PDA

View Full Version : Way Huge lovers?



EBOUE
22 juli 2017, 10:11
Ik heb de Swollen Pickle Jumbo Fuzz II en de Saffron Squeeze II. Wat een te gekke pedalen. Juicy, vet en lekker analoog. Ik sluit niet uit dat er een goede distortion/overdrive komt om mijn drive kanaal nog een tandje bij te zetten.



Anyone some love? :)

The Lo Lands
22 juli 2017, 10:25
Ik heb de Swollen Pickle Jumbo Fuzz II en de Saffron Squeeze. Wat een te gekke pedalen. Juicy, vet en lekker analoog. Ik sluit niet uit dat er een goede distortion/overdrive komt om mijn drive kanaal nog een tandje bij te zetten.

Anyone some love? :)
Ik heb de Swollen Pickle ook even gehad. Uiteindelijk te wild voor mijn stijl :-) Verder geen ervaringen met andere WH pedalen maar volgens mij prima kwaliteit pedalen voor nog een schappelijke prijs.

EBOUE
22 juli 2017, 13:28
Het type fuzz kan je wel veel bijstellen. Ik kan zo een aantal verscheidene fuzz-sounds krijgen door aan de knoppen te draaien. Vintage, modern, schreeuwerig, zwoel en duwend. Een mix-knop zou ik nog wel prettig vinden, maar helaas.. geen clean in te mixen.

Pepe
22 juli 2017, 13:48
prima kwaliteit pedalen voor nog een schappelijke prijs.

De slogan van Kanis & Gunnink. :D Maar inderdaad, ik denk dat Jeorge Tripps zich daar wel in zou kunnen vinden.

Ik heb zijn Carbon Copy en ik gok dat hij ook een grote vinger in de Echo Park heeft gehad. En de best mogelijke performance binnen de kaders van het budget.

Brad
22 juli 2017, 21:37
Ik vind het fijne pedalen maar wel een beetje duur voor wat je krijgt. Die Pork loin kost 200 euro. Dan koop ik toch liever een SD-1 voor bijna een kwart van de prijs.
De naam staat me ook niet aan. Ik zie liever Way huge vegan steak als naam.

D3nnis
22 juli 2017, 21:51
Ik vind het fijne pedalen maar wel een beetje duur voor wat je krijgt. Die Pork loin kost 200 euro. Dan koop ik toch liever een SD-1 voor bijna een kwart van de prijs.
De naam staat me ook niet aan. Ik zie liever Way huge vegan steak als naam.

hahaha.....als er ooit een Way Huge Smoked Beef Brisket pedaal komt, dan koop ik 'm....maakt me dan nog niet eens uit wat het voor pedaal is :D

EBOUE
23 juli 2017, 09:03
Of een Way Huge Fripp Eye :)

miyaru
24 juli 2017, 18:16
Ik heb zelf the Way Huge Fat Sandwich - wat een vet pedaal is dat zeg. In de uitverkoop ooit gekocht voor € 105,= bij Bax......

Veelzijdig, en te gebruiken met Strats met Fender amps - dat gaat helemaal goed!!!!!

EBOUE
25 juli 2017, 08:44
Cool ding, zou wel eens een vette toevoeging op mijn rig kunnen zijn. Ik wil het tweede kanaal van mijn Straight 8 nog eens vuiger laten klinken, volgens mij kan ik dat met deze wel gecontroleerd laten doen.. of een Rhino erbij.. twijfel nog wat.

Edit: ik ga voor de Saucy Box. Clean/drive blend, tone en volume. Wat heb je nog meer nodig? Zo kan ik kanaal 1 op mild mode houden, een extra drive geven als nodig en datzelfde geldt voor kanaal 2. Hurray!
(en ach, slecht klonkt het al niet.. hehe)

EBOUE
1 augustus 2017, 09:26
Morgen binnen op de post.. hehe.. :cooler:

Brad
1 augustus 2017, 10:14
Edit: ik ga voor de Saucy Box. Clean/drive blend, tone en volume. Wat heb je nog meer nodig? Zo kan ik kanaal 1 op mild mode houden, een extra drive geven als nodig en datzelfde geldt voor kanaal 2. Hurray!
(en ach, slecht klonkt het al niet.. hehe)



De saucy box. Een mix van clean en vervormd. Akkoorden tokkelen met een vervormd geluid? Het cleane deel zorgt er in elk geval voor dat de verschillende tonen goed te onderscheiden blijven.

