PDA

View Full Version : advies wiring kit/harness ?



rockgod69
14 juli 2017, 11:24
Hallo,

voor mijn SG kit "project" heb ik al pickups besteld (donlis alnico2 HB)
nu ben ik nog op zoek naar een wiring harness/kit....
ik zie ze voorbij komen tussen de 5 (aliB) en de 100+ euro.
Iemand advies voor een goede prijs/kwaliteit set?

groet, John

Tabula Rasa
14 juli 2017, 11:53
Zelf samenstellen met 4 cts potmeters, een goeie schakelaar en switchcraft input?

Ash ketchum
14 juli 2017, 12:05
Zelf samenstellen met 4 cts potmeters, een goeie schakelaar en switchcraft input?

Dit dus, plus een paar kwaliteits condensators

D3nnis
14 juli 2017, 12:24
Dit dus, plus een paar kwaliteits condensators

Je bedoelt die dure bumblebee condensatoren?
Zeg maar die neppe condensatoren van Gibson, waarvan iedereen het verschil hoort wat er niet is?

Tabula Rasa
14 juli 2017, 12:29
Je bedoelt die dure bumblebee condensatoren?
Zeg maar die neppe condensatoren van Gibson, waarvan iedereen het verschil hoort wat er niet is?Nee joh, gewoon goedkope capjes. Die van een dubbeltje, die piepkleine, doen het al, maar zien we natuurlijk niet zo mooi uit. Neem dan twee Orange Drops ofzo, kosten ook haast niets.

Ash ketchum
14 juli 2017, 12:31
Je bedoelt die dure bumblebee condensatoren?
Zeg maar die neppe condensatoren van Gibson, waarvan iedereen het verschil hoort wat er niet is?

Nee, mallory of orange drops, afhankelijk of 'links of rechts hangt.

D3nnis
14 juli 2017, 12:34
Nee joh, gewoon goedkope capjes. Die van een dubbeltje, die piepkleine, doen het al, maar zien we natuurlijk niet zo mooi uit. Neem dan twee Orange Drops ofzo, kosten ook haast niets.

Dat is zo.

Wel grappig, was een tijdje terug in een zaak om wat customshop Les Pauls uit te testen.
Begint die verkoper "moet je horen als ik de toonknop terug draai, daar hoor je de bumblebee condensatoren aan het werk". Wat een ellende.

Tabula Rasa
14 juli 2017, 12:35
Dat is zo.

Wel grappig, was een tijdje terug in een zaak om wat customshop Les Pauls uit te testen.
Begint die verkoper "moet je horen als ik de toonknop terug draai, daar hoor je de bumblebee condensatoren aan het werk". Wat een ellende.Prachtig toch, ze geloven het zelf.

Ash ketchum
14 juli 2017, 12:42
Probeer ook met de waardes van de caps te spelen, sommige zijn al blij met 2x 0,022 uF. Andere willen 0,015 uF voor de nekpickup en 0,033 uF voor de brugpickup.

Tabula Rasa
14 juli 2017, 12:49
En de 50-ties versus 60-ties (modern) wiring

Ash ketchum
14 juli 2017, 12:58
En de 50-ties versus 60-ties (modern) wiring

Independent volume kan ook nog. Dit zorgt er voor dat als 1 van de volumeknoppen helemaal is dicht gedraait en de schakelaar staat in de middelste stand er nog steeds geluid uit komt. Elke moderne Gibson heeft dit namelijk niet.

rockgod69
14 juli 2017, 13:13
Voor zover ik mij kan herinneren, heb ik nog nooit iets gesoldeerd....gaat me dat dan lukken?, of valt er iets onherstelbaar te verkl*ten?
(waarom ik dan een soldeerbout heb is me volledig ontschoten, iets met whisky denk ik)
en waar bestel ik het best de spullen?

Tabula Rasa
14 juli 2017, 13:19
GuitarSupplies.nl heeft de onderdelen. Iets kapot solderen? Nee hoor. Rustig werken. Alles ff opschuren, vertinnen en en niet te lang bakken en braden. Zelf doe ik de elementen zelf als laatste, nadat heel het harnas klaar is.

rockgod69
14 juli 2017, 14:31
Oke dan......challenge accepted!
eerst op zoek naar wat ik dan moet hebben, lin/log...wat voor condensatoren, wat voor draad, welke schakelaar?
of staat er ergens een handig lijstje, linkje met de benodigde info?
iets met bomen en bos...

Tabula Rasa
14 juli 2017, 14:37
Log 500k voor volume, Lin 500k voor tone is standaard. Caps is bij een lp volgens mij .022 maar hier kan je mee spelen. (Met log en lin bij de pots ook. Voor tone gebruik ik vaak ook log. 500k is standaard, lager, bijvoorbeeld 300k heeft wat minder hoog in je geluid.

Little Jay
14 juli 2017, 16:00
Nog nooit gesoldeerd? Ik zou even oefenen met wat oud draad en paperclips of zo.. het is niet moeilijk maar je kán wel een pot verkloten als 'ie te heet wordt....

Als je echt makkelijk wil doen koop je op eBay voor $4.99 een complete Epiphone wiring harness. Ik heb dat nu al twee keer gedaan omdat ik dacht een switch, jack-ingang en 4 full size Alphapots vind je nergens voor zo weinig. Ik dacht dan zelf opnieuw de boel te solderen, maar beide keren zagen ze er zó netjes uit dat ik ze gewoon ook zo in de gitaar heb gemonteerd. Werkt uitstekend!

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/23/1f/d1/231fd1bc61b5e40261e15ed58882cbee.jpg