PDA

View Full Version : Opname eigen werk (work in progress...)



pasqual
23 augustus 2017, 22:48
Deze opname is gemaakt in Maasbracht bij Moonrecordings. We hebben alles met z'n allen tegelijk opgenomen waarbij de bedoeling was om vooral de basis (de drums en bas) er goed op te krijgen. De gitaren zijn ergens anders opnieuw opgenomen. De toetsen gaan later ook nog opnieuw opgenomen worden. De zang gaat als laatste erop komen. De balans is verre van optimaal omdat er in dit stadium nog niets aan gemixt is. Dus in sommige gedeeltes mogen de toetsen best verder naar voren komen maar dat is voor later. De opnames zullen waarschijnlijk niet veel eerder klaar zijn medio november/december.
Anyway, bedankt voor het luisteren en laat maar even weten wat je van het lied vind;)

Linkje: https://soundcloud.com/mrestpas/generate-hidden-fears-guitarrec

benwave
3 september 2017, 12:24
Waanzinnig man . Wat zou het toch mooi zijn als David dit hoorde en zei komen jullie maar eens naar mij toe.
Dan kijken we er nog een keer naar en speel ik wat mee..... :)

pasqual
3 september 2017, 12:58
Thanks Ben:ok:
Wat die PF invloeden betreft: guilty! In de loop van het nummer wordt dat wel losgelaten (naar mijn bescheiden mening;)).

Fusion
3 september 2017, 14:29
Zo die invloeden liggen er wel bovenop ja. Vind je t gek dat Ben opeens weer even komt buurten :D Ehm, niet mjjn ding, retelang intro, maar ik denk dat de instrumenten er goed opstaan en het vast heel erg oké gaat klinken! Voor ouwe lullen muziek dan hè.. ..



;)

Oh, qua tempo vind ik t soms n beetje slepen. Misschien iets voor de volgende keer om op te letten. Verder petje af!! Hoop dat de zang de rest eer aan gaat doen. Post t vooral, ben benieuwd!

pasqual
3 september 2017, 21:48
Mooi Fuu, ik ben dus al een ouwe lul!:seriousf:
Anyway, bedankt voor je comment!;)

Erik de Perik
3 september 2017, 22:16
Mooi Fuu, ik ben dus al een ouwe lul!:seriousf:
Anyway, bedankt voor je comment!;)

Klopt gewoon. De veel te lange intro is heel erg PF en de rest ook weinig spannend. Prima opgenomen maar daar ga je geen oorlogen mee winnen, sorry. :)

Fusion
3 september 2017, 22:17
Ik verwacht dat de zang nog e.e.a. gaat invullen ;)

pasqual
3 september 2017, 22:26
Eric en Fu, ik zal 'm zeker posten als ie klaar is. Maar dat zal nog wel effe duren tot december vermoed ik.

Erik de Perik
3 september 2017, 22:27
Eric en Fu, ik zal 'm zeker posten als ie klaar is. Maar dat zal nog wel effe duren tot december vermoed ik.

Dit snap jij alleen, vermoed ik.

pasqual
3 september 2017, 22:34
Dit snap jij alleen, vermoed ik.

Is alles voor jouw een wedstrijd om zo bijdehand mogelijk te antwoorden?
Zal wel aan mijn (gebrek aan) intelligentie liggen dat ik je niet volg?

Erik de Perik
3 september 2017, 22:47
Is alles voor jouw een wedstrijd om zo bijdehand mogelijk te antwoorden?
Zal wel aan mijn (gebrek aan) intelligentie liggen dat ik je niet volg?

Ja het is een wedstrijd......

The Lo Lands
5 september 2017, 20:08
Qua opname klinkt het al erg fraai over mijn studio monitoren! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat wat volgens mij helemaal goed gaat komen. Als de tracks er in de basis al zo goed op staan dan wordt afmixen en masteren een makkie denk ik zo :-) Mooie gitaar sounds ook!! Goed bezig Pasqual!

Han S
5 september 2017, 20:17
Lekker hoor! Ik ben benieuwd naar de mix en hoe ook met name de drums gaan klinken.

pasqual
5 september 2017, 21:08
Qua opname klinkt het al erg fraai over mijn studio monitoren! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat wat volgens mij helemaal goed gaat komen. Als de tracks er in de basis al zo goed op staan dan wordt afmixen en masteren een makkie denk ik zo :-) Mooie gitaar sounds ook!! Goed bezig Pasqual!

