PDA

View Full Version : Warman tuners



WDeeGee
19 juli 2017, 19:43
Hallo,

Wil enkele minderwaardige tuners vervangen op een Ibanez PRs lookalike, liefst locking tuners, maar wil er ook niet te veel geld aan hangen?

Ik hoorde dat Wilkinson prima prijs/kwaliteit is, maar hun locking systeem niet door iedereen geliefd.

Warman lijkt een gelijkprijzig laternatief, maar ik vind nergens online recensies ervan.
Weer iemand hier of ze wat waard zijn?

Thx

Erik de Perik
20 juli 2017, 01:19
Ik ken Warman alleen als een merk van pompen, maar wat is er fout aan de huidige tuners? Ik heb allerlei merken tuners (geen locking trouwens) en ze doen het eigenijk allemaal goed.

arjanb01
20 juli 2017, 06:18
Dat. En heb je veel ontstemming van je gitaar, topkam uitvijlen en opnieuw afstellen die boel.

D3nnis
20 juli 2017, 10:17
+1

Iets vervangen dat niet kapot is heeft alleen zin als je zelf een voorkeur hebt voor iets; zo heb ik zelf een voorkeur voor Schaller locking tuners boven Sperzel, maar ook niet zodanig dat ik bij een gitaar waar sperzels op zitten deze eraf sloop om er Schaller op te zetten.
Maar volgens mij is dat hier niet aan de orde. Althans, voor zover ik nu zie.

Thiez
20 juli 2017, 10:26
Sluit mij aan bij het bovenstaande. Als je naar lockingtuners wilt heb ik zelf goede ervaringen met Schaller op twee van mijn gitaren, maar er zijn vast nog 100 merken die goede lockings maken. Ik heb weleens van iemand gehoord dat hij niet tevreden was over planet waves locking tuners, die automatisch ook snaar knippen ofzo. Maar dit heb ik ook maar een keer gehoord en niet uit eigen ervaring, dus kan ik niet echt uitspraak over doen.

telerocker
20 juli 2017, 19:01
Ik heb Sperzels en mijn strat blijft daarmee altijd keurig op stemming, maar dat is een samenspel met de topkam (in mijn geval een rollerbridge) en een goede afstelling van de twopoint-trem. Sperzels zijn duur maar goed. Ik heb geen ervaring met Schaller locking tuners, wel met regular Schallers en dat zijn prima mechanieken.

D3nnis
20 juli 2017, 19:19
Ik heb nu voor een bouwproject een setje Hipshot open gear met locking liggen. Ook hele mooie mechanieken vind ik.

lcvanderhelm
21 juli 2017, 21:39
Als je op de piezo manier(2topics hierboven) je snaren op de gitaar legt dan heb je echt geen locking tuners nodig.

D3nnis
21 juli 2017, 22:24
Nodig, nodig....het is misschien niet nodig.....alhoewel, met duikvluchten maken e.d. heb ik toch liever locking tuners dan geen locking tuners.
Bovendien is het ook nog eens verdomd handig, ik zou niet meer zonder willen.