PDA

View Full Version : Speakerkabel? "hufterproof"



lindstrom
3 augustus 2017, 11:01
Hi,

Weet niet of ik dit in het juiste rubriekje heb geplaatst.. hierbij de vraag.

Ik heb een speakerkabel gematst gekregen via via, en hij bevalt me zodanig goed dat ik voor mijn andere stack ook zo'n kabel zoek.

Hij is zo'n 40 cm lang, hele dikke kabel en van die oversized jackpluggen er aan. ziet er allemaal heel hufterproof uit.

Weet iemand waar ik deze kan vinden?

Erik de Perik
3 augustus 2017, 11:51
Fotootje...?

Brum
3 augustus 2017, 13:31
Een speakerkabel is al gauw hufterproof hoor, want heeft niet veel te lijden. Een beetje kwaliteitskabel will do. Ik gebruik zelf al jaren Klotz kabels en nooit geen gedoe mee gehad. Ik geloof dat ik er in zo'n 15 jaar tijd drie heb gehad, waarvan er eentje gejat is en de andere twee het nog steeds prima doen.

dml
3 augustus 2017, 16:57
Hoe dikker hoe beter de klank, heb ik gehoord. Zeker met 40 cm :)

Han S
3 augustus 2017, 17:47
Ik heb nog 30 mm² laskabel voor je, klinkt helemaal super.

Erik de Perik
3 augustus 2017, 18:12
Ik had/maakte in het verleden altijd rood/zwarte speakerkabel, omdat je dan altijd zeker wist dat je niet een signaalkabel pakte. Inmiddels koop je voor wehnag kabels die je direct als speakerkabel herkent. Zoals deze bijv. (https://www.thomann.de/nl/pro_snake_tpl_15_pp_2.htm)

https://www.thomann.de/pics/bdb/266213/9285249_800.jpg

Han S
3 augustus 2017, 18:15
Ik had eens een gitarist in de studio die een merkwaardig geluid produceerde met allerlei storingen. Bleek er tussen zijn gitaar en versterker een speakerkabel te zitten.

Frits van Mourik
3 augustus 2017, 23:04
Ik heb nog 30 mm² laskabel voor je, klinkt helemaal super.

Is dat moneo of stereo kabel?

Han S
3 augustus 2017, 23:51
Mono, maar stereo is twee keer mono toch?

Kim Wilson
4 augustus 2017, 08:40
Hoe dikker hoe beter de klank, heb ik gehoord. Zeker met 40 cm :)
2 x 2,5mm2 is al dik genoeg. Als je kabel warm wordt is ie te dun, maar zo dik mogelijk is niet nodig. Goed is goed. :)

Brad
4 augustus 2017, 09:30
Ik had vroeger een Whirlwind kabel. Onverwoestbaar, een keertje uitgeleend en nooit meer teruggekregen.

LordRiffenstein
4 augustus 2017, 10:53
Ik had/maakte in het verleden altijd rood/zwarte speakerkabel, omdat je dan altijd zeker wist dat je niet een signaalkabel pakte. Inmiddels koop je voor wehnag kabels die je direct als speakerkabel herkent. Zoals deze bijv. (https://www.thomann.de/nl/pro_snake_tpl_15_pp_2.htm)

https://www.thomann.de/pics/bdb/266213/9285249_800.jpg

Jammer dat die pluggen niet zo goed zijn. Heb die ook een tijd gebruikt voor speakerkabels maar heb er gedoe mee gehad, de pluggen zelf 'lossen' en ben nu al een tijd overgestapt naar Amphenol speaker pluggen, stuk beter dan deze.

Han S
4 augustus 2017, 12:40
2 x 2,5mm2 is al dik genoeg. Als je kabel warm wordt is ie te dun, maar zo dik mogelijk is niet nodig. Goed is goed. :)

Meer dan voldoende. De wasmachine heeft een snoer van 3*1.5 mm² en trekt 3000 watt.

rvorkink
4 augustus 2017, 14:15
Ik heb nog 30 mm² laskabel voor je, klinkt helemaal super.

Toch wel zuurstofvrij koper hoop ik?

Kim Wilson
4 augustus 2017, 14:23
En wel geduwd in plaats van getrokken, anders zitten de moleculen te ver uit elkaar. En ook graag de plus en de min aangeven, anders moet je hem weer helemaal opnieuw inspelen.

:D

D3nnis
4 augustus 2017, 15:30
En niet vergeten de juiste kant aan de versterker en de goede kant aan de speakerzijde, anders klopt de elektron-oriëntatie niet en is je sound niet optimaal.

