PDA

View Full Version : Je raad het nooit!!!! Een Squier met een flame maple neck



EVH Wolfgang
31 juli 2003, 16:02
Zoiets heb ik nog nooit gezien. Ik heb een Squier Stratocaster met een Flame maple neck. Dat is volgens mij een produktie foutje. Weten jullie hoe dit komt? Zo'n neck zit normaal toch alleen op Custom Shop Strats??
Alvast bedankt.

Harry
31 juli 2003, 16:04
Zoiets heb ik nog nooit gezien. Ik heb een Squier Stratocaster met een Flame maple neck. Dat is volgens mij een produktie foutje. Weten jullie hoe dit komt? Zo'n neck zit normaal toch alleen op Custom Shop Strats??
Alvast bedankt.

heb je een foto? want op mijn (oude) Squire zit ook een hele mooie nek

EVH Wolfgang
31 juli 2003, 16:28
Ik heb geen foto's, maar het is een flamed neck met op de kop het Squier logo. De body is Three tone sunburst. En hij komt uit de Affinity Series. Misschien heeft het daarmee te maken.

BLOK182
31 juli 2003, 16:29
Mijn ouwe squier uit de affinityserie had ook een gedeeltelijk geflamede neck, zag er heel netjes uit!

EVH Wolfgang
31 juli 2003, 16:47
Aha, dat verklaart iets. Dan zal het wel met die Affinity Serie te maken hebben. Deze is trouwens in zijn geheel gevlamd. Je ziet het ook op de voor en achterkant van de kop. Jammer dat er een rosewood toets op zit, anders was het helemaal kinky geweest.

BLOK182
31 juli 2003, 16:57
Nah, tis eerder geluk denk ik, aangezien de affinity serie zo'n beetje de goedkoopste squierserie is.

Ic3gl0vE
31 juli 2003, 17:02
Iemand hier heeft zo'n squier tom delonge en die heeft echt een extreem mooie hals...

Wilson
31 juli 2003, 17:09
nu we het hier toch over verkeerde necks hebben, ik heb dus een epiphone les paul,e n ik wilde dus laatst de hals afstellen en dus ga ik naar de winkel en vraag ik om zon sleuteltje, en daar zeggen ze zo, ja dan heb je deze nodig, geven ze me een imbussleuteltje, want zei zeiden dat alle epis imbus trussrods hadden, maar mijne dus niet, mijne heeft zon ding met zon moer, bij de gitaarwinkel hadden ze dat nog nooit gezien, ze zeiden dat die dingen normaal alleen op gibsons zaten. Maar kan het dan bijvoorbeeld zijn dat er een afgekeurde gibson hals opzit. Er zitten namelijk wel een aantal foutjes in de hals (zit een heel klein gaatje op 1 plek, en sommige inlays zijn slordig)

roppie
31 juli 2003, 17:11
Worden halzen bij squier dan niet gesorteerd op hoe mooi ze zijn, ze pleuren er gewoon een willekeurige hals op ofzo? op zich best vreemd, als je 'n USA fender koopt heb je nooit geluk en als je een squier koopt kan je wel geluk hebben. :)

fred dons
31 juli 2003, 17:17
i sgewoon toeval, hout komt per metric ton binnen in de honderden square foot en het is gewoon makkelijker (en goedkoper) om ongesoorteerd hout te gebruiken waardoor er wel eens een mooi stukje hout doorglipt
dit gebeurt ook bij mex strats en amerikaanse strats alleen bij amerikaanse strats gebeurt dat veel minder gek genoeg

Ic3gl0vE
31 juli 2003, 17:22
http://www.dse.nl/~iceglove/studio/131-3119_IMG.JPG

dat vind ik ook behoorlijk sjiek voor een gitaar van 350 euro :)
Dat stuk net onder die overgang van het ene stuk hals naar het andere (bij die boog op die foto..) is niet zo duidelijk geflamed maar de rest van de hals weer wel :)

JV
31 juli 2003, 17:35
ik had op me squier ook een tekeningetje op de hals zitten.

was na het schuren wel weg

EVH Wolfgang
31 juli 2003, 22:06
Dat vlammetje op die Jackson ziet er heel mooi uit. Zo is bij de Squier de hele neck.

shredneck
31 juli 2003, 22:22
Ik heb een Japanse telecaster (fender) die ook een flamed neck heeft, gelukkig met maple toets!
Ook zonder skunk stripe overigens.

fvanbokhoven
13 augustus 2003, 00:27
Ic3gl0vE Geplaatst: 31 Jul 2003 15:02 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Iemand hier heeft zo'n squier tom delonge en die heeft echt een extreem mooie hals...


Jah dat ben ik dus, €299 en je hebt een flamed maple hals

http://groups.msn.com/fvanbokhoven/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=7