 15:57
Engl

* Klinkt goed, erg dynamisch.
* Van mooi Clean tot heftige distortion.
* Betaalbaar
* Ziet er goed en degelijk uit (is ook degelijk)
* Eenvoudig (geen honderd knoppen)
* Is weer eens wat anders dan je standaard Marshall....

Engl bevalt mij prima en ik heb geen reden om een ander merk te kopen.

Grandma_Placenta
24 januari 2002, 18:17
KOCH! die dingen hebben alles, echt van fenderachtig clean tot vette distortion waar je een stijf geslachtsdeel van krijg :grin:

Dila
24 januari 2002, 18:44
een marshall rules wel. ik wil een valvestate gaan kopen, die heeft echt wel een vet geluid.

Grandma_Placenta
24 januari 2002, 18:56
jama dies niet helemaal buis, buizen klinken echwel mooi.

Chiel
25 januari 2002, 09:56
Nou, dit wordt weer zo'n forum item die een eindeloze discussie teweeg gaat brengen.

Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur dus niemand zal het eens met elkaar worden.
Je noemt ook wel een paar uitersten op. Laney is een goede allrounder voor een betaalbare prijs. M.n. de goedkope modellen zijn erg concurrerend. De duurdere modellen zijn echter onderhevig aan grote concurrenten w.o. Marshall, Koch en H&K. Als je niet meer als €450 wilt uitgeven is een Laney best oké.
Marshall en H&K hebben amps van €250 tot weet ik hoe duur. Goede allrounders waarbij de dure modellen gewoon goed zijn.
Koch is heel andere koek. Deze Amps beginnen pas bij de €1200, zijn compromieloos samengesteld, kortom; top.
Feit blijft, als je niet van het geluid houdt is het gewoon niks voor je.

Ik wil niet zeiken, maar het is een beetje een waardeloze vraag. Het hangt helemaal af van je speelstijl, en niet geheel onbelangrijk, je budget.

heavy
26 januari 2002, 00:03
mee eens chiel :grin:
en of je het kan gebruiken (thuis)of
(podium)???heeel verschil!!

Nocki
26 januari 2002, 12:07
Tja ben ik het ook mee eens maar ik kan tenminste weer eens spuien wat ik mooi vind want ierdeeen die mij kent is dat allang spuugzat...

Ik vind mesa mooi... ok de clean van de meeste marshalls is top maar in de overdrive is Mesa Meester.

het belangrijkst in een amp vind ik articulatie. ( hee ik weet weer een nieuwe vraag voor dit forum.,,.) en dat heeft mesa vrij aardig. mischien ook een gan kijken naar Koch dat is ooik fantastisch.

Nocki

xystus
28 januari 2002, 13:05
Op 2002-01-25 08:56, schreef Chiel:
Ik wil niet zeiken, maar het is een beetje een waardeloze vraag. Het hangt helemaal af van je speelstijl, en niet geheel onbelangrijk, je budget.


Okay, u got a point. Ik zal wat meer informatie geven betreffende mijn persoonlijke situatie.

Ik speel in een prog. powermetal band; dwz veel strak P.M. , veel solo's en veel clean. De versterker moet dus een hoop in zijn mars hebben wat betreft veelzijdigheid.

Ik heb nu een Marshall JCM 800 50W buizen LEAD met een marshall cabinet erbij. Dit in combinatie met een BOSS GT-3 en een Jackson Sl-2 USA.
Zoals je ziet is de versterker de bottleneck geworden; mijn gitaar heeft een gigantische hoge output; de 50W buizen Marshall heeft moeite het in de hand te houden.

Ik ben een student, heb dus niet vreselijk veel geld en WEET dat een Koch Powertone duur is. Ik weet ook dat ik mijn Marshall JCM 800 erg goor vind klinken (hij is ook al oud hoor..) en dat ik laatst over een Laney gespeeld heb die in comb. met mijn GT-3 vreselijk goed klonk (ook een top + cabinet). Ik wil echter eigenlijk van de GT-3 dist. af en over naar 'the real thing': buizen distortion. De amp moet dus zonder GT-3 vreselijk hakken. Mesa Boogie is te duur, Fender te clean, Hughes&Kettner is transistor (iemand zei hierboven dat die beter zou zijn dan een Laney.. hoezo dat dan?)...

