PDA

View Full Version : nieuwe tokai



bebe
31 juli 2003, 17:59
Gisteren is m'n nieuwe tokai vanuit Canada aangekomen. Het is weeral een rickenbacker copie.
Oke ik weet wel dat jullie tokai niet zo'n supermerk vinden, maar ik vind ze best wel erg goed klinken (heb al op echte gespeeld,maar vind mijn tokai toch nog meer 60'sachtig klinken; dit komt volgens mij doordat de tokai elementen de oude aantal rickenbackerwindingen gebruiken. Voor degene die nog kunnen volgen:rickenbacker jaren 60: 7.0K tot 7.5K nu 12k tokai:7.0k tot 7.5k.
Het is een 350/12 copie.Jawel een 12-string!!! Alleen de headstock is niet zoals het hoort bij een rickenbacker, maar daar kan ik mee leven.
Love these tokais!!!
Pics volgen :wink: [/code]

SiNiSTRaL
31 juli 2003, 18:00
cool, beetje george harrison achtig?
die had toch ook een 12 snarige rickenbacker?

bebe
31 juli 2003, 18:01
neen eerder die van John Lennon

iam
31 juli 2003, 18:21
wij willen foto's :)

roppie
31 juli 2003, 21:36
congrats man, ik sluit me aan bij iam :)

bert k
31 juli 2003, 21:46
Foto! Foto! Foto!

Trouwens, Tokai staat goed bekend, geen rotzooi.

iam
31 juli 2003, 21:58
hoeveel heeftie gekost all in?

wietse
31 juli 2003, 22:22
tokai wordt toch niet zo op neer gekeken hier volgens mij,vooral de oude gitaren van ze zijn gewild.
vind rickenbackers altijd mooi hoop ook nog eens een kopie daarvan te scoren op een rommelmarkt (of een echte maar dat blijft dromen).

bebe
1 augustus 2003, 17:14
Op de foto's zullen jullie nog even moeten wachtten (misschien morgen als ik de digitale camera terug heb).
Alles inbegrepen: transport, taxen, gitaar, wisselkoers :lol: héhé kwam hij op 491 eurotjes vind ik een superkoopje of vinden jullie van niet?
(denk dat ik de taxen ontlopen heb; normaal moet je toch direct taxen betalen bij ontvangst maar moest enkel teken voor ontvangst; zou er toch nog een rekening worden opgestuurt ? hoop van niet!)
beloof zeker foto's te posten bedankt voor jullie positieve commentaar t.o.v. tokai's.

iam
1 augustus 2003, 17:46
amai valt reuze mee!! kan je me eens die site geven waar je gekocht hebt?

maar een bedenking: tokai wordt toch ook in n'land en belgie verkocht? is het dan in canada zoveel goedkoper tov hier? en tov in de us of *** a?

bebe
1 augustus 2003, 18:56
Eerst en vooral de website van tokai voor de benelux: http://www.tokaiguitars.nl/ ze beantwoorden hun email wel niet.
Mijn twee tokai's zijn beide rg40's een 6 en een 12-snarige uitvoering. De 6-snarige uitvoering moet in België en nederland wel te verkrijgen zijn, maar ik zou echt niet weten waar. De twaalfsnarige is custommade voor mike's music in canada (tokai maakt op bestelling als je minstens 12, denk ik, stuks bestelt).
Dit is de website van mike's music, maar toen ik hem daarjuiste wilde openen bleek hij tijdelijk buiten werking te zijn. http://www.vaxxine.com/mikesmusic/ ,maar email hem gerust hij is zeer behulpzaam en je kunt een goede deal met hem sluiten. palermo@vaxxine.com

bebe
1 augustus 2003, 18:59
Oh en iam even ter zijde ik zag juist dat je in brugge of gent (kot) woont. Ik woon ook in België. wou dit even vermelden. :wink:

iam
1 augustus 2003, 19:02
waar dan alsk vragen mag? (eventuele test van je andere 6snarige tokai ;))

bebe
1 augustus 2003, 19:10
In tongerlo bij westerlo( of Geel als dat meer zegt), maar dat testen zou nogal lastig voor je zijn daar ik linkshandig speel en mijn snaren dus omgedraaid heb. Voor een foto van mijn licht aangepaste tokai zie
--------------------------------------------------------------------------------

http://gitaarforumdump.s5.com/cgi-bin/i/gear/ricky.JPG

bert k
1 augustus 2003, 19:14
Amai! (zoals jullie daar dan plegen te roepen) Wat een mooi gitaartje! Echt een gaaf ding, man!

Matje
1 augustus 2003, 20:43
Kan je die Tokais nou ook gewoon in Nederland bij een gitaar winkel bestellen?

dodoweirdo
1 augustus 2003, 21:02
tokai zietr goed uit en als hij 60s klinkt dan zit het helemaal goed.

off topic: iam kzit binnekort ook in gent op kot, wa studeer je?

iam
1 augustus 2003, 22:45
idd wel geile axe :)

jammer dat je links speelt... maar ben ook niet v dichtbij dus zal er toch waarschijnlijk niet van komen... jammer

ben jaloers wel

over welke amp speel je?

The Mule
2 augustus 2003, 08:05
Alles inbegrepen: transport, taxen, gitaar, wisselkoers :lol: héhé kwam hij op 491 eurotjes vind ik een superkoopje of vinden jullie van niet?
(denk dat ik de taxen ontlopen heb; normaal moet je toch direct taxen betalen bij ontvangst maar moest enkel teken voor ontvangst; zou er toch nog een rekening worden opgestuurt ? hoop van niet!)

Bijna altijd controleert de douane (de Nederlandse althans) een dergelijke zending bij binnenkomst 'fysiek', er zit dan een formuliertje in de verpakking waar dat op gemeld wordt. Later krijg je dan een rekening voor de aanvullende kosten (BTW en invoerrechten). Ik dacht bij de import van m'n PRS ook de tax ontlopen te zijn, maar die rekening kwam gewoon een weekje later. Het ging daarbij wel over iets andere bedragen natuurlijk, de tax alleen al kwam op 542 euro...

bebe
2 augustus 2003, 09:38
In mijn verpakking zat geen papiertje van de douane; dus maybe :razz:
Ikzelf speel over een vox ampje (geen ac30!!! te duur!!!!). Maar denk mij een vox cambridge 30 bij feedback te bestellen. Sturen zij ook naar België?

zZoRgO
2 augustus 2003, 10:17
er zitten hier blijkbaar nogal wat belgen!

me ook in gent op kot, straks kunnen we in gent al een meeting houden! 8-)

sash
2 augustus 2003, 12:47
Kut he :razz: :D

bebe
2 augustus 2003, 19:02
Hier een foto van mijn twee tokai's.
Sorry voor de slechte kwaliteit.
http://gitaarforumdump.s5.com/gear/ricky%27s.gif
De 6-snarige wacht nog steeds op zijn bigsby, maar heeft al wel een gouden slagplaat + een gouden naamplaat gekregen met rickenbacker er op.
De 12-snarige zoek ik origineel te houden daar ik best wel fier ben op mijn tokai en dus zeker niet beschaamd om met tokai rond mijn nek rond te lopen.