PDA

View Full Version : Gitaren tot 2000€



tom1984
5 augustus 2017, 13:41
Stel je vindt 2000€ die je kan spenderen aan een gitaar.

Welke gitaar zou je dan kopen en waarom?

Ik ben benieuwd of jullie dan bij:

Fender
Gibson
PRS
Ibanez
Suhr

blijven of alternatieven kiezen.

Ik zit namelijk in deze situatie, ik wil binnekort mijn eerste echte "high end" gitaar kopen.
Tot nu speelde ik op gitaren rond de 6-800€. Niets mis mee, maar ik wil graag een stapje omhoog.

Zelf zit ik al een lange tijd aan een PRS CE24 te denken/dromen.
Maar ik twijfel dan of dat een gerechtigde aankoop van 2000€ is.
Een strat, daar heb ik 1tje van, wat ikzelf genoeg vind.

barno
5 augustus 2017, 13:53
ik zou kopen wat je het mooiste vindt, want uiteindelijk komt het daar altijd op neer :)

TobyW
5 augustus 2017, 13:56
Tja, wat wil je hebben? Uiteindelijk is het je eigen persoonlijke smaak die bepaald welke gitaar €2000 voor je waard is. Ikzelf zou voor dat geld een Strat voor mij op maat laten maken. Maar als jij een PRS CE24 wilt hebben, en je wordt daar gelukkig van, dan moet je dat gewoon doen.

Brad
5 augustus 2017, 14:01
Een speciale versie van een Fender Mustang of Jaguar. Bij voorkeur met een vaste brug. Zoals deze:

http://www.fmicassets.com/Damroot/ZoomJpg/10003/0171511721_gtr_frt_001_rr.jpg

arjanb01
5 augustus 2017, 14:03
Ruim budget.
In die prijsklasse zou ik ook naar Ernie Ball Musicman kijken. Ook de handbouwers als Maybach, Smitty en vd Haar. Veel hangt af van persoonlijke voorkeur en worden er bijna geen slechte gitaren gebouwd voor dat budget.

Pepe
5 augustus 2017, 14:06
Het mechanisme, ik heb geld en wat zal ik daar nu eens voor kopen.. ik weet niet of dat nou een goeie start is voor een lange relatie.
Ik zou wachten totdat er een prangende behoefte de kop opsteekt voor een stijl of een geluid of, wat Barno zegt, je ineens hopeloos verliefd wordt op een paar onweerstaanbare rondingen.

D3nnis
5 augustus 2017, 16:38
Dit is eigenlijk niet te beantwoorden zonder te weten wat je zoekt, lijkt me.

maxdb
5 augustus 2017, 17:24
Ik zou er 2 kopen :D

D3nnis
5 augustus 2017, 17:48
Wat ik me afvraag....als een PRS CE24 je grote droom is, en die wordt ook waargemaakt als je die test....waarom dan niet gewoon die?

Erik de Perik
5 augustus 2017, 20:34
Een Suhr Tele.

D3nnis
5 augustus 2017, 22:06
Als ik zelf nu €2000,- uit moest geven voor een gitaar....ik zou het niet weten eigenlijk.
Of een ES 335 achtige, of een metalmachine met floyd rose die twee kanten op kan, om van die "ptoink" geluidjes mee te maken.
Of toch nog iets les paulerigs?
Of een tele?
Ik weet het echt niet.

Midwolda
5 augustus 2017, 22:20
Heeft TS al een versterker?

SloeGin
6 augustus 2017, 09:58
Stel je vindt 2000€ die je kan spenderen aan een gitaar.

Welke gitaar zou je dan kopen en waarom?

Ik ben benieuwd of jullie dan bij:

Fender
Gibson
PRS
Ibanez
Suhr

blijven of alternatieven kiezen.

Ik zit namelijk in deze situatie, ik wil binnekort mijn eerste echte "high end" gitaar kopen.
Tot nu speelde ik op gitaren rond de 6-800€. Niets mis mee, maar ik wil graag een stapje omhoog.

Zelf zit ik al een lange tijd aan een PRS CE24 te denken/dromen.
Maar ik twijfel dan of dat een gerechtigde aankoop van 2000€ is.
Een strat, daar heb ik 1tje van, wat ikzelf genoeg vind.

Welke gitaren heb je al?

Ik zelf zou exact dezelfde gitaar kopen als ik nu heb voor een lagere stemming omdat ik zo tevreden ben van mijn huidige :D

Mr.Fingers
6 augustus 2017, 19:21
2dehands Gibson ES-335 (of als het enigzins kan een ES-345, en dan een week of twee extra droog brood eten).

pimmetje
6 augustus 2017, 19:24
Jongens, ik heb net wat posts gewist in dit topic.
Houd het wel on-topic aub.

