PDA

View Full Version : Goede element keuze gemaakt ?



moretel
31 juli 2003, 14:55
Na veel lezen twee nieuwe elementen op mijn strat gezet, hals en brug, andere schakelmogelijkheden.

Seymour Duncans SJBJ Jeff Beck Juniors.

Bij vox humana wat mogelijkheden gehoord maar het resultaat blijft toch spannend.

sash
31 juli 2003, 21:54
Geen humbuckers toch?

Edit: waarom trouwens niet heel de set vernieuwd?

moretel
31 juli 2003, 23:55
Humbuckers in single coil formaat, per element heb ik dadelijk drie schakel/geluids mogelijkheden, verder komt er een push pull toonregelaar in waarmee je hals en brug kunt combineren, verder 1 toon en volume regelaar en twee schakelaartjes voor de elementen.
ik gebruik hals en brugelement het meeste, heb me een beetje laten adviseren bij Vox Humana en via de site van SD, midden element kan altijd nog, eerst maar even horen hoe het klinkt.

Je hebt op een moment zoveel keus en die veelzijdigheid van die elementen sprak me wel aan,
Ik wilde gewoon wat meer variatie hebben, nu wissel ik vaak van gitaar.

jorrit
4 augustus 2003, 13:57
lijkt mij een goede keuze, maar waarom heb je in de neck geen sd lil '59 gezet??

moretel
5 augustus 2003, 11:36
Ik vond de mogelijkheden wel aantrekkelijk van de JB, op die site krijg je een advies en daar stond de lil'59 ook op maar ik heb me grotendeels laten leiden door advies bij Vox naar aanleiding van mijn speel en muziekstijl en wensen.

jorrit
5 augustus 2003, 12:19
k vind het trouwens nog steeds vreemd dat ze geen neck uitvoering maken van de jeffbeck. ze raden het aan voor de brug positie maar veel mensen gebruiken hem ook in de neck. laat ff weten hoe die klinkt in de neck als je wilt...

renier
13 augustus 2003, 22:28
k vind het trouwens nog steeds vreemd dat ze geen neck uitvoering maken van de jeffbeck. ze raden het aan voor de brug positie maar veel mensen gebruiken hem ook in de neck. laat ff weten hoe die klinkt in de neck als je wilt...


die is er WEL...

sterker nog, ligt hier voor m'n neus, de JB Junior voor de neck pos., code: CW25 JBJ-1N 0312 ,waar de N uiteraard voor Neck staat..

als je wilt weten hoe die klinkt.... maandag vertel ik je meer...

moretel
24 augustus 2003, 21:49
Gitaar is terug en ik moet zeggen dat ie erg goed klinkt, zal proberen om wat geluiden op te nemen maar dat is bij mij altijd een langdurend proces , maar wat lickjes moet kunnen.
Nu per element (hals en brug) drie schakelmogelijkheden en dus een scala aan mogelijkheden.
De brughumbucker scheurt naar behoren en mijn strat is nu erg veelzijdig geworden, lekker modern strat geluid maar ook het wat ruigere werk kan die nu aan.
Ik ben erg tevreden.