PDA

View Full Version : Versterker stinkt naar sigarettenrook.



YannickH
19 juli 2017, 20:51
Ik heb gisteren 2dehands een mesa dual rectifier gekocht. 2kanaals uit 98 zo goed als nieuw.
Enigste nadeel is dat deze stinkt naar sigarettenrook.
Als niet-roker stoort mij dit heel erg!
Is er een manier om die vieze geur eruit te krijgen?

Thanks

Remork1970
19 juli 2017, 20:57
Lekker zo laten man! Rock 'n roll!

Remork sluiten.

arjanb01
19 juli 2017, 21:17
Een potje gemalen koffie open in de achterkant van de versterker stoppen. Na een week is de rook lucht vervangen door koffie lucht.
Lijkt me een aangenamere geur.

YannickH
19 juli 2017, 21:31
Werkt die gemalen koffie echt?
Zou leuk zijn. Mesa coffee :p

NLF
19 juli 2017, 21:52
Af en toe met mooi weer buiten zetten. Het duurt even, maar op termijn trekt de lucht er wel uit. Schimmel lucht is iets anders, dat krijg je er bijna niet uit en bovendien komt dat ook weer snel terug als je zo'n amp weer een keer in een vochtige ruimte zet.

Erik de Perik
20 juli 2017, 00:36
Keertje door de wasstraat doet ook wonderen.

Erik70
20 juli 2017, 04:49
gewoon gaan roken, ruik je er ook niks meer van :-)

Tabula Rasa
20 juli 2017, 04:55
Gewoon laten luchten.

the sure thing
20 juli 2017, 07:00
Helaas... de geur kan je wel iets minder maken maar weg gaan zal het nooit. Nieuwe tolex en grill cloth (?) is de enige optie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tabula Rasa
20 juli 2017, 07:48
Cassis eruit en dan ff goed met wwn sopje afnemen?

herrieman
20 juli 2017, 08:02
Of een busje toiletverfrisser er op leeg spuiten.
wel even de stekker eruit bij het aanbrengen.

no 1 hops
20 juli 2017, 08:12
in de autowereld hebben ze geloof ik producten die je bv in een auto legt waarna vieze luchtjes worden verwijdert .
je zou dan het chassis eruit kunnen halen incl de speaker, dan de kast in een grote afgesloten plastic zak en dat product gebruiken.

maar je kan natuurlijk ook hetzelfde doen en dan een paar flinke stukken sterk geurende zeep erin of doekjes met een sterke parfum

gitaarvrouwtje
20 juli 2017, 08:50
http://www.pclooptvast.nl/tabak-rooklucht-verdrijven-hoe-oma-weed-raad-met-azijn-verwijderen/

cluseau
20 juli 2017, 10:37
Spiritus is een snel middel voor nicotine maar het zal je niet veel helpen om alleen de kast te reinigen. De lucht komt ook van het chassis af.

guitarkid2
20 juli 2017, 12:31
bij een amp die zoveel gerookt heeft zou ik eerder aan een pacemaker denken

The Lo Lands
20 juli 2017, 12:45
Zou voor mij reden zijn geweest niet tot een koop over te gaan! Als je versterker jaar in jaar uit in een ruimte heeft gestaan waar gerookt is kunnen printplaten en overige onderdelen aardig vervuild raken. En dan heb ik het niet eens over de lucht. Je zou eigelijk de versterker uit elkaar moeten halen en ieder onderdeel goed schoon maken. Ik probeer overigens al ruim 40 jaar te starten met roken maar het lukt me gewoon niet ;-) Roken is zo smerig.

guitarkid2
20 juli 2017, 14:02
geniaal topic dit


voor het schoonmaken wel eerst een weekje nicotinepleisters gebruiken
zo cold turkey......nee dat gaat niet goed

Da Vinci
20 juli 2017, 14:05
Zou voor mij reden zijn geweest niet tot een koop over te gaan! Als je versterker jaar in jaar uit in een ruimte heeft gestaan waar gerookt is kunnen printplaten en overige onderdelen aardig vervuild raken.

Daarom raad ik altijd aan om niet over je printplaat te roken.

