PDA

View Full Version : weer eens een inleg



fred dons
31 juli 2003, 17:21
gaarne jullie advies, ik ben nu deze neck aan het inleggen en twijfel heel erg of ik nog een binding op de neck moet inleggen
en zoja of dat dan paua, abalone of parelmoer moet worden

http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=66&page=9&ktw=c6d18f4981826b0c13c11ef550e13bd2

Ic3gl0vE
31 juli 2003, 17:23
een pimpgitaar! stoer!!
Binding zou ik zeker wel doen ja, ook om de body. Ik zou 'm van hetzelfde materiaal als de inlay maken.

Ibanez RuleZ
31 juli 2003, 17:24
erg mooi, heel erg mooi fret! je zou kunnen kijken met een dun strookje papiertape of je een binding wil, maar ik denk dat het niet echt bevorderlijk is. t zat te druk worden.

Harrald

fred dons
31 juli 2003, 17:25
de body heeft een fake binding (niet zo goed te zien op de foto) en ik heb heb al afgelakt dus het is een beetje te veel moeite om de body nog in te leggen :D

renier
31 juli 2003, 17:28
wauw!!!... dat is wel helemaal geniaal...

wat moet dat nu kosten, zo'n inlay van de meester...?

*renier voelt de saaie stipjes op de hals van zijn rg560 achter hem in zijn rug branden...*



maar even ontopic: ik zou hem verder niet meer binden. leid alleen maar de aandacht af van die fantastische inleg!

fred dons
31 juli 2003, 17:37
het zagen van het parelmoerviel me eigenlijk reuze mee, het inleg werk tussen de frets dat is het meest vervelende :lol: dus het hoeft niet zoveel te kosten

in wit parelmoer zouden deze vrouwtjes ingelegd in rosewood EUR 100 moeten kosten waarbij ik nog 1 klein voorbehoud moet maken,
ik ben bijna door mijn parelmoer heen :( (ik had een voorraad waar ik 3 jaar mee heb gedaan en moet nu weer groot inkopen, maar als de prijs niet opeens verdubbeld is voor dat spul moet ik het voor eur 100 wel kunnen doen)

BLOK182
31 juli 2003, 17:45
Das echt geen geld kerel! Wederom, mooi werk, respect!

Negative K3 fan
31 juli 2003, 17:45
je kutn er natuurlijk ook een mooi randje esdoorn (al dan niet gevlamd) om de nek doen, of is dat te veel werk?

renier
31 juli 2003, 17:46
dat valt inderdaad reuze mee... ga eens nadenken over de soorten inlays.. lijkt me wel heel gaaf.

mag ik je over een tijdje een privebericht sturen als ik er serieus mee aan de slag wil..?

fred dons
31 juli 2003, 17:48
ja hoor dat mag alleen kun je het beter naar fred.dons@db.com sturen omdat ik nog wel eens vergeet naar mijn priveberichten te kijken

iam
31 juli 2003, 18:27
héééél erg geil fred!!!

ik zou er geen binding op doen... zou wel wat te druk kunnen worden maar... heb toch het gevoel dat er iets mist... mss toch eens kijken met tape zoals iemand hier voorstelde (weet niet of je dat een goed idee geeft maar kom)

btw hoeveel vraag je zo voor PRS birds? :oops:

iam
31 juli 2003, 18:28
ik herzie mijn mening...

ZEKER een binding nodig anders is het te kaal :)
in zelfde materiaal als inlay

BLOK182
31 juli 2003, 18:36
Ja, die birds, daar ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien ik er nu abalone dots in heb.

BramVersteeg
31 juli 2003, 18:48
Ik sluit me bij iam aan. Binding van hetzelfde materiaal.
En ik heb eens op die fotopagina van je gekeken. :o :o :o
JEZUS CHRISTUS!! Wat heb jij me een enorme verzameling MEGA vette gitaren! Je moet een museum beginnen met mooie gitaren.
Maar maak jij die gitaren helemaal zelf of customize je ze alleen??
Grz. Bram

P.S. Je moet een keer als je moet spelen al je gitaren meenemen. Als je dan 7 uur moet spelen ofzo kun je bij elk nummer een andere gitaar pakken :razz:

Theije
31 juli 2003, 20:48
Vette inlay! beetje te macho voor mij maar wel heel vet gemaakt!

The Black
31 juli 2003, 22:07
Mailtje is onderweg!

fred dons
1 augustus 2003, 07:48
een aantal van die gitaren heb ik zelf gemaakt, een heleboel zelf gecustomized, een groot aantal warmoths die ik geassembleerd, gelakt en ingelegd en dan is er nog wat loslopend spul :D (erik van de haars, prs, waterland, fender etc.)

toen ik een jaar of 23 was wilde ik meer gitaren hebben als Malmsteen en die had er toen 25, nu heeft hij er meer als 200 dus ik ben nog even bezig :lol:


ik wilde eigenlijk een abalone binding doen maar misschien is een witte parelmoer rand inderdaad het beste (ik ga vanavond even met witte tape oefenen :)