Vragen => PM.

tom1984
6 augustus 2017, 20:34
Wel jah de TS had teveel gitaren die niet werden bespeeld.

Vandaar dat ik nu een budget heb om nu iets te kopen wat ik echt wil, dat echt de moeite is.

Ik heb:

Een fender classic 60's player in sonic blue die ik NOOIT meer wegdoe.

Ik had:

-Les paul 50's tribute
-Deluxe HSS strat (mex)
-HH tele (mex)
-PRS SE CU24 => tot nu toe de meest bespeelde. Heb ze nog maar wil graag een CE24.

Ik heb een Fender bassbreaker 15W top en cabinet.

EBOUE
6 augustus 2017, 20:38
Gibson ES-339 uit de custom shop, dus de eerdere series.

Maar ja.. ik heb al een Strat-type... G&L Legacy USA.
En een G&L ASAT Special USA (dikke Tele met P90 achtige elementen)
En een hele mooie ES achtige..

Baffo
8 augustus 2017, 21:29
Ik ben laatst naar Dijkmans in Breda gereden, omdat het online speuren op zn einde kwam.

Ik zat al ruim een half jaar te loeren naar een PRS S2 Semi (in Violin Amber Sunburst), volgens de specs en de diverse youtube videos was dit de ware. Ik wilde ook eindelijk ns een wat betere gitaar kopen, ook al speel ik weinig of niet fabuleus. Ik wist wel al dat ik iig de S2 Semi en de CE wilde vergelijken, omdat ze qua prijs ook zo dicht bij elkaar lagen.

Daar aangekomen heb ik diverse PRS-en mogen uitproberen van 1000,- nieuw tot 6000,- 2dehands, SE, S2, CE, Core, Wood Library, Private Stock.

De CE24 in mijn hand was bizar lekker, hoe die aanvoelde. De S2 Semi was als een dood vogeltje, voor mij.

De SE was veel minder luid en 'sprankelend', onversterkt. En ja de duurdere modellen waren net een tikje lekkerder nog, maar ook weer niet wat ik zocht. De S2 en CE hebben beide de Koreaanse tremelo, maar de CE heeft wel de US pickups, en die satin finish op de maple bolt-on neck is gewoon supergoed.

Maar je zou de modellen die je op t oog hebt/vergelijkt, naast elkaar moeten proberen, voelen, spelen, staand en zittend, versterkt en onversterkt. En dan nog zeker 1 keer je geld tellen, voor je ze opbelt voor de betaal link 8-)

Paul Reed Smith CE24 Amber is de mijne geworden:
http://www.dijkmansmuziek.nl/images/stories/virtuemart/product/full-front22.png

arjanb01
8 augustus 2017, 21:35
Gefeliciteerd met je mooie aankoop !
Heb ooit een CE24 in vintage yellow gehad. Een waar kunstwerk ook fenomenaal afgewerkt. Maar kon niet wennen aan de wollige sound van de pickups en aan de erg platte brede hals.
Is het jou geluid, heb je een gitaar voor je leven!

Erik de Perik
8 augustus 2017, 21:37
Gibson ES-339 uit de custom shop, dus de eerdere series.

Maar ja.. ik heb al een Strat-type... G&L Legacy USA.
En een G&L ASAT Special USA (dikke Tele met P90 achtige elementen)
En een hele mooie ES achtige..

Ik zou al ruim genoeg hebben aan een 335. Ook duidelijk een wens van mij en gaat er zeker nog een keer komen!

tom1984
9 augustus 2017, 10:48
Ahaaaa jij had de amber mee! Ik heb gisteren de tobacco gehaald. Echt een droom om te bespelen. Ik ben helemaal blij!

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170809/c031a23fdf0f306b8465f99ca017b692.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

D3nnis
9 augustus 2017, 11:14
Toch een PRS tom?
Gefeliciteerd met je aanwinst!

Pepe
9 augustus 2017, 11:43
Ik vind het een beetje snel Tom.
Meestal sukkelt zo'n topic nog een tijdje verder, verhitte discussies laaien op, de TS bestelt een gitaar waar een schroefje van los zit dus terug (wordt een ander topic) en ondertussen is de smaak 180 graden gedraaid dus beginnen weer opnieuw....:D
Maar gefeliciteerd, de voorpret was kort dus des te meer tijd voor de napret!

Erik de Perik
9 augustus 2017, 12:01
Ik vind het een beetje snel Tom.
Meestal sukkelt zo'n topic nog een tijdje verder, verhitte discussies laaien op, de TS bestelt een gitaar waar een schroefje van los zit dus terug (wordt een ander topic) en ondertussen is de smaak 180 graden gedraaid dus beginnen weer opnieuw....:D
Maar gefeliciteerd, de voorpret was kort dus des te meer tijd voor de napret!

Dit is inderdaad een anticlimax ;)

Gefeliciteerd met jouw aankoop...!!

