PDA

View Full Version : Vraagje over waarde stratocaster met Gibson scale



ErikvH
26 augustus 2017, 21:37
Hallo allemaal,

Ik ben trotse eigenaar van een Fender USA strat uit 2013. Vandaag heb ik een Warmoth neck besteld met Gibson scale length (ik kan niet wennen aan de Fender mensuur). Nu zit ik eraan te denken om de "oude" originele hals te koop te zetten. Alleen nu vraag ik me af of de gitaar dan niet te veel waarde verliest, mocht ik hem nog ooit verkopen?

dus wellicht is het slimmer om de originele neck te houden? Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tabula Rasa
26 augustus 2017, 21:40
En in Eb stemmen en met een capo op de eerste fret?

gepost met Tapatrut.

Tupelo
26 augustus 2017, 21:55
Is de afstand tot je brug dan nog wel in orde ? :confused:
Als in; ben je niet bang dat je het ding niet meer geintoneerd krijgt..?

Tabula Rasa
26 augustus 2017, 21:58
Conversionneck

gepost met Tapatrut.

ErikvH
26 augustus 2017, 22:02
Het is idd een conversion neck. Het monteren etc komt wel goed. Dat met de capo heb ik geprobeerd en dat beviel goed. Vandaar dat ik nu die conversion neck heb besteld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tupelo
26 augustus 2017, 22:38
Oké.
Ik zou de hals houden.
Zelf heb ik een Blade TS1, op een gegeven ogenblik helemaal laten strippen, nieuwe pups, nieuwe frets, nieuwe electronica, nieuwe hardware, alleen het hout nog origineel.
Die gitaar was mij op het lijf geschreven, en na allerlei Fenders & ook een Gibson, the best thing ever happened to me, als het gaat om een in een band voor mij bruikbare gitaar.
Dus ook alles dat van die gitaar is afgekomen, heb ik verkocht.
Na tien jaar heb ik twee andere main axes, en vind ik aan die Blade weinig meer aan.
Ding is, dat die in onderdelen meer op gaat brengen, dan wanneer ik 'm als gitaar verkoop.
Ander ding is...
Zou ik de meuk die er vanaf kwam nog hebben, en 't ding weer de gitaar maken die het was & de nieuwe onderdelen verkopen ?
Dan zou het nog meer opbrengen.
Als je de centen niet nodig hebt, en de hals die je er vanaf haalt ligt niet in de weg; lekker bewaren.

Brad
26 augustus 2017, 22:40
Het is idd een conversion neck. Het monteren etc komt wel goed. Dat met de capo heb ik geprobeerd en dat beviel goed. Vandaar dat ik nu die conversion neck heb besteld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Laat weten hoe het bevalt wanneer je hem erop hebt zitten. Ik ben wel benieuwd.

Fusion
26 augustus 2017, 22:43
Oké.
Ik zou de hals houden.
Zelf heb ik een Blade TS1, op een gegeven ogenblik helemaal laten strippen, nieuwe pups, nieuwe frets, nieuwe electronica, nieuwe hardware, alleen het hout nog origineel.
Die gitaar was mij op het lijf geschreven, en na allerlei Fenders & ook een Gibson, the best thing ever happened to me, als het gaat om een in een band voor mij bruikbare gitaar.
Dus ook alles dat van die gitaar is afgekomen, heb ik verkocht.
Na tien jaar heb ik twee andere main axes, en vind ik aan die Blade weinig meer aan.
Ding is, dat die in onderdelen meer op gaat brengen, dan wanneer ik 'm als gitaar verkoop.
Ander ding is...
Zou ik de meuk die er vanaf kwam nog hebben, en 't ding weer de gitaar maken die het was & de nieuwe onderdelen verkopen ?
Dan zou het nog meer opbrengen.
Als je de centen niet nodig hebt, en de hals die je er vanaf haalt ligt niet in de weg; lekker bewaren.
Jij weet grwoon nog niet dat je een Ibanez nodig hebt. De beste prijs/kwaliteit en t meest allround en de gewoonste edoch vetste looks.