Thanks Lo! Ik ben ook erg benieuwd, zeker gezien het feit dat de toetsen ook nog opnieuw worden gedaan en de zang nog helemaal vanaf scratch gedaan moet worden! Daar gaan we nog veel werk aan krijgen maar gelukkig hebben we alle tijd. We hebben de opnames in de studio waar de basis is opgenomen uiteraard moeten betalen maar waar we de nieuwe tracks opnemen ( dus gitaar, zang en toetsen ) hoeven we niet te betalen. Gaan we wel doen want die knul werkt hard om dit voor elkaar te krijgen. Hij is een goede bekende van ons en gebruikt onze opnames als zijn studieproject. De studio-opnames heeft hij zelf ook opgezet, ingeregeld en vastgelegd. We hebben al te gekke opnames van hem gehoord van eerdere projecten.
By the way; ik heb zelf al een domme fout ontdekt waar ik zelf ook beter bij had moeten nadenken: de basis is opgenomen met alle instrumenten in dezelfde ruimte, wel met schotten ertussen. Tijdens het rustige gitaarsolootje voordat de keys losbarsten hoor je het originele solootje van mij op de achtergrond. Dit zijn de overhead microfoons van de drums die dit hebben opgepikt. Dom! Had ik niet moeten meespelen op dat moment....:soinnocent:
Ik weet nog niet hoe we dit gaan oplossen ( misschien net doen alsof dit de bedoeling is...:hide: )

De gitaarsounds: gain stukjes heb ik links en rechts apart ingespeeld met een iets andere sound.

pasqual
5 september 2017, 21:15
Lekker hoor! Ik ben benieuwd naar de mix en hoe ook met name de drums gaan klinken.

Bedankt Han! De drums dat gaat ( denk ik ) helemaal goed komen want diegene die voor ons opneemt en gaat mixen is zelf drummer.
Hij speelt nu bij Amberjacks en heeft in een vorig muziekleven bij Callenish Circle gedrumd.


https://www.youtube.com/watch?v=YGb_2jaAEak

Erik de Perik
5 september 2017, 21:23
Thanks Lo! Ik ben ook erg benieuwd, zeker gezien het feit dat de toetsen ook nog opnieuw worden gedaan en de zang nog helemaal vanaf scratch gedaan moet worden! Daar gaan we nog veel werk aan krijgen maar gelukkig hebben we alle tijd. We hebben de opnames in de studio waar de basis is opgenomen uiteraard moeten betalen maar waar we de nieuwe tracks opnemen ( dus gitaar, zang en toetsen ) hoeven we niet te betalen. Gaan we wel doen want die knul werkt hard om dit voor elkaar te krijgen. Hij is een goede bekende van ons en gebruikt onze opnames als zijn studieproject. De studio-opnames heeft hij zelf ook opgezet, ingeregeld en vastgelegd. We hebben al te gekke opnames van hem gehoord van eerdere projecten.
By the way; ik heb zelf al een domme fout ontdekt waar ik zelf ook beter bij had moeten nadenken: de basis is opgenomen met alle instrumenten in dezelfde ruimte, wel met schotten ertussen. Tijdens het rustige gitaarsolootje voordat de keys losbarsten hoor je het originele solootje van mij op de achtergrond. Dit zijn de overhead microfoons van de drums die dit hebben opgepikt. Dom! Had ik niet moeten meespelen op dat moment....:soinnocent:
Ik weet nog niet hoe we dit gaan oplossen ( misschien net doen alsof dit de bedoeling is...:hide: )

De gitaarsounds: gain stukjes heb ik links en rechts apart ingespeeld met een iets andere sound.

Hoeveel grip heb je nog over de afzonderlijke kanalen of heb je verder geen overspraak?

pasqual
5 september 2017, 21:32
Daar moeten we nog even voor gaan zitten en alle sporen een voor een luisteren. Er zal heus wel iets gerepareerd kunnen worden. Probleem is natuurlijk dat we de overheads moeilijk kunnen weglaten bij dat betreffende stuk want dat ga je zeker horen. Althans, je zult verschil bemerken omdat er "iets" anders is. Andere optie is om de solo precies te spelen als het origineel en dat wordt moeilijk;)

Edit: de basgitaar is ook opgenomen met mike en die stond redelijk bij mij in de buurt. Misschien dat we op dat stuk alleen het DI signaal kunnen pakken, scheelt weer wat overspraak...

Han S
5 september 2017, 21:57
Bedankt Han! De drums dat gaat ( denk ik ) helemaal goed komen want diegene die voor ons opneemt en gaat mixen is zelf drummer.
Hij speelt nu bij Amberjacks en heeft in een vorig muziekleven bij Callenish Circle gedrumd.


https://www.youtube.com/watch?v=YGb_2jaAEak

Dan moet ik hem kennen want ik heb een paar keer met CC opnamen gemaakt, maar dat is lang geleden.

pasqual
5 september 2017, 22:13
Kan kloppen, was halverwege '90 t/m halverwege de zero's.
(o.a. Metal Blade Records )

Stratman70
12 oktober 2017, 15:51
Erg mooi en knap stuk muziek! Inderdaad, m.n. aan het begin is het 'Hallo PF'. :) De gitaren en het geheel klinken mooi strak, maar wel wat droogjes nog. Ben benieuwd naar het eindresultaat en hopelijk mooie zang erbij.