De versterker wordt thuis gebruikt en onstage; in de oefenruimte staan al verschillende amps. Hij moet flink wat kracht hebben; een strakke metal distortion (ik wil eigenlijk af van de GT-3 dist. en over naar 'the real thing': buizen dist. :smile: ) maar ook mooi helder clean blijven op hooge volumes. Hij moet 3 channels hebben + een solo channel (net als de KOCH powertone dus).

Ok.. een hele hoop eisen voor een nieuwe amp. Ik weet dat het subjectief gebeuren is, maar ik waardeer jullie meningen en kan misschien ook op basis daarvan enige conclusies trekken.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: xystus op 2002-01-28 12:09 ]</font>

JV
28 januari 2002, 15:13
ik heb nu een koch multitone en ik als de powertone ongeveer hetzelfde geluid heeft is het denk ik niet het geluid dat je zoekt. de distortion is zeer mooi en goed, maar voor superzware metal is hij gewoon te vox-achtig. je kan beter naar iets kijken met wat meer high gain

gangsta
28 januari 2002, 18:51
H&amp;K heeft een nieuwe amp, iets met warp... geloof ik, niet zo duur, buizen, en geschikt voor jouw stijl, check de site van h&amp;k ff, t kan zijn dat ik maar wat onzin lul..

xystus
28 januari 2002, 20:31
Op 2002-01-28 14:13, schreef JV:
ik heb nu een koch multitone en ik als de powertone ongeveer hetzelfde geluid heeft is het denk ik niet het geluid dat je zoekt. de distortion is zeer mooi en goed, maar voor superzware metal is hij gewoon te vox-achtig. je kan beter naar iets kijken met wat meer high gain


De powertone is volgens mij (en de KOCH catalogus :smile: ) meer geschikt voor metal. Het heeft namelijk ULTRA-HIGH gain en dit staat garant voor een brute sound.

Hoe is de clean van de Multitone in tegenstelling tot marshalls, laney's enz?

JV
28 januari 2002, 20:51
Op 2002-01-28 19:31, schreef xystus:

De powertone is volgens mij (en de KOCH catalogus) meer geschikt voor metal. Het heeft namelijk ULTRA-HIGH gain en dit staat garant voor een brute sound.

Hoe is de clean van de Multitone in tegenstelling tot marshalls, laney's enz?


clean is bruuuuuut. zware bass. prachtige klein beetje bb-king achtige sound met wat meer treble erin. overstuurd klinkt hij nog 10x beter, de hele kamer trilt mee en echt oorverdovend mooi

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JV op 2002-01-28 19:52 ]</font>

anoniem
8 februari 2002, 00:58
Helemaaal mee eens, Ik heb de Ex-KOCH multitone top van wijlen Herman Broods gitarist David Hollestelle en het ding klinkt echt geweldig.

Je wilt niet weten wat voor een super sound (en hard) er uit die 50 wattjes komen, alleen ik vraag me wel af, zou die powertone nou echt alleen maar harder gaan of issie echt gewoon veel meer Metal,

Nocki
8 februari 2002, 14:04
hee nog even over die mesa amps.

ze zijn helemaal niet duur. ik zelf heb een huis en mijn hypotheek is duurder per jaar het is dus alleen maar een kwestie van prioriteiten stellen...
oja en zorgen dat je niet zo vaak thuisbent in verband met deurwaarders... maar ja met zo'n mooie mesa amp mag je overal komen spelen dus ben je altijd on the road...

nocki

GuitarMaster
9 februari 2002, 16:13
Wat voor huis heb je dan???????

Chiel
11 februari 2002, 09:32
Waarschijnlijk zoééntje met een dak erop.