EBOUE
4 augustus 2017, 23:27
Tokkelen is een wat ongelukkige term als ik staccato riffs speel als je dat bedoelt?
Het handige van een mix is dat je je eigen gitaarversterkergeluid kunt laten gelden en daarnaast/-overheen een distortion. Mijn amp heeft een te gek plexi-kanaal waar je niet meer vanaf blijft, dus dan is die essentie behouden. Dat bedoelde ik ermee.

Erik de Perik
4 augustus 2017, 23:52
Tokkelen is een wat ongelukkige term als ik staccato riffs speel als je dat bedoelt?
Het handige van een mix is dat je je eigen gitaarversterkergeluid kunt laten gelden en daarnaast/-overheen een distortion. Mijn amp heeft een te gek plexi-kanaal waar je niet meer vanaf blijft, dus dan is die essentie behouden. Dat bedoelde ik ermee.

Da's een dingetje van Brad; akkoorden tokkelen met een randje terwijl ze nog strak blijven.

Brad
5 augustus 2017, 00:22
Ook van The Edge.

Erik de Perik
5 augustus 2017, 00:47
Ook van The Edge.

Jij bent virtuoos geniaal of je bent virtuoos debiel Brad.

Brad
5 augustus 2017, 00:53
Weleens de gitaarpartij van het nummer Sunday bloody sunday gehoord? Dat is geen geen tokkelpartij met een flink overstuurd geluid volgens jou? Wie is er nou debiel?

En Sunday bloody sunday is één van de vele nummers waarop hij dat doet.

En speel die partij maar eens met een doorsnee overstuurde buizenversterker. Dan hoor je hoe strak dat geluid van The Edge is.

Erik de Perik
5 augustus 2017, 01:03
Weleens de gitaarpartij van het nummer Sunday bloody sunday gehoord? Dat is geen geen tokkelpartij met een flink overstuurd geluid volgens jou? Wie is er nou debiel?

En Sunday bloody sunday is één van de vele nummers waarop hij dat doet.

En speel die partij maar eens met een doorsnee overstuurde buizenversterker. Dan hoor je hoe strak dat geluid van The Edge is.

Yep hij speelde dat overigens op een AC30 en U2 is de enige band die dat voor elkaar kreeg......?

Er zitten wel nadelen aan het je decennia lang op Amsterdamse etages verstoppen, Brad.

Brad
5 augustus 2017, 01:07
Zoals ik al zei, niemand anders krijgt dat voor elkaar met een AC30. Ook Brian May heeft niet zo een strak geluid als hij vervormde akkoorden speelt. The Edge moet iets gevonden hebben waardoor hij dat geluid krijgt. Iets dat hij altijd geheim heeft gehouden.

Erik de Perik
5 augustus 2017, 01:26
Zoals ik al zei, niemand anders krijgt dat voor elkaar met een AC30. Ook Brian May heeft niet zo een strak geluid als hij vervormde akkoorden speelt. The Edge moet iets gevonden hebben waardoor hij dat geluid krijgt. Iets dat hij altijd geheim heeft gehouden.

En ondertussen ben jij helemaal tevreden met een Boss pedaaltje.

Brad
5 augustus 2017, 05:07
Waar jij helemaal geen ervaring mee hebt en dus helemaal niet over kan oordelen. En ja mijn manier om een dergelijk geluid te krijgen is een Boss multi effect uit de jaren 80 aangesloten op een cleane versterker.

Rick trodat
5 augustus 2017, 08:26
Sunday's bloody Sunday's geluid is een vox ac30 op stand 7 of 8 en dan volume een beetje dicht. Omdat er geen negatieve feedback opzit werkt dit perfect. Zet er dan nog een cleanere AC 30 naast ( optioneel). Beetje delay en voila

Dutch66
5 augustus 2017, 10:07
The Edge moet iets gevonden hebben waardoor hij dat geluid krijgt. Iets dat hij altijd geheim heeft gehouden.

