PDA

View Full Version : Ervaringen HOTONE Soul Press - alternatieven ?



Dutch66
8 augustus 2017, 12:48
Ik ben op zoek naar een (actief) mini volume pedaal, en ben op zich wel gecharmeerd
van de Soul Press, met als leuke bonus extra smaakje wah en expressie ...

Maar wat kun je verwachten voor 9 tientjes, meestal als iets ...

Dus iemand ervaring met dit specifieke pedaal, of misschien alternatieven?


https://www.youtube.com/watch?v=cYgY6XYeQA8

mountainman
8 augustus 2017, 13:57
Ik heb dit pedaal maar het staat niet meer op mijn pedalboard. In eerste instantie heb ik het vervangen door de Hotone Vow Press toen die later uitkwam. Die mist expressie maar je kan daarmee optioneel met de voet schakelen tussen de volume en wah functie. In dat geval blijft de buffer natuurlijk wel altijd aanstaan.

Beide pedalen voldeden prima als volume pedaal, maar de combinatie van functies bleek voor mij toch niet handig te zijn. Ik heb mijn volumepedaal namelijk altijd aan het eind van de signaalketen staan (vlak voor delay/reverb) en daar klinkt een wah helaas niet optimaal.

Dus toen ik op een gegeven moment even een aansluiting tekort kwam op de voeding ben ik terug gegaan naar een passief volumepedaal en dat is sindsdien zo gebleven.

Die Vow Press wil ik houden maar mijn Soul Press mag eventueel weg...

Dutch66
10 augustus 2017, 09:49
In eerste instantie heb ik het vervangen door de Hotone Vow Press toen die later uitkwam. Die mist expressie maar je kan daarmee optioneel met de voet schakelen tussen de volume en wah functie. In dat geval blijft de buffer natuurlijk wel altijd aanstaan.


Ik had de Soul Press inmiddels besteld, maar bummer, een vette kraak halverwege de gang van het pedaal in
de wah stand, dus deze mag weer terug naar onze vrienden van Bax. Gek genoeg functioneert het pedaal in
volume stand verder gewoon prima ...

Wel even wennen zo'n mini uitvoering, want 'mini' bleek op ontvangst ook echt mini ..., Ik denk dat ik op
mijn board best veel 'ruimte' om het pedaal zelf heen moet vrijhouden, of (extreem) verhogen, anders past
m'n voet er gewoon niet op ...

dodeboboeror
11 augustus 2017, 11:01
Soul Press heb ik tweedehands aangeschaft en is al een tijd in gebruik. Ik heb er nooit problemen mee gehad tot een paar maanden geleden. Wah is op zich nog prima, maar er zit nu een verschrikkelijke kraak in als ik 'em gebruik als volumepedaal. Expressiegedeelte heeft het overigens nog nooit gedaan.

Rinze
11 augustus 2017, 12:05
Oh, komt die kraak 😇

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Rinze
11 augustus 2017, 12:07
Oh, komt die kraak dááruit 😇

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
Kut mobiel. Dit was dus de bedoeling.


Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

mountainman
11 augustus 2017, 19:12
Ze hebben bij Hotone volgens eigen zeggen geprobeerd om het geluid van een originele Crybaby te benaderen. En laten die nu ook vaak last hebben van krakende potmeters. Hoe origineel moet het tegenwoordig zijn? ;)

Overigens heb ik geen gekraak gehoord. Niet bij de Soul Press en ook niet bij de Vow Press. Maar erg lang hebben die dan ook niet op mijn pedalboard gestaan.

Een oude Crybaby moet ik ook nog ergens hebben. Die kraakt als schuurpapier. Mocht ik die ooit terugvinden dan wil ik wel eens proberen of ik daarmee David Gilmour's zeemeeuwen geluid van Echoes kan reproduceren door mijn strat verkeerd om in te pluggen. Maar dat terzijde.

Dutch66
12 augustus 2017, 11:54
Ze hebben bij Hotone volgens eigen zeggen geprobeerd om het geluid van een originele Crybaby te benaderen. En laten die nu ook vaak last hebben van krakende potmeters. Hoe origineel moet het tegenwoordig zijn? ;)


In dat opzicht is het pedaal dan wel geslaagd ... ;)

Maar ik denk dat het weinig met de potmeter te maken had, anders zou het euvel zich in de volume mode
ook voor moeten doen. Nou was de 'wah/expressie' mode voor mijn toepassing als volume pedaal meer
een soort bonus, maar een nieuw pedaal moet gewoon helemaal goed zijn wat mij betreft.