PDA

View Full Version : Bas door gitaar amp



guitarkid2
6 augustus 2017, 19:49
"overal" hoor een lees ik dat bas spelen over de gitaar amp niet ok is
zachtjes maybe.........

dan kom ik ditte tegen

https://www.youtube.com/watch?v=hb-hxkoM5xQ


https://www.youtube.com/watch?v=I2tNAXPczMk

zeker niet zacht omdat de gitaar amps gemiked worden

pluggen en gaan ???????

Mr.Fingers
6 augustus 2017, 20:04
Als je er een dikke compressor voor zet, om de grote pieken te temmen, dan gaat het wel hoor.

Plant
6 augustus 2017, 20:24
Je moet er rekening mee houden dat een speaker in een (gedeeltelijk) open cab op frequenties beneden de resonantiefrequentie - dus in een deel van het frequentiebereik van de basgitaar - aanzienlijk minder belastbaar is dan het nominaal opgegeven vermogen. Je blaast een speaker in een gitaarcombo dus makkelijk op met een basgitaar.

Verder is de toonregeling werkzaam op andere frequentiebanden, dus je krijgt mogelijk niet een gewenste klank.

guitarkid2
6 augustus 2017, 21:43
zie geen compressor
ook geen speciale equ'ing
en ze spelen gewoon over stock amps
vreemd ?

Terminus
7 augustus 2017, 20:55
Ze spelen niet heel hard en met een flinke bak distortion. Het uiteindelijke geluid lijkt veel op dat van een gitaar. Het lijkt me dan ook niet gek dat een gitaarversterker daar geen problemen mee heeft.

guitarkid2
8 augustus 2017, 22:04
hard genoeg om te miken

en als ik het internet moet geloven is dit zo not done

ik wacht nog ff met inprikken

Fusion
8 augustus 2017, 22:23
Het is tegen de etiquette van popmuziek. Bassisten blijven met hun tengels van onze spullen af..

Erik de Perik
8 augustus 2017, 22:48
Vaak zat bassisten meegemaakt op een, destijds redelijk standaard, 100 watt London City, Marshall, HiWatt, Kustom, etc. 4 x 12 set. Nooit iets opgeblazen, wel meestal een gebrek aan laag.

Terminus
9 augustus 2017, 20:18
hard genoeg om te miken

en als ik het internet moet geloven is dit zo not done

ik wacht nog ff met inprikken

Slaapkamerniveau is hard genoeg om te miken, een 22 watt versterker kan dat wel hebben. Ik heb vorige week nog bas gespeeld over een klein solid state combootje van Vox, er ging niks kapot. Hij stond op oefenvolume. Voluit zou ik het niet vertrouwen, maar dit ging prima.