Meesterlijk dit, jouw lukt iets niet en dus MOET er een 'geheim' aan ten grondslag liggen ... :seriousf:

Brad
5 augustus 2017, 10:24
Sunday's bloody Sunday's geluid is een vox ac30 op stand 7 of 8 en dan volume een beetje dicht. Omdat er geen negatieve feedback opzit werkt dit perfect. Zet er dan nog een cleanere AC 30 naast ( optioneel). Beetje delay en voila

Iets dergelijks hebben we (een vriend van me die een AC30 freak is en er meerdere had/heeft) zeker ook uitgeprobeerd. Blijft een rommeltje vergeleken met The Edge.
Maar ik zal het nog eens proberen wanneer ik in de gelegenheid ben Rick. Niet dat ik dan gelijk voor zo een ding ga hoor. Ik ben tevreden met wat ik heb en het is nog compact ook.


Meesterlijk dit, jouw lukt iets niet en dus MOET er een 'geheim' aan ten grondslag liggen .

Het is me wel gelukt, alleen op een andere manier. En dat is maar goed ook, want ik krijg het ook nog eens op elk gewenst volume en gewoon over een cleane versterker die beetje matcht.

Sjtevel
5 augustus 2017, 12:01
The Edge.

Beetje jammer dat hij zijn eigen nummers niet kent: https://youtu.be/vYt0LKuL2Po

EBOUE
5 augustus 2017, 20:57
Hij had wat AC30's en wat andere trucjes. Ik zal ze voor je tonen ;)

http://4.bp.blogspot.com/_9SBRas9XXZE/TUCyrRaiDfI/AAAAAAAABa4/T_cvO6Z-Xx4/s1600/set+the+edge+2.jpg

We hadden een tijdje geleden ook e.e.a. discussie over de sound van Andy Summers. Die lustte er ook wel pap van.

http://watersish.com/gallery/summers_rig/roland.jpg

Niet lullig bedoeld, maar ik denk dat er meer komt kijken dan een tweetal AC30's om precies die ene sound te krijgen. Nou vind ik dat niet zo ontzettend interessant vaak, maar vooruit.

Brad
5 augustus 2017, 22:09
In de begintijd had The Edge nog geen koelkasten en ontelbare pedalen. Toch had hij al die strakke crunch. De basis was er dus al.

woldhek
6 augustus 2017, 08:49
Brad, respect dat je je broodje pindakaas blijft promoten terwijl de harde kern vindt dat je beter een broodje kaas kunt nemen, haha

pasqual
6 augustus 2017, 10:07
Way Hughes dus...
Ik heb de Fat Sandwich. Apart pedaal. Als stand alone zit ik er veel mee te klooien om een goeie sound mee te krijgen maar als pedaal om je sound wat aan te dikken is het een zeer bruikbaar pedaal. Volgorde maakt ook nogal wat uit...experimenteren dus;)

miyaru
6 augustus 2017, 21:11
Ik gebruik de Fat Sandwich met een Memory Boy en een Holy Grail, en dat geeft me precies dat wat ik zoek in een milde tot wat meer vette distortion. Gebruik hem meestal met mijn stratje. (speel eigenlijk altijd met mijn strat LOL).

EBOUE
26 augustus 2017, 16:16
Ik kan jullie zeggen dat na een aantal weken in verschillende settings ik de Way Huge pedalen erg ga waarderen en dat is nog een understatement: ik vind ze geweldig. Wel hebben ze sweetspots die je moet vinden, maar vergis je niet: er zijn er meerdere per pedaal! De Saffron Squeeze compressor is een prachtding, maar neemt wel wat ruis met zich mee. Ook leek ie interactie te hebben met een transformatortje of transistortje in een van de pedalen, wat ik oplos door er een buffer achter te plaatsen. Joki van Lehle kan het niet helemaal rijmen, maar het is niet anders. Dat is het enige detail wat ik te klagen heb.

Tot nu toe de Saffron Squeeze, de Swollen Pickle en de Saucy Box op mijn bord. Gecombineerd ook zo vet.. vooral bluesy shit wordt gewoon geweldig lekker en.. juicy..? ;)

D3nnis
27 augustus 2017, 16:16
Ik was eens wat overdrive filmpjes aan het kijken, lijkt me wel leuk om eens te experimenteren met een overdrive icm de drivekanalen van mijn amps, en kwam daar de Green Rhino ook bij tegen. Wel interessant vanwege de extra regelaars tov een standaard tubescreamer....maar voor dat geld koop je een maxon od808 én een boss sd-1.