Pepe
9 augustus 2017, 12:12
Dit is inderdaad een anticlimax ;)

Gefeliciteerd met jouw aankoop...!!

Zo'n topic is eigenlijk pas geslaagd als er iemand roept dat toon toch in de vingers zit. Of een metalzone, dat is ook goed.

Erik de Perik
9 augustus 2017, 12:25
Zo'n topic is eigenlijk pas geslaagd als er iemand roept dat toon toch in de vingers zit. Of een metalzone, dat is ook goed.

Waar zijn ze als je ze nodig hebt?

Tupelo
9 augustus 2017, 12:54
Vooruit, voor mij verandert dat altijd, maar 2000 pleurie random uit te gevan ?
Zou of

Een oude Starfire IV worden.
Or een Harmony Rocket (houd ik nog geld over).
Of een oude Vox Phantom ofzo.

Iets dat scoort op mojo, antiek & brocante. :ok:

tom1984
9 augustus 2017, 13:32
De prs ce24 zit al een jaar in men vizier hoor. Alleen had ik nog nooit eerder de middelen.

Daarbij stak dan elke keer de twijfel de kop op. Is een prs wel die 2000€ waard voor min, houdt die zen waarde wel, kan ik niet beter gewoon een strat kopen HH of HSS, die doet het ook wel, ik koop wel weer een Gibson met humbuckers.

Uiteindelijk die Gibson gekocht, die HSS gekocht en bijna nooit op gespeeld. Elke keer weer naar de strat, waar ik dan humbuckers in miste.

Daarna een PRS se gekocht om eens te proeven voor een lager budget, en uit noodzaak voor 24 frets. Sommigen vinden een prs neck plat en dun maar euh...... Ibanez.......

Die SE beviel me dermate goed dat ik een stapje hoger wou. Maar dan opnieuw 2000 voor een prs, kan ik niet beter een strat vintage reissue kopen, da's Fender!

Uiteindelijk bij Dijkmans 3x gaan testen, CE, CU, mcarty, super eagle II, daarna toch de knoop doorgehakt. Gibson verkocht, Hss verkocht, SE verkocht.

Geen enkele spijt van!! Ik had dit eerder moeten doen, dat had me veel geld uitgespaart.

Het grappige, toen de erg vriendelijke man bij Dijkmans de tas van de PRS ging zoeken heb ik een paar strats en tele's van de muur geplukt. American pro, American standard, ze rammelden allemaal!! Niks tegen Fender, maar dat versterkte het goede gevoel bij mijn keuze helemaal.


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

humbucker
9 augustus 2017, 15:36
Da's net wat een Fender moet doen, rammelen ;)

Gefeliciteerd. Heb nog nooit een PRS in mijn handen gehad, en voel er ook de drang niet naar. Maar het zijn mooi afgewerkte planken!

D3nnis
9 augustus 2017, 16:13
Het grappige, toen de erg vriendelijke man bij Dijkmans de tas van de PRS ging zoeken heb ik een paar strats en tele's van de muur geplukt. American pro, American standard, ze rammelden allemaal!! Niks tegen Fender, maar dat versterkte het goede gevoel bij mijn keuze helemaal.

Precies dit gevoel had ik met mijn McCarty 594.
Nog niet eens alle 594's, maar deze, die was het. Kon uiteindelijk geen R9 tegenop; wat er in de winkel hing in ieder geval.
Soms loop je gewoon tegen iets aan, en dat moet het dan ook zijn.

Baffo
9 augustus 2017, 23:52
Ahaaaa jij had de amber mee! Ik heb gisteren de tobacco gehaald. Echt een droom om te bespelen. Ik ben helemaal blij!

Ah yes, het viel me al op dat die ineens van de website was, gefeli 😀

denis.hermans
10 augustus 2017, 08:51
TOON ZIT IN JE VINGERS !!!! ;-)




Gefeliciteerd !

Fusion
10 augustus 2017, 09:03
TOON ZIT IN JE IBANEZ !!!! ;-)




Gefeliciteerd !Corrected doe correctness

D3nnis
10 augustus 2017, 11:15
Toch nog eens op de ibanez pagina gekeken, die hebben toch ook nog wel een gave LP achtige in het assortiment:
http://www.ibanez.com/products/eg_detail17.php?year=2017&area_id=3&cat_id=1&series_id=7&data_id=257&color=CL01

Maarreuh....bijna 3k? Dan is er veel concurrentie....
https://www.bax-shop.nl/elektrische-gitaren/ibanez-arz6ucs-prestige-uppercut-black-flat

Dirk_Hendrik
10 augustus 2017, 20:17
Maar als je bij Ibanez naar LP-achtigen gaat kijken laat je jezelf natuurlijk niet in beperken door die single cutaway.\ en kom je dus op de juise plek terecht.
http://www.ibanez.com/products/eg_detail17.php?year=2017&area_id=3&cat_id=1&series_id=8&data_id=260&color=CL01

D3nnis
10 augustus 2017, 20:37
Maar als je bij Ibanez naar LP-achtigen gaat kijken laat je jezelf natuurlijk niet in beperken door die single cutaway.\ en kom je dus op de juise plek terecht.
http://www.ibanez.com/products/eg_detail17.php?year=2017&area_id=3&cat_id=1&series_id=8&data_id=260&color=CL01

Ziet er goed uit!

