PDA

View Full Version : Nogal een overig snaarinstrument...



Woml
26 augustus 2017, 21:50
Mijn nieuwste aanwinst/experiment/bouwsel: een dulcimer!

http://imageshack.com/a/img924/2244/jmIqaG.jpg

Ziehier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?173386-Wat-moet-je-daar-nou-weer-mee) het bouwverslag...

fred dons
27 augustus 2017, 08:11
daar moet een floyd op :D
maar serieus mooi geworden zeg!!

EBOUE
27 augustus 2017, 08:40
Neem eens wat op met een videootje? Mooi ding!

Woml
27 augustus 2017, 09:59
Een Floyd... Nouuu... Ik zit intussen te denken over een elektrische (hij is gewoon te leuk!) en heb daadwerkelijk overwogen om daar een tremolo op te zetten. Maar of het zo ver komt..? In ieder geval geen Floyd, want ik heb een rothekel aan dat gepiel met het vastzetten van die snaren.

En filmpjes heb ik gisteren gemaakt; zitten aan het eind van het bouwverslag.

Brad
27 augustus 2017, 13:24
Wat ik mij afvraag bij dit instrument. Wat is de meerwaarde van dit ding ten opzichte van andere meer gangbare snaarinstrumenten.

D3nnis
27 augustus 2017, 13:31
Ik denk dat de meerwaarde schuilt in het feit dat het een gaaf ding is :D

Woml
27 augustus 2017, 13:37
Dat vooral ja :crazyhappy:

Maar inderdaad, als je het puur functioneel bekijkt, en je kunt de hele wereld bij elkaar spelen op een shortscale elektrische gitaar met zo dun mogelijke snaren en een bak vol pedalen, wat wil je dan nog meer? Dan is de meerwaarde volledig 0. :ok:

Brad
27 augustus 2017, 13:43
Met een gehaaide afstelling kan ik dat geluid op mijn acoustic simulator ongeveer wel nabootsen inderdaad.

Woml
27 augustus 2017, 13:48
Precies! Ik zou zeggen: veel plezier! :roll:

barno
27 augustus 2017, 15:29
Fijn ja, je bouwt een uniek en schitterend instrument, komt zo'n Brad met van die respectloze comments... Kerel, you have No clue. Terug naar het ballenbad jij.

Brad
27 augustus 2017, 15:34
Das niet respectloos bedoeld hoor. Maar ik denk gewoon bij mezelf, als ik iets zou bouwen dan zou ik ik iets bouwen dat qua klank echt heel anders is dan wat er al te krijgen is. Dat mag ik toch wel zeggen?

Woml
27 augustus 2017, 15:47
Tuurlijk, van mij mag je.

Ik vind dit een lollig apparaat, en ik merk dat ik gedwongen word om na te denken over wat ik speel als ik minder snaren en minder frets heb, en ondersteboven moet werken. Daar zit voor mij meer dan genoeg meerwaarde in.

Maar als het jou alleen gaat om de klank, en als jij met al je pedalen en toestanden jouw gitaar kunt laten klinken als een bas, een banjo en een harp, en je wordt daar blij van, dan zal ik je geen strobreed in de weg leggen. Ga gerust je gang, en veel succes. :strat:

D3nnis
28 augustus 2017, 14:37
Tuurlijk, van mij mag je.

Ik vind dit een lollig apparaat, en ik merk dat ik gedwongen word om na te denken over wat ik speel als ik minder snaren en minder frets heb, en ondersteboven moet werken. Daar zit voor mij meer dan genoeg meerwaarde in.


Dat vind ik al met akoestisch vs elektrische gitaren; op een akoestische gitaar speel je toch anders dan op een elektrische met piezo of zo.