Overigens, ik heb verschillende speakerkabels, van proel, belden en sommer met neutrik pluggen, en nog een monster speakerkabel, maar ik hoor eigenlijk geen verschil, in tegenstelling tot verschillende gitaarkabels (met passieve elementen, ik heb geen actieve elementen meer).

Remork1970
4 augustus 2017, 18:44
En wel geduwd in plaats van getrokken, anders zitten de moleculen te ver uit elkaar. En ook graag de plus en de min aangeven, anders moet je hem weer helemaal opnieuw inspelen.

:D

Maar je krijgt er wel een zijdezacht, ik zou bijna zeggen filigrein hoog door, met een hoog oplossend vermogen, en meer zwart tussen de noten.

Remork sluiten.

The Lo Lands
4 augustus 2017, 19:48
Maar je krijgt er wel een zijdezacht, ik zou bijna zeggen filigrein hoog door, met een hoog oplossend vermogen, en meer zwart tussen de noten.

Remork sluiten. Ik heb een déjà vu :-)

Lo sluiten.

Erik de Perik
4 augustus 2017, 19:58
Jammer dat die pluggen niet zo goed zijn. Heb die ook een tijd gebruikt voor speakerkabels maar heb er gedoe mee gehad, de pluggen zelf 'lossen' en ben nu al een tijd overgestapt naar Amphenol speaker pluggen, stuk beter dan deze.

Meen je dat nou? Ik heb er nog geen last van gehad. Vind de kabels wel erg robuust, zeg maar gerust lomp en dat kan zomaar de reden zijn dat de pluggen kapot gaan.

Kim Wilson
4 augustus 2017, 21:19
Maar je krijgt er wel een zijdezacht, ik zou bijna zeggen filigrein hoog door, met een hoog oplossend vermogen, en meer zwart tussen de noten.

Remork sluiten.

Ah, jij kent die kabel ook! Die voor meer lucht in het geluid zorgt!

Erik de Perik
4 augustus 2017, 22:43
Ah, jij kent die kabel ook! Die voor meer lucht in het geluid zorgt!

Velen kennen, gebruiken en beminnen deze kabel. Gemaakt van antropomorfisch koper uit de mijnen van Kaik Mei Nou, de bejubelde entrepreneur, gebedsgenezer en misantroop uit Haumarop, gelegen in het van alle ongemakken voorziene en door tropisch wandelwoud bedekte EgNih gebergte. Het geheime procédé is al ontelbare generaties in de familie gebruikt en de kabels zijn recent ook bij alle Ikea vestigingen verkrijgbaar onder de naam Spèkarkørda.

HaroldA
5 augustus 2017, 00:37
Als de kabel maar duur is, dan is hij goed.

Erik de Perik
5 augustus 2017, 00:45
Als de kabel maar duur is, dan is hij goed.

Mijn verhaal was al duur.

HaroldA
5 augustus 2017, 01:12
Mijn verhaal was al duur.

Niet gelezen, te veel letters.

Erik de Perik
5 augustus 2017, 01:26
Niet gelezen, te veel letters.

Een deel was in geuren.

dml
5 augustus 2017, 12:53
Mijn verhaal was al duur.

Heren, heren, het KOST duur.

Remork1970
5 augustus 2017, 13:25
Ik heb een déjà vu :-)

Lo sluiten.

Had ik gisteravond ook last van, toen ik 'Muziek op het plein' zat te kijken.

Remork sluiten.

The Lo Lands
5 augustus 2017, 13:31
Had ik gisteravond ook, toen ik 'Muziek op het plein' zat te kijken.

Remork sluiten.

Hahaha LOL. Dus toch kijken he, is toch genieten :-)

LordRiffenstein
8 augustus 2017, 15:46
Meen je dat nou? Ik heb er nog geen last van gehad. Vind de kabels wel erg robuust, zeg maar gerust lomp en dat kan zomaar de reden zijn dat de pluggen kapot gaan.

Ja, bij meedere kabels heb ik die voor klanten vervangen omdat de boel los kwam, bv de tip die loskwam.

lindstrom
10 augustus 2017, 08:18
Ik had/maakte in het verleden altijd rood/zwarte speakerkabel, omdat je dan altijd zeker wist dat je niet een signaalkabel pakte. Inmiddels koop je voor wehnag kabels die je direct als speakerkabel herkent. Zoals deze bijv. (https://www.thomann.de/nl/pro_snake_tpl_15_pp_2.htm)

https://www.thomann.de/pics/bdb/266213/9285249_800.jpg

Ja dit lijkt er heel veel op! maar dan korter. ben vrijdag weer in het oefenhok, zal eens foto schieten.