Fusion
10 augustus 2017, 22:08
D00000000000000h

apekop
13 augustus 2017, 17:32
TOON ZIT IN JE VINGERS !!!! ;-)
Gefeliciteerd !

Behalve als je een Metal Zone hebt!

Brad
13 augustus 2017, 22:27
Ja die neemt het geluid helemaal over. Maar wel op een mooie manier.:D

EBOUE
14 augustus 2017, 22:47
Ibanez doet dit soort gitaren uit een heel mooi boekje (en ach, vervelend om er een te hebben..). Je ziet de welving in deze foto niet zo goed, maar de eerste keer dat ik de koffer open deed, ik bleef maar kijken.. :crazyhappy:

http://cdn.guitarsexchange.com/files/product/original/01a2ac12c60275a01d19d1d0a43a33e2.jpg

Shredder Mike
14 augustus 2017, 23:58
Ibanez doet dit soort gitaren uit een heel mooi boekje (en ach, vervelend om er een te hebben..). Je ziet de welving in deze foto niet zo goed, maar de eerste keer dat ik de koffer open deed, ik bleef maar kijken.. :crazyhappy:

http://cdn.guitarsexchange.com/files/product/original/01a2ac12c60275a01d19d1d0a43a33e2.jpg

Damn, Alleen die koffer al. Sehr geil.

Brad
15 augustus 2017, 14:20
Je zou de gitaar en de koffer eigenlijk niet moeten gebruiken maar alleen neer zetten om er naar te kijken. Zonde om er gebruikssporen er op te laten ontstaan.

EBOUE
15 augustus 2017, 17:05
De koffer is een andere dan ik heb, dit is een geleend plaatje. Gitaar is zo goed als identiek.

Je krijgt echter een probleem: wil je'm live wel meenemen..? Ik wil er geen butsen op hebben... dus dan belandt ie op de zolder, terwijl ik dat eigenlijk verfoei, want een gitaar moet gebruikt worden.. :soinnocent:

MarkS
21 augustus 2017, 18:27
Ik zou gewoon nog ff flink doorsparen tot je budget minimaal het dubbele is, dan wordt de keuze vanzelf wat kleiner.

slecht gelezen. Je bent allang voorzien..

dml
23 augustus 2017, 08:51
Jammer dat je Framus niet als kanshebber hebt mee laten tellen.

Ik had nog even door gespaard voor deze:
https://www.thomann.de/nl/framus_diablo_7_masterbuilt_black.htm?ref=search_r slt_framus_367824_26

D3nnis
23 augustus 2017, 09:12
Het is toch niet logisch om iemand die in de "classic rock" hoek zoekt, en een voorkeur heeft voor 24 fretten, een 22-frets 7-snarig metalmonster met 7 snaren en seymour duncan blackouts aan te bevelen, of mis ik iets?

Brad
23 augustus 2017, 09:36
Bij classic rock denk ik aan een strat of Les Paul met 22 fretten.

EBOUE
23 augustus 2017, 13:32
Het is toch niet logisch om iemand die in de "classic rock" hoek zoekt, en een voorkeur heeft voor 24 fretten, een 22-frets 7-snarig metalmonster met 7 snaren en seymour duncan blackouts aan te bevelen, of mis ik iets?

Nee je mist niets.
Het is niet logisch en ook zeker niet classic rock..

Fusion
23 augustus 2017, 13:41
Hoho die komt wel van de Farmus Custos Shop!! Da's wel ff wat anders dan de Framus Custom Shop

dml
23 augustus 2017, 16:57
Hokjesgeest......

D3nnis
23 augustus 2017, 17:04
Hokjesgeest......

Nou, in dat geval de Jackson Rhoads en Soloist, BC Rich Mockingbird, alles van Mayones, Skervesen, Blackmachine, en driekwart van de Ibanez collectie ook nog maar even noemen dan, of gaat dat te ver? :D

EBOUE
23 augustus 2017, 17:55
Hokjesgeest? De TS geeft aan welke genre hij graag bedient, als dat Classic Rock is wat in de regel niet met zeven snaren wordt bespeeld en wilde arpeggio's, dan is de opmerking niet onterecht. Draai het om: je adviseert een metalgitarist ook niet gauw een ES-175.