The Lo Lands
20 juli 2017, 14:28
geniaal topic dit


voor het schoonmaken wel eerst een weekje nicotinepleisters gebruiken
zo cold turkey......nee dat gaat niet goed


Daarom raad ik altijd aan om niet over je printplaat te roken. Heb je wel eens foto's gezien wat het met je longen doet? Of kijk eens naar huizen waar maar een jaar in een ruimte gerookt is! Ik heb jaren geleden een hifi versterker gekocht die ook stonk naar de rook, bij het openen was die geel/bruine aanslag toch duidelijk te zien op de componenten en behuizing en op zich eenvoudig schoon te maken. Je moet er alleen even de tijd voor nemen alles los te halen. Ik zie de 'genialiteit' er verder niet van in.

Da Vinci
20 juli 2017, 14:34
Heb je wel eens foto's gezien wat het met je longen doet?

Huh, nee, vertel eens.... Is het slecht voor je dan? :???:

The Lo Lands
20 juli 2017, 14:40
Huh, nee, vertel eens.... Is het slecht voor je dan? :???:
Ik had het niet over slecht, maar over de aanslag die het geeft! Het zal mij rotten of het slecht is of dat mensen ziek worden of dood gaan van roken. Simpel gevalletje van oorzaak en gevolg. Ik heb meer medelijden met die versterker ;-)

Da Vinci
20 juli 2017, 14:58
Ik had het niet over slecht, maar over de aanslag die het geeft! Het zal mij rotten of het slecht is of dat mensen ziek worden of dood gaan van roken. Simpel gevalletje van oorzaak en gevolg. Ik heb meer medelijden met die versterker ;-)

Ja meeroken is schadelijker zeggen ze hč ;)

guitarkid2
20 juli 2017, 15:15
Ik had het niet over slecht, maar over de aanslag die het geeft! Het zal mij rotten of het slecht is of dat mensen ziek worden of dood gaan van roken. Simpel gevalletje van oorzaak en gevolg. Ik heb meer medelijden met die versterker ;-)

wetenschappelijk is bewezen dat gitaaramps door meeroken/zuipen/snuiven/ect echt stukken beter gaan klinken en ook dat dit voor Wifi versterkers niet zo is

Han S
20 juli 2017, 15:33
Heren, we zitten hier niet in off topic en Milo heeft een punt. Potmeters en ook de stelpotjes van een versterker worden van binnen net zo bruin als het chassis aan de buitenkant.

Ik zou zo'n versterker laten staan.

D3nnis
20 juli 2017, 16:25
Ik probeer overigens al ruim 40 jaar te starten met roken maar het lukt me gewoon niet ;-) Roken is zo smerig.

Tegenwoordig is er een ruime keuze aan elektrische sigaretten, met allerlei smaakjes, en netjes oplopend in sterkte. Ideaal om te beginnen, ik overweeg het zelf ook.

De azijn-tip die ik zag staan werkt wel. Maar alleen voor de geur een beetje. Ik denk niet dat de binnenkant er lekker schoon van wordt.
Sterker nog, ik weet eigenlijk niet of de azijn lucht (azijn is toch zuur) wel goed is voor je amp. Weet iemand dat?

The Lo Lands
20 juli 2017, 19:30
Tegenwoordig is er een ruime keuze aan elektrische sigaretten, met allerlei smaakjes, en netjes oplopend in sterkte. Ideaal om te beginnen, ik overweeg het zelf ook. Ik ga er nog zo'n 40 jaar over nadenken :-)

maxdb
20 juli 2017, 20:37
wetenschappelijk is bewezen dat gitaaramps door meeroken/zuipen/snuiven/ect echt stukken beter gaan klinken en ook dat dit voor Wifi versterkers niet zo is
Topic titel had dus ook kunnen zijn: Versterker klínkt naar sigarettenrook. :seriousf:

Tupelo
21 juli 2017, 19:53
Soms het idee dat dat spul juist conserveert ofzo, juist veel van die oude meuk druipt de nicotine af.
Betekent dat dat er vroeger zoveel gerookt werd ?
Of is er een andere reden dat doorrookte apparatuur vaak de tand des tijds doorstaat, en veel later op duikt ?
Life saver voor versterkers en andere electronische apparatuur ?
Vertel het maar.
Er is causaliteit, maar waar ligt die ?

the sure thing
21 juli 2017, 20:50
Mss is er geen causaliteit, maar alleen correlatie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

maxdb
21 juli 2017, 20:58
Speakers moet je altijd goed inroken.

