PDA

View Full Version : Pedals4all



Lucaars
26 juli 2017, 09:54
Hallo, ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met pedals4all.net ik zou zo'n timmy clone willen aanschaffen en misschien ook een ep booster. Is het mogelijk dat deze clones daadwerkelijk exact hetzelfde klinken (of bijna exact) ?

Bedankt

Tabula Rasa
26 juli 2017, 10:16
Ja, dat is mogelijk

Verstuurd vanaf mijn U FEEL met Tapatalk

Pepe
26 juli 2017, 12:22
Link doet het niet.

De eerste regel uit het handvest van de Gear Page luidt: elk pedaal is te klonen behalve de Klon.

Dus ik zou ook zeggen ja.

Tabula Rasa
26 juli 2017, 12:31
Moet .NL zijn. Dan doet ie het wel.

Verstuurd vanaf mijn U FEEL met Tapatalk

Pepe
26 juli 2017, 12:37
Particuliere import uit China?

Volgens mij kan je ze dan beter zelf bestellen bij de Alibaba en Aliepressen. Of je moet het fijn vinden als iemand anders voor je op een paar knoppen drukt.
Ook enorm heldere garantie en leveringsvoorwaarden zie ik (not)

Lucaars
26 juli 2017, 13:20
Oh ik dacht dat die gast ze zelf bouwde, is zelf bouwen een optie? Waar zou ik zo'n timmy omhulsel kunnen krijgen zoals het origineel?

Dirk_Hendrik
26 juli 2017, 13:27
Eeh,

Waarom koop je niet gewoon een echte. Zo extreem duur zijn ze ook weer niet. En blijkbaar wil je in alle facetten een Timmy, behalve in echtheid...


Dat vind ik raar.

The Lo Lands
26 juli 2017, 13:31
Met zo'n website met alleen een emailadres voor contact en verder geen voorwaarden wat Pepe zegt zou ik er niet aan beginnen. Vaak als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat vaak ook zo. Zou mij niet verbazen als die reviews ook fake zijn. Ja ik ben achterdochtig, maar met dergelijke online 'ondernemingen' moet je dat ook zijn :-)

Tabula Rasa
26 juli 2017, 13:31
Als je dan een kloon zelf bouwt is het wel netjes om een eigen ontwerp te maken en niet dat te pikken.

Verstuurd vanaf mijn U FEEL met Tapatalk

Lucaars
26 juli 2017, 13:32
Ik kan niet direct een makkelijke manier vinden om een echte Timmy te kopen in EU en zelf bouwen lijkt me wel leuk. Plus als een clone exact hetzelfee klinkt leek het me wel fijn om daar mee te experimenteren. Maar inderdaad als dit allemaal geen goed idee is kan ik evengoed een originele kopen, wou hier gewoon even polsen.

Tabula Rasa
26 juli 2017, 13:39
Voordeel van een kloon, zeker op veroboard is dat je makkelijk kan tweaken. Zo heb ik zelf 3 pedalen op basis van een electra distortion, alle drie met dezelfde print, maar andere componenten en wat bruggetjes, lussen of onderbrekingen.

Verstuurd vanaf mijn U FEEL met Tapatalk

The Lo Lands
26 juli 2017, 13:48
Koop je die Chinese clone zal je ook nooit met 100% zekerheid kunnen zeggen dat die exact hetzelfde klinkt als het origineel. Dan zal je een AB test tussen de Chinese clone en Originele Timmy moeten doen. Ook met het zelf maken kan er verschil in werking en sound zijn hoewel je dit meer zelf in de hand hebt denk ik.

Dutch66
26 juli 2017, 13:57
Ik stoor me bij deze gast toch een beetje aan het feit dat hij eigenlijk nergens expliciet vermeld dat het goedkope 'knock offs' betreft, op MP worden de advertenties van deze pedalenkoning (onder dwang?)
regelmatig aangepast...

Dit even los van het feit hoe je over 'clones' in algemene zin denkt ...

Napoje
26 juli 2017, 14:07
Ik heb een chinese (mini) klone van een ocd overdrive die ze voor drie keer het bedrag van aliexprees bij pedsls4all verkopen en die klonkt vrijwel hetzelfde als mijn echte.

Pepe
26 juli 2017, 15:34
Op zich wel weer grappig dat die clones gebaseerd zijn op clones (Mooer?) van het origineel.


Een clone is nooit EXACTLY hetzelfde, part numbers kunnen zelfs bij dezelfde producent in batches afwijken. Dat probleem heeft de originele bouwer ook natuurlijk maar die maakt per definitie het origineel.
Ik zou ook voor de echte gaan want hee, doe eens gek, je leeft maar 1 keer!

HaroldA
26 juli 2017, 15:53
Niets mis met een clone ... maar het zo namaken dat je amper kunt zien dat hij nep is (dus inclusief logo's e.d.) is verwerpelijk, en volgens oud-christelijk gebruik strafbaar met de hel.

Napoje
26 juli 2017, 15:58
Pedaaltjes kosten rond de 17-25€ incl verzenden op aliexpress dus waar praten we over? Wel even reviews van de verkoper lezen, want sommige sturen gewoon afgekeurde pedalen op.

Lucaars
26 juli 2017, 16:02
Dank voor de reacties! Hoelang duurt zo'n verzending van aliexpress zo? Lijkt me wel interessant om eens te proberen.. al is het maar voor een backup pedalboardje of iets dergelijk

HaroldA
26 juli 2017, 16:03
Dank voor de reacties! Hoelang duurt zo'n verzending van aliexpress zo? Lijkt me wel interessant om eens te proberen.. al is het maar voor een backup pedalboardje of iets dergelijk

2-4 weken.

Napoje
26 juli 2017, 16:36
Soms binnen een week in huis maar dat is een uitzondering. Van bijna elk pedaaltje is een review op youtube te vinden. Krijg je een beetje een idee of het wat is al zegt t niet alles.

Meeste zijn ook op ebay te vinden.

Dirk_Hendrik
26 juli 2017, 17:46
IK zit me eigenlijk af te vragen.

Deze hut is te klein als we op MP een strat kopie met een fake decal zien of als er weer eens een Gibsun als Gibson wordt aangeboden.

Maar als het om blatante kopieen van pedalen gaat, inclusief merknamen etc, negeert de TS praktisch kritische vraag omdattet ineens in de EU moet blijven die em daar over gesteld wordt en vraagt nog maar es hoe het non-EU aliexpress werkt.

En dan denk ik eigenlijk..... doei. Zoek het lekker zelf uit en veel succes met je kopiepedaal. En dan heb ik daar toevallig ook nog een mod-machtmisbruikvinkje voor.