Tupelo
26 augustus 2017, 22:47
Nee.
Ik zit gewoon op de vintage hype.
Voor mij geen nieuwe gitaren meer.
Oude Ibanez misschien...?
Zo een walnut ES335 modelletje...?
Moet bekennen dat ik zo een SZ voor erbij ooit weleens zag zitten, maar dat is voorbij.
Mijn gitaren moeten quirky zijn, en ik ben nu eenmaal een liefhebber van antiek en curiosa.
Eigenlijk red ik mezelf prima met mijn Mustang & Hofner; zit in mijn comfortzone met die twee.

ErikvH
26 augustus 2017, 23:53
Oké.
Ik zou de hals houden.
Zelf heb ik een Blade TS1, op een gegeven ogenblik helemaal laten strippen, nieuwe pups, nieuwe frets, nieuwe electronica, nieuwe hardware, alleen het hout nog origineel.
Die gitaar was mij op het lijf geschreven, en na allerlei Fenders & ook een Gibson, the best thing ever happened to me, als het gaat om een in een band voor mij bruikbare gitaar.
Dus ook alles dat van die gitaar is afgekomen, heb ik verkocht.
Na tien jaar heb ik twee andere main axes, en vind ik aan die Blade weinig meer aan.
Ding is, dat die in onderdelen meer op gaat brengen, dan wanneer ik 'm als gitaar verkoop.
Ander ding is...
Zou ik de meuk die er vanaf kwam nog hebben, en 't ding weer de gitaar maken die het was & de nieuwe onderdelen verkopen ?
Dan zou het nog meer opbrengen.
Als je de centen niet nodig hebt, en de hals die je er vanaf haalt ligt niet in de weg; lekker bewaren.

Ik kan de centen wel gebruiken 😂 Het enige wat me weerhoudt is dat het zonde zou zijn als mn gitaar dan ineens veel minder waard zou worden. Ik neem aan dat ie nu nog zo'n 800-900 waard zal zijn. Zonder originele neck, wordt t dan 500? Of valt dat mee?
Dat het dan een Gibson scale is zal waarschijnlijk ook niet echt meewerken lijkt me?



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Pepe
27 augustus 2017, 01:17
Origineel berg je op en schuif je onder je bed. Je conversion gitaar valt aan de straatstenen niet te slijten maar een paar honderd brengt het wel op als je de neck en body dan los verkoopt.
Maar goed, zo ga je pas over 10 jaar denken, nu is het 200 euro's waar je een paar keer van kan stappen.

ErikvH
27 augustus 2017, 02:14
Origineel berg je op en schuif je onder je bed. Je conversion gitaar valt aan de straatstenen niet te slijten maar een paar honderd brengt het wel op als je de neck en body dan los verkoopt.
Maar goed, zo ga je pas over 10 jaar denken, nu is het 200 euro's waar je een paar keer van kan stappen.

haha 😂 Duidelijk antwoord 👍🏻under the bed he will go...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
27 augustus 2017, 03:53
Origineel berg je op en schuif je onder je bed. Je conversion gitaar valt aan de straatstenen niet te slijten maar een paar honderd brengt het wel op als je de neck en body dan los verkoopt.
Maar goed, zo ga je pas over 10 jaar denken, nu is het 200 euro's waar je een paar keer van kan stappen.

Psies, je komt dan in het wat-eengek-er-voor-geeft land ;)

the sure thing
27 augustus 2017, 09:27
Ik wist niet eens dat er verschil zit tussen mensuur Gibson en Fender... ik begrijp nu dat Fender een iets langere mensuur heeft. Dit betekent ook dat Fender dus een ietwat langere afstand tussen de frets heeft?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dutch66
27 augustus 2017, 10:00
Ik denk dat je met EUR. 500,-- al aan de bovenkant zit met wat die plank dan waard zou zijn,
niet doen dus ...