The Lo Lands
21 juli 2017, 23:17
Soms het idee dat dat spul juist conserveert ofzo, juist veel van die oude meuk druipt de nicotine af.
Betekent dat dat er vroeger zoveel gerookt werd ?
Of is er een andere reden dat doorrookte apparatuur vaak de tand des tijds doorstaat, en veel later op duikt ?
Life saver voor versterkers en andere electronische apparatuur ?
Vertel het maar.
Er is causaliteit, maar waar ligt die ?
Tja, wie weet? Maar die lucht wordt er niet minder van toch? Maar je hebt gelijk, een overleden roker kun je het beste cremeren want je wilt niet dat het mogelijk 'geconserveerde' en het jarenlang doorrookte lichaam de grond en uiteindelijk het oppervlaktewater vervuilt! Naast asbest zie ik mannen in witte pakken dergelijke lichamen met uiterste zorgvuldigheid opruimen om uiteindelijk voor eens en voor altijd te vernietigen. We dwalen af, waar hadden we het ook al weer over?

MarkS
22 juli 2017, 00:31
Power selector ff op 110V zetten, dan is die sigarettenlucht zo verdwenen...

benhurr
24 juli 2017, 10:31
Helemaal de lucht eruit zal niet gaan. Dan zou je de print incl electronica moeten reinigen en bepaalde onderdelen moeten vervangen. Zodra de versterker warm word gaat hij weer ruiken. Komt simpelweg door de aanslag. Dat is net fijnstof, gaat ook overal in zitten. Wat kun je wel doen: chassis eruit, en zoveel mogelijk reinigen. Verwijder stof etc, dat is goed te doen. Reinig de behuizing, hier is aanslag verwijderaar voor op de markt. Daarna de behuizing en chassis in een afgesloten ruimte, met 24-48 uur icm een ionisator. Dit neutraliseert overgebleven deeltjes. Succes!

YannickH
24 juli 2017, 10:36
bedankt allemaal voor jullie reacties!
nu ik rook het zelf niet toen ik bij de verkoper was.
het viel me pas op toen hij in mijn muziekkamer stond.
ik heb inmiddels 3 dagen kleine bakjes met koffie in de amp zelf staan en geloof het of niet maar het werkt!
als ik met mijn neus op de tolex hang riek je de sigarettenrook al een pak minder! misschien heeft dit ook te maken met dat hij in een propere ruimte staat.
ik laat wel iets weten als we een weekje verder zijn ;)
nog eens bedankt allemaal.

zaten trouwens leuke comments bij ;) vooral die van MarkS

Brum
24 juli 2017, 10:43
Think out of the box. Menthol onder je neus.

no 1 hops
24 juli 2017, 14:16
bedankt allemaal voor jullie reacties!
nu ik rook het zelf niet toen ik bij de verkoper was.
het viel me pas op toen hij in mijn muziekkamer stond.
ik heb inmiddels 3 dagen kleine bakjes met koffie in de amp zelf staan en geloof het of niet maar het werkt!
als ik met mijn neus op de tolex hang riek je de sigarettenrook al een pak minder! misschien heeft dit ook te maken met dat hij in een propere ruimte staat.
ik laat wel iets weten als we een weekje verder zijn ;)
nog eens bedankt allemaal.

zaten trouwens leuke comments bij ;) vooral die van MarkSje hebt van die grote vuilniszakken waar de versterker misschien in past, doe dit samen met bv een panty of wat anders gevuld met koffie en stop die erbij in en laat dat een week afgesloten staan.
nu verdampt de geur van de koffie in de open lucht en dan misschien minder en is het effect groter

Da Vinci
24 juli 2017, 15:31
ik heb inmiddels 3 dagen kleine bakjes met koffie in de amp zelf staan en geloof het of niet maar het werkt!


Ja het zijn niet alléén maar waardeloze reacties hier :)