PDA

View Full Version : HNGD: Charvel san dimas



allochthomas
10 augustus 2017, 17:13
Gisteren mijn MM jp7 geruild voor een charvel san dimas met een bijbetaling. Tijdje terug nog een discussie gehad over de waarde van de charvel, uiteindelijk is de eigenaar omhoog gegaan met de bijbetaling tot een punt dat we beide tevreden waren.

Mijn main gitaar is al sinds jaren een fender strat met 1 pickup dus toen ik deze zag had ik meteen het idee dat het wel eens mijn ding zou kunnen zijn. 1 pickup, 1 volume pot, geen gezeur en lekker gaan. Gitaar had heel wat jaren in een koffer gezeten dus dat kan vaak twee kanten op: of het was geen fijne gitaar en daarom nooit veel gebruikt of hij heeft gewoon nooit de aandacht gekregen die hij verdiende. Gelukkig was het het laatste.

Heb veel gelezen over de bouwkwaliteit van charvel in 2005 en deze is geen uitzondering. Voelt zeer solide aan en speelt bijna van zelf. Neck is ook geolied waar ik een sterker voorkeur voor heb. Ik weet dat de MM necken verslavend zijn maar de charvel zit op het zelfde niveau. Neck is iets dunner dan dat ik van m'n strat gewend ben maar speelt een heel stuk soepeler. Vermoed dat deze een heel stuk meer gebruikt gaat worden dan mijn jp7:)

Enige waar ik nog niet over uit ben is of ik de jb laat zitten of dat ik toch een pearlygate er in stop zoals met m'n strat.

Foto:
http://i.imgur.com/T4yR2SH.jpg

D3nnis
10 augustus 2017, 17:52
Veem plezier ermee!
Gaat de JP7 eigenaar sowieso hebben :D

allochthomas
10 augustus 2017, 17:57
Blijf de jp7 een fantastische gitaar vinden maar is ik hem niet gebruik is het goedkoper om een foto aan de muur te hangen:p. Ik heb nu een gitaar die uitgebreid gebruikt gaat worden en jp7 heeft nu een eigenaar die hem wel gaat gebruiken, win win imo.

YannickH
11 augustus 2017, 01:17
wat een prachtige charvel :o

MikeD
11 augustus 2017, 09:28
mooi ding; moet goed zijn

Malle Eppie
11 augustus 2017, 09:34
NICE!! Blijft mooi, een Charvel met gewoon 1 pu en een volume pot.

arjanb01
11 augustus 2017, 09:42
En nu getoupeerd haar, strakke witte Levi's spijkerbroek, pastel kleurig hemd aan, rol pepermunt in de broek en dan shredden. En aan het eind van een solo een karatetrap doen 😂😂😂

D3nnis
11 augustus 2017, 10:11
Spijkerbroek?
Neen!
Spandex, zwart/wit gestreept, verticaal wel te verstaan!
Of roze met zwarte tijgerprint, steel panther style :D

Brad
11 augustus 2017, 10:16
De gitaar van Allochtomas. Jammer dat die hals ook niet helemaal zwart is net als de body en de hardware. Een volledig zwarte gitaar is erg mooi. Eigenlijk zou er ook zwart fretdraad te koop moeten zijn.

allochthomas
11 augustus 2017, 16:37
Kan garanderen dat er vandaag en gisteren genoeg thrashmetal gespeeld is, helaas wel zonder spandex:blast:

Geweldige gitaar, nog geen seconden spijt van gehad. Ben blij dat ik de moeite heb genomen om de 09 set snaren te vervangen door een 010, geeft de gitaar net wat meer ballen. Ging nog verrassend soepel met de floyd rose afstellen. Enige wat nog wel in de toekomst gaat gebeuren is dat de jb vervangen wordt door een pearly gates of iets vergelijkbaars. Merk toch dat de pickup iets te schel is voor mijn smaak en ik het wat rondere geluid van de pearly gates in mijn strat prefereer.

Orpheo
11 augustus 2017, 16:58
Alternative 8 is als n jb maar met meer power maar wel t smoothe van de pearly.

Just sayin

allochthomas
11 augustus 2017, 17:28
Goeie tip, denk dat ik die eens ga proberen. Hoe ik wat variatie tussen m'n strat en de Charvel.

Tupelo
11 augustus 2017, 17:51
Vind 'm ook wel smakelijk, binnen het genre doen die Charvels het bij mij ook goed; mooi ook die maple toets. Geen poespas, kwaliteit spat er vanaf vaak.

D3nnis
11 augustus 2017, 19:49
Die Alternative 8 lijkt mij ook een hele leuke pickup suggestie!