PDA

View Full Version : voor de techneuten onder ons...



Stringz-N-Pickz
31 juli 2003, 18:53
Hoi!

Ik zie dat hier heel wat mensen zitten die nogal wat ervaring hebben met het bouwen van een rack. Ik ga ook een rack bouwen maar dan een beetje anders en daar heb ik jullie hulp een beetje bij nodig :

Ik heb een koch Multitone (100 Watt). Ik ben hier dik tevreden mee dus ik ga geen aparte pre/power amp kopen. Wat ik wil doen is het volgende : een tc electronic m-one XL en D-two aansluiten op mijn effectenloop en een koch Loadbox tussen mijn power amp en speakers hangen. En dan nog een midi-floorboard met axess channel switcher. Er zijn echter wat dingen die ik eerst opgehelder wil hebben.

- Welke effectloop moet ik gebruiken : serieel of parallel. Als ik de seriele optie gebruik krijg ik dan geen grote delay in mijn sound, aangezien die effectenapparaten allemaal ad/da en processing time vergen. Als ik ze echter parallel schakel en ik zou eerst de d-two en dan de m-one XL doen dan worden alleen mijn delays bewerkt door de m-one en niet mijn originele signaal. Het liefst gebruik ik wel de parallel loop want dan kan ik de reverb uitschakelen en als mix-knop gebruiken. Wat zou de beste oplossing zijn ?

- Hoe zit het met impedanties van de fx-loops. Moeten de impendanties van de fx-apparaten overeenkomen met de fx-loop ? dit is nl niet het geval. Gaat mij dit veel signaal verlies opleveren ?

Hopelijk kunnen jullie wat duidelijkheid verschaffen. Het voornaamste is dat mijn KOCH geluid niet wordt aangetast. De effecten zijn als het goed is transparant maar ik moet alles wel zo aansluiten dat er geen grote verschillen in signaal optreden.

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,
SNP

Rectifier
31 juli 2003, 19:05
Je moet een lijn-mixer aanschaffen of een looper waarmee je beide apparaten onafhankelijk parallel worden aangestuurd.
Zo blijft je originele toon zowiezo intact.

En die zet je dan in een seriele loop en je gaat dan parallel mixen met de lijn mixer.

BramVersteeg
31 juli 2003, 20:05
Kun je niet beide FX-apparaten op die axess aansluiten? Dan kun je die los van elkaar oproepen wanneer nodig. In welke fx-loop je die dan zou moeten doen weet ik zo ook niet.
Ik vind dit onderwerp ook wel interessant want ik heb er ook eens aan gedacht om het op dezelfde manier te doen. :)
Suc6
Grz. Bram

Stringz-N-Pickz
31 juli 2003, 20:56
Die axess is alleen bedoeld om mijn Koch tegelijkertijd te kunnen switchen met mijn effecten, je kunt daar geen effectenapparaten op aansluiten.
Parallel lijkt me de beste optie, maar zo'n mixer is wel heel omslachtig. Als ik het serieel doe heb ik dan een grote delay ? en ik moet nog een antwoord hebben op de impendantievraag...

Groet,
SNP

ps bram, ken jij robin ik ben zijn neef :)

BramVersteeg
1 augustus 2003, 01:47
:-D Dan moet jij Mark zijn..
Ja, die ken ik dus.
Maar ik dacht dat je met dat axess apparaat al je effecten aan kon sturen? Die heb je ook van CAE. Erg handig maar wel duur. Maar aangezien ik toch een versterker wil kopen die midi is, is dat(op langere termijn) ook wel erg handig. Onder elke knop op je midiboard een ander kanaal met gewenste effecten!!
Maar doe Robin maar de groeten als je hem ziet :cool:
Ik stuur hem wel mail vanuit Australie
Grz. Bram

Stringz-N-Pickz
1 augustus 2003, 08:15
hehe, mark is z'n andere neef :-D ik heet ivo (allebei gitarist trouwens)

Nope die axess is alleen voor channel switching en midi toepassingen. Het geeft als het ware het signaal van je pedalboard door naar je effecten (midi).

Groet,
SNP (Ivo)

BramVersteeg
1 augustus 2003, 09:22
Oh, sorry voor het misverstand :oops:
Maar hoe heet zo'n ding wat ik bedoel dan? Ik dacht dat je die ook van axess had? Maar goed..

Rob@tele
1 augustus 2003, 12:06
Hej Allen,

Nou wat betreft de impedanties zit het wel ok. De G-Major werkt bv perfect samen met de Koch.

Serieel of parallel hangt af of de TC's full wet signalen als output hebben of ook het dry signaal.
Stel je de wet/dry mix in met de fx, dan altijd serieel. Is de fx full wet, dan kan parallel. Dit werkt dus altijd voor reverb/delay en modulatie fx (chorus/flanger). Dus geen dry signaal in een parallel loop vanwege kleine delay door AD/DA!

Let wel op de delay in preset changes voor de M-one XL en D-two! Vraag dit anders na bij TC! De G-major/force hebben een zeer korte delay in preset changes, dus uitermate geschikt voor changes tijdens liedjes.

Stringz-N-Pickz
1 augustus 2003, 15:25
Je gaat me toch niet vertellen dat de m-one en d-two ook een lange schakeltijd hebben tussen patches he ?
Van de lexicon's weet ik dat ze er bijn 2 sec over doen, dat is echt niet acceptabel. Iemand hier meer info over ?

Groet,
SNP

kokeleko
1 augustus 2003, 15:51
Is wel lang he' twee seconden, milisecondes zeker.
Je moet gewoon in 1 patch blijven en met CC's je fx aan en uit zetten, kind kan dan de was doen :-D

Rectifier
1 augustus 2003, 15:51
Voor de 100.000e keer, Lexicon's doen er geen 2 seconden over.

Hij past zich qua schakelsnelheid aan aan de gebruiker, en bij mij is ie supersnel :D :D :D

Geintje, ze hebben idd. vertraging maar echt geen 2 seconden.
Zo'n paar miliseconden.

Nogmaals, Eventide's hebben nog meer vertraging en toch zie je die in elke Pro'rack. Okay als je'm via een mixer laat lopen merk je dat niet nee, maar die vertraging blijft wel......